Logo

Używany samochód z 1.2 PureTech - opinie, awarie, ceny. Da się kupić dobre auto?

  • Silniki PureTech zadebiutowały w 2012 r. i szybko znalazły swoje zastosowanie w szerokiej palecie modeli. Szybko stał się to jeden z najważniejszych silników w gamie koncernu. Kiedy PSA poszerzało swoje portfolio, PureTech trafił też pod maskę Opli
  • To benzynowy silnik o trzech cylindrach i pojemności 1.2. Z czasem zaczęły wychodzić na wierzch jego problemy z awaryjnością
  • Silniki 1.2 PureTech mają dobre osiągi, niskie zużycie paliwa, ale pojawiają się problemy z paskiem rozrządu
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Benzynowy silnik PureTech znowu wrócił na nagłówki za sprawą kolejnego mini skandalu. Telewizja France 2 poinformowała, że poważne problemy jednostki 1.2 PureTech, które często doprowadzają nawet do zniszczenia silnika, były znane już w 2018 r. Za naprawę błędów konstrukcyjnych wzięto się dopiero cztery lata później. Z tej okazji postanowiliśmy sprawdzić, jak to jest naprawdę z tą legendarną awaryjnością tego silnika. Trzeba się go bać?

Przeczytaj także: Stellantis wiedział o wadzie 1.2 PureTech w 2018 r. i nic nie zrobił. Tak wskazują Francuzi

Silniki PureTech pojawiły się na rynku w 2012 r. i bardzo szybko zadomowiły się w szerokiej palecie modeli – od segmentu A do kompaktów, vanów, a nawet SUV-ów. Początkowo kierowcy bardzo chwalili sobie jego osiągi i kulturę pracy, zwłaszcza w miejskich modelach Peugeota i Citroena, ale problemy zaczęły wychodzić z czasem. Bardzo szybko PureTech okazał się synonimem awaryjności, a kierowcy zaczęli obawiać się samochodów z tym silnikiem. Czy słusznie?

Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu