Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Audi A4

Audi A4

Audi A4

Audi A4 to jeden z najpopularniejszych modeli klasy średniej grupy premium (zaliczany do segmentu D). Pierwszą generację tego modelu zaprezentowano w 1994 roku i otrzymała ona oznaczenie B5. Był on oficjalnym następcą popularnej „80-tki”. Bazą do stworzenia była nowa płyta podłogowa grupy VAG – PL45, na której powstał także 2 lata później VW Passat.

Początkowo dostępnych było 5 silników benzynowych i 2 diesle, o różnych wariantach mocy. W późniejszym czasie doszły 2 dodatkowe silniki benzynowe (m.in. ten stosowany w Audi TT). Napęd był przenoszony na przednią oś, a nowością była skrzynia Tiptronic. Pojawiła się również opcja zamówienia napędu Quattro. Przez pierwsze 2 lata produkcji, auto wychodziło jako 4-drzwiowy sedan, a w 1996 roku zadebiutowało kombi, które w nomenklaturze Audi otrzymało nazwę Avant. Rok później A4 B5 przeszła facelifting, a w 1999 roku – kolejny. Efekt końcowy wiązał się ze zmianą elementów nadwozia, nowymi fotelami oraz zmodernizowaną konsolą środkową.

W 2000 roku zaprezentowano II generację – A4 B6. Pojazd zbudowano na nowej płycie podłogowej, lecz wymiarowo była niewiele większa od swojej poprzedniczki. Zastosowano nowe zawieszenie wykonane z aluminium. Już rok po zaprezentowaniu wersji sedan, na rynek wszedł A4 Avant. Tuż po nim pokazano pierwszy model A4 w wersji cabrio ze składanym, płóciennym dachem, który miał zastąpić wysłużony model Cabriolet.

W 2002 roku wprowadzono także nowe silniki FSI. Nowością było także zastąpienie przekładni Tiptronic, bezstopniową skrzynią Multitronic w autach z napędem na przednią oś.

W 2004 roku zadebiutowała III generacja – A4 B7. Bazowała na tej samej płycie podłogowej co poprzednia wersja. Urosła kilka centymetrów wzdłuż i wszerz, ale nadwozie stało się bardziej dynamiczne. W odróżnieniu od poprzednich generacji, ta otrzymała duży, ciągnący się od maski silnika aż po sam asfalt, grill. Tym razem nie trzeba było czekać na Avanta, bowiem była on dostępny w sprzedaży od początku z wersją 4-drzwiową. A4 Cabriolet pojawił się po 2 latach.

W gamie silnikowej zagościły nowe motory benzynowe (2.0 TFSI i 3.2 FSI) oraz diesle TDI (2.0, 2.7 i 3.0), a napęd był przenoszony zarówno na przednie, jak i na wszystkie koła.

W 2007 roku zaprezentowano IV już generację modelu A4 – B8. W sprzedaży pojawiła się rok później, w momencie prezentacji Avanta. Nadwozie zachowało swój lekko agresywny charakter, a jednocześnie stało się smuklejsze.

Zadebiutowało kilka nowych silników benzynowych, zarówno 4- jako i 6-cylindrowych, jak i motorów TDI o różnej pojemności. Pojawiła się także opcja wyboru dwusprzęgłowej skrzyni DSG, pod nazwą S-Tronic. W 2011 roku auto przeszło facelifting i w tym samym roku wprowadzono uterenowioną wersję Allroad.

W 2015 roku Audi zaprezentowało V generację popularnej A4. B9 urosła wizualnie, ale masa własna spadła o 120 kg. Wyglądem nieznacznie różni się od poprzedniej generacji, można jednak dostrzec zmienione reflektory oraz kilka ostrzejszych rys. Model ten może się pochwalić najlepszym w swojej klasie współczynnikiem oporu powietrza, wynoszącym 0,23. We wnętrzu zastosowano materiały wysokiej jakości, a pasażerowie na tylnej kanapie nie powinni narzekać na brak miejsca na nogi.

Znane już skrzynie S-Tronic, Tiptronic, a także manualną zostały od podstaw przeprojektowane, co w przypadku skrzyń automatycznych miało zaowocować spadkiem zużyciem paliwa. Spośród silników, do wyboru są trzy motory TFSI i cztery TDI.

Audi A4 - generacje

Audi A4 I B5 (1994&nbsp-&nbsp2001)

Audi A4 I B5 (1994 - 2001)

Audi A4 II B6 (2000&nbsp-&nbsp2006)

Audi A4 II B6 (2000 - 2006)

Audi A4 III B7 (2004&nbsp-&nbsp2008)

Audi A4 III B7 (2004 - 2008)

Audi A4 IV B8 (2008&nbsp-&nbsp2015)

Audi A4 IV B8 (2008 - 2015)

Audi A4 V B9 (2015&nbsp-&nbsp)

Audi A4 V B9 (2015 - )

Audi A4 - powiązane artykuły

Artykuły o Audi A4

Więcej o AUDI A4

  • AUDI A4 B8 Avant 1.8 TFSI 120KM 88KW
    AUDI A4 B8 Avant 1.8 TFSI 120KM 88KW
    ZOBACZ
  • AUDI A4 B8 Avant Prime Line Multitronic 2.0 TDi DPF 143KM 105KW
    AUDI A4 B8 Avant Prime Line Multitronic 2.0 TDi DPF 143KM 105KW
    ZOBACZ
  • AUDI A4 B8 ultra Avant 2.0 TDi DPF 136KM 100KW
    AUDI A4 B8 ultra Avant 2.0 TDi DPF 136KM 100KW
    ZOBACZ
  • AUDI A4 B8 Avant Multitronic 2.0 TDi DPF 143KM 105KW
    AUDI A4 B8 Avant Multitronic 2.0 TDi DPF 143KM 105KW
    ZOBACZ
  • AUDI A4 B8 Limited Edition Multitronic 2.0 TDi DPF 143KM 105KW
    AUDI A4 B8 Limited Edition Multitronic 2.0 TDi DPF 143KM 105KW
    ZOBACZ
  • AUDI A4 A4 Quattro B8 clean diesel Avant 2.0 TDi DPF 150KM 110KW
    AUDI A4 A4 Quattro B8 clean diesel Avant 2.0 TDi DPF 150KM 110KW
    ZOBACZ
Zobacz wszystkie modele

Audi A4 - powiązane artykuły

10 najgorszych samochodów. Na te używane auta musicie szczególnie uważać!

10 najgorszych samochodów. Na te używane auta musicie szczególnie uważać!

Chcesz kupić używany samochód? Uważaj, oprócz pułapek przygotowanych przez nieuczciwych sprzedawców, na rynku nie brakuje też ryzykownych modeli zmagających się z wadami wrodzonymi! Oto 10 najbardziej ryzykownych aut z ostatnich lat.
Top 10 - oszczędna i szybka limuzyna za 20 tys. zł

Top 10 - oszczędna i szybka limuzyna za 20 tys. zł

Jeśli od limuzyny klasy średniej oczekujesz nie tylko dobrych osiągów, lecz także niskiego spalania, to najlepszym wyborem będzie diesel o pojemności ok. 2.0 i mocy 130-150 KM. Którą warto kupić za 20-25 tys. zł?
Silnik 3.0 i 2.7 TDI - czy warto kupić samochód z tym silnikiem?

Silnik 3.0 i 2.7 TDI - czy warto kupić samochód z tym silnikiem?

Silnik 3.0 i 2.7 TDI wyposażony we wtrysk common rail, miał wprowadzić nową jakość i sprawić, że wpadki jakościowe nękające 2,5-litrówkę V6 TDI (pompa rozdzielaczowa) odejdą w niepamięć. Z perspektywy 10 lat możemy śmiało powiedzieć, że to się udało. Owszem, motor ma kilka słabostek, ale uchodzi za udany i stosunkowo trwały.
Auta na czasie i bardzo atrakcyjne. Sprawdzamy, co warto kupić za 50 tys. zł

Auta na czasie i bardzo atrakcyjne. Sprawdzamy, co warto kupić za 50 tys. zł

Za 50-70 tys. zł nie brakuje kuszących samochodów klasy średniej, których awaryjność nie wykracza poza średnią. Do tego będą to kilkuletnie auta – na czasie, bogato wyposażone i dające sporo zadowolenia z jazdy. Które wybrać? Oto 10 najlepszych propozycji!
Szukamy prestiżowego sedana z benzyniakiem za 50-70 tys. zł! Który najlepszy?

Szukamy prestiżowego sedana z benzyniakiem za 50-70 tys. zł! Który najlepszy?

Audi A4, BMW serii 3 i Mercedes klasy C są marzeniem wielu polskich kierowców. Czy warto je kupić? Tym razem na celownik bierzemy 8-letnie egzemplarze w wersji sedan z 2-litrowymi benzyniakami o mocy przeszło 200 KM!
Niemiecka limuzyna za 20 tys. zł? Tak, to jest możliwe

Niemiecka limuzyna za 20 tys. zł? Tak, to jest możliwe

Ciężko wyobrazić sobie bardziej popularne w Polsce auta używane – niemiecka klasa średnia za 20 tys. zł wciąż cieszy się u nas ogromnym wzięciem. Zapraszamy na mały przegląd, w którym znajdziecie najpopularniejszych przedstawicieli tego segmentu, dokładnie za taką "kasę".
Solidne auta klasy średniej za 30 tys. zł

Solidne auta klasy średniej za 30 tys. zł

Z budżetem 30 tys. zł przebijamy się przez oferty w klasie średniej. Szukamy trwałych modeli, wymagających nie za dużych nakładów, a przy tym przyjemnych w eksploatacji. Wybór jest duży, ale trzeba bardzo uważać!
Używane Audi A4 Avant. Działa, choć przejechało już niemal 300 tys. kilometrów

Używane Audi A4 Avant. Działa, choć przejechało już niemal 300 tys. kilometrów

Dbać i jeździć, zamiast sprzedawać i kupować kolejne nowe auto — królowie przebiegu są przykładem zrównoważonego rozwoju. Wiele modeli obecnych na rynku już od kilku lat, takich jak Audi A4 Avant, nawet za granicą można kupić w atrakcyjnej cenie. I właśnie po takie auta chętnie sięgają Polacy. Dobrą wiadomością jest to, że nawet sprowadzony pojazd, ale w odpowiednim stanie technicznym, nie stanowi zagrożenia dla naszego budżetu.
Protoplasta Audi A4 był ćwierć metra węższy, pierwsza Skoda Octavia miała tylko dwoje drzwi. Zdziwisz się jak wyglądali przodkowie obecnych hitów

Protoplasta Audi A4 był ćwierć metra węższy, pierwsza Skoda Octavia miała tylko dwoje drzwi. Zdziwisz się jak wyglądali przodkowie obecnych hitów

Pierwszego Volkswagena Passata sprzedawano w USA jako Audi, Toyota Corolla I miała 12-calowe koła, a pierwsza Honda Civic była o przeszło metr krótsza niż dziś. Najwcześniejsze generacje doskonale znanych modeli wywołują dziś sensacje.
Sprzedał powypadkowy samochód za 44 tys. zł. Sąd nakazał zwrócić kupującemu 100 tys.

Sprzedał powypadkowy samochód za 44 tys. zł. Sąd nakazał zwrócić kupującemu 100 tys.

Handlarz, który ponad cztery lata temu sprzedał klientce powypadkowy samochód jako idealny, zrobił właściwie wszystko, co możliwe, aby zabezpieczyć się przed roszczeniami z jej strony. Gdy zatem poprosiła go o zwrot pieniędzy i zabranie samochodu, odmówił. Trafił jednak na osobę zdeterminowaną i gotową na dochodzenie swoich praw w sądzie. Cztery i pół roku później musiał samochód zabrać i zwrócić znacznie więcej pieniędzy, niż pierwotnie uzyskał ze sprzedaży. Jak do tego doszło?
Szukamy prestiżowego kombi z dieslem – używane Audi A4, BMW serii 3 czy Volvo V60?

Szukamy prestiżowego kombi z dieslem – używane Audi A4, BMW serii 3 czy Volvo V60?

Audi A4, BMW serii 3 i Volvo V60 – wszystkie w wersji kombi, z dwulitrowym dieslem pod maską, 10-letnim stażem rynkowym i w cenie 35-40 tys. zł. Które z nich będzie najlepszym wyborem?
Wiekowe auta za 5-10 tys. zł, którymi warto się jeszcze zainteresować

Wiekowe auta za 5-10 tys. zł, którymi warto się jeszcze zainteresować

Ktoś powie, że płacenie za dwudziestoletnie stare auto o kilka tys. zł więcej niż średnia cena rynkowa nie ma sensu, bo za podobne pieniądze można kupić młodszy samochód z nowszą konstrukcją. Nie do końca tak jest! Sprawdźcie, co można kupić w cenie od 5 do 10 tys. zł
Używane Audi A4, BMW 3 i Mercedes C – które z nich będzie najlepszym wyborem?

Używane Audi A4, BMW 3 i Mercedes C – które z nich będzie najlepszym wyborem?

Audi A4, BMW 3 i Mercedes C – wszystkie w wieku 10 lat, w wersji kombi i z popularnymi benzyniakami pod maską. Które z nich warto kupić za 30-35 tys. zł?
BMW serii 3 kontra Audi A4 i Volvo V60. Trzy praktyczne kombi z dieslami

BMW serii 3 kontra Audi A4 i Volvo V60. Trzy praktyczne kombi z dieslami

Świeżo odnowione BMW serii 3 Touring spotyka się z Audi A4 Avantem oraz Volvo V60. Każdy z tych modeli występuje w teście z miękką hybrydą zbudowaną na bazie solidnego silnika Diesla oraz z automatyczną skrzynią biegów. Inny jest za to rodzaj napędu: w Audi 4x4, w BMW na tył, a w Volvo na przód. Przekonajmy się zatem, który z tych samochodów daje najwięcej radości z jazdy.
Używane auto z dieslem - ten wybór jest ryzykowny

Używane auto z dieslem - ten wybór jest ryzykowny

Kupno samochodu klasy średniej za 15-20 tys. zł wydaje się łatwe, bo ofert jest dużo. Niestety, niektóre z tych aut mają nieudane silniki Diesla. Oto bardzo ryzykowna piątka.
Audi A4 ze stali pochodzącej ze zniszczonych aut. To dopiero początek

Audi A4 ze stali pochodzącej ze zniszczonych aut. To dopiero początek

W dzisiejszych czasach recykling wydaje się naturalny w każdej branży. Okazuje się, że w motoryzacji to nie takie oczywiste, ale to się zmienia. No. Audi prowadzi projekt, który ma na celu wykorzystanie zużytych aut do budowy nowych. Już dziś wykorzystuje stare materiały w nowych autach.
10 najlepszych aut w testach na dystansie 100 tys. km!

10 najlepszych aut w testach na dystansie 100 tys. km!

Oto najlepsi z najlepszych, czyli czołowa dziesiątka samochodów, które uczestniczyły w naszym wymagającym sprawdzianie trwałości na dystansie 100 tys. km (niekiedy nawet większym) i zaliczyły go brawurowo!
Król importu wrócił na pierwsze miejsce. W styczniu 2023 sprowadziliśmy mniej aut

Król importu wrócił na pierwsze miejsce. W styczniu 2023 sprowadziliśmy mniej aut

W styczniu 2023 r. Polacy zarejestrowali nieco ponad 53 tys. używanych aut osobowych. Chociaż w porównaniu z wynikiem grudniowym liczba rejestracji sprowadzonych samochodów wzrosła, to i tak była niższa niż w styczniu 2022 r. Na fotelu lidera w rankingu najpopularniejszych aut ponownie znalazło się Audi A4.
Ciekawe auto rodzinne za 20 tys. zł – przegląd rynku

Ciekawe auto rodzinne za 20 tys. zł – przegląd rynku

Z rynku dochodzą sygnały, że auta używane drożeją. Postanowiliśmy więc sprawdzić, w co najlepiej ulokować 20 tys. zł, żeby jeździć klasą średnią. Aut rodzinnych nie brakuje, jednak dobre rzeczywiście się cenią!
Sprawdzamy silniki w Audi. W tym przypadku łatwo o solidną konstrukcję

Sprawdzamy silniki w Audi. W tym przypadku łatwo o solidną konstrukcję

Hasło reklamowe Audi to: "Przewaga dzięki technice". I rzeczywiście pod maską samochodów Audi znajdziecie ciekawe silniki pod względem technicznym, którymi warto się zainteresować, ale też nie brakuje takich jednostek, które odradzamy w autach używanych. Wskazujemy te pierwsze!
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech