Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Porsche Cayenne

Porsche Cayenne

Porsche Cayenne

Porsche Cayenne to pierwszy w historii niemieckiej marki luksusowy SUV. Auto zadebiutowało w 2002 roku i wywołało spore kontrowersje.

Po tym, jak kultowa 911-ka otrzymała silnik chłodzony cieczą, mogłoby się wydawać, że taki ruch to dla fanów marki strzał w drugie kolano. Jednak rosnący popyt na auta tej klasy zweryfikowały ten ruch i już wkrótce, Cayenne był chętnie kupowany.

Auto zbudowano na bazie „biedniejszego” Touarega, a pokrewieństwo sięga także Audi Q7. Cayenne był też pierwszym od czasu 928 modelem z V8-ką pod maską. Stylistyka sprzed faceliftingu była często krytykowana, a auto określano jako niezgrabne i brzydkie, jednak miało ono swoich fanów. Wnętrze było bardzo przestronne i solidne wykonane, jednak i tu design początkowo był przeciętny. Nawet jakość użytych materiałów w podstawowych wersjach mogła nieco rozczarować. Bagażnik oferował 540 litrów pojemności, a gdy złożyło się II rząd siedzeń, pojemnośc wzrastała do 1770 litrów.

Wspomniany wcześniej lifting został przeprowadzony w 2007 roku. Wtedy auto wyglądało już nieco lepiej, choć i tak było szeroko krytykowane za wygląd. Podstawową jednostką napędową był 3,2-litrowy silnik V6 od Volkswagena, który generował 250 KM, jednak w tej konfiguracji auto nie było zbyt dynamiczne jak na Porsche przystało. Wersja S oferowała 340 KM z 4,5-litrowego, wolnossącego silnika V8. Wersja Turbo, generowała z tej samej jednostki (rzecz jasna z turbosprężarką) 450 KM, a odmiana Turbo S – aż 521 KM. Tak wyglądała sytuacja przed 2007 rokiem. Potem, podstawową jednostką była 3,5-litrowa V6-ka o mocy 290 KM. Wersja S miała pod maską 4,5-litrową V8-kę generującą 385 KM, a Turbo i Turbo S rozwijały kolejno 500 i 550 KM. Dla zwolenników silników wolnossących, w 2008 roku wypuściło odmianę GTS. Widlasta „ósemka” o pojemności 4,8 litra generowała 405 KM.

Pewnego rodzaju szokiem dla wielu, było wprowadzenie do gamy jednostek napędowych diesla w 2009 roku. Był to jednocześnie pierwszy diesel w historii Porsche. 3-litrowy turbodiesel od Volkswagena (TDI) rozwijał 240 KM. Moc była przekazywana na wszystkie koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej lub automatycznej. Dzięki wyposażeniu Cayenne'a w centralnie blokowany dyferencjał, regulowaną wysokość zawieszenia oraz opcjonalną blokadę tylnego dyferencjału, auto całkiem nieźle dawało sobie radę na nieutwardzonych drogach.

W 2010 roku pojawiła się II generacja SUV-a Porsche. Tym razem Cayenne również bazował konstrukcyjnie na Touaregu Volkswagena. Auto pod względem stylistycznym prezentuje się zdecydowanie lepiej od poprzednika – przód stał się bardziej dynamiczny, a i proporcje dobrane zostały o wiele korzystniej. Wnętrze również zostało zaprojektowane na miarę luksusowego Porsche. Konsola środkowa została, podobnie jak w Panamerze pochylona, a na szczycie deski rozdzielczej nie zabrakło charakterystycznego, analogowego zegarka.

Najwygodniejszą opcją jest podróżowanie w 4 osoby, ale i piąty pasażer nie sprawi że z tyłu będzie ciasno. Bagażnik natomiast ma teraz 670 litrów pojemności (1780 litrów po złożeniu II rzędu siedzeń).

W 2014 roku zdecydowano się odświeżyć Cayenne'a. Auto otrzymało przemodelowane zderzaki, maskę światła oraz tylną klapę. Podstawową jednostką benzynową jest 3,6-litrowy silnik V6 o mocy 420 KM. Wersja Turbo oferuje 520, a Turbo S – 570 KM z 4,8-litrowej jednostki V8. Wersja GTS otrzymała wzmocniony silnik podstawowej wersji – rozwija on 440 KM. Wśród diesli, najmniejszy motor ma 3 litry pojemności i moc 262 KM. Większy, Diesel S generuje 385 KM z 4,2-litrowej, widlastej „ósemki”.

W 2010 roku, Porsche po raz kolejny zaskoczyło świat. Wtedy bowiem, wprowadziła do produkcji Cayenne Hybrid. 333-konny silnik benzynowy był wspomagany przez 47-konny silnik elektryczny. Po liftingu, moc jednostki elektrycznej wzrosła do 95 KM, przez co łączna moc układu wynosi 416 KM.

Niezależnie od wersji silnikowej, moment obrotowy trafia na wszystkie koła za pośrednictwem 8-biegowej przekładni automatycznej Tiptronic.

Porsche Cayenne - generacje

Porsche Cayenne I (2002&nbsp-&nbsp2010)

Porsche Cayenne I (2002 - 2010)

Porsche Cayenne II (2010&nbsp-&nbsp)

Porsche Cayenne II (2010 - )

Porsche Cayenne - powiązane artykuły

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Czy hybryda plug-in to złoty środek na obecne czasy z wysokimi cenami paliw? Co prawda, starsze konstrukcje hybryd plug-in są mniej zaawansowane niż współczesne, ale nie jest to aż takim problemem, jak w elektrykach – zawsze przecież można skorzystać z silnika spalinowego. Niestety, używane hybrydy plug-in mają inne, liczne problemy.

Porsche nie pozwoli zestarzeć się swoim autom. Urządzenia pasują do klimatu wnętrz

Porsche nie pozwoli zestarzeć się swoim autom. Urządzenia pasują do klimatu wnętrz

Nawet najnowocześniejsze samochody w końcu się starzeją, a to, co najbardziej może przeszkadzać współczesnym użytkownikom starszych aut, to brak nowoczesnych multimediów. Porsche nie ma tego problemu i oferuje nowe rozwiązania do starszych modeli.

Sprawdziliśmy ponad 100 modeli w 11 klasach. Które samochody najmniej tracą na wartości? Jedyny taki ranking!

Sprawdziliśmy ponad 100 modeli w 11 klasach. Które samochody najmniej tracą na wartości? Jedyny taki ranking!

Dobrze kupić i jeszcze lepiej sprzedać to marzenie każdego użytkownika samochodu. Podpowiadamy jak je zrealizować. Przeanalizowaliśmy wartość ponad 100 modeli w przeszło 22 tys. konfiguracji. Oto wyniki rankingu Mistrz Wartości 2022!

Od tych SUV-ów trzymaj się z daleka – generują olbrzymie koszty utrzymania

Od tych SUV-ów trzymaj się z daleka – generują olbrzymie koszty utrzymania

Nie jest tajemnicą, że ogromny SUV z wielkim silnikiem, generuje kolosalne koszty utrzymania. Wśród tego typu samochodów, są jednak i takie, które nie tylko drenują portfele właścicieli dużym spalaniem, lecz także kosztownymi awariami. To właśnie na nie musicie uważać.

Najodważniejsze samochody w historii. Czy warto było aż tak ryzykować? Sprawdzamy

Najodważniejsze samochody w historii. Czy warto było aż tak ryzykować? Sprawdzamy

Wprowadzenie nowego samochodu to zawsze ryzyko. Czasem firmy ryzykują jeszcze bardziej, pokazując coś naprawdę śmiałego. Komu kontrowersyjny design przyniósł sukces, a komu porażkę? Jak potoczyły się losy najodważniejszych aut w historii?

Porsche Cayenne Cabrio - dlaczego zrezygnowano z tego pomysłu?

Porsche Cayenne Cabrio - dlaczego zrezygnowano z tego pomysłu?

Wypuszczenie na rynek przed 20 laty SUV-a Cayenne było dla Porsche aktem odwagi. Dla odmiany cabrio już jej nie wystarczyło. Przy okazji jubileuszu swojego pierwszego SUV-a niemiecki producent aut sportowych wyciągnął z muzeum studium, które wtedy powstało, ale nie doczekało się seryjnej realizacji.

Nowy SUV w gamie Porsche. Będzie pozycjonowany powyżej Cayenne'a

Nowy SUV w gamie Porsche. Będzie pozycjonowany powyżej Cayenne'a

To już pewne. Niemiecki producent sportowych samochodów oficjalnie potwierdził, że chce wprowadzić do swojej oferty flagowego SUV-a z napędem elektrycznym. Nowy model Porsche pozycjonowany będzie powyżej produkowanego obecnie Cayenne’a.

Porsche Cayenne Turbo GT – absurdalnie doskonały

Porsche Cayenne Turbo GT – absurdalnie doskonały

Cayenne’em Turbo GT Porsche łamie prawa fizyki, łącząc ogień z wodą – charakter rodzinnego SUV-a z niemal torową wyścigówką. I robi to w sposób, przez który ten niedorzeczny pomysł wydaje się najlepszy na świecie.

SUV, który wyciągnął markę z kryzysu. Tak narodziło się "trzecie Porsche"

SUV, który wyciągnął markę z kryzysu. Tak narodziło się "trzecie Porsche"

Końcówka poprzedniego millenium była dla Porsche bardzo trudna, a przełom lat 80. i 90. do dziś uchodzi za "ciemne wieki" w historii tego producenta. Firma potrzebowała zmian i zdecydowała się na wprowadzenie do oferty "trzeciego Porsche". Wybór padł na dużego SUV-a o nazwie Cayenne i samochód okazał się ogromnym światowym sukcesem.

Najszybsze SUV-y, jakie można teraz kupić

Najszybsze SUV-y, jakie można teraz kupić

Są funkcjonalne, uniwersalne i świetnie sprawdzają się w roli aut rodzinnych. W prezentowanych wersjach potrafią jeszcze pokazać prawdziwie sportowy charakter. Oto ranking 20 mocnych SUV-ów, aktualnie dostępnych w sprzedaży, które łączy jedna cecha – wszystkie na sprint do "setki" potrzebują mniej niż 4,5 s. Rekordzista robi to w czasie 2,6 s!

Najśmieszniejsze ksywy współczesnych aut. Niektóre powalają na kolana!

Najśmieszniejsze ksywy współczesnych aut. Niektóre powalają na kolana!

Bąk, baleron, cienias, kredens, trampek, zemsta Stalina – to tylko kilka kultowych pseudonimów aut sprzed 20-30 lat. A jakie ksywy mają współczesne samochody?

Co oznacza 911 i skąd się wzięła Carrera? Odkrywamy tajemnice nazw Porsche

Co oznacza 911 i skąd się wzięła Carrera? Odkrywamy tajemnice nazw Porsche

Porsche przyjęło najbardziej niespotykany sposób nazewnictwa swoich modeli. Skąd się wzięło 911? Dlaczego na jedno 911 mówi się 964, a na inne 991.2? Czy to prawda, że ”Taycan” pochodzi z języka tureckiego, a ”Macan” z indonezyjskiego?

Kto znalazł Porsche Łukomskiej-Pyżalskiej i czy ktoś dostanie za nie nagrodę?

Kto znalazł Porsche Łukomskiej-Pyżalskiej i czy ktoś dostanie za nie nagrodę?

Nagłośniona na całą Polskę kradzież dwóch luksusowych aut ma w połowie szczęśliwe zakończenie. Do Izabelli Łukomskiej-Pyżalskiej, byłej modelki "Playboya" i prezeski Warty Poznań, wróciło w kawałkach Porsche Cayenne, ale Rutkowski i policja wciąż szukają Mercedesa. Kto wpadł na trop skradzionego auta? Służby nie potwierdzają wersji detektywa.

Łukomska-Pyżalska odzyskała Porsche. Auto nie nadaje się do jazdy

Łukomska-Pyżalska odzyskała Porsche. Auto nie nadaje się do jazdy

Policjanci z Komendy Wojewódzkiej w Poznaniu złapali osoby podejrzane o kradzież samochodów należących do Izabelli Łukomskiej-Pyżalskiej. Poszukiwania sprawców trwały od kilku dni, ostatecznie do aresztu trafiły cztery osoby. W przeszłości była modelka była także prezeską klubu piłkarskiego Warta Poznań.

Policja i Rutkowski na tropie aut Izabelli Łukomskiej-Pyżalskiej. Gdzie mogą teraz być?

Policja i Rutkowski na tropie aut Izabelli Łukomskiej-Pyżalskiej. Gdzie mogą teraz być?

W piątek 11 lutego Izabella Łukomska-Pyżalska, była modelka "Playboya" i prezeska Warty Poznań, straciła dwa drogie samochody. Za pomoc w odnalezieniu Porsche Cayenne i Mercedesa Klasy G wyznaczyła nagrodę w wysokości ćwierć miliona zł. Na tropie złodziei są już nie tylko policjanci, ale też kontrowersyjny detektyw celebryta – Krzysztof Rutkowski.

Największe sensacje na rynku nowych samochodów w Europie

Największe sensacje na rynku nowych samochodów w Europie

Najlepiej sprzedające się Porsche to samochód elektryczny. Audi A5 było popularniejsze od Renault Scenica, a BMW serii 4 od całej gamy Alfy Romeo. Oto największe niespodzianki europejskiego rynku nowych aut w 2021 r.

Porsche Cayenne Platinum Edition znowu kusi stylem

Porsche Cayenne Platinum Edition znowu kusi stylem

Do gamy ekskluzywnych wersji Porsche Platinum Edition dołącza właśnie najnowsze wydanie flagowego SUV-a marki. Cayenne w tej odmianie dostępny jest zarówno z klasycznym nadwoziem, jak i w wariancie Coupé, a dostawy aut, które już można zamawiać, rozpoczną się w maju tego roku.

Ryzykowne samochody za 30 tys. zł

Ryzykowne samochody za 30 tys. zł

Rynek aut za ok. 30 tys. zł jest przeogromny, ale niestety, zdarzają się na nim modele, które mogą stanowić potencjalne ryzyko. Znajdziecie wśród nich zarówno popularne auta rodzinne, jak i prestiżowe duże SUV-y.

Od Audi po Porsche. Warszawa sprzedała auta usunięte z ulic

Od Audi po Porsche. Warszawa sprzedała auta usunięte z ulic

Porzucone Audi, Mercedesy, Porsche i auta innych marek nie trafiły na złom. Podczas pierwszego miejskiego przetargu na samochody usunięte z ulic Warszawy udało się sprzedać niemal wszystkie oferowane pojazdy. Stolica zarobiła całkiem niezłą sumę.

Nie tylko wraki. Warszawa sprzedaje cenne auta usunięte z ulic

Nie tylko wraki. Warszawa sprzedaje cenne auta usunięte z ulic

Porzucone auta nie zawsze trafiają na złom do kasacji. Warszawski ZDM uznał, że na niektórych można jeszcze zarobić i wystawił na sprzedaż osiem samochodów usuniętych z ulic przez miejskie służby. Na liście nie zabrakło takich modeli jak Audi A6, Mercedes Klasy S czy Porsche Cayenne.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test