Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Citroen

Citroen

Citroen

Citroën – francuska marka samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych założona przez inżyniera Andre Citroën w 1919 roku. Swój znaczek marka zawdzięcza daszkowemu zazębieniu kół zębatych, które to z początku produkowała dzięki wykupieniu patentu w Polsce. Potem części te były wykorzystywane m.in. przez Rolls Royce'a lub w... Titanicu.

Swój pierwszy samochód Citroën wyprodukował w 1919 roku. Ogromny sukces odniósł, kiedy w 1925 roku zainstalował kilkadziesiąt tysięcy żarówek na wieży Eiffle'a które tworzyły napis „Citroën”. Produkcja w ich zakładach przewyższyła po tym wydarzeniu łączną produkcję konkurentów - Peugeota i Renault.

W latach 30. w Warszawie powstała montowania aut Citroën'a, jednak wskutek kryzysu działała tylko przez 4 lata. Kilkadziesiąt lat po wojnie, w 1976 roku, rozwojowi firmy pomogło połączenie się z Peugeot'em i tym samym utworzenie koncernu PSA. Obydwie marki zachowały odrębność, ale wspólne badania i konstrukcje pozwoliły obniżyć koszty.

Modele Citroën'a zawsze wyróżniały się oryginalnym, kosmicznym wręcz wyglądem, nietypowym wnętrzem i ciekawymi rozwiązaniami technologicznymi. Wiele z nich zdobyło tytuł Samochodu Roku, m.in. GS (1971), CX (1975) czy XM (1990).

Citroen - modele

Citroen 2CV

Citroen 2CV

Ikona samochodu

Citroen AMI

Ikona samochodu

Citroen AX

Ikona samochodu

Citroen Axel

Citroen Berlingo

Citroen Berlingo

Ikona samochodu

Citroen BX

Citroen C-Crosser

Citroen C-Crosser

Citroen C-Elysee

Citroen C-Elysee

Citroen C-Zero

Citroen C-Zero

Citroen C1

Citroen C1

Ikona samochodu

Citroen C15

Citroen C2

Citroen C2

Ikona samochodu

Citroen C25

Citroen C3

Citroen C3

Ikona samochodu

Citroen C3 Aircross

Citroen C3 Picasso

Citroen C3 Picasso

Citroen C4

Citroen C4

Citroen C4 Aircross

Citroen C4 Aircross

Citroen C4 Cactus

Citroen C4 Cactus

Citroen C4 Picasso

Citroen C4 Picasso

Ikona samochodu

Citroen C4 Spacetourer

Citroen C5

Citroen C5

Ikona samochodu

Citroen C5 Aircross

Citroen C6

Citroen C6

Citroen C8

Citroen C8

Ikona samochodu

Citroen CX

Citroen DS

Citroen DS

Citroen DS3

Citroen DS3

Citroen DS4

Citroen DS4

Citroen DS5

Citroen DS5

Ikona samochodu

Citroen Evasion

Ikona samochodu

Citroen GS

Ikona samochodu

Citroen GSA

Ikona samochodu

Citroen Jumper

Ikona samochodu

Citroen Jumpy

Ikona samochodu

Citroen Nemo

Ikona samochodu

Citroen Saxo

Ikona samochodu

Citroen SM

Ikona samochodu

Citroen SpaceTourer

Ikona samochodu

Citroen Visa

Ikona samochodu

Citroen Xantia

Ikona samochodu

Citroen XM

Ikona samochodu

Citroen Xsara

Citroen Xsara Picasso

Citroen Xsara Picasso

Ikona samochodu

Citroen ZX

Citroen - powiązane artykuły

Artykuły o Citroen

Wielki Test Salonów 2023. Które marki mają najlepszą sieć dealerską w Polsce?

Wielki Test Salonów 2023. Które marki mają najlepszą sieć dealerską w Polsce?

Czy klient zamierzający kupić samochód marki premium może liczyć również na obsługę premium? Czy sprzedawca poświęci mu tyle czasu, ile potrzeba, doradzi, co wybrać, oraz czy pomoże wybrać najlepszy sposób finansowania zakupu? Wreszcie czy zaproponuje jazdę próbną? Aby poznać odpowiedzi na te i wiele innych pytań organizujemy Wielki Test Salonów.
Wielki Test Salonów 2023. Sprawdziliśmy 339 salonów 25 marek samochodowych. Mamy wyniki

Wielki Test Salonów 2023. Sprawdziliśmy 339 salonów 25 marek samochodowych. Mamy wyniki

Największe dyskusje i emocje związane z Wielkim Testem Salonów dotyczą rankingu dealerów. Śledzą go sami zainteresowani, a także firmy importerskie oraz nasi Czytelnicy, którzy chcą wiedzieć, w których salonach będą najlepiej obsłużeni. Oto wyniki najnowszej edycji.
Citroen odświeża gamę silników. Więcej prądu, mniej benzyny Materiał promocyjny

Citroen odświeża gamę silników. Więcej prądu, mniej benzyny

Stellantis powoli wprowadza do swoich marek odświeżoną gamę silnikową. Tym razem Citroen chwali się odmłodzeniem gamy, którą możemy już znać m.in. z Peugeotów. Francuzi pochwalili się zmianami w aż czterech modelach, w każdym są nieco inne.
Raport jakości 2023. Które auta psują się częściej, a które rzadziej niż kiedyś?

Raport jakości 2023. Które auta psują się częściej, a które rzadziej niż kiedyś?

Typowe usterki, indeks awaryjności NAT, akcje naprawcze, raport TÜV, testy na dystansie 100 tys. km i gwarancje – te kryteria poddaliśmy ocenie podczas tworzenia Raportu Jakości 2023. Którzy producenci poprawili swoje samochody w ostatnim czasie? Największym zaskoczeniem jest fakt, że Mercedes został oceniony gorzej niż marki popularne. Ale bez zaskoczenia w dolnej części rankingu uplasowały się Citroën, Opel i Peugeot.
To nieprawda, że trwałe silniki robiono tylko dawno temu. Wybraliśmy najlepsze motory ostatnich lat

To nieprawda, że trwałe silniki robiono tylko dawno temu. Wybraliśmy najlepsze motory ostatnich lat

Tęsknimy za starymi konstrukcjami, argumentując, że są trwalsze. Tyle że wśród nowoczesnych jednostek też można znaleźć takie, które są niezawodne, a na dodatek dynamiczne i oszczędne. Wybraliśmy kilkanaście motorów godnych uwagi.
Citroen rozbił bank. Czy to będzie hit wśród kamperów?

Citroen rozbił bank. Czy to będzie hit wśród kamperów?

Citroen ponownie zaskoczył designem. Podczas niedawnych targów caravaningowych w Düsseldorfie francuski producent zaprezentował SpaceTourera, który z zewnątrz wygląda niczym słynny model Type H. To zasługa wykonawcy zabudów Castelani, który już wcześniej "postarzał" nowe Citroeny.
Lista 100. Poprosiliśmy ekspertów z całego świata o stworzenie rankingu najpiękniejszych aut w historii

Lista 100. Poprosiliśmy ekspertów z całego świata o stworzenie rankingu najpiękniejszych aut w historii

Najpiękniejsze samochody, jakie kiedykolwiek powstały, są dzisiaj ikonami motoryzacji. Jednak o ich wyjątkowym statusie świadczy nie tylko efektowna stylistyka, lecz także zaskakujące rozwiązania czy funkcja, jaką pełniły w okresie rynkowej kariery. Oto 100 samochodów, które zdaniem ekspertów z całego świata zasługują na miano tych najlepszych.
Silnik 1.6 HDi – niezniszczalny czy awaryjny? Najlepiej wybrać ten o kodzie 9HX

Silnik 1.6 HDi – niezniszczalny czy awaryjny? Najlepiej wybrać ten o kodzie 9HX

Silnik 1.6 HDi to jeden z najpopularniejszych diesli pierwszej dekady XXI wieku. Można go spotkać w kilkudziesięciu autach kilku czołowych producentów – nie tylko francuskich, ale też w Fordach, Mazdach, Suzuki, Volvo, a nawet w należącym do BMW Mini. Nie jest to wyłącznie francuska myśl techniczna, bo w prace projektowe zaangażowana była również firma Ford.
Dwa modele Citroëna z problemami w działaniu obowiązkowego systemu. Ponad 2 tys. aut wezwano do serwisu

Dwa modele Citroëna z problemami w działaniu obowiązkowego systemu. Ponad 2 tys. aut wezwano do serwisu

To jeden z tych systemów, który w krytycznej sytuacji pozwala szybko poinformować służby ratunkowe o konieczności udzielenia pomocy. Chociaż już od ponad pięciu lat jest obowiązkowy, to okazuje się, że nie wszyscy kierowcy z niego skorzystają. Sprawa dotyczy kilku tys. aut jednej z europejskich marek.
Słabnie motopatriotyzm w Europie. Ekspert tłumaczy dlaczego

Słabnie motopatriotyzm w Europie. Ekspert tłumaczy dlaczego

To tak, jak przegrać ważny mecz piłki nożnej na własnym stadionie przed własną publicznością. Udziały potężnych graczy motoryzacyjnych w ich rodzimych rynkach spadają, wynika z najnowszego raportu analityka Felipe Munoza. W najgorszej sytuacji są dwie bardzo znane marki. Ile goli straciły na swoim boisku?
Naszym zdaniem to najlepsze 50 używanych aut, jakie można kupić

Naszym zdaniem to najlepsze 50 używanych aut, jakie można kupić

Ktoś powie, że nie można w jednym zestawieniu zebrać wszystkich najlepszych ofert z rynku wtórnego. Przecież nie da się porównać prawie nowego auta z 20-latkiem, małej Pandy z dużym Lexusem czy SUV-em ani nowoczesnej techniki z prostymi konstrukcjami z lat 90. A my odpowiadamy: da się. Dowodów dostarczamy w artykule poniżej (pełna lista modeli wraz z opisem znajduje się w galerii pod artykułem).
Pojechałem do komisu po auto do 20 tys. zł. Obejrzałem osiem modeli

Pojechałem do komisu po auto do 20 tys. zł. Obejrzałem osiem modeli

Mając w kieszeni 10-20 tys. zł, możesz wybierać wśród niezliczonych ofert. Sęk w tym, że upolowanie dobrego auta używanego w takim budżecie wcale proste nie jest. Ale – jak pokaże nasz reportaż – absolutnie wykonalne.
Kupujemy używaną hybrydę. Wybrać Priusa czy coś innego?

Kupujemy używaną hybrydę. Wybrać Priusa czy coś innego?

Jeszcze niedawno auta hybrydowe miały dużą utratę wartości, bo klienci na rynku wtórnym woleli omijać je szerokim łukiem. Hybrydy dowiodły swojej niezawodności i obecnie najbardziej uznane modele sprzedają się od ręki.
Dyane - propozycja dla Polski

Dyane - propozycja dla Polski

Niewiele zabrakło, a zamiast Polskiego Fiata 126p byłby produkowany Citroën Dyane 6p, gdzie ostatnia litera – tak jak w licencyjnych Fiatach – oznaczałaby: "polski".
Dalecy krewni, czyli porównanie Citroënów Visa i Axel

Dalecy krewni, czyli porównanie Citroënów Visa i Axel

Na początku lat 70. Citroën zaprojektował małe auto, które miało uzupełnić gamę o nowocześniejszy od 2 CV samochód. Po przejęciu firmy przez Peugeota do produkcji trafiła jednak bazująca na 104 Visa. Pierwotny projekt zadebiutował znacznie później – jako tani model o nazwie Axel. W Polsce konstrukcja ta była lepiej znana jako rumuński Oltcit Club.
Multiple wśród SUV-ów. Najdziwniejsze seryjne SUV-y wszech czasów

Multiple wśród SUV-ów. Najdziwniejsze seryjne SUV-y wszech czasów

Te samochody nie wyglądają ani zwyczajnie, ani zwyczajnie pięknie. Przed tobą dziewięć najdziwniejszych SUV-ów w historii motoryzacji. Od modelu, który nad reflektorami ma dwa osobne grille, przez samochód naprawdę wyglądający jak plastikowa mydelniczka (nie, to nie Trabant), po auto z sześcioma 37-calowymi oponami. Oto Multiple wśród SUV-ów.
Silniki: najgorsze z najlepszych – najpierw zdobyły tytuł "Engine of the Year", a później psuły się na potęgę!

Silniki: najgorsze z najlepszych – najpierw zdobyły tytuł "Engine of the Year", a później psuły się na potęgę!

Oto silniki z ostatnich lat, które jako nowe zdobyły wiele prestiżowych nagród, łącznie z tytułem "Engine of the Year". Niestety, szybko okazało się, że to motory z problemami. Często bardzo poważnymi!
Obalamy motoryzacyjne mity o markach samochodowych

Obalamy motoryzacyjne mity o markach samochodowych

Plotki i obiegowe opinie potrafią zarówno zniszczyć karierę w show-biznesie, jak i popsuć reputację… markom samochodowym. Poza tym z czasem jedne firmy zyskują na jakości, a inne wprost przeciwnie – zbyt mało dbają o swoje produkty. Jakie obiegowe opinie krążą o samochodach i które z nich są prawdziwe?
Osiem kultowych klasyków, które nie są warte swojej ceny. Czy tyle byście za nie zapłacili?

Osiem kultowych klasyków, które nie są warte swojej ceny. Czy tyle byście za nie zapłacili?

Ten tytuł to prowokacja! Samochód jest wart tyle, ile ktoś jest gotów za niego zapłacić – to oczywiste. Tyle tylko, że ceny niektórych aut uchodzących za kultowe osiągnęły poziom totalnego oderwania od tego, co rzeczywiście one w zamian oferują – z wyjątkiem... sentymentu, który dla wielu nabywców wart jest majątek.
Citroen Berlingo II - praktyczny kombivan z mnóstwem problemów

Citroen Berlingo II - praktyczny kombivan z mnóstwem problemów

Osobowa wersja Citroena Berlingo drugiej generacji kusi fanów dużych aut do wszystkiego. Prawda jest jednak taka, że w przypadku tego samochodu trzeba mocno uważać, bo pomimo dość prostej konstrukcji, może być on już bardzo wyeksploatowany. Sprawdzamy, na co zwrócić szczególną uwagę!
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech