Auto Świat Porady Eksploatacja Kierowcy stosują retrofity LED zamiast żarówek. Są lepsze, ale grozi za nie mandat. Czy warto?

Kierowcy stosują retrofity LED zamiast żarówek. Są lepsze, ale grozi za nie mandat. Czy warto?

Choć montaż lamp LED zamiast fabrycznych żarówek H7 czy H4 nadal w Polsce uznawany jest za nielegalny, to tysiące kierowców i tak się na to decydują. Czy retrofity LED rzeczywiście święcą lepiej od zwykłych żarówek? Z jakimi problemami trzeba się liczyć, montując akcesoryjne lampy LED?

Retrofity LED
Zobacz galerię (11)
Auto Świat / Piotr Szypulski, Maciej Brzeiński
Retrofity LED
  • Lampy LED do montażu, zamiast żarówek można kupić już w cenie... markowych żarówek
  • W wielu krajach montaż lamp LED zamiast żarówek halogenowych jest już legalny – w Polsce nadal można za to stracić dowód rejestracyjny i dostać mandat
  • Retrofity LED mają w swojej ofercie najbardziej renomowani producenci świateł. Oferują je zwykle jako "przeznaczone do użytku poza drogami publicznymi"
  • Lampy LED są wielokrotnie trwalsze od żarówek, a zapewniają lepsze światło o parametrach bardziej zbliżonych do światła dziennego
  • Więcej takich informacji znajdziesz na stronie głównej Onetu

Jeszcze kilka lat temu prawdziwym hitem (a w zasadzie plagą) na rynku akcesoriów samochodowych były "zestawy ksenonowe" zbudowane tak, żeby dało się je zastosować w reflektorach przeznaczonych do żarówek halogenowych. Za kilkaset, a z czasem nawet za kilkadziesiąt złotych można było kupić lampy wraz z przetwornicami, które po zamontowaniu w standardowym reflektorze dawały mnóstwo modnego jaskrawoniebieskiego światła.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo
Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji