Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Audi A8

Audi A8

Audi A8

Audi A8 to flagowy model niemieckiej marki, należący do segmentu F. Jego poprzednikiem jest model V8.

Pierwsza generacja A8 (D2) powstała w 1994 roku. Był on pierwszym wielkoseryjnie produkowany samochodem osobowym, którego konstrukcję wykonano wyłącznie z aluminium, dzięki czemu masa pojazdu spadła w porównaniu z poprzednikiem o 200 kg. Auto występowało z napędem na przód, a w najmocniejszych jednostkach standardowo występował napęd quattro.

W A8 montowano jeden z 3 silników benzynowych (V6 2.8, V8 3.7 lub V8 4.2) lub jeden z 2 diesli TDI (2.5 V6 lub 3.3 V8). Od 2001 roku dostępny był także ogromny, 6-litrowy motor W12 o mocy 420 KM. Powstało jedynie 750 egzemplarzy z tym silnikiem.

Kształty A8 przypominały inne jego modele z tamtego okresu. Brak agresywnych przetłoczeń, łagodne, lekko zaokrąglone kształty w połączeniu z długą linia wyglądały wyrafinowanie. Auto występowało także w wersji przedłużonej L, z przedłużonym rozstawem osi. W 1999 roku A8 przeszła facelifting, w którym modernizacji poddano przednie reflektory i wnętrze.

II generacja (D3) trafiła na rynek w 2002 roku. Wymiary Audi zwiększyły się w porównaniu z poprzednią generacją i podobnie jak ona, dostępny był także model z przedłużonym rozstawem osi, a napęd przekazywano na przednie lub wszystkie koła. Karoseria zachowała swoje obłe kształty, ale stała się wyraźnie większa.

Wśród silników gościły diesle TDI oraz szeroka gama wolnossących motorów benzynowych. W tej generacji zrezygnowano z manualnych przekładni, pozostawiając do wyboru 6-biegowy Tiptronic lub bezstopniowy Multitronic.

3 lata po debiucie II generacji zmianie poddano pas przedni. Od 2008 roku w autach montowano nowoczesne systemy wspomagające kierowcę, m.in. Audi Side Assist, Audi Lane Assist.

W 2010 roku zaprezentowano kolejną generację A8 (D4). Oparte było na płycie podłogowej MBL Volkswagena. Duże zmiany dotknęły nadwozie, które stało się bardziej dynamiczne i agresywne. Nie zrezygnowano z okrągłych kształtów, ale dodanie gdzieniegdzie ostrych linii dodało A8 elegancji i zadzioru. W porównaniu do I generacji A8, rozstaw osi zdążył urosnąć aż o 100 cm.

Do wyboru były 3 silniki benzynowe i 2 wysokoprężne, w 2012 roku pojawiła się także wersja Hybrid. Wszystkie można było zakupić w zwykłej jak i przedłużonej wersji. Rok później przeprowadzono facelifting, który obejmował zarówno przednią jak i tylną część nadwozia. Wzmocniono także jednostki napędowe i zredukowano ich zużycie paliwa. Do listy wyposażenia dodatkowego dołączyło też kilka nowinek technicznych.

Głównymi konkurentami A8 są BMW serii 7, Mercedes-Benz klasy S czy Lexus LS.

Audi A8 - generacje

Audi A8 I D2 (1994&nbsp-&nbsp2002)

Audi A8 I D2 (1994 - 2002)

Audi A8 II D3 (2002&nbsp-&nbsp2009)

Audi A8 II D3 (2002 - 2009)

Audi A8 III D4 (2010&nbsp-&nbsp)

Audi A8 III D4 (2010 - )

Audi A8 - powiązane artykuły

Artykuły o Audi A8

Test spalania 10 aut przy prędkości maksymalnej (Z Archiwum Auto Świata)

Test spalania 10 aut przy prędkości maksymalnej (Z Archiwum Auto Świata)

Gdy kierowcy mają ciężką nogę, sprzedawcy paliw zacierają ręce z zadowolenia. To, ile spalają samochody mknące na pełnym gazie autostradą, przyprawia o zawrót głowy. W teście sprawdziliśmy konkretne wartości.
10 najbardziej spektakularnych powrotów w historii motoryzacji. Warto było?

10 najbardziej spektakularnych powrotów w historii motoryzacji. Warto było?

Audi wróciło do luksusowych aut po 56 latach przerwy, Skoda do Superba po 52 latach, a Fiat do "pięćsetki" po 32-letniej pauzie. Czy słusznie? Które wielkie comebacki skończyły się sukcesem, a które fiaskiem?
Te samochody były lub miały być hitami sprzedaży. 10 największych niespodzianek

Te samochody były lub miały być hitami sprzedaży. 10 największych niespodzianek

Swego czasu z tych 10 samochodów spokojnie można byłoby utkać listę rynkowych hitów. Dziś są wśród przegranych.
Te auta polscy kierowcy oceniają najwyżej. Ranking Auto Świata

Te auta polscy kierowcy oceniają najwyżej. Ranking Auto Świata

Jakie marki i modele samochodów Polacy oceniają najwyżej? Które mają ich zdaniem najlepsze silniki, skrzynie biegów i zawieszenie? Odpowiedzi dostarczyło 37 tys. polskich kierowców. Ten ranking marek i modeli Auto Świata to jedyny taki raport w Polsce.
Podsufitka droższa od Thermomixa, Toyota Yaris tańsza niż lakier. Szokujące ceny opcji w samochodach

Podsufitka droższa od Thermomixa, Toyota Yaris tańsza niż lakier. Szokujące ceny opcji w samochodach

Ile może kosztować 31-calowy telewizor? 24,5 tys. zł, jeśli się wysuwa z podsufitki BMW serii 7. Żółta tarcza obrotomierza w Porsche 911 GT3 RS wymaga dopłaty 1774 zł, a dwukolorowe malowanie Maybacha jest droższe od bazowej Toyoty Yaris. Poznajcie krainę szokujących cen opcji – nawet w czasach inflacji.
Pożegnanie z wielkimi silnikami. Ostatnie V12 BMW i Mercedesa-AMG oraz V8 od Volvo, Toyoty i Volkswagena

Pożegnanie z wielkimi silnikami. Ostatnie V12 BMW i Mercedesa-AMG oraz V8 od Volvo, Toyoty i Volkswagena

Były wielkie i mocne, a i tak wyparła je elektromobilność. Przy coraz ostrzejszych normach emisji 12-, 8-, a nawet 6-cylindrowe silniki tracą rację bytu. W Europie z V6 wycofały się już Kia, Opel i Skoda, z V8 Volvo, Toyota oraz VW, a z 12-tłokowych jednostek – Audi, BMW i Mercedes-AMG. Kiedy to się stało? Jak wyglądały modele, które "zgasiły światło"?
Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Czy hybryda plug-in to złoty środek na obecne czasy z wysokimi cenami paliw? Co prawda, starsze konstrukcje hybryd plug-in są mniej zaawansowane niż współczesne, ale nie jest to aż takim problemem, jak w elektrykach – zawsze przecież można skorzystać z silnika spalinowego. Niestety, używane hybrydy plug-in mają inne, liczne problemy.
Silnik 3.0 i 2.7 TDI - czy warto kupić samochód z tym silnikiem?

Silnik 3.0 i 2.7 TDI - czy warto kupić samochód z tym silnikiem?

Silnik 3.0 i 2.7 TDI wyposażony we wtrysk common rail, miał wprowadzić nową jakość i sprawić, że wpadki jakościowe nękające 2,5-litrówkę V6 TDI (pompa rozdzielaczowa) odejdą w niepamięć. Z perspektywy 10 lat możemy śmiało powiedzieć, że to się udało. Owszem, motor ma kilka słabostek, ale uchodzi za udany i stosunkowo trwały.
Komfortowe samochody z lat 90. Te modele nadal mogą być wzorem

Komfortowe samochody z lat 90. Te modele nadal mogą być wzorem

Samochody lat 90. to przełomowe modele. Te najstarsze z 1990 roku już stają się klasykami, a inne, nieco młodsze, już wkrótce doczekają się takiego statusu. Wśród tych aut szczególną grupę stanowią modele, które zaprojektowano przede wszystkim w celu zapewnienia pasażerom jak najwyższego komfortu jazdy.
Sprawdzamy najtańsze limuzyny - to może być pułapka

Sprawdzamy najtańsze limuzyny - to może być pułapka

Za kwotę 20-25 tys. zł bez trudu znajdziecie imponujące limuzyny najwyższej klasy. Mocne silniki, przestronne luksusowe wnętrza, ogromny bagażnik i setki systemów, które dopiero dzisiaj trafiły do zwykłych samochodów. Kiedyś to były auta, w cenie mieszkania, dzisiaj mogą być jednak pułapką finansową. W większości przypadków bowiem nie sztuką jest je kupić, ale właśnie utrzymać.
Audi A8 L 60 TFSI. Na wskroś luksusowe, ale nie krzykliwe

Audi A8 L 60 TFSI. Na wskroś luksusowe, ale nie krzykliwe

Inne Audi mówią do niego: "szefie" – Audi A8 L 60 TFSI to przedłużony wariant z mocnym V8, który niedawno zyskał update kompetencji i stylistyki. Co z tego jest gadżetem, a co udogodnieniem, które pomaga się odprężyć?
Straż Graniczna zatrzymała uzbrojone Audi z kontrabandą. Pojazd był przygotowany na pościgi [WIDEO]

Straż Graniczna zatrzymała uzbrojone Audi z kontrabandą. Pojazd był przygotowany na pościgi [WIDEO]

Auto gotowe do pościgów, a w środku dużo papierosów. Tak przygotowane Audi A8 miało przekraczać granicę z nielegalnym ładunkiem. Straż Graniczna uniemożliwiła wypuszczenia papierosów na rynek.
Tragiczny wypadek w Olsztynie. Biegły: "gdyby oskarżony jechał z przepisową prędkością, nie byłoby zderzenia"

Tragiczny wypadek w Olsztynie. Biegły: "gdyby oskarżony jechał z przepisową prędkością, nie byłoby zderzenia"

"Gdyby sprawca wypadku jechał z administracyjną prędkością, do zderzenia pojazdów, by nie doszło" — stwierdził w piątek w sądzie biegły, który badał okoliczności tragicznego wypadku w Olsztynie przy ul. Bałtyckiej. Wówczas auto, które jechało z prędkością 190 km/h, uderzyło w inny samochód, w którym zginęło rodzeństwo.
Jeśli tak ma wyglądać przyszłość, to wsadźcie mnie w wehikuł czasu

Jeśli tak ma wyglądać przyszłość, to wsadźcie mnie w wehikuł czasu

Panie i panowie, oto goście specjalni, pierwszy raz w Polsce: Audi A6 Sportback e-tron concept i Audi skysphere concept. Byłem na pokazie modeli, o których można powiedzieć jedno: jeśli one nie przekonają nas do aut elektrycznych, to nic już innego nie zdoła tego zrobić.
Piękne Audi! Męża czy tatusia? Kobiety też mogą być dziennikarzami motoryzacyjnymi

Piękne Audi! Męża czy tatusia? Kobiety też mogą być dziennikarzami motoryzacyjnymi

Pani to powinna testować płyny do mycia naczyń, a nie auta, tylko do tego się nadaje! - tak brzmiał jeden z komentarzy na YouTube pod filmem, w którym testuje auto. I nie był to odosobniony przypadek. Czy kobieta w motoryzacji to dalej szok? Faktycznie nie znamy się, nie umiemy jeździć i dalej "baba za kierownicą" to zło?
Volkswagen ujawnia wielką tajemnicę! Tak miał wyglądać następca najbardziej kontrowersyjnego modelu

Volkswagen ujawnia wielką tajemnicę! Tak miał wyglądać następca najbardziej kontrowersyjnego modelu

Volkswagen Phaeton miał otrzymać następcę! Firma właśnie ujawniła zdjęcia luksusowego modelu, który nigdy nie trafił na rynek przez… no właśnie, to jest najciekawsze.
Nowe Audi S8 - jak jeździ ta technologiczna orkiestra?

Nowe Audi S8 - jak jeździ ta technologiczna orkiestra?

Lifting Audi S8 wyróżniają dobrze skomponowane niuanse – designu i rozwiązań technicznych. 571-konna superlimuzyna w wysublimowany sposób łączy wysokie osiągi z ekstrakomfortem.
Sprawdziliśmy, jak działają światła LED Matrix w Audi A8. To już nie reflektory, a projektory

Sprawdziliśmy, jak działają światła LED Matrix w Audi A8. To już nie reflektory, a projektory

Reflektory Matrix w Audi A8 działają na zasadzie zbliżonej do projektora filmowego, który "rzuca" obraz na biały ekran czy też ścianę. W przypadku reflektora-projektora Audi ekranem jest jezdnia wraz z poboczem, na których oprócz "zwykłego światła" kierowca widzi strzałki i inne symbole ułatwiające nocną podróż. Jak to działa w praktyce?
Rynkowe porażki. Tym autom nie poszło w 2021 r., jest kilka legend

Rynkowe porażki. Tym autom nie poszło w 2021 r., jest kilka legend

Oto 11 wielkich przegranych europejskiego rynku nowych samochodów w 2021 r. Toyota Prius sprzedawała się aż 51 razy gorzej od Corolli, Renault Espace ponad pięć razy słabiej niż Porsche Cayenne, a pewne rodzinne BMW kupowano rzadziej od Ferrari F8 Tributo.
Audi A8 po liftingu – luksusową limuzyną po drogach Norwegii

Audi A8 po liftingu – luksusową limuzyną po drogach Norwegii

Pierwszą jazdę Audi A8 po face liftingu udało nam się odbyć mimo trudnych pandemicznych czasów. Luksusowa limuzyna doskonale prezentuje się w surowym nadmorskim krajobrazie Norwegii, a po krętej atlantyckiej drodze prowadzi się jak przyklejona.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech