Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Mercedes Klasa GLA

Mercedes Klasa GLA

Ikona samochodu

Mercedes-Benz GLA (X156) to najmniejszy crossover w ofercie niemieckiej marki. Auto pojawiło się na rynku w 2013 roku i bardzo szybko zyskał popularność, szczególnie w Polsce. Wg statystyk był drugim najchętniej wybieranym modelem Mercedesa w 2015 w Polsce.

GLA jest tak naprawdę „uterenowioną” wersją kompaktowej klasy A, z którą to auto dzieli płytę podłogową i większość podzespołów. Co prawda podstawowa wersja ma napęd na przednią oś, jednak za dopłatą dostępny jest napęd 4MATIC. Wtedy dostajemy także układ kontroli prędkości zjazdu oraz przystosowany do jazdy w terenie tryb pracy skrzyni biegów. Choć brzmi to bardzo ambitnie, umiejętności terenowe tego auta są raczej wątpliwe, a GLA lepiej czuje się na asfalcie i nierównych, szutrowych drogach.

Wnętrze jest eleganckie i stylowe, a jednocześnie stonowane. O ile miejsca z przodu jest wystarczająco, o tyle w II rzędzie może go odrobinę zabraknąć, szczególnie wyższym pasażerom. Pojemność bagażnika jest bardzo przyzwoita i wynosi 421 litry.

Pod maską, jeśli chodzi o silniki benzynowe, znalazły się jednostki o pojemności 1,6 i 2 litrów. Generują one odpowiednio 122 lub 156 oraz 211 KM. Diesle mają pojemność 1,5 i 2,1 litra i rozwijają 109 oraz 136 lub 177 KM.

Topową odmianę modelu GLA zaprezentowano w 2014 roku – 45 AMG. Samochód napędzał 2-litrowy benzyniak o mocy 360 KM. Oprócz tego auto „ozdabiały” 19-calowe felgi (ewentualnie 20-calowe), ospojlerowanie, dyfuzor, wloty powietrza oraz wiele innych sportowych akcentów. W 2015 roku moc ta wzrosła do 381 KM. Za przeniesienie momentu obrotowego na koła opowiada system 4MATIC, za pośrednictwem dostosowanej, 7-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej. W innych wersjach silnikowych dostępna jest także skrzynia 7-stopniowa, jednak w innej konfiguracji, oraz 6-biegowy manual.

Rywalami Mercedesa GLA są m.in. BMW X1 oraz Audi Q3.

Mercedes Klasa GLA - generacje

Ikona samochodu

Mercedes Klasa GLA (X156) (2013 - )

Mercedes Klasa GLA - powiązane artykuły

Trzy superpomysły na oszczędne auto dla rodziny? BMW 2 Active Tourer, Mercedes GLA i Volkswagen Golf Variant

Trzy superpomysły na oszczędne auto dla rodziny? BMW 2 Active Tourer, Mercedes GLA i Volkswagen Golf Variant

Van, SUV czy kombi? Każde z tych aut ma swoje atuty, ale które okaże się najbardziej wszechstronne? Szukamy zwycięzcy z oszczędnym dieslem i jak zwykle jesteśmy bezlitośni i mierzymy wszystko: osiągi, kabiny, hałas, spalanie, rzeczywistą ładowność, elastyczność silników... Dużo tego będzie — zapraszamy na porównanie!

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test