Auto Świat Używane Co warto kupić Kupujemy używanego, flagowego Opla. Zapytaliśmy mechaników, czemu jest tak tani

Kupujemy używanego, flagowego Opla. Zapytaliśmy mechaników, czemu jest tak tani

Opel Insignia II to jest wielka i przestronna, znacznie bardziej niż pierwsza generacja modelu, a mimo to jest od niej znacznie lżejsza. Na dodatek Insignia bardzo dobrze się starzeje - nie widać, że debiutowała na rynku już niemal osiem lat temu. Na rynku wtórnym nie brakuje ofert sprzedaży, zdominowanych przez egzemplarze poflotowe. W oczy rzucają się ceny. Insignie są znacznie tańsze niż konkurencyjne Volkswageny Passaty czy Skody Superb. Skąd ten cenowy rozdźwięk? Co na temat Opla Insignii II mają do powiedzenia mechanicy?

Opel Insignia II to relatywnie tanie auto. Dlaczego?
Igor Kohutnicki / Auto Świat
Opel Insignia II to relatywnie tanie auto. Dlaczego?

Czy Opel Insignia II jest wart uwagi?

Opel Insignia – autostrada to jej żywioł
Opel Insignia – autostrada to jej żywiołIgor Kohutnicki / Auto Świat
  • NA RYNKU: 2017-22
  • SILNIKI: BENZYNOWE: 1.5-2.0, TURBODIESLE: 1.5-2.0 110-260 KM
  • CENY: OD 46 500 zł

Druga generacja Insignii, nazywana Insignią B, to samochód pod każdym względem lepszy od poprzedniczki, a jednak – w przeciwieństwie do niej – nie stał się bestsellerem. To nie jego wina, po prostu klientom znudziły się duże liftbacki czy większe kombi, zamiast nich wybierają SUV-y, a takie modele, jak Insignia, stały się niszową propozycją. Nie zmieniła tego nawet próba przebrania Insignii za SUV-a/crossovera, czyli wersja Country Tourer, z nieco podniesionym zawieszeniem i szerokimi czarnymi nadkolami.

Co na temat trwałości Insignii drugiej generacji powiedzieli nam zaprzyjaźnieni mechanicy? Które silniki są godne polecenia? Jak zwykle na podstawie ocen mechaników i własnych, redakcyjnych doświadczeń wystawiliśmy autu ocenę.