Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat awaryjność

awaryjność

Czy warto kupić używaną Mazdę 6 III? To auto ma właściwie tylko jeden problem
Co warto kupić

Czy warto kupić używaną Mazdę 6 III? To auto ma właściwie tylko jeden problem

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używany crossover Toyoty imponuje mechanikom. Wzięliśmy go na warsztat. Oto ocena
Co warto kupić

Używany crossover Toyoty imponuje mechanikom. Wzięliśmy go na warsztat. Oto ocena

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupił chińskiego SUV-a. Po tygodniu się zaczęło. "Design 10/10, jakość 1/10"
Aktualności

Kupił chińskiego SUV-a. Po tygodniu się zaczęło. "Design 10/10, jakość 1/10"

Jeden z użytkowników rosyjskiego forum opisał swoją przygodę z użytkowaniem chińskiego SUV-a, zakupionego cztery lata temu w salonie. Jak sam podkreśla, skusiła go cena i nowoczesny wygląd. Już po tygodniu od wyjechania autem z salonu wiedział, że dokonał złego wyboru. Na początku odpadła lampka.

Czas na pierwszy przegląd naszego Porsche. Kilka rzeczy zapisaliśmy w dzienniku testowym
Testy długodystansowe

Czas na pierwszy przegląd naszego Porsche. Kilka rzeczy zapisaliśmy w dzienniku testowym

Przejechaliśmy już 20 tys. km naszym długodystansowym, hybrydowym Porsche Cayenne, którego pod koniec testu, czyli po 100 tys. km, rozbierzemy na części pierwsze. Póki co zrobiliśmy mu pierwszy przegląd. Co zanotowaliśmy w naszym dzienniku testowym? Było tego sporo.

Trudno było nam uwierzyć w stan części Audi RS 4 po przejechaniu nim 100 tys. km
Testy długodystansowe

Trudno było nam uwierzyć w stan części Audi RS 4 po przejechaniu nim 100 tys. km

100 tys. km za kierownicą Audi RS4 upłynęło szybko. Nie mogliśmy doczekać się tradycyjnego rozebrania auta na części pierwsze w poszukiwaniu dziur, rys, awarii, wycieków i innych w karoserii, silniku, hamulcach etc. Będziemy brutalnie szczerzy — nie spodziewaliśmy się takich rezultatów.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Który używany SUV z dieslem i napędem 4x4 jest najlepszy? Porównaliśmy pięć modeli
Co warto kupić

Który używany SUV z dieslem i napędem 4x4 jest najlepszy? Porównaliśmy pięć modeli

Szukamy dobrego, używanego SUV-a z dieslem i napędem na cztery koła. Bierzemy pod lupę pięć modeli, które spełniają te wymagania: Forda Kugę, Volkswagena Tiguana, Kię Sportage, Mazdę CX-5 i Hondę CR-V. Czy te, które słyną z trwałości, są bezawaryjne, jeśli pod ich maską pracuje diesel? No i który SUV ma najlepszy napęd na cztery koła?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Co lepiej zniosło próbę czasu: Volvo S60 czy Audi A4?
Co warto kupić

Co lepiej zniosło próbę czasu: Volvo S60 czy Audi A4?

Co się lepiej starzeje: Audi czy Volvo? Na to pytanie staraliśmy się odpowiedzieć, zestawiając ze sobą modele A4 i S60. Do porównania celowo zaprzęgliśmy generacje doskonale znane mechanikom, które można dziś kupić za naprawdę nieduże pieniądze. Ale czy warto? Ile jest dziś premium w 20-letnich autach premium?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Zapytaliśmy mechaników od Toyot, czy Corolla naprawdę jest taka trwała. Oto co usłyszeliśmy
Co warto kupić

Zapytaliśmy mechaników od Toyot, czy Corolla naprawdę jest taka trwała. Oto co usłyszeliśmy

Toyota Corolla kolejny rok z rzędu sprzedaje się świetnie, mimo wielu lat obecności na rynku. Polski bestseller wcale nie gorzej radzi sobie na rynku wtórnym — ceny używanych egzemplarzy nie chcą spadać, bo sprzedający wiedzą, że bez trudu znajdą kupców. Skąd tak duża popularność Corolli? Z powszechnej opinii na temat jej bezawaryjności. Czy słusznej? Zapytaliśmy o to mechaników naprawiających Toyoty.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używana Kia Sportage czy SUV z Japonii? Porównujemy. Mechanik ma faworyta
Co warto kupić

Używana Kia Sportage czy SUV z Japonii? Porównujemy. Mechanik ma faworyta

Mamy dwa chwalone modele. Kiedy Kia Sportage trzeciej generacji debiutowała na rynku, Nissan Qashqai I był już na nim obecny od trzech lat. Ich ogromna popularność sprawiła, że na portalach ogłoszeniowych nie brakuje ogłoszeń sprzedaży obu aut. Qashqai jest tańszym wyborem. Ma na to wpływ nie tylko jego wiek. Składowych jest więcej.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używane hybrydy za 60 tys. zł. Dziesięć propozycji. Nie tylko Toyota
Używane

Używane hybrydy za 60 tys. zł. Dziesięć propozycji. Nie tylko Toyota

Samochody z napędem hybrydowym od dobrych kilkunastu lat robią się coraz popularniejsze, więc siłą rzeczy ich rynkowa oferta z roku na rok jest coraz większa i coraz bardziej przystępna cenowo. Teraz w Polsce to prawdziwy hit i ulubiony napęd. Czy pełne hybrydy najlepiej czują się w mieście? Przeważnie tak jest. Sprawdzamy, które auta do ok. 60 tys. zł przy okazji są też mało awaryjne.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Lepsza używana Toyota Corolla czy Honda Civic? Pojedynek bezawaryjnych hitów
Co warto kupić

Lepsza używana Toyota Corolla czy Honda Civic? Pojedynek bezawaryjnych hitów

Używane samochody, które są pewniakami? Trudno znaleźć na rynku wtórnym nowoczesne auta o tak dobrej opinii dotyczącej bezawaryjności jak Honda Civic i Toyota Corolla. Nie bez przyczyny trzeba za nie zapłacić relatywnie dużo. Mechanicy są jednak zgodni - oba auta są warte swojej ceny. Które jest lepszym wyborem dla osób szukających bezawaryjnego samochodu na lata?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Zapomniane używane auta, które warto rozważyć. Mechanik wybrał nam trzy. Nie tylko SUV-y
Co warto kupić

Zapomniane używane auta, które warto rozważyć. Mechanik wybrał nam trzy. Nie tylko SUV-y

Są samochody, które robią furorę i kiedy są, i kiedy mają już po kilka lat i trafią na serwis z ogłoszeniami albo do komisu. Tym razem jednak postanowiliśmy zjechać z utartych szlaków i sprawdzić samochody, które aż taką popularnością się nie cieszą, a mogą się okazać świetnym wyborem. To że sporo osób o nich zapomniało przekłada się na atrakcyjniejszą cenę. Wybraliśmy trzy z przeróżnych segmentów.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Omijaj je szerokim łukiem. Te samochody używane psują się najbardziej. Mechanik wybrał 15
Co warto kupić

Omijaj je szerokim łukiem. Te samochody używane psują się najbardziej. Mechanik wybrał 15

Omijać je szerokim łukiem? Nawet najlepsze i najbardziej uznane modele trafiają się w wadliwych wersjach, których lepiej się na rynku wtórnym wystrzegać. Pokazujemy, których wersji lepiej się wystrzegać i jak je odróżnić od tych godnych polecenia. Zrobiliśmy listę kilkunastu samochodów podwyższonego ryzyka.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Wielka lista silników benzynowych. Aż 65. Wybraliśmy najgorsze i najlepsze
Eksploatacja

Wielka lista silników benzynowych. Aż 65. Wybraliśmy najgorsze i najlepsze

Takiego rankingu nie zrobiliśmy od dawna. Sprawdziliśmy aż... 65 silników benzynowych o pojemności dwóch litrów, które trafiały pod maski popularnych w Polsce samochodów. Które są najlepsze, a które mogą się okazać awaryjną pułapką? Mamy pełną listę.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Czy BMW serii 5 F10 jest naprawdę aż tak awaryjne, jak się mówi?
Co warto kupić

Czy BMW serii 5 F10 jest naprawdę aż tak awaryjne, jak się mówi?

Trudno znaleźć BMW, które cieszyłoby się tak złą sławą, jak seria 5 generacji F10, i to mimo tego, że okres produkcji wspomnianej "piątki" ogólnie nie był najlepszy pod względem jakości dla bawarskiego producenta. Słusznie? Czy problemy F10 nie są przypadkiem mocno podkręcane przez fanów innych niemieckich marek?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Zapytaliśmy mechanika, który pracował w ASO Kii, czy silniki w koreańskich autach są trwałe
Wszystko o silniku

Zapytaliśmy mechanika, który pracował w ASO Kii, czy silniki w koreańskich autach są trwałe

Mój rozmówca przez wiele lat pracował w ASO Kii, dlatego o silnikach montowanych w autach grupy Hyundai wie wszystko. Czy są trwałe? Ile kosztuje ich serwisowanie? Na które silniki najlepiej się zdecydować, a których absolutnie nie wybierać? Na te i wiele innych pytań znajdziecie odpowiedzi w tym artykule.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Przetestowaliśmy 125 aut na dystansie 100 tys. km. Te 25 modeli psuło się najrzadziej
Rankingi Aut Używanych

Przetestowaliśmy 125 aut na dystansie 100 tys. km. Te 25 modeli psuło się najrzadziej

Od trzydziestu lat sprawdzamy auta na dystansach 100 tys. km i większych. Sprawdziliśmy w ten sposób już grubo ponad 100 samochodów różnych marek, skrzętnie notując m.in. występujące w nich awarie. Tak powstał ranking 25 najmniej awaryjnych samochodów, jakie mieliśmy okazję przetestować na długim dystansie.

Autor Paweł Krzyżanowski
Paweł Krzyżanowski
Warto kupić kilkuletnią, topową limuzynę z Niemiec? Sprawdziłem ceny części poza ASO
Testy długodystansowe

Warto kupić kilkuletnią, topową limuzynę z Niemiec? Sprawdziłem ceny części poza ASO

Ceny kuszą, bo niemieckie limuzyny, które kilka lat temu kosztowały w salonach pół miliona złotych i więcej można dziś mieć za około jedną czwartą tej kwoty. Dziś tyle trzeba zapłacić za nieszczególnie dobrze wyposażone auto kompaktowe i to wcale nie marki premium. No dobrze, ale co potem? Ile kosztuje serwisowanie takiego samochodu? Zasiadłem za kierownicą kilkuletniego BMW serii 7 z mocarnym dieslem, by sprawdzić, jak zniósł próbę czasu. Przestudiowałem też cenniki części zamiennych do tego modelu. I co? Warto się skusić?

Zapytałem mechanika, jak żyć z silnikami PureTech i EcoBoost. Są wiadomości dobre i bardzo złe
Porady

Zapytałem mechanika, jak żyć z silnikami PureTech i EcoBoost. Są wiadomości dobre i bardzo złe

Paski rozrządu pracujące w kąpieli olejowej to rozwiązanie znane od lat, które miało mieć szereg zalet, ale dla wielu marek okazało się ślepą uliczką, która doprowadza do ruiny i właścicieli aut, ale też wpędziło w olbrzymie problemy i koszty producentów. Z doświadczonymi mechanikami przeanalizowałem, co z tymi silnikami poszło nie tak i czy da się rozwiązać ich problemy tak, żeby można było z nich normalnie korzystać.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziesięć aut, które nie dały rady. Wypadły najgorzej w naszych testach na dystansie 100 tys. km
Używane

Dziesięć aut, które nie dały rady. Wypadły najgorzej w naszych testach na dystansie 100 tys. km

Na tej liście jest kilka naprawdę dużych zaskoczeń. Największym wcale nie jest obecność jednego samochodu elektrycznego. W niektórych przypadkach dziwi fakt, że auto, które ma nieco ponad dwa lata i przejechane 100 tys. km potrafi być w takim stanie, jak ten, który zastaliśmy. Chcąc kupić jedno z tych aut na rynku wtórnym, zastanów się dwa razy. Oto dziesięć samochodów, które wypadły najgorzej w naszych testach długodystansowych.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Nasz mechanik przestrzega przed pięcioma SUV-ami. Niektóre wcale nie takie stare, a psują się często
Co warto kupić

Nasz mechanik przestrzega przed pięcioma SUV-ami. Niektóre wcale nie takie stare, a psują się często

Wśród dziesiątek aut ocenionych przez redakcję Auto Świata wspólnie z zaprzyjaźnionymi mechanikami pięć SUV-ów zasługuje na szczególną uwagę. Dlaczego? Ze względu na swoją ponadprzeciętną awaryjność. Najlepszy SUV z tego zestawienia dostał trójkę z plusem. Reszta była jeszcze słabsza. Myślicie, że w rankingu zabrakło aut japońskich? Błąd. Sądzicie, że są w nim tylko auta stare? To też nieprawda.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Niemiecki ADAC pokazał nową listę najczęściej psujących się aut. Zaskoczeń nie ma końca
Co warto kupić

Niemiecki ADAC pokazał nową listę najczęściej psujących się aut. Zaskoczeń nie ma końca

Powiedzieć, że w najnowszym raporcie awaryjności ADAC 2025 jest sporo niemspodzianek, to jak nic nie powiedzieć. Nie chodzi tylko o szczegółowe dane dotyczące usterkowości samochodów elektrycznych. Sporo dzieje się też w rankingu najbardziej i najmniej awaryjnych modeli w poszczególnych klasach. Zapnijcie pasy.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.