Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...
Auto Świat Awarie

Awarie

Tak Polacy naprawiają swoje samochody. "Byle jeździł". Mechanicy potwierdzają

Tak Polacy naprawiają swoje samochody. "Byle jeździł". Mechanicy potwierdzają

Samochody Polaków są coraz starsze, coraz bardziej wyeksploatowane i naprawiane tylko tak, aby dało się nimi jeździć. Co więcej, polskich drogach wciąż poruszają się pojazdy, które można określić mianem "wraków na kołach". To smutne wnioski, które można wysnuć z raportu przygotowanego przez sieć warsztatów samochodowych ProfiAuto Serwis.

Problem z AdBlue: dolałem płynu, a auto tego nie zauważyło!

Problem z AdBlue: dolałem płynu, a auto tego nie zauważyło!

Choć znaczna część diesli jeżdżących po naszych drogach jest wyposażona w układy oczyszczania spalin wykorzystujące AdBlue, to wielu kierowców wciąż popełnia niebezpieczne błędy przy uzupełnianiu tego płynu. Co przy dolewce AdBlue może pójść źle?

19 złych nawyków, które mogą zabić twoje auto

19 złych nawyków, które mogą zabić twoje auto

Co nie zabije to wzmocni?! Być może, ale na pewno nie w przypadku samochodów. Wiele pozornie niewinnych zaniedbań potrafi znacząco skrócić życie pojazdu. Chociaż nie nastąpi to natychmiast, to ciągłe testowanie wytrzymałości auta sprawia, że pojawiają się awarie, które w dłuższym czasie kończą się wydatkami przewyższającymi jego wartość. Efekt? Mnóstwo samochodów trafia na złom nie dlatego, że brały udział w wypadku, lecz dlatego, że nie opłacało się ich już naprawiać. A wystarczy stosować się do zaleceń producenta i zachować zdrowy rozsądek, aby auto mogło służyć przez wiele lat.

Co psuje się we współczesnych silnikach?

Co psuje się we współczesnych silnikach?

Ciągła pogoń za optymalizacją produkcji i cięcia kosztów dają dziś fatalny skutek. Silniki psują się coraz częściej, a ich trwałość jest niższa niż np. motorów oferowanych jeszcze kilkanaście lat temu.

Jak eksploatować auto z automatyczną skrzynią biegów?

Jak eksploatować auto z automatyczną skrzynią biegów?

Co zrobić, żeby automatyczna skrzynia biegów — czyli dodatek poprawiający komfort jazdy służył długo i bezawaryjnie.

Auta gorsze niż myślisz! Awaryjne, nietrwałe, drogie w naprawach i popularne

Auta gorsze niż myślisz! Awaryjne, nietrwałe, drogie w naprawach i popularne

Ani renomowana marka, ani popularność modelu nie są gwarancją, że dany samochód można kupować w ciemno. Nawet najlepszym firmom zdarzają się wpadki. Pokazujemy, których wersji lepiej się wystrzegać i jak je odróżnić od tych godnych polecenia.

Co najczęściej psuje się w autach? Ranking usterek według ADAC

Co najczęściej psuje się w autach? Ranking usterek według ADAC

Niemiecki automobilkub ADAC należy do największych na świecie operatorów pomocy drogowej. Co roku publikuje raporty dotyczące tego, jakie usterki unieruchamiały auta na drogach. Sprawdziliśmy, jakie awarie zdarzają się najczęściej.

11 awarii, które cię zrujnują!

11 awarii, które cię zrujnują!

Są takie awarie, które wprawdzie z początku wyglądają niegroźnie i często nie uniemożliwiają dalszej jazdy, ale ich ignorowanie grozi tym, że problemy się pogłębią, i to bardzo! Te usterki należy usuwać od razu po zauważeniu.

Strach ma szwedzkie oczy - czy warto kupić Saaba 9-3 II z silnikiem benzynowym 2.0?

Strach ma szwedzkie oczy - czy warto kupić Saaba 9-3 II z silnikiem benzynowym 2.0?

Używany model marki, której już na rynku nie ma? A po co, to przecież ryzyko – powiedzą niektórzy. Czy duże? Jak pokazuje Saab 9-3 II 1.8t (2.0) z przebiegiem 200 tys. km, wcale nie takie, jak mogłoby się niektórym wydawać. I choć ta wersja ma swoje bolączki, to wciąż może być ciekawą propozycją.

Silniki serii Prince. Większość mechaników radzi omijać ten napęd

Silniki serii Prince. Większość mechaników radzi omijać ten napęd

Godny następca tronu czy rozkapryszony młodzieniec goniący za poklaskiem? Silniki serii Prince to owoc francusko-niemieckiej współpracy. Na co dzień silniki serii Prince to ciekawe i wydajne źródło napędu, ale nieobce są mu też dość istotne, powtarzające się problemy. Większość mechaników radzi omijać silniki serii Prince. Czy mają rację?

10 nowoczesnych diesli, na które musisz uważać

10 nowoczesnych diesli, na które musisz uważać

O wadach i problemach 2.0 TDI PD napisano już tomy, tak samo zresztą, jak i o kłopotach z 1.9 dCi czy 2.0 D-4D. Tym razem sięgamy więc po 10 jednostek głównie z ostatnich lat – też mogą narazić was na wysokie koszty, poza tym w większości są to już bardzo zaawansowane i skomplikowane konstrukcje.

Ford Fiesta w teście 100 tys. km – kto nie smaruje, ten nie jedzie!

Ford Fiesta w teście 100 tys. km – kto nie smaruje, ten nie jedzie!

Już w trakcie testu czerwona Fiesta 1.0 EcoBoost z automatyczną skrzynią biegów pokazywała swoje humory, ale to, co stało się na ostatniej prostej, spowodowało, że nasz mały Ford został bohaterem iście tragicznym.

Gdzie Polacy naprawiają auta? Co się psuje najczęściej? Wyniki Narodowego Auto Testu

Gdzie Polacy naprawiają auta? Co się psuje najczęściej? Wyniki Narodowego Auto Testu

Jaki odsetek Polaków serwisuje swój samochód w Autoryzowanej Stacji Obsługi? Ilu naprawia go samemu? Co najczęściej odmawia w nim posłuszeństwa? Oto wyniki Narodowego Auto Testu.

Volvo XC60 II - sprawdzamy, co się w nim psuje

Volvo XC60 II - sprawdzamy, co się w nim psuje

Volvo XC60 to model kluczowy dla Volvo, i to już od co najmniej parunastu lat. Druga odsłona tego SUV-a mocno punktuje wyglądem, korzysta z wielu systemów wspomagających i poprawiających bezpieczeństwo, została też pozbawiona typowych problemów, które pojawiały się w pierwszych egzemplarzach Volvo XC90 II. Ale czy wszystkich?

Silnik 1.5 TSI - ten silnik jest lepszy, niż opinia o nim

Silnik 1.5 TSI - ten silnik jest lepszy, niż opinia o nim

Mały silnik z turbo i z kilkoma skomplikowanymi rozwiązaniami może budzić obawy. Zwłaszcza gdy ma oznaczenie "TSI". Jednak uspokajamy: silnik 1.5 TSI to całkiem udana konstrukcja.

Co się psuje w samochodzie po 100 tys. km? Małe usterki, duże koszty

Co się psuje w samochodzie po 100 tys. km? Małe usterki, duże koszty

Producenci nie robią już długowiecznych aut – przewidywalny czas opłacalnego ich użytkowania skraca się do kilku lat. W tym czasie trzeba jednak zarobić na częściach i serwisie – w nowych autach kryje się wiele kosztownych niespodzianek. Co się popsuje w samochodzie z przebiegiem 100 tys. km? Lista usterek może być naprawdę długa.

Mknął Teslą Model S po autostradzie. Nagle musiał zjechać na pobocze

Mknął Teslą Model S po autostradzie. Nagle musiał zjechać na pobocze

Kierowca białej Tesli Model S jechał autostradą z dużą, choć dopuszczalną prędkością. W pewnym momencie musiał pilnie zjechać na pobocze i wezwać straż pożarną. Elektryczne auto zaczęło bowiem płonąć. By ugasić Teslę, strażacy zużyli ponad 22,5 tys. litrów wody.

1.6 MPI kontra 1.6 FSI - Ta sama pojemność, ale różna trwałość

1.6 MPI kontra 1.6 FSI - Ta sama pojemność, ale różna trwałość

Benzyniak 1.6 Volkswagena cieszy się dużą popularnością na rynku. Znajdziecie go w autach Audi, VW, Seata i Skody. Ale uwaga: trwałość i koszty napraw wersji MPI i FSI są skrajnie różne.

1.2 TCe: małe silniki turbo grupy Renault – czy warto je polecić?

1.2 TCe: małe silniki turbo grupy Renault – czy warto je polecić?

W Grupie Renault znajdziemy sporo niedużych aut, dlatego sprawny mały silnik odgrywa w nich istotną rolę. Przez wiele lat stosowano jednostki 1.2 TCe – czy to dobry wybór?

Silniki Grupy Volkswagena – nie każdy 1.8/2.0 TSI/TFSI jest zły, ale... trzeba wiedzieć który

Silniki Grupy Volkswagena – nie każdy 1.8/2.0 TSI/TFSI jest zły, ale... trzeba wiedzieć który

Na temat poboru oleju przez silniki T(F)SI Grupy Volkswagena z rodziny EA888 krążą legendy, tak samo jak na temat tego, czy i kiedy pojawiły się poprawione wersje, stroniące od "popijania oliwy". Oto kompendium wiedzy na temat EA888: które typy omijać, ile kosztuje remont, a które odmiany można brać w ciemno.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech