Logo

Silniki 1.8/2.0 T(F)SI, które biorą olej, a które można kupować w ciemno?

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Słowem wstępu – kilka słów o historii. W 2007 r. Volkswagen zaprezentował silniki 1.8/2.0 T(F)SI z nowej rodziny EA888. I to jest właśnie tzw. generacja pierwsza, choć niektórzy – błędnie! – twierdzą, że w przypadku 2.0 T(F)SI do pierwszej generacji zaliczamy starszą serię EA113. Silniki serii EA888 spełniały normę Euro 4, były dalekimi krewnymi starszych silników EA113 (choć mamy tu np. łańcuch zamiast paska), natomiast pobór oleju utrzymywał się w szeroko pojętej normie. I gdy raz na kilka tysięcy kilometrów trzeba było uzupełnić kilka kropel, to mało komu to wadziło.

Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu