Auto Świat Wiadomości Premiery Rewolucja w Audi. Marka kasuje model A4, wprowadza za to nowe wersje A5

Rewolucja w Audi. Marka kasuje model A4, wprowadza za to nowe wersje A5

To już oficjalna informacja: Audi wprowadzi nową rodzinę modeli pod oznaczeniem A5, która obejmie sedana i kombi. To duża zmiana w klasie średniej premium — po 30 latach z gamy znika popularny model A4.

Nowe Audi A5Audi
  • Zachęcamy do oddawania głosów w specjalnej ankiecie, która znajduje się pod artykułem

W 2024 r. Audi zmienia nazewnictwo swoich samochodów. Teraz cyfry parzyste będą oznaczać modele elektryczne, a nieparzyste — spalinowe. Z tego powodu wieloletni bestseller tej marki nie będzie już miał oznaczenia A4, tylko A5. W ofercie znajdą się wersje sedan (Limousine) oraz kombi (Avant). Na coupe czy cabrio nie ma co liczyć. Produkcja będzie odbywać się nie w fabryce Ingolstadt, a w Neckarsulm.

Równolegle do poszerzania naszego portfolio samochodów całkowicie elektrycznych wprowadzamy nową generację modeli z efektywnymi silnikami spalinowymi. Jako pierwsza na rynek trafia rodzina Audi A5, ze swoim atletycznym designem, zupełnie nowym wnętrzem i przyszłościową architekturą elektroniki. Zaawansowana technika MHEV plus umożliwia jazdę częściowo w trybie elektrycznym, a tym samym dodatkowo zwiększa efektywność

- powiedział dyrektor generalny Audi Gernot Döllner.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Nowe Audi A5 zamiast A4

Nowa generacja Audi A5 powstała na platformie PPC (Premium Platform Combustion). Długość i szerokość sedana i kombi wzrosły, bogatsze będzie też wyposażenie standardowe, ponieważ niemiecka marka zamierza pozycjonować oba modele wyżej, w klasie wyższej średniej.

Do wyboru będą następujące warianty:

  • A5 Limousine;
  • S5 Limousine;
  • A5 Avant;
  • S5 Avant.
Nowe Audi A5
Nowe Audi A5Audi

W przypadku sedana należy się wyjaśnienie. Audi tak nazywa A5 Limousine, jednak w rzeczywistości jest to liftback z tylną klapą unoszoną razem z szybą. Dzięki temu mamy łatwiejszy dostęp do bagażnika, a jednocześnie nikt nie powinien narzekać na brak odmiany Sportback w gamie nowego A5.

Nowe Audi A5 z w pełni cyfrowym wnętrzem

Deska rozdzielcza nowego Audi A5 składa się aż z trzech ekranów: wirtualnego kokpitu przed kierowcą o przekątnej 11,9 cala; 14,5-calowego środkowego wyświetlacza dotykowego systemu MMI oraz z jeszcze jednego ekranu przeznaczonego dla pasażera (10,9 cala). Prowadzący pojazd ma jeszcze do dyspozycji wyświetlacz head-up na przedniej szybie, poprzez który po raz pierwszy będzie można sterować funkcjami samochodu.

Audi S5 Avant
Audi S5 AvantAudi

Nowe Audi A5: miękkie hybrydy i spore pojemności silników

Nowe Audi A5 będzie mogło być napędzane jednym z kilku silników do wyboru (później należy spodziewać się wprowadzenia hybryd plug-in). Wszystkie będą wyposażone w układ MHEV plus, oparty na 48-woltowej pokładowej instalacji elektrycznej, który poprawia osiągi (dodaje nawet 24 KM mocy) i obniża zużycie paliwa (umożliwia częściową jazdę w trybie elektrycznym).

Na początku będą dostępne następujące silniki:

  • 2.0 TFSI: 150 KM napęd na przednie koła;
  • 2.0 TFSI 204 KM, napęd na przednie koła lub quattro;
  • 2.0 TDI: 204 KM, napęd na przednie koła lub quattro;
  • 3.0 V6 TFSI: 367 KM, quattro.

Nowe Audi A5: ceny i dostępność

Zamówienia na nowe Audi A5 będzie można składać jeszcze w lipcu, więc niebawem powinniśmy poznać ceny na polskim rynku. Auta zaczną trafiać do salonów pod koniec br. W Niemczech cennik otwiera kwota 45 tys. 200 euro (w przeliczeniu ponad 192 tys. zł).

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków