Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Audi A3

Audi A3

Audi A3

Audi A3 to niemiecki kompakt klasy premium zaliczany do segmentu C. Producenci chcieli tym modelem przyciągnąć w dużej mierze młodszą klientelę.

I generacja (8L) weszła na rynek już w 1996 roku. Początkowo w sprzedaży dostępny był jedynie wariant 3-drzwiowy, a dopiero 3 lata później zaprezentowano także odmianę 5-drzwiową. W 2000 roku dokonano faceliftingu. Zgrabne, zaokrąglone nadwozie wyglądało modnie, a wewnątrz zastosowano wysokiej jakości materiały. Wygodne fotele i dobre wyciszenie dbają o komfort zarówno kierowcy jak i pasażerów. Ci drudzy mogą trochę narzekać przy wsiadaniu do wersji 3-drzwiowej, jednak zarówno rozstaw osi jak i pojemność bagażnika w obu nadwoziach są te same.

Pod maską gościły zarówno silniki benzynowe (1.6 i 1.8 litra, także z turbo o mocy od 101 do 180 KM) oraz silniki diesla (1.9 TDI, które po modernizacji w 2000 roku otrzymało pompowtryski) o mocy wahającej się między 90 a 130 KM. W 1998 roku pojawiła się opcja zamówienia auta w wersji Quattro.

W 2003 roku została zaprezentowana II generacja (8P) jednego z najpopularniejszych aut spod znaku Audi. Tak jak poprzednio, początkowo na rynku dostępne była jedynie wersja 3-drzwiowa, a 5-drzwiowy model o nazwie Sportback pojawił się w 2004 roku. Bryła II generacji była bardzo podobna do swojej poprzedniczki, ale nowy model wyróżniał się głównie większym grillem, bocznym przetłoczeniem, oraz tylnymi lampami.

Otrzymała też nowe silniki, a w 2007 roku 1.6 FSI oraz 2.0 FSI zastąpiono innymi, o pojemności mniejszej o 0.2 litra z turbosprężarką. Podczas dwóch liftingów, A3 doczekała się głównie przeprojektowania pasa przedniego, dodania świateł wykorzystujących technologię LED, oraz nowych, tylnych reflektorów.

W 2007 roku po raz pierwszy świat ujrzało A3 bez dachu. Cabriolet wszedł do sprzedaży rok później. W 2013 roku zakończono produkcję II generacji z dorobkiem 2 mln sztuk tego modelu.

Już rok przed tym, w Genewie zaprezentowano III generację (8V) Audi A3. Auto zbudowano na uniwersalnej platformie MQB Volkswagena. Tym razem wersja 5-drzwiowa pojawiła się już rok po wprowadzeniu do sprzedaży modelu 3-drzwiowego. Z zewnątrz widać wyraźne różnice w stosunku do poprzedników. Kształt pozostał podobny, jednak nadwozie stało się znacznie bardziej agresywne i dynamiczne dzięki ostrym liniom i przetłoczeniom zarówno na boku pojazdu, jak i na masce. Oprócz zmian stylistycznych, w tej generacji zagościło wiele innowacyjnych rozwiązań, m.in. system odłączania cylindrów, asystent pasa ruchu, asystent toru jazdy i wiele innych.

W 2013 roku przyszedł czas na A3 Limousine. Bazowała na tej samej płycie podłogowej, co hatchback, lecz wymiary uległy powiększeniu. Tego samego roku zaprezentowano wersję Cabriolet. Nadwozie w stosunku do cabrio II generacji urosło – długość zwiększyła się o blisko 20 cm! Zastosowano w nim, tak samo jak w poprzedniku, miękki dach.

W 2014 roku w Nowym Jorku Audi A3 otrzymało od dziennikarzy motoryzacyjnych tytuł Światowego Samochodu Roku 2014.

Audi A3 - generacje

Audi A3 I 8L (1996&nbsp-&nbsp2003)

Audi A3 I 8L (1996 - 2003)

Audi A3 II 8P (2003&nbsp-&nbsp2013)

Audi A3 II 8P (2003 - 2013)

Ikona samochodu

Audi A3 III 8V (2012 - 2016)

Audi A3 IV (2016&nbsp-&nbsp)

Audi A3 IV (2016 - )

Audi A3 - powiązane artykuły

Używane auto za 20 000 zł z silnikiem benzynowym - co warto kupić? TOP 10

Używane auto za 20 000 zł z silnikiem benzynowym - co warto kupić? TOP 10

Zakup rasowego hot hatcha, czy też mocnego coupé, jest kosztowny, a do tego trudny. Można jednak, nie rezygnując ze stylu, kupić kompakt 3d z trwałym benzyniakiem. Przedstawiamy udane auta o mocy od 123 do 150 KM.

Silnik 1.0 TSI/MPI - nieduży, ale dobry

Silnik 1.0 TSI/MPI - nieduży, ale dobry

Trzy cylindry nie zapewnią wysokiej kultury pracy, ale cóż można (albo trzeba…) powiedzieć: takie czasy. Z równomiernością działania nie jest tak źle, a trwałość motoru 1.0 jest w porządku!

Trwałe i niezawodne auto dla rodziny za 40-50 tys. zł. Oto najlepsze propozycje

Trwałe i niezawodne auto dla rodziny za 40-50 tys. zł. Oto najlepsze propozycje

Jeszcze nie tak dawno 40-50 tys. zł wystarczało na 4— lub 5-letniw auto kompaktowe z silnikiem benzynowym o mocy 120-140 KM, dziś tyle kosztują auta tej klasy w wieku 6-9 lat. Tanio nie jest, ale można kupić pojazd godny uwagi. Oto 10 najlepszych propozycji.

Kosztowna jazda: wysokie spalanie lub awarie – (anty)TOP 10

Kosztowna jazda: wysokie spalanie lub awarie – (anty)TOP 10

Jeśli chcecie jeździć tanio, nie wystarczy ustalenie, który model cieszy się dobrą opinią – niemal każdy ma w gamie silników "czarną owcę". Nie zawsze musi się to wiązać z wysokim spalaniem, często trzeba też zwrócić uwagę na awaryjność.

Audi RS3 Performance Edition - tej wersji już nie kupisz

Audi RS3 Performance Edition - tej wersji już nie kupisz

Audi RS3 to wyjątkowy kompakt, ale w wersji Performance Edition ten model staje się białym krukiem. Dlaczego? To bardzo limitowana krótka seria wyjątkowego hot hatcha, bo przecież już standardowe Audi RS3 zapewnia każdemu fanowi motoryzacji niezapomniane wrażenia z jazdy. W przypadku Audi RS3 Performance Edition mamy do czynienia z jednym z 300 wyprodukowanych egzemplarzy. Zmiany w porównaniu ze standardową wersją Audi RS3 duże nie są, ale wystarczają na to, aby auto rozpędziło się do 300 km/h, przyspieszało do 100 km/h w mniej niż 4 sekundy. Szkoda tylko, że wszystkie egzemplarze tego wyjątkowego Audi RS3 zostały już sprzedane.

Alfa Romeo Giulietta czy Audi A3? Który model będzie lepszym wyborem?

Alfa Romeo Giulietta czy Audi A3? Który model będzie lepszym wyborem?

Od lat jest tak, że Alfę Romeo wybierają osoby, które podczas wyboru auta kierują się emocjami, chcą jeździć autem, które ma duszę i daje niepowtarzalną frajdę z jazdy. Audi wybierają osoby, które poza stylem i pewnym prowadzeniem na pierwszym miejscu stawiają bezawaryjną eksploatację. Czy faktycznie tak jest, że Alfa Romeo to auto podwyższonego ryzyka?

Sieci rybackie, butelki PET i grzybnia. Teraz z tego robi się auta

Sieci rybackie, butelki PET i grzybnia. Teraz z tego robi się auta

Stal, plastik, guma i szkło – z tego głównie robi się samochody. Ale na planecie kurczących się zasobów trzeba sięgać po nowe materiały – odzyskane, a nie pozyskane. Stąd tapicerki z butelek PET, sieci rybackich i grzybni oraz elementy deski rozdzielczej z pulpy buraków cukrowych.

10 używanych hybryd – które są najtrwalsze i które warto kupić?

10 używanych hybryd – które są najtrwalsze i które warto kupić?

Pod względem trwałości wiele hybryd przewyższa bratnie modele spalinowe. Dostęp do serwisu i większości nietypowych części? Zazwyczaj bardzo dobry lub przynajmniej dobry. Podczas oględzin musicie jednak pamiętać o kilku punktach, które są dla aut hybrydowych typowe.

Najlepsze i najgorsze SUV-y w testach na dystansie 100 tys. km. Rozebrane i sprawdzone do "ostatniej śrubki"

Najlepsze i najgorsze SUV-y w testach na dystansie 100 tys. km. Rozebrane i sprawdzone do "ostatniej śrubki"

Klasa SUV/crossover reprezentowana jest już przez liczne modele. Również w naszej bazie testów długodystansowych zebrała się całkiem pokaźna grupa tych aut. Prezentujemy kompletne wyniki oraz – dokładniej – pięć najlepszych i pięć najgorszych aut w zestawieniu.

Czy warto kupić Audi A3 w hybrydzie plug-in?

Czy warto kupić Audi A3 w hybrydzie plug-in?

Co za czasy. Audi A3 z hybrydą plug-in pod maską, jest tańsze od Golfa z takim samym układem napędowym. To, że jest tańsze, nie oznacza jednak, że jest tanio. Czy takie Audi A3 to dobra propozycja dla osób poszukujących kompaktu z segmentu premium, czy warto zapłacić aż tyle za hybrydę plug-in. Nasze wnioski was zaskoczą.

10 najlepszych aut w testach na dystansie 100 tys. km!

10 najlepszych aut w testach na dystansie 100 tys. km!

Oto najlepsi z najlepszych, czyli czołowa dziesiątka samochodów, które uczestniczyły w naszym wymagającym sprawdzianie trwałości na dystansie 100 tys. km (niekiedy nawet większym) i zaliczyły go brawurowo!

Silnik 1.5 TSI - czy można na nim polegać?

Silnik 1.5 TSI - czy można na nim polegać?

Mały silnik z turbo i kilkoma skomplikowanymi rozwiązaniami może budzić obawy. Zwłaszcza gdy ma oznaczenie "TSI". Uspokajamy: silnik Volkswagena 1.5 TSI to całkiem udana konstrukcja.

Sprawdzamy silniki w Audi. W tym przypadku łatwo o solidną konstrukcję

Sprawdzamy silniki w Audi. W tym przypadku łatwo o solidną konstrukcję

Hasło reklamowe Audi to: "Przewaga dzięki technice". I rzeczywiście pod maską samochodów Audi znajdziecie ciekawe silniki pod względem technicznym, którymi warto się zainteresować, ale też nie brakuje takich jednostek, które odradzamy w autach używanych. Wskazujemy te pierwsze!

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Czy hybryda plug-in to złoty środek na obecne czasy z wysokimi cenami paliw? Co prawda, starsze konstrukcje hybryd plug-in są mniej zaawansowane niż współczesne, ale nie jest to aż takim problemem, jak w elektrykach – zawsze przecież można skorzystać z silnika spalinowego. Niestety, używane hybrydy plug-in mają inne, liczne problemy.

Oszczędne auta za 30-50 tys. zł na trudne czasy – TOP 10

Oszczędne auta za 30-50 tys. zł na trudne czasy – TOP 10

Ceny paliwa biją rekordy, nie zostaje nam nic innego, jak przyjrzeć się modelom na te kryzysowe czasy. Pod lupę bierzemy więc tym razem pojazdy, które nie tylko mało się psują, ale i jak najmniej palą. Lub jadą na prądzie. A do tego nie wydamy na nie fortuny, bo ich cena nie przekracza 50 tys. złotych.

Myślał, że jego Audi to "driftmaszyna". Drzewo wyprowadziło go z błędu [WIDEO]

Myślał, że jego Audi to "driftmaszyna". Drzewo wyprowadziło go z błędu [WIDEO]

Późny wieczór w Myślenicach, niemal pusty parking z mokrym asfaltem i szybki samochód. Co mogło pójść nie tak? 20-latek siedzący za kierownicą Audi A3 powiedziałby pewnie, że to wina stojącego w pobliżu drzewa. Nam wydaje się jednak, że nie zagrało tu coś innego.

Nawet drogie auta nie są wysokiej jakości. Producenci mocno"przesadzają" z cenami

Nawet drogie auta nie są wysokiej jakości. Producenci mocno"przesadzają" z cenami

Starsze samochody były lepsze? To wbrew pozorom w wielu przypadkach nie jest mit. Eksperci ADAC udowodnili, że wciąż nietrudno o samochody, w których producenci wyraźnie oszczędzili nie tylko na zastosowanych materiałach, ale także na wykonaniu. Oto najlepiej i najgorzej wykończone samochody.

Używana hybryda. Czy, komu i za ile opłaca się ją kupić? Sprawdziliśmy ofertę – od Audi, przez Toyotę, po Volvo

Używana hybryda. Czy, komu i za ile opłaca się ją kupić? Sprawdziliśmy ofertę – od Audi, przez Toyotę, po Volvo

Jeszcze niedawno auta hybrydowe miały dużą utratę wartości, bo klienci na rynku wtórnym woleli omijać je szerokim łukiem. Hybrydy dowiodły swojej niezawodności i obecnie najbardziej uznane modele sprzedają się od ręki.

Audi A3 Sportback 35 TDI – nowa generacja, ale czy na pewno?

Audi A3 Sportback 35 TDI – nowa generacja, ale czy na pewno?

Do salonów Audi wjechała właśnie kolejna, czwarta generacja kompaktowego Audi A3 Sportback. Oferuje nowe cyfrowe wnętrze, ale jej nadwozie ma dobrze znaną sylwetkę, mocno przypominającą poprzednika. Czyżby więc stwierdzenie „nowy model” było w tym przypadku nieco na wyrost? Przekonamy się o tym, testując wersję ze 150-konnym dieslem.

Audi A3 II (2003-12) – nie brakuje samochodów po solidnych „dzwonach”

Audi A3 II (2003-12) – nie brakuje samochodów po solidnych „dzwonach”

Lata mijają, a na ładną „A3-kę” z lat 2003-12 zawsze znajdzie się chętny! Model ten ma ugruntowaną pozycję na rynku wtórnym i cieszy się dużym zainteresowaniem w przedziale od 10 do 20 tys. zł. Uwaga na wyeksploatowane egzemplarze ze skorygowanym licznikiem. Nie brakuje też samochodów po solidnych „dzwonach”.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech