Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat LED

LED

Wystarczy deszcz i auto głupieje. Tysiące samochodów ma ten problem
Aktualności

Wystarczy deszcz i auto głupieje. Tysiące samochodów ma ten problem

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
"LED-owe oczy" ściągnęły na niego kontrolę. Nie tylko one były nielegalne
Aktualności

"LED-owe oczy" ściągnęły na niego kontrolę. Nie tylko one były nielegalne

Osram Night Breaker Speed H7– wreszcie rewolucja w LED-ach?
Porady

Osram Night Breaker Speed H7– wreszcie rewolucja w LED-ach?

W miarę testowania kolejnych kombinacji akcesoryjnych LED-ów, mających zastąpić tradycyjne żarówki halogenowe w reflektorach samochodu oraz różnych modeli aut, coraz mniej mnie dziwi to, że nie są one dopuszczone do użytku wszystkie – na zasadzie: jak leci. Osram Night Breaker Speed H7 też nie są dopuszczone do legalnego użytku na drogach publicznych w Polsce, ale mają dopuszczenia warunkowe w wielu krajach. Warto więc by je sprawdzić. Okazuje się, że to naprawdę dobre lampy, coś jakby przełom. A oto, dlaczego.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Co zrobić? Wymienić żarówki na LED, czy zostać przy halogenie? Prawo jest bezlitosne
Eksploatacja

Co zrobić? Wymienić żarówki na LED, czy zostać przy halogenie? Prawo jest bezlitosne

Coraz częściej kierowcy stają przed dylematem, czy zamiast standardowych żarówek H4 i H7 nie wybrać najnowszego zamiennika — retrofitów. Świecą lepiej, mają zdecydowanie lepszą żywotność i powodują, że nawet starsze auto świeci jak nowe. Czy jednak możemy bez obaw zamontować takie żarówki? Prawo jest nieubłagane.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Reflektory auta słabo świecą? Oto przyczyny problemu i sposoby na ratunek
Eksploatacja

Reflektory auta słabo świecą? Oto przyczyny problemu i sposoby na ratunek

Krótki dzień i zazwyczaj mokry asfalt – to dla kierowców wielu aut potężny problem. Powodem są słabo świecące reflektory, które zużywają się i psują, w każdym kolejnym sezonie świecą gorzej. Niektórzy kierowcy uważają, że niekomfortowa jazda nocą wynika z ich coraz gorszego wzroku i bywa, że jest to trafna ocena sytuacji. Niemniej większość kilkuletnich samochodów ma słabe światła, a w samochodach kilkunastoletnich bywają one wręcz tragiczne. Wyjaśniamy, co można z tym zrobić.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Retrofity LED zawsze poprawiają oświetlenie auta? Niekoniecznie, ale o tym nie wiesz
Porady

Retrofity LED zawsze poprawiają oświetlenie auta? Niekoniecznie, ale o tym nie wiesz

Retrofity LED, małe nowoczesne moduły świecące, które w samochodach zastępują tradycyjne żarówki reflektorów, w Polsce sprzedają się w setkach tysięcy egzemplarzy rocznie. Przy znacząco niższym poborze prądu LED-y emitują więcej światła niż żarówki, a światło to ma zwykle, chłodną, "nowoczesną" barwę. I w wielu autach LED-y znacząco poprawiają oświetlenie, a przynajmniej dają kierowcy takie poczucie. Ekspert ostrzega jednak, że bardzo często jest wręcz odwrotnie, choć łatwo ulec złudzeniu.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Te LED-y są nielegalne, ale policja się nie przyczepi. Jest jeden warunek
Porady

Te LED-y są nielegalne, ale policja się nie przyczepi. Jest jeden warunek

W Polsce wciąż jesteśmy w tyle za innymi krajami, które już dawno uznały, że retrofity LED, czyli nowoczesne lampy montowane w miejsce przestarzałych halogenów a ostatnio i zamiast ksenonów, to świetny sposób na to, żeby poprawić oświetlenie w starszych autach. U nas wciąż taki tuning świateł jest nielegalny i grozi m.in. wysokim mandatem, a w najlepszym razie problemami podczas badania technicznego. Są jednak już na rynku lampy LED, w przypadku których ryzyko wpadki ma być minimalne, bo na pierwszy rzut oka trudno ma być je odróżnić od zwykłych żarówek. Sprawdziliśmy, czy to rzeczywiście działa.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Masz w aucie niefabryczne lampy LED? Zimą są z nimi poważne problemy
Porady

Masz w aucie niefabryczne lampy LED? Zimą są z nimi poważne problemy

W Polsce, choć to u nas wciąż nielegalne, coraz więcej właścicieli starszych aut decyduje się na wymianę żarówek w fabrycznych reflektorach na tzw. retrofity LED. To rozwiązanie, które zapewnia znacznie więcej światła od klasycznych żarówek H1, H4 czy H7, ale zimą w wielu modelach ma też poważną wadę, która może utrudnić korzystanie z auta.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Miał retrofity LED w samochodzie i pojechał na badanie techniczne. Diagnosta go zaskoczył
Aktualności

Miał retrofity LED w samochodzie i pojechał na badanie techniczne. Diagnosta go zaskoczył

Zestawy LED zastępujące żarówki samochodowe – przynajmniej te z górnej półki – są już niemal doskonałe. Mają taki sam rozmiar jak żarówka, zakłada się je tak samo łatwo jak żarówki, w wielu autach poprawiają one jakość oświetlenia. W Polsce jednak, choć można je kupić bez problemu, są nielegalne. Marcin, tak jak tysiące innych polskich kierowców, zdecydował się jednak na taki tuning. Było dobrze, do czasu.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Latarnie LED mogą szkodzić zdrowiu. RPO chce zmian
Aktualności

Latarnie LED mogą szkodzić zdrowiu. RPO chce zmian

Już od ponad 10 lat Rzecznik Praw Obywatelskich (RPO) próbuje rozwiązać problem z nadmiernym oświetleniem ulic. Okazuje się, że poprawa bezpieczeństwa, m.in. kierowców i pieszych, może mieć negatywny wpływ na zdrowie ludzi. Największym winowajcą są w tym przypadku latarnie wykorzystujące diody LED.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
"Kiedy świąteczny klimat wejdzie za mocno". Policjanci zaskoczeni drogową choinką
Aktualności

"Kiedy świąteczny klimat wejdzie za mocno". Policjanci zaskoczeni drogową choinką

Przy zatrzymanym w Słupsku BMW bledną nawet jaskrawe dekoracje stosowane przez kierowców ciężarówek. Policjanci wypatrzyli świątecznie ozdobiony samochód osobowy już z daleka. Nie było to trudne, bo BMW dosłownie świeciło się jak choinka. Kierowca dostał ultimatum.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Założyłem retrofity LED do starszej Hondy. W Polsce "nie wolno, ale można"
Eksploatacja

Założyłem retrofity LED do starszej Hondy. W Polsce "nie wolno, ale można"

Moduły LED zastępujące żarówki to – pomijając problem ich legalizacji – dla wielu kierowców starszych aut jeden z najbardziej skutecznych i niedrogich, a w efekcie chętnie wykorzystywanych sposobów na poprawę jakości oświetlenia samochodu. Jednak w przypadku niektórych aut problemem są rozmiary i kształty akcesoryjnych LED-ów, które są większe niż żarówki i albo się nie mieszczą w reflektorze, albo wymagają stosowania trudno dostępnych przejściówek. Najnowsze moduły akcesoryjnych LED-ów mają jednak rozmiar zbliżony do wielkości zwykłych żarówek i – w zdecydowanej większości przypadków – pasują na zasadzie Plug&Play.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Jak bardzo bazowe wersje różnią się z zewnątrz od topowych? Porównałem auta premium
Aktualności

Jak bardzo bazowe wersje różnią się z zewnątrz od topowych? Porównałem auta premium

Dołuje cię przeglądanie Facebooka i Instagrama, bo wszyscy są tam tacy piękni i mają takie cudowne życie? Z samochodami bywa podobnie: na oficjalnych zdjęciach najczęściej widujemy najbardziej wyjściowe wersje, ale kiedy idziemy do salonu po bazowy wariant, to szału jakoś nie ma — paradoksalnie dotyczy to także modeli premium. Porównałem podstawowe i najbardziej efektowne wizualnie warianty sześciu prestiżowych samochodów i... możesz się zdziwić, jak naprawdę wyglądają realia najtańszych odmian.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Obalamy 10 motoryzacyjnych, internetowych mitów. Sprawdź, czy też w nie wierzysz
Eksploatacja

Obalamy 10 motoryzacyjnych, internetowych mitów. Sprawdź, czy też w nie wierzysz

Wśród kierowców i właścicieli aut od lat pokutują, często przekazywane z ust do ust, nieprawdziwe lub już od dawna nieaktualne przekonania i opinie. Internetowe fora są pełne półprawd, fałszywych argumentów i przeinaczeń. Rozprawiamy się z dziesięcioma, na które wyjątkowo często trafić można w internecie.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Jak poprawić światła w aucie?
Eksploatacja

Jak poprawić światła w aucie?

To jak samochód oświetla drogę, dla wielu kierowców jest bardzo ważne. Jednak wielu nie jest do końca zadowolonych z tego, co widzą nocą. Niestety wraz z każdym przejechanym kilometrem efektywność oświetlenia w aucie spada. Przyjrzeliśmy się temu problemowi. Wyjaśniamy, co jest przyczyną. Radzimy również, jak zgodnie z prawem sprawić, aby światła naszego auta skutecznej oświetlały drogę. Sposobów jest wiele, dzięki nam poznacie wszystkie.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Test żarówek H7 - już wiemy, które świecą najlepiej
Eksploatacja

Test żarówek H7 - już wiemy, które świecą najlepiej

Żarówki halogenowe to rozwiązanie, które powoli odchodzi w cień – na tle nowoczesnych lamp LED zwykłe żarówki z żarnikami zaczynają wypadać dosyć blado. Klasyczne żarówki przeżyły jednak lampy ksenonowe, które przecież jeszcze kilka lat temu – zanim lampy LED opanowały szturmem rynek za sprawą efektownego wyglądu i z czasem niskich kosztów produkcji – były uważane za innowację, od której będzie zależeć przyszłość oświetlenia.

Autor
Autor
Zespół dziennikarzy
Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Jak łatwo poprawić światła w aucie - fakty i mity
Eksploatacja

Jak łatwo poprawić światła w aucie - fakty i mity

Nie ma się co łudzić – nigdy nie osiągniemy idealnego oświetlenia drogi i zawsze zdarzy się sytuacja, gdy chcielibyśmy mieć jeszcze lepsze światła – zwłaszcza jeśli punktem wyjścia są stare reflektory halogenowe albo podstawowy model LED-ów. Jednak istotna poprawa działania reflektorów jest z reguły w naszym zasięgu, przy czym nie każdy z wielu dostępnych sposobów okaże się zadowalający.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Diody LED zamiast żarówek - świecą mocniej, ale nie zawsze pasują
Eksploatacja

Diody LED zamiast żarówek - świecą mocniej, ale nie zawsze pasują

W jednym aucie zamontujecie je w kilka minut i uzyskacie znakomity efekt oświetleniowy, w innym będzie trzeba pokombinować. Są i takie samochody, w których LED-ów mających zastąpić żarówki założyć się nie da albo nawet i będzie to możliwe, tyle że reflektory będą świecić nie całkiem tak, jak powinny.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Kierowcy stosują retrofity LED zamiast żarówek. Są lepsze, ale grozi za nie mandat. Czy warto?
Eksploatacja

Kierowcy stosują retrofity LED zamiast żarówek. Są lepsze, ale grozi za nie mandat. Czy warto?

Choć montaż lamp LED zamiast fabrycznych żarówek H7 czy H4 nadal w Polsce uznawany jest za nielegalny, to tysiące kierowców i tak się na to decydują. Czy retrofity LED rzeczywiście święcą lepiej od zwykłych żarówek? Z jakimi problemami trzeba się liczyć, montując akcesoryjne lampy LED?

Autor
Autor
Zespół dziennikarzy
Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Tych nazw używasz na co dzień, ale czy wiesz, skąd się wzięły?
Aktualności

Tych nazw używasz na co dzień, ale czy wiesz, skąd się wzięły?

Z setek potocznych motoryzacyjnych pojęć wybraliśmy 11, których prawdziwe znaczenie może nieźle zaskoczyć. Czy SUV naprawdę nie ma nic wspólnego z przymiotnikiem "sportowy"? O jaki właz chodzi w hatchbacku? Czy "spoiler" nawiązuje jakoś do wątków na forach bezczelnie zdradzających zakończenie filmu?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Niefabryczne LED-y - nie wolno, ale warto?
Eksploatacja

Niefabryczne LED-y - nie wolno, ale warto?

Obowiązujące przepisy często nie nadążają za rzeczywistością. Tak jest np. w kwestii lamp LED, które po latach rozwoju stały się doskonałą i bezpieczną alternatywą dla żarówek halogenowych i choć z łatwością spełniają obowiązujące wymagania dotyczące parametrów emitowanego światła, to oficjalnie nie wolno używać ich w reflektorach, które nie zostały do nich homologowane. Czy jest szansa, by to się zmieniło?

Autor
Autor
Zespół dziennikarzy
Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Samochodowe żarówki LED — sprawdzamy zestaw do przeróbki oryginalnych świateł
Eksploatacja

Samochodowe żarówki LED — sprawdzamy zestaw do przeróbki oryginalnych świateł

Nadeszła moda na samochodowe żarówki LED. Ksenony teraz są już passe. Przez lata popularną, choć nielegalną przeróbką było montowanie w oryginalnych lampach, w miejsce żarówek, mocniej od nich świecących ksenonów. A teraz zamiast ksenonów montuje się Ledy.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.