Używane Co warto kupić Najgorsze silniki Diesla ostatnich lat. Tylko mechanicy je lubią, bo dają im zarobić

Najgorsze silniki Diesla ostatnich lat. Tylko mechanicy je lubią, bo dają im zarobić

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak

Wybraliśmy 11 silników wysokoprężnych, których naprawy są drogie i niemal pewne, bo te motory psują się wyjątkowo często. Pękające wały, pompowtryskiwacze, które psują się od samego patrzenia na nie — to tylko te najbardziej oczywiste problemy. Których diesli nie kupować, jeżeli nie lubimy spędzać dni u mechanika? Każdy z tych silników to podwyższone ryzyko. Jeśli interesuje was samochód z taką jednostką, to dokładnie sprawdźcie, co drzemie pod maską.

Samochód używany w warsztacie u mechanika - zdjęcie ilustracyjne
Zobacz galerię (22)
Iryna Inshyna / Shutterstock
Samochód używany w warsztacie u mechanika - zdjęcie ilustracyjne
  • Łatwo się na nie nadziać, bo samochody z tymi silnikami zwykle mają atrakcyjne lub bardzo atrakcyjne ceny. Nic dziwnego. Prędzej czy później przysporzą swoim właścicielom poważnych problemów
  • Dawno temu diesle były synonimem długowieczności. Obecnie to częściej większe ryzyko awarii
  • Jeśli sądzisz, że są producenci, którym udało się uniknąć wpadek, jesteś w błędzie. Na naszej liście znajdziesz niemal każdą markę

Eksploatacja nowoczesnych jednostek wysokoprężnych nie jest łatwa. Dopóki są sprawne, jeżdżą świetnie, zapewniając dobrą dynamikę i rozsądne spalanie. Niestety, połączenie wieku, przebiegu, zaniedbań serwisowych i wysokich cen części oznacza jedno: coraz częściej zakup używanego auta z dieslem to zabawa w sapera – uda się i będzie jeździł bez wydatków lub się nie uda i nakłady przewyższą oszczędności z paliwa.

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak