Auto Świat Używane Co warto kupić Kupujemy SUV-a z polskiego salonu za 80 tys. zł. Dawno nie wystawiliśmy piątki z plusem

Kupujemy SUV-a z polskiego salonu za 80 tys. zł. Dawno nie wystawiliśmy piątki z plusem

SUV do 80 tys. zł - którego kupić? Jeśli stoisz przed takim dylematem, mamy dla ciebie trzy nieprzypadkowe propozycje. Wszystkie kompaktowe, ale każda dla innej grupy odbiorców. O Fordzie Kudze II, Volkswagenie Tiguanie II i Toyocie RAV4 IV porozmawialiśmy z mechanikami. Przeanalizowaliśmy też aktualne ogłoszenia, poszukując wyłącznie egzemplarzy z polskich salonów. Nie bez przyczyny.

Toyota RAV4 IV
Toyota RAV4 IVArchiwum / Auto Świat
  • Historia pana Mirosława i jego Mazdy, którą w ostatnich dniach opisaliśmy na łamach Auto Świata, skłoniła nas, by tym razem skupić się wyłącznie na SUV-ach z polskiego rynku
  • Ford Kuga II jest najtańszą propozycją z naszego zestawienia. Za 80 tys. zł można przebierać wśród aut krajowych, z przebiegiem nawet poniżej 100 tys. km (w kilku przypadkach to nawet nieco ponad 50 tys. km) i rocznika - najczęściej - 2019
  • Toyoty RAV4 są najdroższe. W cenie Forda Kugi znajdziemy egzemplarze o kilka lat starsze, ale bardzo często z podobnymi przebiegami. Udział "RAV-ek" z prywatnej dystrybucji jest znacznie większy niż u pozostałych SUV-ów - często stawiają na nie robiący mniejsze przebiegi klienci indywidualni. Nietrudno znaleźć egzemplarze od pierwszych właścicieli. Ciekawe rzeczy opowiadają o tych autach mechanicy
  • Ogólna podaż Volkswagenów Tiguanów jest największa, ale ograniczenie się do wyboru wyłącznie tych egzemplarzy, które pochodzą z polskiego rynku, zmienia postać rzeczy. W dieslach trzeba się liczyć z przebiegiem 160-180 tys. km. Tylko Tigualny z benzynowymi silnikami przejechały mniej niż 100 tys. km (oczywiście mowa o tych wycenionych na około 80 tys. zł)

Tiguan II generacji jest konstrukcją najnowszą spośród aut z naszego zestawienia - debiutował na rynku trzy lata po IV generacji Toyoty RAV4 i cztery lata po drugiej generacji Forda Kugi. Mimo to, jeśli zestawimy wszystkie auta z podobnymi przebiegami i zbliżone rocznikowo, wypada taniej niż RAV4, choć drożej niż Kuga. Wszystkie SUV-y z naszego zestawienia można oczywiście kupić taniej, ale założona przez nas kwota jest nieprzypadkowa - nie celujemy w auta z początku produkcji, nie szukamy zajechanych egzemplarzy. Które z tych aut wypadło najlepiej pod względem opinii mechaników i naszych, redakcyjnych wrażeń z jazdy?