Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...
Auto Świat LED

LED

Diody LED zamiast żarówek - świecą mocniej, ale nie zawsze pasują

Diody LED zamiast żarówek - świecą mocniej, ale nie zawsze pasują

W jednym aucie zamontujecie je w kilka minut i uzyskacie znakomity efekt oświetleniowy, w innym będzie trzeba pokombinować. Są i takie samochody, w których LED-ów mających zastąpić żarówki założyć się nie da albo nawet i będzie to możliwe, tyle że reflektory będą świecić nie całkiem tak, jak powinny.

Jak łatwo poprawić światła w aucie - fakty i mity

Jak łatwo poprawić światła w aucie - fakty i mity

Nie ma się co łudzić – nigdy nie osiągniemy idealnego oświetlenia drogi i zawsze zdarzy się sytuacja, gdy chcielibyśmy mieć jeszcze lepsze światła – zwłaszcza jeśli punktem wyjścia są stare reflektory halogenowe albo podstawowy model LED-ów. Jednak istotna poprawa działania reflektorów jest z reguły w naszym zasięgu, przy czym nie każdy z wielu dostępnych sposobów okaże się zadowalający.

Obalamy 10 motoryzacyjnych, internetowych mitów! Sprawdź, czy też w nie wierzysz

Obalamy 10 motoryzacyjnych, internetowych mitów! Sprawdź, czy też w nie wierzysz

Wśród kierowców i właścicieli aut od lat pokutują, często przekazywane z ust do ust, nieprawdziwe lub już od dawna nieaktualne przekonania i opinie. Internetowe fora są pełne półprawd, fałszywych argumentów i przeinaczeń. Rozprawiamy się z dziesięcioma, na które wyjątkowo często trafić można w internecie.

Kolejny kraj dopuszcza retrofity LED zastępujące żarówki. Co z Polską?

Kolejny kraj dopuszcza retrofity LED zastępujące żarówki. Co z Polską?

Czechy to kolejny kraj, w którym – pod pewnymi warunkami – dopuszczono do użytku na drogach publicznych tzw. retrofity LED H7 – nowoczesne zamienniki żarówek do reflektorów samochodowych. Dopuszczenie w Czechach dotyczy na razie tylko produktów marki Osram, ale są już rozpatrywane kolejne wnioski. W Polsce (w zasadzie) montować zestawów LED zastępujących tradycyjne żarówki halogenowe nie można. Nie można, ale...

Tych nazw używasz na co dzień, ale czy wiesz, skąd się wzięły?

Tych nazw używasz na co dzień, ale czy wiesz, skąd się wzięły?

Z setek potocznych motoryzacyjnych pojęć wybraliśmy 11, których prawdziwe znaczenie może nieźle zaskoczyć. Czy SUV naprawdę nie ma nic wspólnego z przymiotnikiem "sportowy"? O jaki właz chodzi w hatchbacku? Czy "spoiler" nawiązuje jakoś do wątków na forach bezczelnie zdradzających zakończenie filmu?

Reflektory LED - postęp czy regres?

Reflektory LED - postęp czy regres?

Lampy ksenonowe to przeżytek. W autach z górnej półki wyginą, bo LED-y dają większe możliwości w konstruowaniu dobrego oświetlenia. Ksenony przegrają z LED-ami także w tańszych samochodach, bo proste konstrukcje LED-owe są o wiele tańsze w produkcji, choć... często gorsze niż lampy halogenowe.

Oślepiasz innych na drodze? Możesz stracić dowód rejestracyjny i sporo pieniędzy

Oślepiasz innych na drodze? Możesz stracić dowód rejestracyjny i sporo pieniędzy

Aż 98 proc. kierowców stwierdziło, że zostali oślepieni przez pojazdy nadjeżdżające z przeciwnej strony – wynika z badania Instytutu Transportu Samochodowego (ITS). Nie dziwi zatem, że już po raz siódmy rusza wspólna akcja policji, ITS, Yanosika oraz wybranych stacji diagnostycznych w Polsce. Kontrola drogówki może skończyć się nie tylko na pouczeniu, ale także zatrzymaniu dowodu rejestracyjnego i wysokiej karze.

Nie używaj tych świateł podczas jazdy we mgle lub w deszczu

Nie używaj tych świateł podczas jazdy we mgle lub w deszczu

Jazda z włączonymi światłami do jazdy dziennej we mgle, w czasie deszczu albo o zmroku jest niebezpieczna i wbrew przepisom, grożą za to mandat i punkty karne. Problem niewłaściwego używania świateł do jazdy dziennej dotyczy głównie użytkowników świateł akcesoryjnych, ale nie tylko – jest on dość powszechny.

Samochodowe żarówki LED - sprawdzamy zestaw do przeróbki oryginalnych świateł

Samochodowe żarówki LED - sprawdzamy zestaw do przeróbki oryginalnych świateł

Nadeszła moda na samochodowe żarówki LED. Ksenony teraz są już passe. Przez lata popularną, choć nielegalną przeróbką było montowanie w oryginalnych lampach, w miejsce żarówek, mocniej od nich świecących ksenonów. A teraz zamiast ksenonów montuje się Ledy.

Niefabryczne LED-y - nie wolno, ale warto?

Niefabryczne LED-y - nie wolno, ale warto?

Obowiązujące przepisy często nie nadążają za rzeczywistością. Tak jest np. w kwestii lamp LED, które po latach rozwoju stały się doskonałą i bezpieczną alternatywą dla żarówek halogenowych i choć z łatwością spełniają obowiązujące wymagania dotyczące parametrów emitowanego światła, to oficjalnie nie wolno używać ich w reflektorach, które nie zostały do nich homologowane. Czy jest szansa, by to się zmieniło?

Czy można założyć LED-y do lamp halogenowych? Wyniki testu ADAC

Czy można założyć LED-y do lamp halogenowych? Wyniki testu ADAC

Allgemeiner Deutscher Automobil-Club zbadał, jak działają retrofity LED homologowane w Niemczech.

LED-y zamiast żarówek legalne w Polsce – co trzeba zrobić?

LED-y zamiast żarówek legalne w Polsce – co trzeba zrobić?

W jednym aucie nie pomogą, w drugim "stanie się jasność": zestawy LED zastępujące żarówki w reflektorach samochodów mogą sprawić, że reflektory żarówkowe o bardzo prostej konstrukcji oświetlą drogę lepiej niż nowoczesne lampy samochodu z górnej półki. Tyle że montaż zestawu LED zamiast żarówek "tak po prostu" jest w Polsce niedozwolony. Firma Osram pokazuje, jak zrobić to zgodnie z prawem.

Ciemna strona świateł LED - ADAC ostrzega o problemach

Ciemna strona świateł LED - ADAC ostrzega o problemach

Nowoczesne przednie czy tylne światła LED łatwo docenić we współczesnych samochodach, jednak ADAC ostrzega, że popularne źródła światła nie są wolne od wad. Z czasem mogą stać się bardzo kosztowne dla użytkownika, szczególnie gdy trzeba będzie je wymienić.

Jak używać świateł do jazdy dziennej, a kiedy włączyć światła mijania?

Jak używać świateł do jazdy dziennej, a kiedy włączyć światła mijania?

Światła do jazdy dziennej nie zwalniają kierowców z myślenia. Pamiętajcie, że można ich używać wyłącznie przy dobrych warunkach pogodowych i dobrej widoczności! Niestety, wielu kierowców o tym zapomina i jeździ na nich nawet wtedy, gdy pada ulewny deszcz czy drogę spowija gęsta mgła.

Sprawdziliśmy, jak działają światła LED Matrix w Audi A8. To już nie reflektory, a projektory

Sprawdziliśmy, jak działają światła LED Matrix w Audi A8. To już nie reflektory, a projektory

Reflektory Matrix w Audi A8 działają na zasadzie zbliżonej do projektora filmowego, który "rzuca" obraz na biały ekran czy też ścianę. W przypadku reflektora-projektora Audi ekranem jest jezdnia wraz z poboczem, na których oprócz "zwykłego światła" kierowca widzi strzałki i inne symbole ułatwiające nocną podróż. Jak to działa w praktyce?

Kierowcy stosują retrofity LED zamiast żarówek. Są lepsze, ale grozi za nie mandat. Czy warto?

Kierowcy stosują retrofity LED zamiast żarówek. Są lepsze, ale grozi za nie mandat. Czy warto?

Choć montaż lamp LED zamiast fabrycznych żarówek H7 czy H4 nadal w Polsce uznawany jest za nielegalny, to tysiące kierowców i tak się na to decydują. Czy retrofity LED rzeczywiście święcą lepiej od zwykłych żarówek? Z jakimi problemami trzeba się liczyć, montując akcesoryjne lampy LED?

Czy światła LED można ustawić żeby lepiej świeciły?

Czy światła LED można ustawić żeby lepiej świeciły?

Diodowe światła są modne i w zadziwiającym tempie wypierają z rynku lampy ksenonowe, choć obiektywnie rzecz biorąc, często nie są wcale od nich lepsze. Zdarza się, że LED-y w nowym aucie świecą tak słabo, że bez ich regulacji nie ma mowy o bezpiecznej jeździe.

Wcześniej robi się ciemno. Czy warto założyć LED-y zamiast żarówek?

Wcześniej robi się ciemno. Czy warto założyć LED-y zamiast żarówek?

Dzięki LED-om zamontowanym zamiast żarówek przed samochodem robi się jaśniej, a jazda staje się bezpieczniejsza – tak to działa przynajmniej w niektórych przypadkach. Jednak akcesoryjne LED-y H4, H7 i inne to nie jest rozwiązanie całkiem pozbawione wad.

Jak uniknąć wysokich mandatów za złe używanie świateł?

Jak uniknąć wysokich mandatów za złe używanie świateł?

Dzień staje się coraz krótszy. Dlatego warto przypomnieć sobie jak poprawnie używać świateł w ruchu drogowym i tym samym uniknąć wysokich mandatów.

Kolejne legalne retrofity LED zamiast żarówek

Kolejne legalne retrofity LED zamiast żarówek

Właściciele 29 modeli dostali zielone światło do montowania retrofitów LED w miejsce żarówek halogenowych H7 i mogą legalnie poruszać się po drogach publicznych. Niestety, dotyczy to na razie tylko aut zarejestrowanych w Niemczech i Korei
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test