Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Mitsubishi Outlander

Mitsubishi Outlander

Ikona samochodu

Mitsubishi Outlander to crossover produkowany przez japońską markę od 2001 roku. Wtedy też zadebiutowała I generacja tego modelu. Na rodzimy rynku auto nosiło nazwę Airtek, a Outlander to nazwa tego modelu przeznaczonego na eksport (130 mm dłuższy).

Auto sprawiało wrażenie, jakby było zwykłym kombi na podniesionym zawieszeniu i w zasadzie takim też było. Stylistycznie nawiązuje do popularnego Lancera, lecz można powiedzieć, że design jest klasyczny i auto nie zwraca nadmiernej uwagi. Jedynym elementem który może razić niektóre „gusta” to są tylne światła. Wnętrze jest przestronne i 4 osoby z pewnością komfortowo będą podróżować. Gdy wsiądzie 5. pasażer, z tyłu może być już ciasno. Bagażnik ma 402 litry pojemności, co nie jest imponującym wynikiem jak na tą klasę.

Podniesione zawieszenie ma w tym aucie jedynie ułatwiać podjeżdżanie pod krawężnik oraz pokonywać nieasfaltowe drogi, ale nawet z napędem na 4 koła nie poradzi sobie w trudniejszym terenie. Standardowo napędzana była przednia oś. Pod maską można było znaleźć jeden z 4 silników benzynowych. Pierwszy miał 2 litry pojemności i rozwijał 126 KM. Drugą opcją był ten sam silnik, wyposażony w turbospężarkę o mocy 202 KM (w Japonii jego moc wynosiła 240 KM). Ta jednostka odznaczała się bardzo dobrymi osiągami (7,8 s do 100 km/h). Dostępne były jeszcze 2 różne silniki o tej samej pojemności 2,4 litra. Rozwijały od 132 do 160 KM. Dostępnymi skrzyniami biegów, były przekładnie manualne o 5 lub 6 przełożeniach oraz 4-stopniowy półautomat.

W 2005 roku zaprezentowano II odsłonę Outlandera. Wtedy też przemianowano japońską nazwę Airtek na „światową”. Na pierwszy rzut oka widać, że w porównaniu do poprzednika, auto zdecydowanie urosło – 9,5 cm wzdłuż, 7,5 cm większy rozstaw osi. Teraz Outlander bardziej przypominał auto nadające się w teren, niż tylko podniesione kombi. Mimo tego, wciąż auto nie było polecane w trudniejszy teren.

Wnętrze również odczuło zmiany wymiarowe. SUV Mitsubishi był teraz w stanie pomieścić do 7 osób! Chociaż podróż w III rzędzie nie była polecana dorosłym ze względu na bardzo małą ilość miejsca.

Pod maską mogliśmy spotkać tym razem więcej silników niż poprzednio. Wśród diesli do wyboru był „volkswagenowski” 2-litrowy motor o mocy 140 KM, 2,2-litrowa jednostka koncernu PSA generująca 156 KM oraz 177-konny silnik własnej produkcji o pojemności 2,3 litra. Z kolei benzyniaki były oferowane w wersjach 2- oraz 2,4-litrowych. Pierwszy miał 147, a drugi 170 KM, chyba że był wyposażony w turbosprężarkę, wtedy rozwijał 201 KM. Na niektórych rynkach oferowany był jeszcze 3-litrowy silnik V6, który generował 220 KM. Japońska marka dała duże pole do wyboru skrzyni biegów. Dostępne były przekładnie manualne o 5 lub 6 przełożeniach, dwusprzęgłowa skrzynia zautomatyzowana oraz skrzynia bezstopniowa z systemem INVECS.

W 2010 roku przeprowadzono facelifting, który przyniósł znaczące zmiany zewnętrzne Outlandera. W ramach ówczesnej nowej polityki japońskiej marki, auto zostało „dotknięte” designem Mitsubishi Jet Fighter i tym samym upodobniło się do reszty modeli aut z Kraju Kwitnącej Wiśni. Najbardziej charakterystyczną rzeczą, była duża atrapa chłodnicy, która nieco przypominała otwartą paszczę drapieżnika.

W 2012 roku auto zostało zastąpione przez III generację. Mimo iż wymiary pozostały podobne, nowy Outlander sprawiał wrażenie większego niż poprzednia odsłona. Ciekawym połączeniem jest wąski grill łączący się z równie wąskimi reflektorami. Wnętrze pozostało przestronne, a odmiana 7-osobowa pozwala nawet na przewiezienie dwójki dorosłych osób w trzecim rzędzie siedzeń. Gdy zdecydujemy się na odmianę 5-osobową, bagażnik pomieści aż 600 litrów bagażu. Jeśli chodzi o wersje wyposażenia, to potencjalny nabywca miał do wyboru 4 opcje.

Jednak wspominamy o tym dlatego, że klient nie miał możliwości dobierania innych dodatków, do danej wersji wyposażeniowej, a producenci rzadko decydują się na taki ruch. Pod maską zagościły tylko 2 silniki – 1 benzyniak i 1 diesel. Pierwszy o pojemności 2, drugi 2,3 litra, oba o mocy 150 KM. Do przekazania momentu obrotowego na przednie lub wszystkie koła, służyła skrzynia manualna o 5 lub 6 przełożeniach, bezstopniowa przekładnia zautomatyzowana oraz 6-biegowy automat.

Od 2014 roku dostępna jest także wersja hybrydowa Outlandera – PHEV. Do napędu służy 2-litrowa jednostka benzynowa o mocy 121 KM oraz 2 silniki elektryczne o mocy 82 KM każdy. Są one rozmieszczone na obu osiach. Rok później zdecydowano się na facelifting, który głównie dotknął przedni pas. Oprócz tego poprawiono sztywność nadwozia, wygłuszenie oraz bezpieczeństwo.

Konkurentami Mitsubishi Outlandera są m.in. Hyundai ix55, Kia Sorento oraz Honda CR-V.

Mitsubishi Outlander - generacje

Ikona samochodu

Mitsubishi Outlander I (2003 - 2006)

Ikona samochodu

Mitsubishi Outlander II (2005 - 2013)

Ikona samochodu

Mitsubishi Outlander III (2012 - )

Mitsubishi Outlander - powiązane artykuły

Mitsubishi Outlander wróci na polski rynek, i to w kompletnie nowym wydaniu

Mitsubishi Outlander wróci na polski rynek, i to w kompletnie nowym wydaniu

Po czterech latach nieobecności na polski rynek wróci Mitsubishi Outlander. W 2024 r. pojawi się u nas kompletnie nowa generacja tego samochodu, produkowana w japońskiej fabryce.

Mitsubishi Outlander PHEV - czy rzeczywiście pali 2,0 l/100 km?

Mitsubishi Outlander PHEV - czy rzeczywiście pali 2,0 l/100 km?

Mitsubishi Outlander PHEV to jedna z najlepiej sprzedających się hybryd typu plug-in na świecie. Model zadebiutował w 2012 r., ale dopiero niedawno trafił w nasze ręce i podczas testu długodystansowego miał nas przekonać do siebie i udowodnić, że pali tyle, co nic!

Uchodzą za bezawaryjne, a psują się, że aż strach. Od tych "japończyków" lepiej trzymaj się z daleka!

Uchodzą za bezawaryjne, a psują się, że aż strach. Od tych "japończyków" lepiej trzymaj się z daleka!

Obiegowa opinia o samochodach japońskich marek jest bardzo dobra – są długowieczne i bezawaryjne. To dlatego wolniej tracą na wartości, a my jesteśmy w stanie więcej wydać na nie niż na auta marek z innych krajów. Są jednak modele producentów z Japonii, na które trzeba szczególnie uważać – oto samochody, od których lepiej trzymać się z daleka.

SUV za 20 tys. zł? Jest z czego wybierać

SUV za 20 tys. zł? Jest z czego wybierać

SUV-y to bardzo modne samochody, które dzięki swej całkiem długiej rynkowej obecności, stają się przystępne cenowo. Czy jednak warto kupować najtańsze auta tego typu? Postanowiliśmy przyjrzeć się ofercie do 20 tys. zł.

Zaskakujące pary. Uwierzysz, że te samochody mają tę samą platformę?

Zaskakujące pary. Uwierzysz, że te samochody mają tę samą platformę?

Kiedyś na tej samej płycie podłogowej można było co najwyżej zbudować wersje sedan i kombi. Dziś jedną architekturę mogą dzielić tak różne modele, jak… no właśnie, proszę zobaczyć.

Jak producenci aut mijają się z prawdą? Test pojemności bagażników

Jak producenci aut mijają się z prawdą? Test pojemności bagażników

Niemiecki automobilklub ADAC znów ostrzega, by nie polegać wyłącznie na danych udostępnianych przez producentów samochodów. W wielkim teście pojemności bagażników aut okazało się, że deklarowane wartości mają się nijak do tego, co podczas pomiarów uzyskali eksperci.

Top 10 - samochody, które wyglądają na młodsze, niż faktycznie są

Top 10 - samochody, które wyglądają na młodsze, niż faktycznie są

Oto nasza subiektywna lista samochodów, które wyglądają na młodsze, niż są w rzeczywistości. Kryteria, którymi posługujemy się w zestawieniu, najłatwiej określić takim zdaniem: "twoje auto ma ponad 10 lat, ale sąsiedzi myślą, że jest całkiem świeże".

Produkują dużo mniej modeli. Honda, Fiat, kto jeszcze?

Produkują dużo mniej modeli. Honda, Fiat, kto jeszcze?

Ostatnie 20 lat przyzwyczaiło nas do tego, że producenci non stop poszerzają oferty. Są jednak firmy, których gamy modelowe zmniejszyły się w tym czasie dwu, a nawet czterokrotnie! O kim mowa?

Nissan Qashqai miał być minivanem. Dziewięć modeli, których koncepcję zmieniono

Nissan Qashqai miał być minivanem. Dziewięć modeli, których koncepcję zmieniono

Gdyby wszystko poszło zgodnie z pierwotnym planem, to Nissan Qashqai byłby minivanem, VW Golf I miał silnik centralnie, a Porsche 924 nosiło logo Volkswagena. Dlaczego wyszło inaczej? Sprawdź, co się wydarzyło między pierwszym szkicem a zatwierdzeniem do produkcji.

Mitsubishi ASX i Outlander mają problemy z korozją. Akcja serwisowa

Mitsubishi ASX i Outlander mają problemy z korozją. Akcja serwisowa

Do serwisu w ramach akcji naprawczych trafiają nie tylko najmłodsze roczniki samochodów. Japoński producent bierze się za naprawę kilkuletnich egzemplarzy Mitsubishi ASX oraz Outlander. Wszystko z powodu kłopotów z rdzą w układzie hamulcowym.

Green NCAP przetestował hybrydy plug-in. Nie we wszystkich autach to się sprawdza

Green NCAP przetestował hybrydy plug-in. Nie we wszystkich autach to się sprawdza

Green NCAP, czyli niezależna organizacja oceniająca ekologiczność pojazdów, ogłosiła wyniki testów kolejnych aut - po raz pierwszy również hybryd typu plug-in (PHEV). Rezultaty trzech z nich pokazują, że nie wszystkie PHEV-y oferują takie same korzyści dla środowiska. Z kolei pojazd napędzany wodorowymi ogniwami paliwowymi potwierdził potencjał tej technologii. Na liście testowanych aut znalazł się także w pełni elektryczny model oraz 19 samochodów spalinowych, z których dwa wyróżniają się na tle pozostałych.

Nowe Mitsubishi Outlander - krewniak Nissana

Nowe Mitsubishi Outlander - krewniak Nissana

Po serii wiecznych liftingów Mitsubishi wreszcie pokazuje coś zupełnie nowego. Miłośnicy marki doczekali się za oceanem kolejnej generacji Outlandera. Krewniak Nissana Rogue oraz X-Trail trafi do amerykańskiej sieci sprzedaży już za kilka tygodni. Niewykluczone, że z czasem zobaczymy go także w Europie.

Nowy Mitsubishi Outlander - światowa premiera z Amazonem

Nowy Mitsubishi Outlander - światowa premiera z Amazonem

Premiery samochodów w internecie to już nic nowego w czasach pandemii. Po raz pierwszy jednak wykorzystano platformę Amazon Live. To za jej pośrednictwem poznamy nową generację modelu Outlander.

SUV do 30 tys - używane SUV-y w atrakcyjnych cenach

SUV do 30 tys - używane SUV-y w atrakcyjnych cenach

SUV do 30 tys to brzmi trochę nierealnie. Co jednak zrobić jeśli chcemy podążyć za modą i kupić średniej wielkości SUV-a? Co ciekawe, rynek wtórny potrafi już sprostać takim wymaganiom, a to oznacza, że nie trzeba wydawać ponad 60-70 tys. zł, tylko o połowę mniej!

Czy warto kupić SUV-a za kilkanaście tys. zł?

Czy warto kupić SUV-a za kilkanaście tys. zł?

Moda na SUV-y dotarła też na rynek aut używanych – czy jest szansa na auto tej klasy za kilkanaście tysięcy złotych, dające nadzieję na kilka lat bezproblemowej eksploatacji? Oto 10 najpopularniejszych modeli w tej cenie.

Najpopularniejsze SUV-y klasy średniej w Polsce - te auta omija kryzys

Najpopularniejsze SUV-y klasy średniej w Polsce - te auta omija kryzys

Choć sprzedaż nowych samochodów znacząco spadła, to jeden segment radzi sobie zaskakująco dobrze. Okazuje się, że nie brakuje chętnych na SUV-y klasy średniej. Sporym zainteresowaniem cieszą się w naszym kraju marki z segmentu premium.

Rodzinne auta dla 7 osób - sprawdzamy ofertę polskiego rynku

Rodzinne auta dla 7 osób - sprawdzamy ofertę polskiego rynku

Prawdopodobnie większość z nas pojedzie na wakacje własnym środkiem transportu. Jeśli rodzina składa się z więcej niż pięciu osób lub zechcemy zabrać na wypoczynek seniorów, to potrzebny będzie samochód z dodatkowym, trzecim rzędem siedzeń. Sprawdziliśmy polski rynek nowych, 7-miejscowych pojazdów.

Złodzieje samochodów wpadli w policyjną pułapkę na moście

Złodzieje samochodów wpadli w policyjną pułapkę na moście

Policjanci z KSP podczas blokady na moście w pobliżu Zakroczymia niedaleko Warszawy zatrzymali trzech mężczyzn, jadących dwoma skradzionymi autami. Ich wartość oceniono na 160 tys. złotych.

Mitsubishi Outlander PHEV - test ładowania

Mitsubishi Outlander PHEV - test ładowania

Mitsubishi Outlander PHEV pojawił się na rynku siedem lat temu. Od tego czasu auto stało się najchętniej wybieranym modelem hybrydowym typu plug-in na świecie. Do klientów trafiło ponad 200 tys. egzemplarzy tego modelu. Aby sprawdzić w jaki sposób kierowcy użytkują tę wersję i przekonać się, co decyduje o jego sukcesie w wybranych krajach, Mitsubishi przeprowadziło test ładowania akumulatorów

Nowy Mitsubishi Outlander PHEV – hybrydowy SUV zasilany także z gniazdka

Nowy Mitsubishi Outlander PHEV – hybrydowy SUV zasilany także z gniazdka

Do polskich salonów trafiła właśnie druga generacja Outlandera PHEV, którego ceny zaczynają się od 175 990 zł. Hybrydowy SUV Mitsubishi typu plug-in ma nową stylistykę, mocniejsze silniki, dwa nowe tryby jazdy, większą baterię oraz zasięg elektryczny wynoszący 45 km. W teście sprawdzimy, czym jeszcze wyróżnia się nowy Mitsubishi Outlander PHEV
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech