- Porsche buduje napięcie przed premiera nowego Cayenne Electric, która będzie oferowane obok wersji spalinowych i hybrydowych
- Kokpit wyróżnia się zakrzywionym wyświetlaczem Flow Display, który łączy się z pozostałymi ekranami
- Nowy SUV będzie przestronniejszy w środku oraz zaoferuje niespotykane dotąd możliwości personalizacji kabiny
Głównym punktem kabiny nowego Porsche Cayenne jest wyświetlacz Flow Display – największy, jaki kiedykolwiek zamontowano w Porsche (nie podano jego dokładnego rozmiaru). Wygięty, dotykowy ekran OLED wtapia się w deskę rozdzielczą. Razem z cyfrowym zestawem wskaźników o przekątnej 14,25 cala oraz blisko 15-calowym dodatkowym ekranem dla pasażera tworzy rekordową ciągłą powierzchnię wyświetlaczy. Za to liczbę fizycznych przycisków ograniczono do minimum.
Jakie jest nowe Porsche Cayenne? Zaglądamy do jego wnętrza
Kierowca ma przed oczami jeszcze wyświetlacz przezierny na przedniej szybie (head-up) z rozszerzoną rzeczywistością, prezentujący wskazówki nawigacji i te dotyczące pasa ruchu.
Zobacz: Widziałem, jak pracuje Akira Nakai. Skąd wziął się fenomen gwiazdy tuningu?
Porsche zapewnia, że nowa koncepcja obsługi rozbudowanych funkcji samochodu będzie intuicyjna. Mają to umożliwić m.in. konfigurowalne widgety, a także udoskonalony asystent głosowy oparty na sztucznej inteligencji, który zrozumie złożone polecenia, a także spontaniczne dodatkowe pytania – bez konieczności powtarzania słowa aktywującego.
Jakie będą możliwości personalizacji nowego Porsche Cayenne?
Nowe Porsche Cayenne Electric będzie oferować możliwości konfiguracji wnętrza na nieosiągalnym do tej pory poziomie. Klienci będą mogli wybierać spośród 13 kombinacji kolorystycznych, czterech pakietów wykończenia i pięciu zestawów dekoracyjnych. W ofercie znajdziemy nowe odcienie skóry, a także jej alternatywę w postaci tapicerki z materiału Race-Tex (odpowiednik Alcantary) z kultowym nadrukiem Pepita. Oczywiście najbardziej wymagający otrzymają do dyspozycji ofertę Porsche Exclusive Manufaktur, a także program życzeń specjalnych Sonderwunsch.
Sprawdź: To obecnie najpopularniejsze Porsche. Przetestowałem absurdalnie mocną wersję
Nastrój w kabinie będzie można w każdej chwili zmienić, ustawiając kolorystykę wszystkich wyświetlaczy. Przygotowano pięć wstępnie zdefiniowanych schematów kolorów, nie zabraknie też specjalnych trybów nastroju.
Czym jeszcze chwali się Porsche w nowym Cayenne?
Podróż elektrycznym SUV-em będzie niezwykle komfortowa. Tylne siedzenia standardowo zyskają elektryczną regulację. Ponadto dostępny będzie największy szklany dach, jaki kiedykolwiek zamontowano w Porsche, wyposażony w elektrycznie sterowaną folię ciekłokrystaliczną zamiast standardowej rolety (jego przednia część będzie odsuwana).
Porsche informuje także o funkcji podgrzewania nie tylko foteli, ale również innych większych powierzchni styku — podłokietników i fragmentów paneli drzwi. Dzięki temu w kabinie będzie przytulniej, ciepło będzie równomiernie rozprowadzane.
Nowe Cayenne Electric zostanie oficjalnie zaprezentowane pod koniec 2025 r.