- Przejrzałem konfiguratory trzech samochodów kompaktowych i trzech aut klasy średniej sygnowanych przez Audi, BMW i Mercedesa
- Choć za każdym razem brałem pod uwagę bazową wersję silnikową, to różnice między najtańszą a najbardziej efektowną wersją mogą sięgać nawet blisko 50 tys. zł
- Nie musisz się wpatrywać w zdjęcia, żeby wychwycić różnice — są ewidentne
Najtańsze odmiany samochodów rzadko goszczą w reklamach lub w prasowych serwisach fotograficznych ich producentów. W przypadku aut premium takie wersje trudno też spotkać na drogach — jeśli Polak kupuje model prestiżowej marki, to najczęściej wybiera bogato wyposażony wariant, nierzadko realizując "plan maksimum". Małe są więc szanse przekonania się, jak naprawdę wygląda podstawowa odmiana efektownego samochodu premium Audi, BMW bądź Mercedesa. U nas jednak poznasz te różnice. I to zaraz.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo:
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoMoje zestawienie powstało na podstawie internetowych konfiguratorów znajdujących się na stronach oficjalnych importerów. Dane zbierałem 4 grudnia 2023 r. Z każdej marki wybrałem po samochodzie kompaktowym i klasy średniej, po czym jedną jego odmianę "ubrałem" w absolutnie standardowe szaty, zaś drugą doposażyłem na maksa, ograniczając się jednak tylko do wyglądu zewnętrznego — podana cena nie obejmuje dodatkowego wyposażenia "wewnętrznego", chyba że jego dokupienie jest konieczne do uzyskania możliwie "najbogatszego" wyglądu nadwozia. Żeby wyrównać szanse tanich i drogich wersji, obie "pomalowałem" na biało, przy czym bogatsze odmiany mają bardziej efektowne lakiery. Panoramiczny dach "dokupowałem" tylko wtedy, gdy wizualnie się łączył z przednią szybą, poprawiając tym samym ogólny look.
Przeczytaj także: Brytyjska marka MG debiutuje w Polsce. Nie uwierzysz, ile kosztuje bogato wyposażony SUV
Pewnie, że najbardziej efekciarsko wyszłoby zestawienie wyglądu np. napędzanego bazowym 110-konnym silnikiem Audi A3 z topowym modelem RS 3. Tyle że nie było to uczciwe. Obie wersje w danej parze mają więc tę samą jednostkę napędową, choć ich wygląd wcale na to nie wskazuje. Zresztą, przekonaj się sam/-a.
Audi A3 Sportback
Wersja bazowa: to odmiana Base w kolorze białym Ibis z 16-calowymi obręczami kół i z podstawowymi reflektorami. Cena takiego zestawu to 111 tys. zł.
Wersja bogata: to odmiana S line z pakietem Carbon w metalizowanym lakierze biały Glacier z 18-calowymi obręczami kół, reflektorami LED matrix i panoramicznym szklanym dachem. Cena: 154 tys. 660 zł.
Obie odmiany są w wersji silnikowej 30 TFSI. Różnica w cenie: 43 tys. 660 zł.
BMW X1
Wersja bazowa: to linia podstawowa w kolorze alpejskiej bieli z 17-calowymi obręczami kół. Cena: 179 tys. zł.
Wersja bogata: to odmiana z pakietem sportowym M w metalizowanym lakierze mineralnej bieli z 20-calowymi obręczami kół, adaptacyjnymi reflektorami LED i pakietem Shadowline o rozszerzonym zakresie. Cena: 217 tys. zł.
Obie odmiany są w wersji silnikowej sDrive 18i. Różnica w cenie: 38 tys. zł.
Mercedes GLA
Wersja bazowa: to odmiana w Stylu standardowym w kolorze białym z 17-calowymi obręczami kół. Cena: 190 tys. 600 zł.
Wersja bogata: to odmiana z linią AMG w metalizowanym lakierze biały digital z 20-calowymi obręczami kół, reflektorami Multibeam LED i panoramicznym szklanym dachem. Cena: 238 tys. 16 zł.
Obie odmiany są w wersji silnikowej 180. Różnica w cenie: 47 tys. 416 zł.
Audi A4 Limousine
Wersja bazowa: to odmiana Base w kolorze białym Arkona z 16-calowymi obręczami kół, dachem w kolorze nadwozia i podstawowymi reflektorami. Cena: 158 tys. 600 zł.
Wersja bogata: to odmiana S line z pakietem Carbon Style w metalizowanym lakierze biały Glacier z 19-calowymi obręczami kół, reflektorami LED matrix z dynamiczną grafiką i czarnym dachem Brillant. Cena: 198 tys. 40 zł.
Obie odmiany są w wersji silnikowej 35 TFSI. Różnica w cenie: 39 tys. 440 zł.
BMW serii 3 Limuzyna
Wersja bazowa: to linia podstawowa w kolorze alpejskiej bieli z 17-calowymi obręczami kół. Cena: 192 tys. 500 zł.
Wersja bogata: to odmiana z pakietem sportowym M w metalizowanym lakierze mineralnej bieli z 19-calowymi obręczami kół i adaptacyjnymi reflektorami LED. Cena takiego zestawu: 241 tys. 300 zł.
Obie odmiany są w wersji silnikowej 318i. Różnica w cenie: 48 tys. 800 zł.
Mercedes klasy C Limuzyna
Wersja bazowa: to linia Avantgarde w kolorze białym z 17-calowymi obręczami kół. Uwaga: tylko czarny lakier nie wymaga dopłaty, więc żeby wszystko było na biało, wybrałem biały lakier za dodatkowe 1583 zł. Cena: 206 tys. 183 zł.
Wersja bogata: to linia AMG z lakierem biały opalit bright (z ekskluzywnej serii Manufaktur) i 19-calowymi obręczami kół. Cena: 235 tys. 166 zł.
Obie odmiany są w wersji silnikowej 180. Różnica w cenie: 28 tys. 983 zł.