Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Lakier

Lakier

Na autach może pojawić się żółty pył z Sahary. Wyjaśniamy, jak się go pozbyć
Aktualności

Na autach może pojawić się żółty pył z Sahary. Wyjaśniamy, jak się go pozbyć

Żółty pył na autach. Jak rozpoznać piach z Sahary i jak się go skutecznie pozbyć
Eksploatacja

Żółty pył na autach. Jak rozpoznać piach z Sahary i jak się go skutecznie pozbyć

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Czy myjnia automatyczna niszczy lakier? Lepiej pojechać "na szczoty" czy "na lancę"?
Eksploatacja

Czy myjnia automatyczna niszczy lakier? Lepiej pojechać "na szczoty" czy "na lancę"?

To, jak negatywny wpływ na lakier ma myjnia automatyczna, zależy od wielu czynników. Zwykło się uważać, że znacznie bezpieczniejszym wyborem jest myjnia bezdotykowa, ale czy na pewno? No i jak ze skutecznością? W końcu bywa tak, że po wizycie na myjni z "lancą" trzeba jechać "na szczoty", bo auto jest niedomyte. Czy to bezpieczne dla lakieru?

Dlaczego niemieckie taksówki mają taki kolor? Powodem miała być wygoda
Aktualności

Dlaczego niemieckie taksówki mają taki kolor? Powodem miała być wygoda

W różnych rejonach świata taksówki oznaczane są w specjalny, wyróżniające je na tle innych samochodów sposób. Nie inaczej jest w przypadku Niemiec, gdzie w latach 70. postanowiono, że auta te będą miały kolor beżowy. Była to przemyślana decyzja tamtejszego rządu, która miała zapewnić dodatkową wygodę pasażerom i kierowcom.

Rewolucyjny lakier od Toyoty. Można trwale zmienić jego kolor światłem i ciepłem
Aktualności

Rewolucyjny lakier od Toyoty. Można trwale zmienić jego kolor światłem i ciepłem

Toyota opatentowała rewolucyjną metodę zmiany koloru samochodu. Zamiast ponownego lakierowania lub oklejania auta folią winylową, klient może zdecydować się na wizytę w magicznym tunelu. Magicznym, bo dzięki umiejętnemu operowaniu światłem i ciepłem dzieje się w nim lakiernicza magia.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Czy kolor lakieru wpływa na wypadkowość auta? A jaki kolor jest najbardziej praktyczny?
Aktualności

Czy kolor lakieru wpływa na wypadkowość auta? A jaki kolor jest najbardziej praktyczny?

Choć według niektórych źródeł auta o żywych kolorach najczęściej biorą udział w wypadkach, przyczyną tych zdarzeń rzadko jest kolor samochodu, a raczej typ kierującego. Kolor samochodu – jeśli mamy realny wpływ na jego wybór – jest jednak ważny. W zależności od koloru lakieru na jednych autach brud i drobne uszkodzenia bardziej rzucają się w oczy, na innych pozostają przez długi czas niemal niezauważalne. Jest to zjawisko, które da się łatwo wytłumaczyć od strony technicznej.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Jeep przywrócił nietypowy kolor lakieru. Prosili o niego klienci
Aktualności

Jeep przywrócił nietypowy kolor lakieru. Prosili o niego klienci

Jaap wsłuchał się w głosy klientów, którym spodobał się specjalny lakier nadwozia o nazwie Tuscadero. Amerykańska marka przywraca go do oferty — w głębokim, intensywnym kolorze magenty będzie dostępny Wrangler 2024.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Jak bardzo bazowe wersje różnią się z zewnątrz od topowych? Porównałem auta premium
Aktualności

Jak bardzo bazowe wersje różnią się z zewnątrz od topowych? Porównałem auta premium

Dołuje cię przeglądanie Facebooka i Instagrama, bo wszyscy są tam tacy piękni i mają takie cudowne życie? Z samochodami bywa podobnie: na oficjalnych zdjęciach najczęściej widujemy najbardziej wyjściowe wersje, ale kiedy idziemy do salonu po bazowy wariant, to szału jakoś nie ma — paradoksalnie dotyczy to także modeli premium. Porównałem podstawowe i najbardziej efektowne wizualnie warianty sześciu prestiżowych samochodów i... możesz się zdziwić, jak naprawdę wyglądają realia najtańszych odmian.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Toyota Corolla kusi nowymi rozwiązaniami. Jedno z nich jest darmowe, ale tylko przez rok
Aktualności

Toyota Corolla kusi nowymi rozwiązaniami. Jedno z nich jest darmowe, ale tylko przez rok

W autach z rocznika modelowego 2024 Toyota wprowadza kilka nowości, które mogą zachęcić nowych klientów. Tym samym kompaktowa Toyota Corolla, w której debiutują nowe rozwiązania, ma szansę utrzymać się na pozycji lidera sprzedaży przez kolejne miesiące.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Fiat Panda III to prosty samochód. Czy warto go kupić?
Co warto kupić

Fiat Panda III to prosty samochód. Czy warto go kupić?

W tym roku mija 12 lat od wprowadzenia do produkcji Fiata Pandy III. Samochód ma swoje wady, ale jako tania alternatywa dla komunikacji miejskiej wciąż może się sprawdzić. Pytanie tylko, jak jest z jego trwałością?

Podpowiadamy jak przedłużyć życie auta
Eksploatacja

Podpowiadamy jak przedłużyć życie auta

Przypomnijmy sobie: kiedy ostatni raz sprawdzaliśmy ciśnienie powietrza w kołach? No tak, sprawdzał je wulkanizator, gdy w październiku zmieniał nam opony z letnich na zimowe.

Jak wybrać dobrą myjkę ciśnieniową do auta?
Eksploatacja

Jak wybrać dobrą myjkę ciśnieniową do auta?

Myjkę ciśnieniową do umycia auta czy tarasu można kupić już za 200 zł, jakkolwiek warto – jeśli tylko możemy – wydać więcej. Czasem postawione obok siebie dwie myjki, tania i droższa, wyglądają bardzo podobnie, z reguły jednak są to zupełnie inne narzędzia – o różnych osiągach i zupełnie innej trwałości. Na co zwrócić uwagę podczas wyboru?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Matowy lakier samochodu. Czy na pewno chcesz mieć ten kłopot?
Eksploatacja

Matowy lakier samochodu. Czy na pewno chcesz mieć ten kłopot?

Matowe i satynowe lakiery to ciekawa odmiana w świecie samochodów pokrytych w zdecydowanej większości lakierami o wysokim połysku. Warto jednak wiedzieć, że posiadanie auta polakierowanego "w macie" oznacza szereg ograniczeń i znacząco utrudnia wszelkie naprawy blacharskie.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Polerowanie auta - jak to zrobić, żeby nie zepsuć lakieru?
Eksploatacja

Polerowanie auta - jak to zrobić, żeby nie zepsuć lakieru?

Polerowanie lakieru to świetny sposób na pozbycie się rys, zmatowień i utlenionej warstwy powłoki. To też metoda obarczona niemałym ryzykiem, bo błędy grożą tym, że w skrajnym przypadku samochód trzeba będzie na nowo polakierować, a to gigantyczny wydatek. Podstawowa rada: polerujcie ostrożnie!

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Polerowanie auta czyli korekta lakieru: jak to zrobić, żeby nie żałować?
Eksploatacja

Polerowanie auta czyli korekta lakieru: jak to zrobić, żeby nie żałować?

Polerując lakier auta, można pozbyć się tysięcy mikrozarysowań, kolistych śladów po myjni automatycznej i przywrócić mu połysk. Czasem udaje się "zdjąć" także większe rysy, które na pierwszy rzut oka wydają się zarysowaniami do podkładu. Ale jeśli weźmiemy się do tego bez przynajmniej podstawowego przygotowania, lakier po operacji będzie wyglądał wcale nie lepiej niż przed nią, a do tego będzie już cieńszy, osłabiony – tak jak to często bywa z autami sprzedawanymi w podrzędnych komisach. A zatem: jak to zrobić dobrze?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Fiat zakomunikował rewolucyjną zmianę. Koniec z takimi samochodami
Aktualności

Fiat zakomunikował rewolucyjną zmianę. Koniec z takimi samochodami

Mieszkańcy włoskiego miasteczka Lerici byli świadkami przedziwnego zdarzenia. Najpierw na środku rynku pojawiła się wielka kadź z pomarańczową farbą, a potem podjechała laweta z nowym Fiatem 600, który nie miał jeszcze oficjalnej premiery. Wtedy zaczął się nietypowy spektakl, po którym szef Fiata ogłosił ważną zmianę w marce.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Komisy nie cofały się przed niczym. Szczery wywiad z lakiernikiem
Aktualności

Komisy nie cofały się przed niczym. Szczery wywiad z lakiernikiem

Rozmawiamy z Kamilem, który lakierował supersamochody w Monako, by następnie otworzyć swoją firmę w Polsce. Nasz rozmówca opowie o tym, jak oszukują komisy i dlaczego nie zawsze należy ufać miernikowi grubości lakieru. Dowiemy się m.in., które auta rdzewieją i dlaczego Polacy to jedni z najbardziej wymagających klientów.

Jak bezpiecznie dla lakieru zmyć owady z auta?
Eksploatacja

Jak bezpiecznie dla lakieru zmyć owady z auta?

Im dłużej zwlekamy z usunięciem owadów z szyb, reflektorów i lakierowanych elementów auta, tym trudniej będzie się ich pozbyć, jakkolwiek może to nie być łatwe już po kilku godzinach od powstania tych zabrudzeń. Dlaczego tak jest i czy jest jakiś sposób, by owady zmyć z auta łatwo i bezpiecznie dla lakieru?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Usuwanie rys z lakieru - da się to zrobić samodzielnie?
Eksploatacja

Usuwanie rys z lakieru - da się to zrobić samodzielnie?

Powierzchowne rysy na lakierze często wyglądają na głębsze, niż naprawdę są i nierzadko da się je usunąć bez lakierowania. Zajmują się tym zawodowcy, na których usługi jednak nie każdego stać. Na samodzielne usuwanie rys bez wcześniejszych ćwiczeń warto się pokusić tylko wtedy, gdy mamy niewiele do stracenia. Gdy jednak poćwiczymy – szanse na sukces rosną. Wyjaśniamy, jak to się robi i co nam będzie potrzebne.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Uszkodziła aż 400 nowych samochodów. Nie miała litości
Aktualności

Uszkodziła aż 400 nowych samochodów. Nie miała litości

Pewna kobieta w Kanadzie zniszczyła nowe samochody stojące na parkingu salonu dilerskiego. Wystarczył jeden przedmiot, by wyrządzić szkody na 370 tys. dol., czyli ponad 1,5 mln zł. Policja poszukuje sprawcy, ale to wcale nie jest proste.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Żółty pył na autach? Nic z nim nie róbcie. Wyjaśniam dlaczego
Aktualności

Żółty pył na autach? Nic z nim nie róbcie. Wyjaśniam dlaczego

Żółty pył, który wiosną i wczesnym latem osadza się na karoseriach samochodów to "sprawka" drzew iglastych, które zaczynają pylić już w kwietniu. Musimy mierzyć się z nim aż do czerwca. Nie jest to jednak poważny problem, bo lakierowi nie szkodzi, ale trzeba nauczyć się z nim żyć, bo skutecznego sposobu na jego pozbycie się, raczej nie ma. Przekonałem się o tym na własnej skórze.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Ptasia kupa na lakierze samochodu. Lepiej zmyć ją jak najszybciej
Eksploatacja

Ptasia kupa na lakierze samochodu. Lepiej zmyć ją jak najszybciej

Ptasie odchody na lakierze auta to problem więcej niż kosmetyczny. W podwyższonej temperaturze niszczą punktowo lakier, co z czasem prowadzi do korozji. Z tego względu zabrudzenia tego typu należy usuwać jak najszybciej, ale w taki sposób, aby nie uszkodzić lakieru.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.