Auto Świat Używane Co warto kupić Jeździliśmy 15-letnim Porsche Cayenne. Kusi ceną w ogłoszeniach, ale to pułapka

Jeździliśmy 15-letnim Porsche Cayenne. Kusi ceną w ogłoszeniach, ale to pułapka

Autor Lars Jakumeit
Lars Jakumeit
Autor Piotr Kozłowski
Piotr Kozłowski

Porsche Cayenne nieoficjalnie uratował Porsche przed bankructwem, choć dla fanów marki było to auto obrazoburcze. Nie zniechęciło to klientów z zasobnymi portfelami — auto od pierwszej generacji, aż po dziś dzień sprzedaje się świetnie (jak na tak ekskluzywną markę jak Porsche). Ale czy 15-letnie Porsche Cayenne wciąż daje frajdę z jazdy? Czy wciąż można je nazwać autem luksusowym? Poniżej wyjaśniamy, czego oczekiwać od tego samochodu po kilkunastu latach użytkowania i z jakimi kosztami jego eksploatacji należy się liczyć.

Porsche Cayenne I po faceliftingu
Porsche Cayenne I po faceliftinguChristoph Börries / Auto Bild

Pierwszy luksusowy SUV klasy premium od niemieckiej marki słynącej z produkcji aut sportowych utorował drogę dla całego segmentu pojazdów. Wprowadzona na rynek w 2007 r. zmodernizowana wersja pierwszej generacji Cayenne (z 2002 r.) zastąpiła luksusowe sedany wysokiej klasy w wielu garażach w całych Niemczech.

Autor Lars Jakumeit
Lars Jakumeit
Autor Piotr Kozłowski
Piotr Kozłowski
Redaktor Naczelny AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji