Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat awaryjność

awaryjność

Najlepsze auta używane zdaniem naszym i naszego mechanika. Wszystkie dostały piątkę. Co najmniej
Co warto kupić

Najlepsze auta używane zdaniem naszym i naszego mechanika. Wszystkie dostały piątkę. Co najmniej

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy używanego, flagowego Opla. Zapytaliśmy mechaników, czemu jest tak tani
Co warto kupić

Kupujemy używanego, flagowego Opla. Zapytaliśmy mechaników, czemu jest tak tani

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Pojedynek pancernych "Japończyków". Trwalsze Mazdy czy Hondy?
Co warto kupić

Pojedynek pancernych "Japończyków". Trwalsze Mazdy czy Hondy?

I Honda Accord, i Mazda 6 mają opinię aut pancernych. Rdzewiejących, ale pancernych. Za 50 tys. zł można kupić egzemplarze z polskiej dystrybucji i z przebiegami nieprzyprawiającymi o zawrót głowy. Warto? Tak, jeśli znajdziemy auto z dobrze zachowaną blachą. Skąd zatem aż tak duża różnica w ocenie?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
To najlepsze samochody 2025 r. Tak twierdzi niezależna organizacja konsumencka
Co warto kupić

To najlepsze samochody 2025 r. Tak twierdzi niezależna organizacja konsumencka

Consumer Reports, czyli niezależna organizacja konsumencka, wybrała najlepsze samochody 2025 r. Co roku ranking wzbudza mnóstwo emocji — każda marka chce się w nim znaleźć. W tym roku swoją obecność najsilniej zaznaczyła Toyota. Silną reprezentację ma też pewna mało popularna w Polsce marka.

To dziś najlepsze i najtrwalsze samochody na rynku. Tylko one dostały szóstkę po 100 tys. km
Testy długodystansowe

To dziś najlepsze i najtrwalsze samochody na rynku. Tylko one dostały szóstkę po 100 tys. km

Testy na dystansie 100 tys. km robimy od ponad dwudziestu lat. Sprawdziliśmy na tak setki samochodów. Po teście każde auto rozkręcamy, by zobaczyć, w jakim stanie są wszystkie części. Na ocenę 6 zasługuje niewiele modeli — tylko najlepsze z najlepszych. Dwa razy w historii zdecydowaliśmy się wystawić jeszcze wyższą notę. 6+ dostały auta, które nie otrzymały ani jednego punktu karnego, czyli nie mają ani jednej rzeczy, do której można się przyczepić. Które samochody zakończyły test na dystansie 100 tys. km z oceną celującą?

Używany SUV za 100 tys. zł. Lepsza prawie nowa Skoda Kodiaq czy starsze Volvo XC90?
Co warto kupić

Używany SUV za 100 tys. zł. Lepsza prawie nowa Skoda Kodiaq czy starsze Volvo XC90?

I Skodę Kodiaq, i Volvo XC90 można kupić za znacznie mniej niż 100 tys. zł, ale my na celownik wzięliśmy wyłącznie egzemplarze niewyeksploatowane i z polskiej dystrybucji. W przypadku Skody 100 tys. zł trzeba zapłacić za kilkuletnie egzemplarze z przebiegiem do 100 tys. km. W przypadku Volvo w tej kwocie musimy zaakceptować nieco większy przebieg i kilka dodatkowych lat "na karku". To cena za prestiż i jeszcze większą przestrzeń we wnętrzu. Pytanie brzmi: czy warto tę cenę ponosić? Jak oba SUV-y oceniają mechanicy i co na ich temat mają do powiedzenia dziennikarze Auto Świata?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Najlepsze używane SUV-y do 50 tys. zł. Mamy cztery pewniaki. Czwórka to najniższa ocena
Co warto kupić

Najlepsze używane SUV-y do 50 tys. zł. Mamy cztery pewniaki. Czwórka to najniższa ocena

Tym razem nie straszymy, a polecamy. Dobry i niezawodny SUV za ok. 50 tys. zł? Wytypowaliśmy cztery bestsellery: Hyundaia Tucsona, Toyotę RAV4, Nissana Qashqaia i Forda Kuga. Są na tyle nowoczesne, by we w pełni komfortowych warunkach użytkować je na co dzień, i na tyle wiekowe, by móc je kupić za rozsądne pieniądze. Jeden wyróżnia się szczególnie trwałością, czy pozostałe są bez szans?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Lepiej kupić prawie nową limuzynę Audi, BMW czy Mercedesa? Różnice w ocenach są gigantyczne
Co warto kupić

Lepiej kupić prawie nową limuzynę Audi, BMW czy Mercedesa? Różnice w ocenach są gigantyczne

Rzadko zdarza się, by różnice między porównywanymi autami były aż tak znaczące, jak w tym przypadku. Jedno z aut wypada wyraźnie gorzej niż dwa pozostałe, a zwycięzca jest tylko nieznacznie lepszy od nr 2. Przeważyły opinie mechaników — to one wyłoniły zwycięzcę oraz wyraźnego przegranego.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Po te samochody najczęściej wyjeżdżają lawety. Co na liście robi marka od pancernych aut?
Aktualności

Po te samochody najczęściej wyjeżdżają lawety. Co na liście robi marka od pancernych aut?

Najnowszy raport ADAC wskazuje na astronomiczny wzrost awaryjności samochodów elektrycznych o 46 proc. w porównaniu do ubiegłego r. W tym raporcie jest jednak coś, co szokuje chyba jeszcze bardziej - obecność marki, której samochody słyną z bezawaryjności. Jakim cudem znalazły się na tej liście?

SUV-y premium w dobrej cenie. Mechanik skreślił dwa. Inne na "czwórkę"
Co warto kupić

SUV-y premium w dobrej cenie. Mechanik skreślił dwa. Inne na "czwórkę"

Czy 50 tys. zł wystarczy na zakup używanego SUV-a premium? Oczywiście, że tak, jednak nie zawsze będzie to dobrze wydane pieniądze. W naszym zestawieniu znajdują się samochody z różnych roczników, segmentów, o różnych cenach i opinie na temat ich awaryjności. Czy warto postawić na Audi, Mercedesa, BMW czy może Volvo? Który segment będzie względnie bezpieczny, a który lepiej omijać w tym przedziale cenowym?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Najgorsze silniki ostatnich lat. Wybraliśmy benzyny i diesle. Wielka lista
Eksploatacja

Najgorsze silniki ostatnich lat. Wybraliśmy benzyny i diesle. Wielka lista

Skupiamy się na problemach z silnikami, które producenci samochodów mieli w ostatnich kilku latach. Przeanalizowaliśmy zarówno jednostki benzynowe, jak i wysokoprężne. W wielu przypadkach wady silników ujawniają się dopiero po kilku latach użytkowania lub gdy samochód pokona 100 lub 200 tys. km. Wtedy zaczynają się problemy, z którymi musi zmierzyć się portfel właściciela. Oto najgorsze silniki benzynowe i Diesla.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Mechanik wskazał najlepsze auto za 80 tys. zł. Miał do wyboru trzy. Nie wahał się
Co warto kupić

Mechanik wskazał najlepsze auto za 80 tys. zł. Miał do wyboru trzy. Nie wahał się

Wszystkie z porównywanych aut można kupić znacznie taniej niż za 80 tys. zł, bo ceny egzemplarzy w jednym kawałku startują od około 50 tys. zł. Żeby jednak móc przebierać w sensownych ofertach dodatkowe 30 tys. zł trzeba zgromadzić. Ten segment odchodzi już w zapomnienie, dlatego może być łakomym kąskiem na rynku wtórnym. Zapytaliśmy zaprzyjaźnionych mechaników o opinie na temat Mazdy 6, Opla Insignii i Renault Talismana.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy używanego SUV-a w Niemczech. W Polsce te modele są ryzykowne. Może tam nie?
Co warto kupić

Kupujemy używanego SUV-a w Niemczech. W Polsce te modele są ryzykowne. Może tam nie?

Cztery z pięciu SUV-ów, które opisujemy, są modelami ryzykownymi, a przynajmniej dwa są wręcz proszeniem się o kłopoty. Tak jest w Polsce. A w Niemczech? Wszystkie z tych aut mają już swoje lata, w Polsce można je kupić tanio. Wśród ofert nie brakuje aut z importu, w tym z Niemiec. Nasi koledzy z Auto Bilda przeanalizowali niemiecki rynek, by odpowiedzieć na pytanie, ile muszą kosztować używane SUV-y Toyoty, Land Rovera, Porsche, Mercedesa i BMW, by były bezpieczne.

Najtańsza używana Skoda kontra najtańsza Toyota. Mechanik wskazał faworyta
Co warto kupić

Najtańsza używana Skoda kontra najtańsza Toyota. Mechanik wskazał faworyta

Toyota właśnie zaprezentowała najnowsze wydanie swojego najmniejszego modelu. Kiedyś klasę typowo miejskich samochodów Europejczycy kochali, teraz przez coraz ostrzejsze normy i przepisy na placu boju pozostały niedobitki. Ciekawe autka można jednak wciąż znaleźć na rynku wtórnym. Spytaliśmy mechanika właśnie o Toyotę Aygo, a żeby było ciekawiej znaleźliśmy Toyocie konkurenta z Czech. Oba modele mają bardzo atrakcyjne ceny. Który mieszczuch jest lepszy?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Dlaczego używana Dacia Duster jest tak droga? Mechanik nam wszystko wyjaśnił
Co warto kupić

Dlaczego używana Dacia Duster jest tak droga? Mechanik nam wszystko wyjaśnił

Okazuje się, że ci, którzy kilka lat temu kupili w polskim salonie dobrze wyposażoną Dacię Duster (II generacji), dziś mogą ją sprzedać za... dokładnie tyle samo, ile wówczas zapłacili. Dacia Duster może się pochwalić bardzo niską utratą wartości.Czy warto interesować się tym autem na rynku wtórnym? Co się w nim psuje? I co z pierwszą generacją modelu? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się poniżej. Prześwietliliśmy dwie generacje.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Po 100 tys. km Volkswagen Tiguan zasłużył na szóstkę, ale przejechaliśmy dodatkowe 25 tys. km
Testy długodystansowe

Po 100 tys. km Volkswagen Tiguan zasłużył na szóstkę, ale przejechaliśmy dodatkowe 25 tys. km

Nie mogliśmy uwierzyć w stan techniczny testowego Volkswagena Tiguana po przejechaniu nim 100 tys. km. Auto było niemal jak nowe, zapisaliśmy mu tylko dwa punkty karne, co oznaczało, że test zakończy z szóstką. Do przejechania zostało jednak jeszcze 25 tys. km. I wtedy zaczęły się przygody.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Przejechaliśmy 100 tys. km BMW iX3, żeby sprawdzić, jak zniesie to jego akumulator. Już mamy raport
Testy długodystansowe

Przejechaliśmy 100 tys. km BMW iX3, żeby sprawdzić, jak zniesie to jego akumulator. Już mamy raport

Po przejechaniu ponad 100 tys. km elektrycznym BMW X3 (iX3) rozkręciliśmy je na części pierwsze. Najbardziej byliśmy ciekawi kondycji akumulatora trakcyjnego, bo przez trzy lata testu często ładowaliśmy go na szybkich ładowarkach, a akumulatory tego nie lubią. Wyniki są wręcz szokujące — to najlepsze słowo. Sprawdziliśmy też, jak podwozie zniosło dźwiganie przez 100 tys. km tego ciężkiego akumulatora.

SUV niemiecki czy szwedzki? Porównaliśmy używane Volvo XC60, Audi Q5 i BMW X3
Co warto kupić

SUV niemiecki czy szwedzki? Porównaliśmy używane Volvo XC60, Audi Q5 i BMW X3

Bestsellerowe Volvo XC60, a może cieszące się równie dużym zainteresowaniem Audi Q5 lub najmłodsze w tym zestawieniu BMW X3? Z zaprzyjaźnionym mechanikiem porozmawialiśmy o trzech SUV-ach premium, które debiutowały na rynku kilkanaście lat temu, dlatego są dziś w finansowym zasięgu wielu Polaków. Którym z nich warto się zainteresować?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Czy warto kupić używane Volvo? Na warsztat wzięliśmy sześć modeli
Co warto kupić

Czy warto kupić używane Volvo? Na warsztat wzięliśmy sześć modeli

Naszemu zaprzyjaźnionemu mechanikowi daliśmy do oceny sześć modeli Volvo z różnych segmentów, różnych roczników i z różnych przedziałów cenowych. Aż się pobudził - miał na ich temat wiele do powiedzenia. Co ciekawe, na piątkę (ale z minusem) jego zdaniem zasłużył tylko jeden model. Wystawił też jedną trójkę, a robi to rzadko.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupił chińskiego SUV-a, sprzedał po miesiącu. "Straciłem, ale cieszę się, że już go nie mam"
Aktualności

Kupił chińskiego SUV-a, sprzedał po miesiącu. "Straciłem, ale cieszę się, że już go nie mam"

- Yay, sprzedałem Haval F7x! - pisze użytkownik forum, który opisał swoje przygody z użytkowania chińskiego SUV-a. Autem pokonał tysiąc kilometrów, co zajęło mu miesiąc. Sprzedał je ze sporą stratą, ale i tak jest zadowolony, że ktoś je od niego odkupił. HAvala nazywa najgorszym samochodem, jaki kiedykolwiek posiadał.

Które małe silniki trzycylindrowe psują się na potęgę, a które przetrwają setki tysięcy kilometrów?
Wszystko o silniku

Które małe silniki trzycylindrowe psują się na potęgę, a które przetrwają setki tysięcy kilometrów?

Silniki trzycylindrowe są tańsze w produkcji niż ich większe odpowiedniki. To zaleta, ale dla producentów, bo na ceny aut się to nie przekłada. A jak przekłada się na koszty serwisu, awaryjność, zużycie paliwa? W końcu trzycylindrowe silniki, najczęściej o niedużej pojemności, są mocno wysilone. Zobaczmy, co na ten temat mówią mechanicy.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Czy warto kupić używaną Mazdę 6 III? To auto ma właściwie tylko jeden problem
Co warto kupić

Czy warto kupić używaną Mazdę 6 III? To auto ma właściwie tylko jeden problem

Naprawdę rzadko zdarza się, że auto, które debiutowało na rynku kilkanaście lat temu, kończy nasz przegląd z taką oceną, jak Mazda 6 III generacji. Kto szuka auta niezawodnego i dobrze się starzejącego, zdecydowanie powinien wziąć pod uwagę jej zakup. Trzeba jednak przygotować nieco większy zasób gotówki niż w przypadku konkurencyjnych modeli — Mazda 6 jest na rynku wtórnym wysoko ceniona. Nie wszystkie wersje są jednak godne polecenia.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.