Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Citroen

Citroen

Citroen

Citroën – francuska marka samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych założona przez inżyniera Andre Citroën w 1919 roku. Swój znaczek marka zawdzięcza daszkowemu zazębieniu kół zębatych, które to z początku produkowała dzięki wykupieniu patentu w Polsce. Potem części te były wykorzystywane m.in. przez Rolls Royce'a lub w... Titanicu.

Swój pierwszy samochód Citroën wyprodukował w 1919 roku. Ogromny sukces odniósł, kiedy w 1925 roku zainstalował kilkadziesiąt tysięcy żarówek na wieży Eiffle'a które tworzyły napis „Citroën”. Produkcja w ich zakładach przewyższyła po tym wydarzeniu łączną produkcję konkurentów - Peugeota i Renault.

W latach 30. w Warszawie powstała montowania aut Citroën'a, jednak wskutek kryzysu działała tylko przez 4 lata. Kilkadziesiąt lat po wojnie, w 1976 roku, rozwojowi firmy pomogło połączenie się z Peugeot'em i tym samym utworzenie koncernu PSA. Obydwie marki zachowały odrębność, ale wspólne badania i konstrukcje pozwoliły obniżyć koszty.

Modele Citroën'a zawsze wyróżniały się oryginalnym, kosmicznym wręcz wyglądem, nietypowym wnętrzem i ciekawymi rozwiązaniami technologicznymi. Wiele z nich zdobyło tytuł Samochodu Roku, m.in. GS (1971), CX (1975) czy XM (1990).

Citroen - modele

Citroen 2CV

Citroen 2CV

Ikona samochodu

Citroen AMI

Ikona samochodu

Citroen AX

Ikona samochodu

Citroen Axel

Citroen Berlingo

Citroen Berlingo

Ikona samochodu

Citroen BX

Citroen C-Crosser

Citroen C-Crosser

Citroen C-Elysee

Citroen C-Elysee

Citroen C-Zero

Citroen C-Zero

Citroen C1

Citroen C1

Ikona samochodu

Citroen C15

Citroen C2

Citroen C2

Ikona samochodu

Citroen C25

Citroen C3

Citroen C3

Ikona samochodu

Citroen C3 Aircross

Citroen C3 Picasso

Citroen C3 Picasso

Citroen C4

Citroen C4

Citroen C4 Aircross

Citroen C4 Aircross

Citroen C4 Cactus

Citroen C4 Cactus

Citroen C4 Picasso

Citroen C4 Picasso

Ikona samochodu

Citroen C4 Spacetourer

Citroen C5

Citroen C5

Ikona samochodu

Citroen C5 Aircross

Citroen C6

Citroen C6

Citroen C8

Citroen C8

Ikona samochodu

Citroen CX

Citroen DS

Citroen DS

Citroen DS3

Citroen DS3

Citroen DS4

Citroen DS4

Citroen DS5

Citroen DS5

Ikona samochodu

Citroen Evasion

Ikona samochodu

Citroen GS

Ikona samochodu

Citroen GSA

Ikona samochodu

Citroen Jumper

Ikona samochodu

Citroen Jumpy

Ikona samochodu

Citroen Nemo

Ikona samochodu

Citroen Saxo

Ikona samochodu

Citroen SM

Ikona samochodu

Citroen SpaceTourer

Ikona samochodu

Citroen Visa

Ikona samochodu

Citroen Xantia

Ikona samochodu

Citroen XM

Ikona samochodu

Citroen Xsara

Citroen Xsara Picasso

Citroen Xsara Picasso

Ikona samochodu

Citroen ZX

Citroen - powiązane artykuły

Silnik 1.2 PureTech - czy jest trwały i oszczędny?

Silnik 1.2 PureTech - czy jest trwały i oszczędny?

Ma tylko trzy cylindry i występuje jako wolnossący lub z turbo. Na rynku mnóstwo jest aut z silnikiem 1.2 PureTech, ale czy to benzyniak warty uwagi?

Najdziwniejsze samochody w historii. Od napędu atomowego po rakietowy

Najdziwniejsze samochody w historii. Od napędu atomowego po rakietowy

Auto z reaktorem atomowym, Renault Espace z silnikiem bolidu Formuły 1, minivan Alfy Romeo sprzed 109 lat, a może Nissan z obracaną kabiną pasażerską dla łatwiejszego parkowania? Oto niesamowite pomysły w historii motoryzacji. Niektóre nawet seryjnie produkowane…

Trwałe i oszczędne auto do miasta – 10 najlepszych propozycji za 20-25 tys. zł

Trwałe i oszczędne auto do miasta – 10 najlepszych propozycji za 20-25 tys. zł

Popyt na miejskie auta nie słabnie. Wytypowaliśmy 10 ciekawych propozycji, trwałych i oszczędnych, ale tym razem nieco droższych – za 20-25 tys. zł.

W latach 50. XX w. zdobyły status prawdziwych ikon motoryzacji. Poznajcie 20 najpiękniejszych aut tamtego okresu

W latach 50. XX w. zdobyły status prawdziwych ikon motoryzacji. Poznajcie 20 najpiękniejszych aut tamtego okresu

Lata 50. XX w. to najciekawszy i najpiękniejszy okres w dziejach motoryzacji. Powstawały wtedy modele do dziś uznawane za stylistyczne perełki, cenione przez kolekcjonerów, będące ozdobą każdej aukcji, zlotu czy konkursu elegancji.

Citroën C5X – udany powrót do korzeni

Citroën C5X – udany powrót do korzeni

Takimi modelami jak C5X Citroën wraca do swoich korzeni producenta samochodów awangardowych. Ale gdy przyjrzeć się bliżej Citroenowi C5X okazuje się, że samochód ma bardzo wiele zalet, bo poza nowoczesnym wyglądem oferuje bardzo dużo miejsca w kabinie i super wygodę podróży. Cennik zaczyna się od kwoty 161 350 zł za wersję Feel z silnikiem 1.2 PureTech 130 i automatyczną skrzynią EAT8.

Upadek minivanów. Znane modele znikają lub zmieniają się w SUV-y

Upadek minivanów. Znane modele znikają lub zmieniają się w SUV-y

Początek obecnej dekady to kres ery minivanów. W kwietniu 2023 r. Ford skończy produkcję S-Maxa i Galaxy, w 2022 r. do historii przeszły Citroen Grand C4 SpaceTourer i Dacia Lodgy. Renault Scenic i Espace przetrwają tylko dlatego, że zmienią się w SUV-y. No, ale skoro w 2004 r. w Europie średnio przez tydzień sprzedawano więcej Espace’ów niż przez cały zeszły rok...

Dalecy krewni, czyli porównanie Citroënów Visa i Axel

Dalecy krewni, czyli porównanie Citroënów Visa i Axel

Na początku lat 70. Citroën zaprojektował małe auto, które miało uzupełnić gamę o nowocześniejszy od 2 CV samochód. Po przejęciu firmy przez Peugeota do produkcji trafiła jednak bazująca na 104 Visa. Pierwotny projekt zadebiutował znacznie później – jako tani model o nazwie Axel. W Polsce konstrukcja ta była lepiej znana jako rumuński Oltcit Club.

Silniki serii Prince. Większość mechaników radzi omijać ten napęd

Silniki serii Prince. Większość mechaników radzi omijać ten napęd

Godny następca tronu czy rozkapryszony młodzieniec goniący za poklaskiem? Silniki serii Prince to owoc francusko-niemieckiej współpracy. Na co dzień silniki serii Prince to ciekawe i wydajne źródło napędu, ale nieobce są mu też dość istotne, powtarzające się problemy. Większość mechaników radzi omijać silniki serii Prince. Czy mają rację?

Top 25 - najlepsze auta do 30 tys. zł

Top 25 - najlepsze auta do 30 tys. zł

Przed wami 25 wyjątkowo udanych modeli samochodów, które kupicie w cenie do 30 tys. zł. W naszym zestawieniu znalazły się auta z różnych segmentów i lat. Wspólny mianownik? Przede wszystkim – trwałość.

Zuchwała kradzież auta na stacji paliw. Policjanci wzięli za punkt honoru, by ich znaleźć

Zuchwała kradzież auta na stacji paliw. Policjanci wzięli za punkt honoru, by ich znaleźć

Dwóch mężczyzn w wieku 43 i 64 lat ukradli dopiero co kupionego Citroena z jednej ze stacji paliw w gminie Torzym. Dla mundurowych punktem honoru stało się odnalezienie złodziei.

Silniki Citroëna: które warto polecić, a których unikać

Silniki Citroëna: które warto polecić, a których unikać

Jednostki stosowane w Citroënach w ostatnich latach uchodzą za udane, i to zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne. W tym odcinku wybraliśmy cztery, które nie powinny zrujnować waszych kieszeni – oto one!

Top 5 – oszczędne maluchy z benzyniakami

Top 5 – oszczędne maluchy z benzyniakami

Jeśli koszty eksploatacji są dla was naprawdę ważne, warto zastanowić się nad najmniejszymi samochodami. Oczywiście, jazda nie będzie tak komfortowa, jak w przypadku większych modeli, ale po pierwsze, można liczyć na znacznie lepszą kondycję techniczną i młodsze roczniki, a po drugie, silniki (szczególnie te podstawowe) są naprawdę oszczędne!

Najwięksi przegrani na rynku. Rekordzista ma prawie 40-procentowy spadek

Najwięksi przegrani na rynku. Rekordzista ma prawie 40-procentowy spadek

Na rynku motoryzacyjnym 2022 r. był czasem przegranych. Z 32 kluczowych firm samochodowych aż 22 zanotowały spadek pierwszych rejestracji w Europie. W ośmiu przypadkach przekroczył on 15 proc., a w jednym otarł się aż o 40 proc.! Kto najgorzej wspomina ubiegły rok?

Ciekawe auto rodzinne za 20 tys. zł – przegląd rynku

Ciekawe auto rodzinne za 20 tys. zł – przegląd rynku

Z rynku dochodzą sygnały, że auta używane drożeją. Postanowiliśmy więc sprawdzić, w co najlepiej ulokować 20 tys. zł, żeby jeździć klasą średnią. Aut rodzinnych nie brakuje, jednak dobre rzeczywiście się cenią!

Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma kaktusa bez kolców

Test długodystansowy Citroena C4 Cactus - nie ma kaktusa bez kolców

Ten Citroën chce być inny i... z pewnością taki jest. Zjawiskowy, niecodzienny, wybija się z tłumu — taki jest Citroen C4 Cactus. Sprawdzamy, czy wyróżnia się też trwałością – oto nasz test na dystansie 100 tys. km

10 najgorszych aut w testach długodystansowych. 5 z nich to niemieckie auta

10 najgorszych aut w testach długodystansowych. 5 z nich to niemieckie auta

Od 2014 roku ponad 80 samochodów musiało się sprawdzić w testach długodystansowych redakcji Auto Bild. W każdym takim teście auta są poddawane trudnym na dystansie 100 tys. km. Finał każdego takiego testu kończy się rozebraniem auta do ostatniej śrubki. Dopiero wtedy można ocenić, jak zużywają się samochody.

Najlepsze i najgorsze SUV-y w testach na dystansie 100 tys. km. Rozebrane i sprawdzone do "ostatniej śrubki"

Najlepsze i najgorsze SUV-y w testach na dystansie 100 tys. km. Rozebrane i sprawdzone do "ostatniej śrubki"

Klasa SUV/crossover reprezentowana jest już przez liczne modele. Również w naszej bazie testów długodystansowych zebrała się całkiem pokaźna grupa tych aut. Prezentujemy kompletne wyniki oraz – dokładniej – pięć najlepszych i pięć najgorszych aut w zestawieniu.

Citroen C4 X. Jak jeździ ten stylistyczny eksperyment?

Citroen C4 X. Jak jeździ ten stylistyczny eksperyment?

Citroen C4 X jest eksperymentem stylistycznym francuskiej firmy – stanowi bowiem połączenie sedana, coupe i crossovera w jednej bryle nadwozia. Zapełnia dość wąską lukę między oferowanym od 2020 r. modelem C4 i wprowadzonym w 2022 r. C5 X.

Volvo, które nie stało się Citroënem BX

Volvo, które nie stało się Citroënem BX

Zazwyczaj mówi się, że Volvo nie zaakceptowało studyjnej Tundry i Citroën zrobił z niej BX-a. Ale czy aby na pewno tak było? I co z tymi wspólnego ma koncepcyjny pojazd Mazdy?

To koniec SUV-ów? Szef Citroena Vincent Cobée stawia mocną tezę

To koniec SUV-ów? Szef Citroena Vincent Cobée stawia mocną tezę

Chociaż liczby jeszcze tego nie pokazują, to "świat SUV-ów się skończył" — tę mocną tezę postawił Vincent Cobée, prezes Citroena. Gwoździem do trumny tych niezwykle popularnych obecnie samochodów będą rosnące w siłę auta elektryczne i wymogi stawiane pojazdom w dobie coraz powszechniejszej elektryfikacji motoryzacji.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test