Auto Świat EV Testy Audi Q5 Sportback 55 TFSI e quattro – moc, komfort i subtelność

Audi Q5 Sportback 55 TFSI e quattro – moc, komfort i subtelność

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Po Q3 i e-tronie Audi ubrało Q5 w modną kreację o sportowym kroju. Oprócz szykownego wyglądu Sportback z 367-konną hybrydą plug-in 55 TFSI e oferuje osiągi niemal jak SQ5, 56 km realnego zasięgu na prądzie oraz odprężającą wygodę.

Audi Q5 Sportback 55 TFSI e quattro (2021)
Zobacz galerię (24)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Audi Q5 Sportback 55 TFSI e quattro (2021)
  • Przestrzeń nad głową nie jest w kabinie problemem – Q5 Sportback jest w najwyższym punkcie tylko o 4 mm niższy od zwykłego Q5
  • Akumulator można spokojnie naładować przez noc ze zwykłego gniazdka
  • Po rozładowaniu akumulatora Audi Q5 Sportback 55 TFSI e quattro zużyło w teście średnio 8,1 l/100 km

Q5 musiało nieco dłużej poczekać na swoją szatę w stylu coupé niż konkurencyjne BMW X4 (od 2014 r.) czy Mercedes GLC Coupé (od 2016 r.). Audi, mimo że doświadczone w projektowaniu nadwozi ze sportowo-elegancko opadającą linią dachu (A5 i A7 Sportback), wśród SUV-ów najpierw wolało zająć się kompaktowym Q3 i większym e-tronem.

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński