Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Awarie

Awarie

Używane Audi A4. Mechanik sprawdził nam B6, B7, B8 i B9. "Tylko jedna na piątkę"
Co warto kupić

Używane Audi A4. Mechanik sprawdził nam B6, B7, B8 i B9. "Tylko jedna na piątkę"

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Nasz mechanik przestrzega przed tymi SUV-ami. Niektóre wcale nie takie stare, a psują się często
Co warto kupić

Nasz mechanik przestrzega przed tymi SUV-ami. Niektóre wcale nie takie stare, a psują się często

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Lista nowych i prawie nowych aut, które psują się rzadko albo wcale. Mechanik wybrał 11
Co warto kupić

Lista nowych i prawie nowych aut, które psują się rzadko albo wcale. Mechanik wybrał 11

Podobno nowe auta psują się najczęściej i niemal bez wyjątku. Naprawdę? O zdanie na ten temat poprosiliśmy naszego mechanika. Jego zadaniem było skupienie się wyłącznie na autach nowych lub niemal nowych, a zatem takich, które od kilku lat można kupić w salonach albo takich, które dopiero co zostały zastąpione nowymi generacjami. Przygotował listę 11 modeli, które ocenił minimum na piątkę z minusem i oznaczył stemplem "godne polecenia".

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy używane SUV-y BMW. Na tapet wzięliśmy X1, X3 i X5. Mechanik nie był zachwycony
Co warto kupić

Kupujemy używane SUV-y BMW. Na tapet wzięliśmy X1, X3 i X5. Mechanik nie był zachwycony

Różne segmenty, różne roczniki i różne widełki cenowe - zrobiliśmy przegląd używanych SUV-ów BMW z różnych okresów produkcyjnych. O opinie na temat X1 generacji E84, X3 generacji F25 i X5 generacji E70 zapytaliśmy zaprzyjaźnionych mechaników, którzy na temat wszystkich tych SUV-ów mieli wiele do powiedzenia. W niektórych przypadkach to, co usłyszeliśmy, brzmiało bardziej jak przestroga niż zachęta do zakupu.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Najlepsze silniki ostatnich lat. Z mechanikiem zrobiliśmy listę pewniaków
Wszystko o silniku

Najlepsze silniki ostatnich lat. Z mechanikiem zrobiliśmy listę pewniaków

Awarie, usterki, wielkie koszty... nie tym razem. Postanowiliśmy zrobić wielką listę najlepszych silników ostatnich lat. O ile nie były przez swojego kierowcę zaniedbane, to można je uznać za pewniaki. Razem z mechanikami zrobiliśmy listę najlepszych jednostek napędowych. Staraliśmy się wybrać te w miarę nowe. To nieprawda, że trwałe były tylko te z zamierzchłych lat.

Wymieniasz tylko olej i filtr powietrza w samochodzie? Zaniedbania mogą być kosztowne
Eksploatacja

Wymieniasz tylko olej i filtr powietrza w samochodzie? Zaniedbania mogą być kosztowne

Gdy kończy się gwarancja producenta, kierowcy przeważnie nie serwisują samochodów w autoryzowanej stacji obsługi (ASO), tylko wybierają niezależne warsztaty. Zdarza się, że sami kupują potrzebne części i zlecają ich wymianę. Czy też tak robisz? Eksperci sieci ProfiAuto podkreślają, że pewnych czynności nie wolno pomijać podczas serwisowania pojazdu. Brak kontroli poniższych elementów może spowodować poważne problemy, które będą drogie w naprawie.

Używane premium do 50 tys. zł. Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedes klasy E. Mechanik wyjaśnia
Co warto kupić

Używane premium do 50 tys. zł. Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedes klasy E. Mechanik wyjaśnia

Bierzemy na tapet prawdziwe ikony niemieckiej klasy premium. Oto trzy mające już kilka lat na karku limuzyny z oszczędnymi, dwulitrowymi dieslami pod maską za ok. 50 tys. zł. Które z tych aut zagwarantuje nie tylko wysoki komfort podróży, lecz także trwałość i niezawodność – Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedes klasy E? Zebraliśmy opinie kierowców i mechaników i postaramy się odpowiedzieć na pytanie, czy za te pieniądze da się kupić względnie niezawodny egzemplarz. Są wersje przy których od razu pojawia się czerwony wykrzyknik.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używane Volvo XC60 czy Audi Q5? Mechanik mówi, że będzie ciężko. W obu przypadkach
Co warto kupić

Używane Volvo XC60 czy Audi Q5? Mechanik mówi, że będzie ciężko. W obu przypadkach

Kto chce kupić używane Volvo XC60 lub Audi Q5, musi przygotować się na długie i trudne poszukiwania. Warto jednak uzbroić się w cierpliwość, bo oba auta, jeśli zadbane, to udane inwestycje. Choć jedno z nich mechanicy cenią nieco bardziej.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Zabraliśmy trzy prawie nowe, niemieckie sedany do warsztatu. Jeden jest zdecydowanym przegranym
Co warto kupić

Zabraliśmy trzy prawie nowe, niemieckie sedany do warsztatu. Jeden jest zdecydowanym przegranym

Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedes Klasy E — który z tych niemieckich, luksusowych i prawie nowych sedanów najlepiej wypadł na przeglądzie technicznym? Nasi redakcyjni koledzy z Auto Bilda zabrali do ekspertów z TÜV trzy używane, kilkuletnie egzemplarze tych prestiżowych limuzyn. Pod względem jakości jedna z nich wyraźnie odstawała od pozostałych. Niestety na niekorzyść.

Tym silnikom eksperci przyznali nagrody, a to najbardziej awaryjne motory na rynku
Eksploatacja

Tym silnikom eksperci przyznali nagrody, a to najbardziej awaryjne motory na rynku

Te silniki zdobyły nagrody silników roku za kulturę pracy, niskie zużycie paliwa i kilka innych czynników. Zapewne nikt nie spodziewał się, jak szybko i jak bardzo zawiodą tych, którzy na nie postawili. Dziś, po latach eksploatacji, wiadomo, że to jedne z najbardziej awaryjnych silników w historii. Najgłośniejsze ostatnimi czasy i najpoważniejsze problemy z silnikiem 1.2 PureTech przysłoniły niektórym inne słynne "afery silnikowe" ostatnich lat. A było ich sporo. Zobaczcie, których silników unikać, jeśli planujecie kupić kilkuletnie auto.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Kupujemy auto premium za 80 tys. zł. Lepsze Audi A4 B9 czy Mercedes Klasy C W205?
Co warto kupić

Kupujemy auto premium za 80 tys. zł. Lepsze Audi A4 B9 czy Mercedes Klasy C W205?

O te modele pyta wielu czytelników. Oba auta można kupić taniej, ale my skupiliśmy się na niewyeksploatowanych egzemplarzach z przebiegiem około 100 tys. km, stąd kwota 80 tys. zł. Lepszym wyborem będzie Mercedes klasy C czy Audi A4? Oba mają zbliżone ceny, oba są w podobnym wieku i podobnie radzą sobie z utrzymywaniem wartości. A czy oba są podobnie cenione (albo niecenione) przez mechaników? Zapytaliśmy u źródła.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Ależ używana Toyota RAV4 trzyma cenę. Może lepiej kupić VW Tiguana? Mechanik wyjaśnia
Co warto kupić

Ależ używana Toyota RAV4 trzyma cenę. Może lepiej kupić VW Tiguana? Mechanik wyjaśnia

Toyota RAV4 ma w Polsce wzięcie na rynku wtórnym. Ma też relatywnie wysokie ceny, bo to auto niezwykle cenione - opinia bezawaryjnego SUV-a robi swoje. Ale czy faktycznie RAV4 jest ponadprzeciętnie trwała? Volkswageny Tiguany z tych samych roczników są wyraźnie tańsze. Może lepiej zdecydować się na SUV-a z Niemiec? Porównaliśmy Toyotę RAV4 IV i Volkswagena Tiguana I. Opinia mechaników jest jednoznaczna.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Wielka chwila prawdy. Używane Volvo XC60 u mechanika. Polacy kochają tego SUV-a
Co warto kupić

Wielka chwila prawdy. Używane Volvo XC60 u mechanika. Polacy kochają tego SUV-a

Volvo XC60 to w Polsce hit - od wielu lat jest najczęściej kupowany samochodem klasy premium. W 2024 r. znowu było numerem 1. Dlatego ofert na rynku wtórnym nie brakuje, a wśród nich można znaleźć bardzo zadbane egzemplarze. Trzeba jednak pamiętać, że XC60, bez względu na generację, to auto nowoczesne, a co za tym idzie - tanio w serwisie nie będzie. Co się psuje w XC60 I i II generacji? Jakich silników unikać? O opinie zapytaliśmy mechaników.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
ASO wyceniło naprawy w BMW na 23 tys. zł. Pokazaliśmy je diagnoście: "Tu nic nie jest zepsute"
Testy długodystansowe

ASO wyceniło naprawy w BMW na 23 tys. zł. Pokazaliśmy je diagnoście: "Tu nic nie jest zepsute"

To BMW i3 testujemy od ponad dekady. W przeliczeniu na złotówki jest warte jakieś 30 tys. Ostatnio zaczęło się nerwowo zachowywać podczas jazdy na drogach szybkiego ruchu, dlatego trafiło do serwisu. ASO wyceniło to, co trzeba naprawić, na 5,5 tys. euro, czyli ponad 23 tys. zł. Już niemal podjęliśmy decyzję o złomowaniu, ale w ostatniej chwili wpadliśmy na pomysł, by nasze BMW pokazać diagnoście z Dekry. Jakim cudem jego werdykt był kompletnie inny niż ten wydany przez mechaników z ASO?

Brać w ciemno czy darować sobie używane SUV-y Peugeota? W końcu mają słynne silniki 1.2 PureTech
Co warto kupić

Brać w ciemno czy darować sobie używane SUV-y Peugeota? W końcu mają słynne silniki 1.2 PureTech

Wzięte na warsztat Peugeoty 3008 i 5008 drugiej generacji to auta nowoczesne, przepełnione elektroniką i na dodatek ze słynnym silnikiem 1.2 PureTech oraz jeszcze jednym wcale nie lepszym. No dobrze, ale nie tylko z nimi — paleta jednostek jest znacznie większa. Jak wypadają pozostałe jednostki? Jak z trwałością innych części? I czy Peugeoty rdzewieją?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Co wybrać? Audi A4 B8, BMW serii 3 E90 czy Klasa C W204? Mechanik wskazał wygranego
Co warto kupić

Co wybrać? Audi A4 B8, BMW serii 3 E90 czy Klasa C W204? Mechanik wskazał wygranego

Wielka niemiecka trójka. Bierzemy pod lupę używane bestsellery Audi, BMW i Mercedesa, które teraz po latach kuszą coraz atrakcyjniejszą ceną. BMW serii 3 E90 debiutowało dwa lata wcześniej niż pozostałe w zestawieniu C-klasa i A4. Jednak to nie tylko z tego powodu trzeba dziś za nie zapłacić zdecydowanie mniej niż za rywali. Co na temat najmniejszych sedanów wielkiej, niemieckiej trójki mają do powiedzenia mechanicy? Które z tych trzech aut jest najlepszym wyborem?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
W ten sposób niszczysz silnik w swoim samochodzie. Wszystko przez jeden błąd
Eksploatacja

W ten sposób niszczysz silnik w swoim samochodzie. Wszystko przez jeden błąd

Wielu kierowców w Polsce na co dzień korzysta ze swoich samochodów wyłącznie na krótkich dystansach. Dojeżdżają nimi do pracy, czy też na zakupy. Niestety, używanie pojazdów w ten sposób na dłuższą metę może nieść fatalne skutki dla ich silników i powodować poważne awarie. Jest jednak łatwy sposób na to, by uniknąć kosztownych nieprzyjemności.

Niezawodne SUV-y w rozmiarze B i C. Ranking. Jest też wielki przegrany
Aktualności

Niezawodne SUV-y w rozmiarze B i C. Ranking. Jest też wielki przegrany

Rankingi niezawodności i awaryjności zawsze przynoszą ciekawe wnioski i obserwacje. Oczywiście nigdy nie powinno się ich brać za pewnik, ale to zawsze przydatna podpowiedź. Mamy ciekawe zestawienie niezawodnych SUV-ów w rozmiarze B i C. Są niespodzianki. Trzy modele zostały wyróżnione na minus.

Mechanicy bez trudu wybrali lepszego w pojedynku Volvo S80 i Mercedesa klasy E
Co warto kupić

Mechanicy bez trudu wybrali lepszego w pojedynku Volvo S80 i Mercedesa klasy E

Mercedes W212 jest od Volvo S80 II droższy. Czy to tylko zasługa tego, że niemiecka limuzyna jest nieco młodsza? Różnic między tymi samochodami jest mnóstwo i nie są to detale, a kwestie diametralne. Widać to też w opiniach mechaników. Nie będziemy ukrywać, że oceny awaryjności obu samochodów były dla nas zaskakujące.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Raport awaryjności 2025. Wiemy, co psuje się w samochodach. Jedna rzecz szczególnie często
Aktualności

Raport awaryjności 2025. Wiemy, co psuje się w samochodach. Jedna rzecz szczególnie często

Z raportu awaryjności wynika, że aż 36 proc. samochodów ulega awarii już w... pierwszym roku po zakupie. Psuje się zwłaszcza jedna rzecz i dotyczy aż 18 proc. zgłaszanych awarii. Mamy pełną listę. Przyda się każdemu, kto planuje zakup samochodu.

Ile kosztuje utrzymanie Maserati z przebiegiem 150 tys. km? Ceny części zwalają z nóg
Testy długodystansowe

Ile kosztuje utrzymanie Maserati z przebiegiem 150 tys. km? Ceny części zwalają z nóg

Nie jest sztuką kupić samochód. Sztuką jest go utrzymać. Chyba nikt lepiej tego nie rozumie, niż właściciele Maserati. Sprawdziliśmy, w jakim stanie jest Ghibli z przebiegiem 150 tys. km. W jakim jest stanie? Czy się psuje? No i najważniejsze: ile kosztuje serwis takiego samochodu?

Trzy auta, jeden koncern, żadnej piątki. Porównaliśmy używanego Volkswagena, Seata i Skodę
Co warto kupić

Trzy auta, jeden koncern, żadnej piątki. Porównaliśmy używanego Volkswagena, Seata i Skodę

Czy samochody tego samego segmentu i tego samego koncernu naprawdę różnią się czymś więcej niż tylko znaczkiem i ceną? W końcu wykorzystują tę samą platformę, te same silniki tylko pod inną nazwą (a i to nie zawsze). Sprawdziliśmy to, porównując trzy samochodu koncerny Volkswagen: Volkswagena, Skodę i Seata. Warto dopłacać?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.