- Zachęcamy do oddawania głosów w specjalnej ankiecie, która znajduje się pod artykułem
W 2024 r. Audi zmienia nazewnictwo swoich samochodów. Teraz cyfry parzyste będą oznaczać modele elektryczne, a nieparzyste — spalinowe. Z tego powodu wieloletni bestseller tej marki nie będzie już miał oznaczenia A4, tylko A5. W ofercie znajdą się wersje sedan (Limousine) oraz kombi (Avant). Na coupe czy cabrio nie ma co liczyć. Produkcja będzie odbywać się nie w fabryce Ingolstadt, a w Neckarsulm.
Równolegle do poszerzania naszego portfolio samochodów całkowicie elektrycznych wprowadzamy nową generację modeli z efektywnymi silnikami spalinowymi. Jako pierwsza na rynek trafia rodzina Audi A5, ze swoim atletycznym designem, zupełnie nowym wnętrzem i przyszłościową architekturą elektroniki. Zaawansowana technika MHEV plus umożliwia jazdę częściowo w trybie elektrycznym, a tym samym dodatkowo zwiększa efektywność
- powiedział dyrektor generalny Audi Gernot Döllner.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoNowe Audi A5 zamiast A4
Nowa generacja Audi A5 powstała na platformie PPC (Premium Platform Combustion). Długość i szerokość sedana i kombi wzrosły, bogatsze będzie też wyposażenie standardowe, ponieważ niemiecka marka zamierza pozycjonować oba modele wyżej, w klasie wyższej średniej.
Do wyboru będą następujące warianty:
- A5 Limousine;
- S5 Limousine;
- A5 Avant;
- S5 Avant.
W przypadku sedana należy się wyjaśnienie. Audi tak nazywa A5 Limousine, jednak w rzeczywistości jest to liftback z tylną klapą unoszoną razem z szybą. Dzięki temu mamy łatwiejszy dostęp do bagażnika, a jednocześnie nikt nie powinien narzekać na brak odmiany Sportback w gamie nowego A5.
Nowe Audi A5 z w pełni cyfrowym wnętrzem
Deska rozdzielcza nowego Audi A5 składa się aż z trzech ekranów: wirtualnego kokpitu przed kierowcą o przekątnej 11,9 cala; 14,5-calowego środkowego wyświetlacza dotykowego systemu MMI oraz z jeszcze jednego ekranu przeznaczonego dla pasażera (10,9 cala). Prowadzący pojazd ma jeszcze do dyspozycji wyświetlacz head-up na przedniej szybie, poprzez który po raz pierwszy będzie można sterować funkcjami samochodu.
Nowe Audi A5: miękkie hybrydy i spore pojemności silników
Nowe Audi A5 będzie mogło być napędzane jednym z kilku silników do wyboru (później należy spodziewać się wprowadzenia hybryd plug-in). Wszystkie będą wyposażone w układ MHEV plus, oparty na 48-woltowej pokładowej instalacji elektrycznej, który poprawia osiągi (dodaje nawet 24 KM mocy) i obniża zużycie paliwa (umożliwia częściową jazdę w trybie elektrycznym).
Na początku będą dostępne następujące silniki:
- 2.0 TFSI: 150 KM napęd na przednie koła;
- 2.0 TFSI 204 KM, napęd na przednie koła lub quattro;
- 2.0 TDI: 204 KM, napęd na przednie koła lub quattro;
- 3.0 V6 TFSI: 367 KM, quattro.
Nowe Audi A5: ceny i dostępność
Zamówienia na nowe Audi A5 będzie można składać jeszcze w lipcu, więc niebawem powinniśmy poznać ceny na polskim rynku. Auta zaczną trafiać do salonów pod koniec br. W Niemczech cennik otwiera kwota 45 tys. 200 euro (w przeliczeniu ponad 192 tys. zł).