Logo
PoradyEksploatacjaNiefabryczne LED-y - nie wolno, ale warto?

Niefabryczne LED-y - nie wolno, ale warto?

  • Retrofity LED zastępujące żarówki są warunkowo dopuszczane do użytku w Niemczech
  • LED-owe zamienniki żarówek sprawdzają się w bardzo wielu modelach aut, ale nie we wszystkich
  • Podstawowy problem to wielkość modułu LED, która nie zawsze pozwala zamknąć tylną obudowę reflektora
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

W reflektorach przystosowanych do żarówek halogenowych nie wolno montować innych źródeł światła: ani popularnych kiedyś (i bardzo w tym wypadku niebezpiecznych) lamp ksenonowych, ani obecnie popularnych modułów LED przystosowanych do zastępowania żarówek halogenowych. O ile jednak chińskie lampy ksenonowe niszczyły reflektory i zazwyczaj powodowały oślepianie kierowców nadjeżdżających z przeciwka, a często i samego właściciela, o tyle z LED-ami jest już różnie – przynajmniej niektóre sprawdzają się doskonale. I właśnie to "różnie" powoduje, że producentom trudno je zalegalizować.

Udostępnij:
Autor Maciej Brzeziński
Pasjonat technologii, prywatnie także zapalony kolarz
Pokaż listę wszystkich publikacji
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium