• Audi A8 pierwszej generacji był kamieniem milowym dla firmy z Ingolstadt
  • Sześciolitrowy silnik W12 o mocy 420 KM umieszczony był na szczycie gamy
  • A8 D2 odmienił wizerunek Audi. To po jego debiucie marka zaczęła konkurować jak równy z równym z Mercedesem i BMW
  • Mimo atrakcyjnych cen na rynku wtórnym zakup używanego egzemplarza A8 może być sporym obciążeniem dla portfela

Pierwsza generacja A8 (D2) była kamieniem milowym dla Audi. Pierwszy prawdziwie luksusowy sedan firmy z Ingolstadt miał nadwozie wykonane niemal w całości z aluminium. Na dodatek na szczycie gamy silnikowej znajdował się potężny motor 6.0 W12 o mocy 420 KM.

Co więcej, Gerhard Schröder był pierwszym kanclerzem Niemiec, który używał Audi jako samochodu państwowego. A to niewątpliwie wielkie wyróżnienie i element budowania prestiżu marki. Audi poszło śladami swoich bezpośrednich rywali i - podobnie jak BMW w serii 7 oraz Mercedes w klasie S - zaprezentowało w A8 szereg najnowszych rozwiązań technicznych. Tak zostało do dziś - to, co debiutuje w A8, za kilka lat pojawi się w mniejszych modelach z logo czterech pierścieni na grillu.