Logo
WiadomościAktualności"LED-owe oczy" ściągnęły na niego kontrolę. Nie tylko one były nielegalne

"LED-owe oczy" ściągnęły na niego kontrolę. Nie tylko one były nielegalne

Wielu kierowców lubi ozdabiać swoje pojazdy, jednak atrakcyjny wyróżnik, często niezgodny z przepisami, zwiększa prawdopodobieństwo kontroli drogowej. Tak właśnie było w tym przypadku. Patrol ITD z Lublina zwrócił uwagę na ciężarówkę z tzw. "LED-owymi oczami" zamontowanymi za przednią szybą. Następnie inspektorzy ujawnili znacznie poważniejsze naruszenie.

Posłuchaj artykułu

00:00 / 00:00
Audio generowane przez AI (ElevenLabs) i może zawierać błędy
Kontrola ciężarówki z wyświetlaczami LED za szybą
WITD Lublin
Kontrola ciężarówki z wyświetlaczami LED za szybą

Do opisywanej kontroli doszło w nocy z 23 na 24 maja na drodze krajowej nr 2. Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego (WITD) z Lublina poinformował, że w miejscowości Wólka Dobryńska (niedaleko granicy z Białorusią) funkcjonariusze zatrzymali zarejestrowaną w Polsce ciężarówkę przewożącą kontener. Powodem były niezgodne z przepisami wyświetlacze LED.

Tak wyglądają tzw. "LED-owe oczy". Moda na tego typu dodatki przyszła do nas z Azji.

Poznaj kontekst z AI

Jakie były przyczyny kontroli ciężarówki?
Jakie konsekwencje poniósł kierowca?
Gdzie doszło do zatrzymania ciężarówki?
Co inspektorzy ujawnili podczas kontroli?

Szczegółowa kontrola doprowadziła do wyłącznika

Inspektorzy przystąpili do dokładnej kontroli ciężarówki, podczas której ujawnili wyłącznik tachografu. Okazało się, że rejestrował on czas pracy jako odpoczynek. Kierowcę skierowano do serwisu tachografów, który potwierdził zakazaną modyfikację urządzenia. To znacznie poważniejsze przewinienie niż nielegalne oświetlenie pojazdu, które doprowadziło do zatrzymania przez ITD.

Konsekwencje były zatem surowe. Kierowcy zatrzymano prawo jazdy na trzy miesiące i ukarano go mandatem w wysokości 2 tys. zł. Ponadto inspektorzy wszczęli postępowania administracyjne wobec osoby zarządzającej transportem w firmie i wobec samego przewoźnika. Ten ostatni może również stracić licencję transportową.

Pojazd mógł odjechać dopiero po wymianie tachografu na nowy, co również wiązało się z dodatkowymi kosztami. A zaczęło się od "LED-owych oczu"...

2475
21
6
5
2
2
1
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium