Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Opel

Opel

Wadliwe łańcuchy rozrządu w dieslach 1.5 BlueHDi. Można otrzymać zwrot kosztów napraw
Aktualności

Wadliwe łańcuchy rozrządu w dieslach 1.5 BlueHDi. Można otrzymać zwrot kosztów napraw

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Kupujemy używanego, flagowego Opla. Zapytaliśmy mechaników, czemu jest tak tani
Co warto kupić

Kupujemy używanego, flagowego Opla. Zapytaliśmy mechaników, czemu jest tak tani

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Wielka wyprzedaż u Citroena, Opla i Peugeota. Potrwa tylko do 23 czerwca
Aktualności

Wielka wyprzedaż u Citroena, Opla i Peugeota. Potrwa tylko do 23 czerwca

Wiele marek koncernu Stellantis wprowadziło rabaty na nowe samochody przed rozpoczęciem lata i wakacji w ramach specjalnej akcji "Cudowne przesilenie". W zależności od modelu obniżki mogą wynieść nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Oferta jest jednak ograniczona czasowo, obowiązuje tylko do 23 czerwca i dotyczy wybranych samochodów dostępnych od ręki w salonie online oraz u autoryzowanych dilerów.

Zawierucha na rynku aut używanych. W 10 lat średnia cena wzrosła prawie 4-krotnie, diesel może spaść z piedestału
Aktualności

Zawierucha na rynku aut używanych. W 10 lat średnia cena wzrosła prawie 4-krotnie, diesel może spaść z piedestału

Praktycznie nie ma dobrych wieści w najnowszym raporcie AAA Auto, który podsumowuje ostatnie 10 lat na rynku samochodów używanych w Polsce. Ceny wzrosły jak szalone, podaż spadła, doszło do rewolucji w gustach klientów, a diesel może się czuć zagrożony. Oto najbardziej zaskakujące wnioski z raportu.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Te marki aut mają największe spadki w 2025 r. W Polsce jest większy przegrany od Tesli. Zaskoczenie na 6. miejscu
Aktualności

Te marki aut mają największe spadki w 2025 r. W Polsce jest większy przegrany od Tesli. Zaskoczenie na 6. miejscu

Przeanalizowałem najświeższe statystyki rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce i w Europie, szukając marek, które zanotowały najbardziej bolesne spadki w porównaniu z 2024 r. Przyznam się, że wiele firm mocno mnie zaskoczyło. Choć "rozczarowało" byłoby lepszym słowem.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Najgorsze silniki ostatnich lat. Wybraliśmy benzyny i diesle. Wielka lista
Eksploatacja

Najgorsze silniki ostatnich lat. Wybraliśmy benzyny i diesle. Wielka lista

Skupiamy się na problemach z silnikami, które producenci samochodów mieli w ostatnich kilku latach. Przeanalizowaliśmy zarówno jednostki benzynowe, jak i wysokoprężne. W wielu przypadkach wady silników ujawniają się dopiero po kilku latach użytkowania lub gdy samochód pokona 100 lub 200 tys. km. Wtedy zaczynają się problemy, z którymi musi zmierzyć się portfel właściciela. Oto najgorsze silniki benzynowe i Diesla.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Mechanik wskazał najlepsze auto za 80 tys. zł. Miał do wyboru trzy. Nie wahał się
Co warto kupić

Mechanik wskazał najlepsze auto za 80 tys. zł. Miał do wyboru trzy. Nie wahał się

Wszystkie z porównywanych aut można kupić znacznie taniej niż za 80 tys. zł, bo ceny egzemplarzy w jednym kawałku startują od około 50 tys. zł. Żeby jednak móc przebierać w sensownych ofertach dodatkowe 30 tys. zł trzeba zgromadzić. Ten segment odchodzi już w zapomnienie, dlatego może być łakomym kąskiem na rynku wtórnym. Zapytaliśmy zaprzyjaźnionych mechaników o opinie na temat Mazdy 6, Opla Insignii i Renault Talismana.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Pilnie trzeba wycofać tysiące aut Fiata, Opla, Peugeota i Citroëna. Mają poważną usterkę
Aktualności

Pilnie trzeba wycofać tysiące aut Fiata, Opla, Peugeota i Citroëna. Mają poważną usterkę

Koncern Stellantis musi wycofać z rynku kilkanaście tysięcy samochodów. To efekt akcji serwisowej, która ma związek z bezpieczeństwem pasażerów. W ośmiu modelach wykryto poważną wadę mocowania jednego z najważniejszych elementów.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Chińskie auta rozbite przez Euro NCAP. Znowu pokazały, jakie są bezpieczne
Aktualności

Chińskie auta rozbite przez Euro NCAP. Znowu pokazały, jakie są bezpieczne

Euro NCAP ogłosiło wyniki kolejnej tury testów zderzeniowych, podczas których rozbito 12 najnowszych modeli dostępnych na Starym Kontynencie. Wśród nich znalazły się m.in. auta z Chin, Tesla, elektryczna Kia czy dwa Volkswageny. Co naturalne, biorąc pod uwagę rosnącą popularność chińskich aut i wątpliwości co do ich poziomu bezpieczeństwa, najwięcej uwagi przykuwają rezultaty osiągnięte przez samochody z Państwa Środka, w tym przedstawiciela najpopularniejszej w Polsce chińskiej marki - MG. Potwierdziło się to, co pokazały poprzednie testy zderzeniowe z udziałem chiśkich samochodów.

Rekompensaty za wadliwe silniki PureTech w Citroenach, DS-ach, Oplach i Peugeotach. Powstała platforma
Aktualności

Rekompensaty za wadliwe silniki PureTech w Citroenach, DS-ach, Oplach i Peugeotach. Powstała platforma

Stellantis rozszerza politykę rekompensat w Europie dotyczących poprzedniej generacji wadliwych silników 1.0 i 1.2 PureTech. Występowało w nich nadmierne zużycie oleju i/lub przedwczesne zużycie paska rozrządu. Właściciele samochodów z tymi jednostkami napędowymi mogą otrzymać zwrot kosztów poniesionych na naprawy, jeśli spełnią określone przez producenta warunki.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Szefowie dwóch gigantów motoryzacyjnych apelują do UE. Widmo masowych zwolnień
Aktualności

Szefowie dwóch gigantów motoryzacyjnych apelują do UE. Widmo masowych zwolnień

Coraz ostrzejsze unijne normy — w tym emisji CO2 — najmocniej uderzają w najbardziej przystępne cenowo nowe samochody, ograniczając ich dostępność. Prezesi Renault i Stellantisa w wywiadzie dla "Le Figaro" apelują o zmianę przepisów, jednocześnie ostrzegając przez bolesnymi konsekwencjami zachowania obecnego status quo.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Zajrzałem do oświadczenia majątkowego Karola Nawrockiego, żeby sprawdzić, czym jeździ. Ciekawe
Aktualności

Zajrzałem do oświadczenia majątkowego Karola Nawrockiego, żeby sprawdzić, czym jeździ. Ciekawe

Karol Nawrocki opublikował swoje oświadczenie majątkowe pod naciskiem mediów. Problem w tym, że to dokument z 2021 r., choć jako prezes Instytutu Pamięci Narodowej ma obowiązek składać oświadczenie co roku. Albo nie wywiązuje się z tego obowiązku, albo z jakiegoś powodu nie chce opublikować najnowszego oświadczenia. Auto Świat przejrzał dokumenty w poszukiwaniu ruchomości o wartości powyżej 10 tys. zł, czyli m.in. samochodów.

Czy silniki benzynowe z turbo się psują? Wybraliśmy najlepsze i najgorsze
Eksploatacja

Czy silniki benzynowe z turbo się psują? Wybraliśmy najlepsze i najgorsze

Trudno już o silnik bez turbodoładowania. Benzyniaki wykonane w technice downsizingu są na fali. Auta z nimi pod maską opanowały rynek pierwotny i trafiają do obiegu wtórnego. Które z nich warto kupić? Na celownik bierzemy wersje o pojemności od 1,0 do 2,0 l z ostatnich kilkunastu lat.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Które samochody najbardziej rdzewieją? Mamy listę aut podwyższonego ryzyka
Eksploatacja

Które samochody najbardziej rdzewieją? Mamy listę aut podwyższonego ryzyka

Większość producentów samochodów udziela wieloletnich gwarancji na perforację nadwozia, ale wiele pojazdów zaczyna rdzewieć już w trzecim-czwartym roku eksploatacji. Po kilku latach mają już za sobą pierwszą naprawę blacharsko-lakierniczą. Wykonaną oczywiście na koszt właściciela. A czy da się zrobić to na koszt serwisu? Mamy historię pana Pawła, który nie dał się wykiwać. Sprawdziliśmy też, które auta z ostatnich lat rdzewieją najszybciej.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Zapytałem mechanika, jak żyć z silnikami PureTech i EcoBoost. Są wiadomości dobre i bardzo złe
Porady

Zapytałem mechanika, jak żyć z silnikami PureTech i EcoBoost. Są wiadomości dobre i bardzo złe

Paski rozrządu pracujące w kąpieli olejowej to rozwiązanie znane od lat, które miało mieć szereg zalet, ale dla wielu marek okazało się ślepą uliczką, która doprowadza do ruiny i właścicieli aut, ale też wpędziło w olbrzymie problemy i koszty producentów. Z doświadczonymi mechanikami przeanalizowałem, co z tymi silnikami poszło nie tak i czy da się rozwiązać ich problemy tak, żeby można było z nich normalnie korzystać.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Mam świeże dane z polskiego rynku nowych aut. BYD pokonał Fiata, MG Opla, a Omoda Teslę, Toyota wciąż dominuje, ale łapie zadyszkę
Aktualności

Mam świeże dane z polskiego rynku nowych aut. BYD pokonał Fiata, MG Opla, a Omoda Teslę, Toyota wciąż dominuje, ale łapie zadyszkę

Najświeższe dane o polskim rynku nowych aut to sensacja za sensacją. Choć Toyota utrzymała pierwsze miejsca wśród marek i modeli, z dużą przewagą nad konkurencją, to widać, że złapała zadyszkę. Tymczasem w Top 10 jest już aż pięć marek premium, a chińscy producenci rosną w siłę, gładko wyprzedzając legendy.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Auta tych marek najczęściej wymagają naprawy. Dominują samochody z Niemiec
Aktualności

Auta tych marek najczęściej wymagają naprawy. Dominują samochody z Niemiec

Holenderska firma specjalizująca się w regeneracji podzespołów pojazdów opublikowała informacje, które samochody są najczęściej naprawiane. W pierwszej piątce znalazły się samochody niemieckich producentów. Paradoksalnie może to jednak świadczyć także o ich popularności.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Fabryka w Gliwicach będzie produkować dwa nowe auta dla firmy zewnętrznej. Świetnie znasz tę markę
Aktualności

Fabryka w Gliwicach będzie produkować dwa nowe auta dla firmy zewnętrznej. Świetnie znasz tę markę

Fabryka Stellantisa w Gliwicach rozpocznie produkcję dwóch kolejnych samochodów. Co ciekawe, ani jeden, ani drugi nie będą nosić loga żadnej z 14 marek tego koncernu. Gigant nawiązał bowiem współpracę z doskonale znanym ci producentem. Właśnie podano pierwsze szczegóły umowy.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Nowy Grandland to flagowy model Opla. Jeździłem wersją 1.6 Plug-in Hybrid
Testy nowych samochodów

Nowy Grandland to flagowy model Opla. Jeździłem wersją 1.6 Plug-in Hybrid

Oto znak czasów i zmieniającej się mody – kiedyś flagowymi modelami Opla były luksusowe sedany: Omega, a jeszcze wcześniej Senator. Dziś ich miejsce zajmuje SUV Grandland. Miałem okazję odbyć jazdę testową modelem drugiej generacji. Wrażenia? Po kolei…

Są jeszcze samochody bez centralnego ekranu. Znaleźliśmy takie
Aktualności

Są jeszcze samochody bez centralnego ekranu. Znaleźliśmy takie

Wielu kierowców narzeka na duże centralne ekrany zajmujące główne miejsce na deskach rozdzielczych we współczesnych samochodach. Wielkie "tablety" w środku auta działają na niektórych jak płachta na byka. Jednak są jeszcze samochody, i to nowe, prosto z polskiego salonu, które takich "denerwujących" dodatków nie mają. Znaleźliśmy je.

Autor Paweł Krzyżanowski
Paweł Krzyżanowski
Te samochody Polacy złomowali na potęgę. Mamy pełną listę. Aż robi się smutno
Aktualności

Te samochody Polacy złomowali na potęgę. Mamy pełną listę. Aż robi się smutno

Kiedy spojrzymy na listę najczęściej złomowanych samochodów, to może zrobić się smutno. Żegnamy się z autami, które kształtowały dzieciństwo i młodość wielu z nas. Na szczycie listy królują Golf, Astra czy Focus, a na dalszych miejscach widać choćby Seicento, Punto czy Mondeo.

Opel Astra kontra Volkswagen Golf. Porównanie klasycznych kompaktów z różnymi hybrydami
Porównania samochodów

Opel Astra kontra Volkswagen Golf. Porównanie klasycznych kompaktów z różnymi hybrydami

Astra i Golf jeszcze do niedawna były filarami sprzedaży Opla i Volkswagena. Dziś tak nie jest (wyparły je crossovery/SUV-y), jednak nadal stanowią dobry adres, jeśli poszukujesz klasycznego kompaktowego modelu. Miałem okazję sprawdzić najnowsze odsłony niemieckich hatchbacków z Russelsheim i Wolfsburga z dwoma rodzajami hybryd.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.