Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat awaryjność

awaryjność

Kupujemy SUV-a z polskiego salonu za 80-90 tys. zł. Dawno nie wystawiliśmy piątki z plusem
Co warto kupić

Kupujemy SUV-a z polskiego salonu za 80-90 tys. zł. Dawno nie wystawiliśmy piątki z plusem

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupiliśmy awaryjne BMW za jedno euro. Przebieg? Milion km. Rozkręciliśmy silnik i przecieraliśmy oczy
Co warto kupić

Kupiliśmy awaryjne BMW za jedno euro. Przebieg? Milion km. Rozkręciliśmy silnik i przecieraliśmy oczy

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używane Audi A4. Mechanik sprawdził nam B6, B7, B8 i B9. "Tylko jedna na piątkę"
Co warto kupić

Używane Audi A4. Mechanik sprawdził nam B6, B7, B8 i B9. "Tylko jedna na piątkę"

Polacy kochają Audi A4 i każdego roku to jeden z najczęściej sprowadzanych samochodów używanych do Polski. Notorycznie melduje się w czołowej trójce. W samym styczniu 2025 r. ściągnęliśmy aż 1504 używane Audi A4. Większą liczbą mogą się pochwalić tylko Golf i Astra. Do tego mamy przecież pokaźną liczbę aut z polskiej dystrybucji. Postanowiliśmy wziąć A4 pod lupę. I to nie w jednej generacji, a sprawdzamy Audi A4 B6, B7, B8 oraz B9. To kompletny przewodnik.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupił chińskiego SUV-a. Zaczęło się już po tygodniu. "Design 10/10, jakość 1/10"
Aktualności

Kupił chińskiego SUV-a. Zaczęło się już po tygodniu. "Design 10/10, jakość 1/10"

Jeden z użytkowników rosyjskiego forum opisał swoją przygodę z użytkowaniem chińskiego SUV-a, zakupionego cztery lata temu w salonie. Jak sam podkreśla, skusiła go cena i nowoczesny wygląd. Już po tygodniu od wyjechania autem z salonu wiedział, że dokonał złego wyboru. Na początku odpadła lampka.

Pięcioletnie auta, które w ogóle się nie psują. Kierowcy tylko je chwalą [TOP 10]
Aktualności

Pięcioletnie auta, które w ogóle się nie psują. Kierowcy tylko je chwalą [TOP 10]

Kupując samochód, chcielibyśmy, żeby jak najwięcej służył nam, a nie stał w warsztatach. By uniknąć przykrych niespodzianek, magazyn "What Car?" stworzył zestawienie, najmniej awaryjnych samochodów. Wyniki mogą niektórych nieco zaskoczyć, bo w czołówce jest tylko jeden elektryk i jak zawsze dużo aut z Azji. Samochodów z Chin zabrakło.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Nasz mechanik przestrzega przed tymi SUV-ami. Niektóre wcale nie takie stare, a psują się często
Co warto kupić

Nasz mechanik przestrzega przed tymi SUV-ami. Niektóre wcale nie takie stare, a psują się często

Wśród dziesiątek aut ocenionych przez redakcję Auto Świata wspólnie z zaprzyjaźnionymi mechanikami pięć SUV-ów zasługuje na szczególną uwagę. Dlaczego? Ze względu na swoją ponadprzeciętną awaryjność. Najlepszy SUV z tego zestawienia dostał trójkę z plusem. Reszta była jeszcze słabsza. Myślicie, że w rankingu zabrakło aut japońskich? Błąd. Sądzicie, że są w nim tylko auta stare? To też nieprawda. Przy tych modelach powinna zapalić się lampka ostrzegawcza.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Nie ma lepszych silników z Francji. Z nimi pod maską tylko lać i jeździć
Porady

Nie ma lepszych silników z Francji. Z nimi pod maską tylko lać i jeździć

Francuskie samochody często postrzegane są jako awaryjne, głównie z powodu irytujących problemów z elektroniką i niedopracowanych rozwiązań. Do tej opinii przyczyniły się także awaryjne jednostki napędowe. Okazuje się jednak, że Francuzi odrobili lekcję i po ponurym okresie awaryjności zaczęli robić bardzo dobre jednostki napędowe. Przedstawiamy najlepsze silniki, które posłużą setki tysięcy kilometrów.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Używany SUV za ok. 50 tys. zł. Sprawdziliśmy cztery premium i... wygrał piąty. Innej klasy
Co warto kupić

Używany SUV za ok. 50 tys. zł. Sprawdziliśmy cztery premium i... wygrał piąty. Innej klasy

To już całkiem porządny budżet, a wciąż w zasięgu wielu Polaków. 50 tys. zł wystarczy, by móc przeglądać oferty sprzedaży używanych SUV-ów z listy, którą przygotowaliśmy. Najczęściej będą to jednak oferty dotyczące egzemplarzy niewartych uwagi. Lepiej przygotować sobie większe zapas gotówki, by pierwsza podróż "nowym" SUV-em nie zakończyła się wizytą w serwisie. Czym warto zainteresować się, dysponując odpowiednim zapasem gotówki, i chcąc przesiąść się do SUV-a marki premium?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Lista nowych i prawie nowych aut, które psują się rzadko albo wcale. Mechanik wybrał 11
Co warto kupić

Lista nowych i prawie nowych aut, które psują się rzadko albo wcale. Mechanik wybrał 11

Podobno nowe auta psują się najczęściej i niemal bez wyjątku. Naprawdę? O zdanie na ten temat poprosiliśmy naszego mechanika. Jego zadaniem było skupienie się wyłącznie na autach nowych lub niemal nowych, a zatem takich, które od kilku lat można kupić w salonach albo takich, które dopiero co zostały zastąpione nowymi generacjami. Przygotował listę 11 modeli, które ocenił minimum na piątkę z minusem i oznaczył stemplem "godne polecenia".

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy używane SUV-y BMW. Na tapet wzięliśmy X1, X3 i X5. Mechanik nie był zachwycony
Co warto kupić

Kupujemy używane SUV-y BMW. Na tapet wzięliśmy X1, X3 i X5. Mechanik nie był zachwycony

Różne segmenty, różne roczniki i różne widełki cenowe - zrobiliśmy przegląd używanych SUV-ów BMW z różnych okresów produkcyjnych. O opinie na temat X1 generacji E84, X3 generacji F25 i X5 generacji E70 zapytaliśmy zaprzyjaźnionych mechaników, którzy na temat wszystkich tych SUV-ów mieli wiele do powiedzenia. W niektórych przypadkach to, co usłyszeliśmy, brzmiało bardziej jak przestroga niż zachęta do zakupu.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używane premium do 50 tys. zł. Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedes klasy E. Mechanik wyjaśnia
Co warto kupić

Używane premium do 50 tys. zł. Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedes klasy E. Mechanik wyjaśnia

Bierzemy na tapet prawdziwe ikony niemieckiej klasy premium. Oto trzy mające już kilka lat na karku limuzyny z oszczędnymi, dwulitrowymi dieslami pod maską za ok. 50 tys. zł. Które z tych aut zagwarantuje nie tylko wysoki komfort podróży, lecz także trwałość i niezawodność – Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedes klasy E? Zebraliśmy opinie kierowców i mechaników i postaramy się odpowiedzieć na pytanie, czy za te pieniądze da się kupić względnie niezawodny egzemplarz. Są wersje przy których od razu pojawia się czerwony wykrzyknik.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używane Volvo XC60 czy Audi Q5? Mechanik mówi, że będzie ciężko. W obu przypadkach
Co warto kupić

Używane Volvo XC60 czy Audi Q5? Mechanik mówi, że będzie ciężko. W obu przypadkach

Kto chce kupić używane Volvo XC60 lub Audi Q5, musi przygotować się na długie i trudne poszukiwania. Warto jednak uzbroić się w cierpliwość, bo oba auta, jeśli zadbane, to udane inwestycje. Choć jedno z nich mechanicy cenią nieco bardziej.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Te auta zawodzą po 5 latach używania. Są już pierwsze auta z Chin [TOP 10]
Aktualności

Te auta zawodzą po 5 latach używania. Są już pierwsze auta z Chin [TOP 10]

Niezawodność – to jedno z kluczowych kryteriów, które bierzemy pod uwagę przy wyborze samochodu. W końcu nikt nie lubi tracić czasu i pieniędzy na wizyty w warsztacie. Dlatego magazyn "What Car?" zapytał użytkowników aut, jak się sprawują ich cztery koła w wieku do pięciu lat. Przedstawiamy zestawienie dziesięciu modeli, z których użytkownicy są najmniej zadowoleni. Co ciekawe, dwa modele pochodzą z Chin.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Uważaj, to najgorsze silniki ostatnich lat. Benzyny i diesle. Mamy listę
Eksploatacja

Uważaj, to najgorsze silniki ostatnich lat. Benzyny i diesle. Mamy listę

Dzisiaj skupiamy się na problemach z silnikami, które producenci samochodów mieli w ostatnich kilku latach. Pod lupę wzięliśmy zarówno jednostki benzynowe, jak i wysokoprężne. W wielu przypadkach wady silników ujawniają się dopiero po kilku latach użytkowania lub gdy samochód pokona 100 lub 200 tys. km. Wtedy zaczynają się problemy, z którymi musi zmierzyć się portfel właściciela. Oto najgorsze silniki benzynowe i Diesla.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Zabraliśmy trzy prawie nowe, niemieckie sedany do warsztatu. Jeden jest zdecydowanym przegranym
Co warto kupić

Zabraliśmy trzy prawie nowe, niemieckie sedany do warsztatu. Jeden jest zdecydowanym przegranym

Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedes Klasy E — który z tych niemieckich, luksusowych i prawie nowych sedanów najlepiej wypadł na przeglądzie technicznym? Nasi redakcyjni koledzy z Auto Bilda zabrali do ekspertów z TÜV trzy używane, kilkuletnie egzemplarze tych prestiżowych limuzyn. Pod względem jakości jedna z nich wyraźnie odstawała od pozostałych. Niestety na niekorzyść.

Tym silnikom eksperci przyznali nagrody, a to najbardziej awaryjne motory na rynku
Eksploatacja

Tym silnikom eksperci przyznali nagrody, a to najbardziej awaryjne motory na rynku

Te silniki zdobyły nagrody silników roku za kulturę pracy, niskie zużycie paliwa i kilka innych czynników. Zapewne nikt nie spodziewał się, jak szybko i jak bardzo zawiodą tych, którzy na nie postawili. Dziś, po latach eksploatacji, wiadomo, że to jedne z najbardziej awaryjnych silników w historii. Najgłośniejsze ostatnimi czasy i najpoważniejsze problemy z silnikiem 1.2 PureTech przysłoniły niektórym inne słynne "afery silnikowe" ostatnich lat. A było ich sporo. Zobaczcie, których silników unikać, jeśli planujecie kupić kilkuletnie auto.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Które kompakty są pancerne, a które się rozpadają? W jednym skrzynia rozsypała się po 100 tys. km
Testy długodystansowe

Które kompakty są pancerne, a które się rozpadają? W jednym skrzynia rozsypała się po 100 tys. km

Każdym z tych 15 samochodów przejechaliśmy minimum 100 tys. km, choć niektórymi znacznie więcej. Np. volkswagenem golfem z silnikiem 1.4 TSI pokonaliśmy prawie 300 tys. km, a mercedesem klasy A wciąż jeździmy, choć licznik wskazuje już pół miliona km. Spośród przetestowanych kompaktów jeden okazał się wzorowy — jako pierwszy w 30-letniej historii naszych testów długodystansowych dostał ocenę 6+. Na ostatnich miejscach dwa auta z tej samej grupy. W jednym po 100 tys. km rozsypała się skrzynia biegów. W drugim po zakończeniu testu silnik nadawał się do remontu.

Kupujemy auto premium za 80 tys. zł. Lepsze Audi A4 B9 czy Mercedes Klasy C W205?
Co warto kupić

Kupujemy auto premium za 80 tys. zł. Lepsze Audi A4 B9 czy Mercedes Klasy C W205?

O te modele pyta wielu czytelników. Oba auta można kupić taniej, ale my skupiliśmy się na niewyeksploatowanych egzemplarzach z przebiegiem około 100 tys. km, stąd kwota 80 tys. zł. Lepszym wyborem będzie Mercedes klasy C czy Audi A4? Oba mają zbliżone ceny, oba są w podobnym wieku i podobnie radzą sobie z utrzymywaniem wartości. A czy oba są podobnie cenione (albo niecenione) przez mechaników? Zapytaliśmy u źródła.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Ależ używana Toyota RAV4 trzyma cenę. Może lepiej kupić VW Tiguana? Mechanik wyjaśnia
Co warto kupić

Ależ używana Toyota RAV4 trzyma cenę. Może lepiej kupić VW Tiguana? Mechanik wyjaśnia

Toyota RAV4 ma w Polsce wzięcie na rynku wtórnym. Ma też relatywnie wysokie ceny, bo to auto niezwykle cenione - opinia bezawaryjnego SUV-a robi swoje. Ale czy faktycznie RAV4 jest ponadprzeciętnie trwała? Volkswageny Tiguany z tych samych roczników są wyraźnie tańsze. Może lepiej zdecydować się na SUV-a z Niemiec? Porównaliśmy Toyotę RAV4 IV i Volkswagena Tiguana I. Opinia mechaników jest jednoznaczna.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Wielka chwila prawdy. Używane Volvo XC60 u mechanika. Polacy kochają tego SUV-a
Co warto kupić

Wielka chwila prawdy. Używane Volvo XC60 u mechanika. Polacy kochają tego SUV-a

Volvo XC60 to w Polsce hit - od wielu lat jest najczęściej kupowany samochodem klasy premium. W 2024 r. znowu było numerem 1. Dlatego ofert na rynku wtórnym nie brakuje, a wśród nich można znaleźć bardzo zadbane egzemplarze. Trzeba jednak pamiętać, że XC60, bez względu na generację, to auto nowoczesne, a co za tym idzie - tanio w serwisie nie będzie. Co się psuje w XC60 I i II generacji? Jakich silników unikać? O opinie zapytaliśmy mechaników.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
ASO wyceniło naprawy w BMW na 23 tys. zł. Pokazaliśmy je diagnoście: "Tu nic nie jest zepsute"
Testy długodystansowe

ASO wyceniło naprawy w BMW na 23 tys. zł. Pokazaliśmy je diagnoście: "Tu nic nie jest zepsute"

To BMW i3 testujemy od ponad dekady. W przeliczeniu na złotówki jest warte jakieś 30 tys. Ostatnio zaczęło się nerwowo zachowywać podczas jazdy na drogach szybkiego ruchu, dlatego trafiło do serwisu. ASO wyceniło to, co trzeba naprawić, na 5,5 tys. euro, czyli ponad 23 tys. zł. Już niemal podjęliśmy decyzję o złomowaniu, ale w ostatniej chwili wpadliśmy na pomysł, by nasze BMW pokazać diagnoście z Dekry. Jakim cudem jego werdykt był kompletnie inny niż ten wydany przez mechaników z ASO?

Brać w ciemno czy darować sobie używane SUV-y Peugeota? W końcu mają słynne silniki 1.2 PureTech
Co warto kupić

Brać w ciemno czy darować sobie używane SUV-y Peugeota? W końcu mają słynne silniki 1.2 PureTech

Wzięte na warsztat Peugeoty 3008 i 5008 drugiej generacji to auta nowoczesne, przepełnione elektroniką i na dodatek ze słynnym silnikiem 1.2 PureTech oraz jeszcze jednym wcale nie lepszym. No dobrze, ale nie tylko z nimi — paleta jednostek jest znacznie większa. Jak wypadają pozostałe jednostki? Jak z trwałością innych części? I czy Peugeoty rdzewieją?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.