Logo

Ile, co ile i gdzie trzeba dolewać AdBlue? Tylko nie popełnij jednego błędu

Lena Trautermann
Lena Trautermann
  • AdBlue to roztwór mocznika stosowany w pojazdach z silnikami Diesla z katalizatorem SCR, redukujący emisję tlenków azotu (NOx) nawet o 90 proc.
  • Pojazdy z systemem SCR mają oddzielny zbiornik na AdBlue, którego poziom należy regularnie uzupełniać. Kto zbyt długo jeździ "na oparach" AdBlue, ten w końcu nabawi się poważnych problemów
  • Zużycie AdBlue zależy od stylu jazdy i modelu pojazdu, średnio wynosi od 1 do 1,5 l na 1000 km, a ostrzeżenie o niskim poziomie pojawia się na wyświetlaczu
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Aby zmniejszyć emisję tlenków azotu (NOx) nawet o 90 proc. i spełnić normy emisji spalin UE, nowoczesne pojazdy z silnikami wysokoprężnymi z katalizatorami SCR (Selective Catalytic Reduction) wykorzystują AdBlue - specjalny płyn, który jest wtryskiwany bezpośrednio do układu wydechowego. Pojazdy te mają w tym celu oddzielny zbiornik AdBlue, którego wielkość różni się znacznie w zależności od modelu - od około ośmiu do nawet 40 l.

Czy trzeba samemu uzupełniać AdBlue, czy wystarczy jeździć na przeglądy?

Pierwotnie zakładano, że AdBlue będzie uzupełniany tylko podczas przeglądów. Rzeczywiste zużycie AdBlue zależy jednak w dużej mierze od stylu jazdy, dlatego wielu kierowców widzi wcześniej na wyświetlaczu komunikat ostrzegawczy "Uzupełnij AdBlue".

Co się stanie, gdy nie doleję AdBlue?

Autor Lena Trautermann
Lena Trautermann
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu