Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat LED

LED

Samochód z ledowym grillem dla pieszych. Jak to działa?
Aktualności

Samochód z ledowym grillem dla pieszych. Jak to działa?

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Już pięć krajów pozwala na stosowanie retrofitów LED. Polska nadal nie
Aktualności

Już pięć krajów pozwala na stosowanie retrofitów LED. Polska nadal nie

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Kolejny kraj dopuszcza retrofity LED zastępujące żarówki. Co z Polską?
Aktualności

Kolejny kraj dopuszcza retrofity LED zastępujące żarówki. Co z Polską?

Czechy to kolejny kraj, w którym – pod pewnymi warunkami – dopuszczono do użytku na drogach publicznych tzw. retrofity LED H7 – nowoczesne zamienniki żarówek do reflektorów samochodowych. Dopuszczenie w Czechach dotyczy na razie tylko produktów marki Osram, ale są już rozpatrywane kolejne wnioski. W Polsce (w zasadzie) montować zestawów LED zastępujących tradycyjne żarówki halogenowe nie można. Nie można, ale...

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Reflektory LED - postęp czy regres?
Eksploatacja

Reflektory LED - postęp czy regres?

Lampy ksenonowe to przeżytek. W autach z górnej półki wyginą, bo LED-y dają większe możliwości w konstruowaniu dobrego oświetlenia. Ksenony przegrają z LED-ami także w tańszych samochodach, bo proste konstrukcje LED-owe są o wiele tańsze w produkcji, choć... często gorsze niż lampy halogenowe.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Oślepiasz innych na drodze? Możesz stracić dowód rejestracyjny i sporo pieniędzy
Aktualności

Oślepiasz innych na drodze? Możesz stracić dowód rejestracyjny i sporo pieniędzy

Aż 98 proc. kierowców stwierdziło, że zostali oślepieni przez pojazdy nadjeżdżające z przeciwnej strony – wynika z badania Instytutu Transportu Samochodowego (ITS). Nie dziwi zatem, że już po raz siódmy rusza wspólna akcja policji, ITS, Yanosika oraz wybranych stacji diagnostycznych w Polsce. Kontrola drogówki może skończyć się nie tylko na pouczeniu, ale także zatrzymaniu dowodu rejestracyjnego i wysokiej karze.

Nie używaj tych świateł podczas jazdy we mgle lub w deszczu
Eksploatacja

Nie używaj tych świateł podczas jazdy we mgle lub w deszczu

Jazda z włączonymi światłami do jazdy dziennej we mgle, w czasie deszczu albo o zmroku jest niebezpieczna i wbrew przepisom, grożą za to mandat i punkty karne. Problem niewłaściwego używania świateł do jazdy dziennej dotyczy głównie użytkowników świateł akcesoryjnych, ale nie tylko – jest on dość powszechny.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Czy można założyć LED-y do lamp halogenowych? Wyniki testu ADAC
Aktualności

Czy można założyć LED-y do lamp halogenowych? Wyniki testu ADAC

Allgemeiner Deutscher Automobil-Club zbadał, jak działają retrofity LED homologowane w Niemczech.

LED-y zamiast żarówek legalne w Polsce – co trzeba zrobić?
Eksploatacja

LED-y zamiast żarówek legalne w Polsce – co trzeba zrobić?

W jednym aucie nie pomogą, w drugim "stanie się jasność": zestawy LED zastępujące żarówki w reflektorach samochodów mogą sprawić, że reflektory żarówkowe o bardzo prostej konstrukcji oświetlą drogę lepiej niż nowoczesne lampy samochodu z górnej półki. Tyle że montaż zestawu LED zamiast żarówek "tak po prostu" jest w Polsce niedozwolony. Firma Osram pokazuje, jak zrobić to zgodnie z prawem.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Ciemna strona świateł LED - ADAC ostrzega o problemach
Aktualności

Ciemna strona świateł LED - ADAC ostrzega o problemach

Nowoczesne przednie czy tylne światła LED łatwo docenić we współczesnych samochodach, jednak ADAC ostrzega, że popularne źródła światła nie są wolne od wad. Z czasem mogą stać się bardzo kosztowne dla użytkownika, szczególnie gdy trzeba będzie je wymienić.

Jak używać świateł do jazdy dziennej, a kiedy włączyć światła mijania?
Prawo

Jak używać świateł do jazdy dziennej, a kiedy włączyć światła mijania?

Światła do jazdy dziennej nie zwalniają kierowców z myślenia. Pamiętajcie, że można ich używać wyłącznie przy dobrych warunkach pogodowych i dobrej widoczności! Niestety, wielu kierowców o tym zapomina i jeździ na nich nawet wtedy, gdy pada ulewny deszcz czy drogę spowija gęsta mgła.

Sprawdziliśmy, jak działają światła LED Matrix w Audi A8. To już nie reflektory, a projektory
Testy

Sprawdziliśmy, jak działają światła LED Matrix w Audi A8. To już nie reflektory, a projektory

Reflektory Matrix w Audi A8 działają na zasadzie zbliżonej do projektora filmowego, który "rzuca" obraz na biały ekran czy też ścianę. W przypadku reflektora-projektora Audi ekranem jest jezdnia wraz z poboczem, na których oprócz "zwykłego światła" kierowca widzi strzałki i inne symbole ułatwiające nocną podróż. Jak to działa w praktyce?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Czy światła LED można ustawić żeby lepiej świeciły?
Eksploatacja

Czy światła LED można ustawić żeby lepiej świeciły?

Diodowe światła są modne i w zadziwiającym tempie wypierają z rynku lampy ksenonowe, choć obiektywnie rzecz biorąc, często nie są wcale od nich lepsze. Zdarza się, że LED-y w nowym aucie świecą tak słabo, że bez ich regulacji nie ma mowy o bezpiecznej jeździe.

Wcześniej robi się ciemno. Czy warto założyć LED-y zamiast żarówek?
Eksploatacja

Wcześniej robi się ciemno. Czy warto założyć LED-y zamiast żarówek?

Dzięki LED-om zamontowanym zamiast żarówek przed samochodem robi się jaśniej, a jazda staje się bezpieczniejsza – tak to działa przynajmniej w niektórych przypadkach. Jednak akcesoryjne LED-y H4, H7 i inne to nie jest rozwiązanie całkiem pozbawione wad.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Jak uniknąć wysokich mandatów za złe używanie świateł?
Aktualności

Jak uniknąć wysokich mandatów za złe używanie świateł?

Dzień staje się coraz krótszy. Dlatego warto przypomnieć sobie jak poprawnie używać świateł w ruchu drogowym i tym samym uniknąć wysokich mandatów.

Kolejne legalne retrofity LED zamiast żarówek
Aktualności

Kolejne legalne retrofity LED zamiast żarówek

Właściciele 29 modeli dostali zielone światło do montowania retrofitów LED w miejsce żarówek halogenowych H7 i mogą legalnie poruszać się po drogach publicznych. Niestety, dotyczy to na razie tylko aut zarejestrowanych w Niemczech i Korei

Zaciski hamulcowe z podświetleniem LED. Nowa moda w tuningu?
Aktualności

Zaciski hamulcowe z podświetleniem LED. Nowa moda w tuningu?

Koniec z malowaniem zacisków hamulcowych w charakterystycznych jaskrawych barwach? Brembo przedstawia nowy pomysł – korpus z wbudowanym oświetleniem LED. Wbrew pozorom nowe rozwiązanie może się przydać nie tylko do efektownego podświetlenia i wyróżniania się podczas spotkań na parkingach.

Nowoczesne lampki rowerowe - oświetlacze czy oślepiacze?
Eksploatacja

Nowoczesne lampki rowerowe - oświetlacze czy oślepiacze?

Oświetlenie rowerowe przechodzi rewolucję. Jeszcze parę lat temu rowerzyści, jadąc nocą, w większości byli ledwo widoczni i sami jeździli po omacku. Dziś mają do dyspozycji oświetlenie mocniejsze niż to, którym dysponuje niejeden motocykl. Już za 300-400 zł można kupić lampę, która w ruchu drogowym jest wręcz niebezpieczna – tak mocno świeci i... oślepia innych!

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Materiał promocyjny
Popraw światła, nie oślepiaj!
Eksploatacja

Popraw światła, nie oślepiaj!

W dość powszechnym odbiorze nowoczesne reflektory działające w technologii LED oślepiają innych użytkowników drogi w większym stopniu niż „tradycyjne” reflektory halogenowe. Jednocześnie wielu użytkowników aut wyposażonych w LED-y nie jest zadowolonych z oświetlenia drogi, jakie zapewniają reflektory ich aut. Na szczęście w większości samochodów oświetlenie można poprawić, a dotyczy to zarówno nowoczesnych LED-ów jak i aut z oświetleniem starego typu

Tuning oświetlenia — co warto poprawić, a czego nie ruszać?
Porady dla kierowców

Tuning oświetlenia — co warto poprawić, a czego nie ruszać?

Coraz więcej "wynalazków" pozwala poprawić wydajność reflektorów – to głównie zestawy LED zastępujące żarówki, ale też żarówki i lampy ksenonowe o podwyższonej wydajności. LED-y mogą też świecić w lampach kierunkowskazów, można nimi zastąpić żarówki świateł pozycyjnych albo żarówki oświetlenia wnętrza. Coraz częściej wyniki takiego tuningu są znakomite, ale nie zawsze.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
LED-y zamiast żarówek H4 - sprawdzamy retrofity Philipsa w starym aucie
TV

LED-y zamiast żarówek H4 - sprawdzamy retrofity Philipsa w starym aucie

Jeszcze kilka lat temu popularną, ale nielegalną przeróbką reflektorów było montowanie w miejscu żarówek mocniej od nich świecących ksenonów. Tak zmodyfikowane reflektory świeciły wszędzie, skutecznie oślepiając innych kierowców.

Oświetlenie w autach - od lamp karbidowych do diod LED
Aktualności

Oświetlenie w autach - od lamp karbidowych do diod LED

Pierwsze samochody, a raczej automobile, jakie pojawiły się pod koniec XIX wieku wyposażane były w prymitywne lampy zapewniające minimalne oświetlenie. W lampach umieszczano świece, stosowano także lampy naftowe lub karbidowe. Były to rozwiązania przejęte z... karet i powozów, nie zapewniały oświetlenia drogi, były raczej sygnałem dla innych pojazdów i pieszych, że coś się porusza po drodze. Na przykładzie Mercedesa pokazujemy rozwój oświetlenia samochodowego.

Czy lampy LED naprawdę są takie dobre?
Porady

Czy lampy LED naprawdę są takie dobre?

Reflektory LED w natarciu. Do tego stopnia, że nawet małe miejskie modele mogą za dopłatą mieć na pokładzie ten – już nie taki luksusowy – dodatek. Powstaje jednak pytanie, czy warto się przy nim upierać, bo nie każdy LED olśniewa wysoką jakością

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.