Logo
WiadomościPremieryRewolucja w Audi. Marka kasuje model A4, wprowadza za to nowe wersje A5

Rewolucja w Audi. Marka kasuje model A4, wprowadza za to nowe wersje A5

To już oficjalna informacja: Audi wprowadzi nową rodzinę modeli pod oznaczeniem A5, która obejmie sedana i kombi. To duża zmiana w klasie średniej premium — po 30 latach z gamy znika popularny model A4.

Nowe Audi A5
Zobacz galerię (42)
Audi
Nowe Audi A5
  • Zachęcamy do oddawania głosów w specjalnej ankiecie, która znajduje się pod artykułem

W 2024 r. Audi zmienia nazewnictwo swoich samochodów. Teraz cyfry parzyste będą oznaczać modele elektryczne, a nieparzyste — spalinowe. Z tego powodu wieloletni bestseller tej marki nie będzie już miał oznaczenia A4, tylko A5. W ofercie znajdą się wersje sedan (Limousine) oraz kombi (Avant). Na coupe czy cabrio nie ma co liczyć. Produkcja będzie odbywać się nie w fabryce Ingolstadt, a w Neckarsulm.

Równolegle do poszerzania naszego portfolio samochodów całkowicie elektrycznych wprowadzamy nową generację modeli z efektywnymi silnikami spalinowymi. Jako pierwsza na rynek trafia rodzina Audi A5, ze swoim atletycznym designem, zupełnie nowym wnętrzem i przyszłościową architekturą elektroniki. Zaawansowana technika MHEV plus umożliwia jazdę częściowo w trybie elektrycznym, a tym samym dodatkowo zwiększa efektywność

- powiedział dyrektor generalny Audi Gernot Döllner.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Nowe Audi A5 zamiast A4

Nowa generacja Audi A5 powstała na platformie PPC (Premium Platform Combustion). Długość i szerokość sedana i kombi wzrosły, bogatsze będzie też wyposażenie standardowe, ponieważ niemiecka marka zamierza pozycjonować oba modele wyżej, w klasie wyższej średniej.

Do wyboru będą następujące warianty:

  • A5 Limousine;
  • S5 Limousine;
  • A5 Avant;
  • S5 Avant.
Nowe Audi A5
Nowe Audi A5Audi

W przypadku sedana należy się wyjaśnienie. Audi tak nazywa A5 Limousine, jednak w rzeczywistości jest to liftback z tylną klapą unoszoną razem z szybą. Dzięki temu mamy łatwiejszy dostęp do bagażnika, a jednocześnie nikt nie powinien narzekać na brak odmiany Sportback w gamie nowego A5.

Nowe Audi A5 z w pełni cyfrowym wnętrzem

Deska rozdzielcza nowego Audi A5 składa się aż z trzech ekranów: wirtualnego kokpitu przed kierowcą o przekątnej 11,9 cala; 14,5-calowego środkowego wyświetlacza dotykowego systemu MMI oraz z jeszcze jednego ekranu przeznaczonego dla pasażera (10,9 cala). Prowadzący pojazd ma jeszcze do dyspozycji wyświetlacz head-up na przedniej szybie, poprzez który po raz pierwszy będzie można sterować funkcjami samochodu.

Audi S5 Avant
Audi S5 AvantAudi

Nowe Audi A5: miękkie hybrydy i spore pojemności silników

Nowe Audi A5 będzie mogło być napędzane jednym z kilku silników do wyboru (później należy spodziewać się wprowadzenia hybryd plug-in). Wszystkie będą wyposażone w układ MHEV plus, oparty na 48-woltowej pokładowej instalacji elektrycznej, który poprawia osiągi (dodaje nawet 24 KM mocy) i obniża zużycie paliwa (umożliwia częściową jazdę w trybie elektrycznym).

Na początku będą dostępne następujące silniki:

  • 2.0 TFSI: 150 KM napęd na przednie koła;
  • 2.0 TFSI 204 KM, napęd na przednie koła lub quattro;
  • 2.0 TDI: 204 KM, napęd na przednie koła lub quattro;
  • 3.0 V6 TFSI: 367 KM, quattro.

Nowe Audi A5: ceny i dostępność

Zamówienia na nowe Audi A5 będzie można składać jeszcze w lipcu, więc niebawem powinniśmy poznać ceny na polskim rynku. Auta zaczną trafiać do salonów pod koniec br. W Niemczech cennik otwiera kwota 45 tys. 200 euro (w przeliczeniu ponad 192 tys. zł).

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji