Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Opel Insignia

Opel Insignia

Ikona samochodu

Opel Insignia to samochód klasy średniej produkowany przez niemiecką markę występujący także pod nazwami Buick Regal, Chevrolet Vectra oraz Vauxhall Insignia. Auto pojawiło się na rynku w 2008 roku i miało zastąpić 2 modele jednocześnie – Vectrę oraz Signum.

Insignia występuje w 3 wersjach nadwoziowych – 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowy liftback oraz 5-drzwiowe kombi. Samochód został zbudowany na płycie podłogowej GM Epsilon II, na której bazuje m.in. Saab 9-5 czy Chevrolet Malibu. Model od samego początku wywołał duże zamieszanie w świecie motoryzacyjnym. Przede wszystkich auto zachwyciło swoim wyglądem – eleganckie linie wyróżniały się wśród zaokrąglonych kształtów, a jednocześnie sprawiały, że auto wyglądało na większe, niż się wydawało.

W 2009 roku auto zdobyło tytuł Samochodu Roku. Wnętrze jest dosyć przestronne i zapewnia odpowiednią ilość miejsca zarówno w I, jak i II rzędzie siedzeń. Design deski rozdzielczej jest bardzo nowoczesny, a poszczególne linie dobrze łączą się z boczkami drzwi, tworząc zgraną całość. Jedyne do czego można by się przyczepić, to duża ilość przycisków, jednak są one na tyle uporządkowane, że kierowca bez problemu odnajdzie się w ich obsłudze. W każdej wersji nadwoziowej bagażnik oferował solidne właściwości ładunkowe – jego pojemność wynosiła od 500 do 540 litrów.

Wybór silników, jak przystało na Opla, był bardzo duży. Jeśli chodzi o benzyniaki, producent początkowo oferował silniki o pojemności 1.6, 1.8, 2.0 oraz 2.8 (V6) litra. Ich moc wynosiła odpowiednio 115 lub 180, 140, 220 oraz 260 KM. W 2011 roku 115-konny silnik został wyłączony z oferty, a 140-konny zastąpiony jednostką o tej samej mocy, ale pojemności 1,4 litra z turbosprężarką. W tym samym roku, moc 2-litrowego motoru został podniesiona do 250 KM.

Natomiast topowa odmiana OPC, nie dość że wyglądała przerażająco dobrze, to pod jej maską pracowała widlasta „szóstka”z doładowaniem o pojemności 2,8 litra, która generowała niebagatelne 325 KM. Gwarantowało to osiągnięcie pierwszej „setki” w tym 1,5-tonowym pojeździe już po 6 sekundach. Wśród diesli występował tylko jeden, 2-litrowy turbodiesel, który mógł osiągać 110, 130, 160 lub 195 (BiTurbo) KM. Moment obrotowy mógł być przekazywany na przednią, lub obie osie, z czego ten drugi napęd był seryjnie montowany w wersji OPC, a z jednostkami współpracowała 6-biegowa skrzynia manualna lub automatyczna bądź 5-stopniowa przekładnia półautomatyczna.

W 2011 roku auto przeszło pierwszy, lecz drobny lifting. Dopiero 2 lata później Opel zdecydował się bardziej odświeżyć swój model klasy średniej. Z przodu zmieniono m.in. reflektory, grill oraz zderzak, a z tyłu, auto otrzymało klapę znaną z modelu Cascada – wyróżnia się ona poziomym chromowanym pasem, ciągnącym się wszerz klapy. Wnętrze również zostało unowocześnione – największą zmianą była redukcja ilości przycisków na konsoli środkowej i zamontowanie dotykowego ekranu.

Wtedy też zaprezentowano uterenowioną wersję Sport Tourera – Insignie Country Tourer. Auto wyróżniało się o 20 mm większym prześwitem, ochronnymi płytami pod podwoziem, napędem 4x4 z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu oraz adaptacyjnym zawieszeniem Opel FlexRide.

W 2015 roku auto zostało poddane ostatniej modernizacji, jednak główne zmiany zaszły w liście wyposażenia dodatkowego oraz pod maską. Wśród benzyniaków do wyboru były jednostki 1.4, 1.6, 1.8 oraz 2.0. Wszystkie, oprócz 1.8 były wyposażone w turbosprężarkę, a ich moc wynosiła odpowiednio 140, 170, 140 oraz 250 KM. Jeśli chodzi o diesli, do oferty weszła nowa jednostka 1.6 CDTI o mocy 120 lub 136 KM, a utrzymany został także 2-litrowy turbodiesel, generujący 170 KM.

Rywalami Opla Insignii są Mazda 6, Peugeot 508 oraz Toyota Avensis.

Opel Insignia - generacje

Ikona samochodu

Opel Insignia A (2008 - )

Opel Insignia - powiązane artykuły

Pożegnanie z wielkimi silnikami. Ostatnie V12 BMW i Mercedesa-AMG oraz V8 od Volvo, Toyoty i Volkswagena

Pożegnanie z wielkimi silnikami. Ostatnie V12 BMW i Mercedesa-AMG oraz V8 od Volvo, Toyoty i Volkswagena

Były wielkie i mocne, a i tak wyparła je elektromobilność. Przy coraz ostrzejszych normach emisji 12-, 8-, a nawet 6-cylindrowe silniki tracą rację bytu. W Europie z V6 wycofały się już Kia, Opel i Skoda, z V8 Volvo, Toyota oraz VW, a z 12-tłokowych jednostek – Audi, BMW i Mercedes-AMG. Kiedy to się stało? Jak wyglądały modele, które "zgasiły światło"?

Sprawdzamy rodzinne kombi za 30-40 tys. zł. Które jest najlepsze?

Sprawdzamy rodzinne kombi za 30-40 tys. zł. Które jest najlepsze?

Mazda 6, Opel Insignia i Škoda Superb – oto trzy 10-letnie kombi z dieslem, które powinny spełnić oczekiwania ojca rodziny. Które z nich zrobi to najlepiej? Okaże się autem największym, najtrwalszym i najtańszym w eksploatacji?

Ciekawe auto rodzinne za 20 tys. zł – przegląd rynku

Ciekawe auto rodzinne za 20 tys. zł – przegląd rynku

Z rynku dochodzą sygnały, że auta używane drożeją. Postanowiliśmy więc sprawdzić, w co najlepiej ulokować 20 tys. zł, żeby jeździć klasą średnią. Aut rodzinnych nie brakuje, jednak dobre rzeczywiście się cenią!

Kombi czy SUV – co wybrać?

Kombi czy SUV – co wybrać?

Czy SUVy rzeczywiście są takie dobre i warte wyższej ceny niż porównywalne kombi? Sprawdzamy to na przykładzie 10 pojedynków SUVów z kombi i radzimy, który model wybrać.

Auta na czasie i bardzo atrakcyjne. Sprawdzamy, co warto kupić za 50 tys. zł

Auta na czasie i bardzo atrakcyjne. Sprawdzamy, co warto kupić za 50 tys. zł

Za 50-70 tys. zł nie brakuje kuszących samochodów klasy średniej, których awaryjność nie wykracza poza średnią. Do tego będą to kilkuletnie auta – na czasie, bogato wyposażone i dające sporo zadowolenia z jazdy. Które wybrać? Oto 10 najlepszych propozycji!

Top 10 - oszczędna i szybka limuzyna za 20 tys. zł

Top 10 - oszczędna i szybka limuzyna za 20 tys. zł

Jeśli od limuzyny klasy średniej oczekujesz nie tylko dobrych osiągów, lecz także niskiego spalania, to najlepszym wyborem będzie diesel o pojemności ok. 2.0 i mocy 130-150 KM. Którą warto kupić za 20-25 tys. zł?

Solidne auta klasy średniej za 30 tys. zł

Solidne auta klasy średniej za 30 tys. zł

Z budżetem 30 tys. zł przebijamy się przez oferty w klasie średniej. Szukamy trwałych modeli, wymagających nie za dużych nakładów, a przy tym przyjemnych w eksploatacji. Wybór jest duży, ale trzeba bardzo uważać!

Produkcja tych modeli skończyła się w 2022 r. Niesamowite, ile wśród nich jest legend!

Produkcja tych modeli skończyła się w 2022 r. Niesamowite, ile wśród nich jest legend!

Takiego roku jak 2022 nie było od dawna. Liczba modeli, których produkcję zakończono, nie przedstawiając jednocześnie bezpośredniego następcy, jest wręcz nieprawdopodobna. To nie tylko Ford Mondeo, Opel Insignia czy Renault Talisman, ale też...

Niemiecka limuzyna za 20 tys. zł? Tak, to jest możliwe

Niemiecka limuzyna za 20 tys. zł? Tak, to jest możliwe

Ciężko wyobrazić sobie bardziej popularne w Polsce auta używane – niemiecka klasa średnia za 20 tys. zł wciąż cieszy się u nas ogromnym wzięciem. Zapraszamy na mały przegląd, w którym znajdziecie najpopularniejszych przedstawicieli tego segmentu, dokładnie za taką "kasę".

Sprawdzamy silniki w Oplach. Czy można liczyć na solidne konstrukcje?

Sprawdzamy silniki w Oplach. Czy można liczyć na solidne konstrukcje?

Ople mają całkiem atrakcyjne ceny na rynku wtórnym i cieszą się dużą popularnością. Czy w takim przypadku można liczyć na solidne silniki? Okazuje się, że bez problemu znajdziecie konstrukcje godne zaufania oferowane w ostatnich kilkunastu latach – zarówno wśród benzyniaków, jak i diesli.

Ujawniamy tajemnice Opla. Wiemy, jakie nowe modele pokaże do 2025 r.

Ujawniamy tajemnice Opla. Wiemy, jakie nowe modele pokaże do 2025 r.

Opel spędzi najbliższe dwa lata na pozbywaniu się resztek powiązań z General Motors i sukcesywnej elektryfikacji gamy modelowej. Czy to oznacza, że z rynku bezpowrotnie zniknie "amerykańska" Insignia, a wszystkie auta z błyskawicą w logo staną się pełnymi "elektrykami"? Odpowiedzi szukajcie w naszej galerii!

Używane auto rodzinne za dychę – pięć ciekawych propozycji

Używane auto rodzinne za dychę – pięć ciekawych propozycji

Ceny aut używanych zaczynają rosnąć, ale za ok. 10 tys. zł nadal da się upolować coś sensownego. Tym razem przegląd wartych uwagi modeli segmentu D ze względnie prostymi silnikami benzynowymi.

Te samochody były lub miały być hitami sprzedaży. 10 największych niespodzianek

Te samochody były lub miały być hitami sprzedaży. 10 największych niespodzianek

Swego czasu z tych 10 samochodów spokojnie można byłoby utkać listę rynkowych hitów. Dziś są wśród przegranych.

Trwałe kombi dla rodziny za 30 tys. zł – 10 najlepszych propozycji!

Trwałe kombi dla rodziny za 30 tys. zł – 10 najlepszych propozycji!

Oto dziesięć popularnych samochodów klasy średniej w praktycznych wersjach kombi z udanymi silnikami, kosztujących ok. 30 tys. zł. Zadbane i z rozsądnym przebiegiem powinny jeździć bez większych problemów.

Opel Insignia I - trwała, ale nie bez wad

Opel Insignia I - trwała, ale nie bez wad

Opel Insignia I nie należy do najmniej awaryjnych modeli na rynku, jednak bez trudu można wskazać również mocne strony tego auta: zarówno te mechaniczne, jak i związane z komfortem użytkowania lub też zachowaniem podczas jazdy.

Koniec Forda Mondeo i Volkswagena Passata sedan. Dlaczego już nie chcemy sedanów?

Koniec Forda Mondeo i Volkswagena Passata sedan. Dlaczego już nie chcemy sedanów?

W ciągu trzech miesięcy zakończono produkcję dwóch legend: Forda Mondeo i Volkswagena Passata Limousine. Co się stało z sedanami popularnych marek? Dlaczego jeden producent po drugim wycofuje z gamy czterodrzwiowe modele klasy średniej i wyższej?

Ceny aut używanych rosną. Czy będzie jeszcze drożej? Nasz raport

Ceny aut używanych rosną. Czy będzie jeszcze drożej? Nasz raport

Mamy obecnie sytuację bez precedensu: wyraźnie wzrosły ceny aut używanych, słychać też głosy o ograniczonej ofercie samochodów – nie tylko w salonach, lecz także z drugiej ręki! Jak duże są to wzrosty? Czy dotyczą wszystkich modeli? Czy rzeczywiście brakuje aut w komisach? Czy trzeba spieszyć się z zakupem na rynku wtórnym? Takich pytań dotychczas sobie nie zadawaliśmy. Odpowiedź na nie nie jest taka trudna. Wspólnie z ekspertami Info-Ekspert oraz OtoMoto.pl przeanalizowaliśmy sytuację.

O ile podrożały nowe auta? Czy pracujemy na nie dłużej niż pięć, 10 i 15 lat temu?

O ile podrożały nowe auta? Czy pracujemy na nie dłużej niż pięć, 10 i 15 lat temu?

W Polsce panuje inflacja, ale ile tak naprawdę podrożały samochody i jak się to ma do naszych zarobków? Wyniki są zaskakujące.

Najpopularniejsze auta używane w 2021 r. [Ranking]

Najpopularniejsze auta używane w 2021 r. [Ranking]

Jeden z większych dilerów aut używanych podsumował sprzedaż w minionym roku. Okazało się, że Polsce najbardziej poszukiwanym autem z drugiej ręki był Opel Astra. Co ciekawe, w pierwszej trojce znalazł się jeszcze jeden model tego producenta, a z kolei zabrakło w niej hitów z rynku pierwotnego, czyli Toyoty i Skody.

Opel Insignia – taka będzie trzecia generacja flagowego modelu

Opel Insignia – taka będzie trzecia generacja flagowego modelu

Opel Insignia nie zniknie z oferty niemieckiego producenta, choć marka musi się określić na nowo w koncernie Stellantis. Następna generacja okrętu flagowego szykowana jest na 2024 r. Mamy pierwsze ilustracje i wiadomości o 3. generacji Opla Insignii.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech