- Kombi z dwulitrowym dieslem to często najbardziej poszukiwane zestawienie auta klasy średniej
- Uwaga na nowinki techniczne – nie wszystkie okazały się dopracowane i trwałe
- Wybór egzemplarzy jest bardzo duży, jednak wiele z nich nie jest wartych oczekiwanej ceny
- Więcej takich informacji znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
Choć na rynku nowych aut rodzinnych królują SUV-y, w przedziale 20-22 tys. zł znacznie większym zainteresowaniem ciągle cieszy się klasa średnia. Nie brakuje ani modeli, ani wersji nadwoziowych czy silnikowych – każdy może znaleźć coś stosownie do swoich oczekiwań co do komfortu, przestrzeni, dynamiki czy oszczędnego obchodzenia się z paliwem. Na co jednak postawić?
To wcale nie jest takie oczywiste, bo mówimy o autach rodzinnych z lat 2006-12, w których pojawiały się przeróżne rozwiązania techniczne. Są więc silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa, skrzynie biegów klasyczne, dwusprzęgłowe oraz np. bezstopniowe. Jedne rozwiązania okazały się mniej trwałe, innym nie mamy nic do zarzucenia. To wszystko bardzo ważne, bo często w tej samej cenie do wyboru mamy np. starszego prostego benzyniaka lub nowszego, teoretycznie bardziej dynamicznego i oszczędniejszego. Bez wątpienia takie wersje kuszą, często jednak (np. w Citroënie lub Fordzie) okazują się bardzo ryzykowne. W przypadku diesli też nie brakuje ryzykownych odmian, jednak wszystkie są już – niestety – potencjalnym źródłem wydatków, choćby ze względu na zużycie osprzętu.