Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat tsi

tsi

Najgorsze silniki ostatnich lat. Wybraliśmy benzyny i diesle. Wielka lista
Eksploatacja

Najgorsze silniki ostatnich lat. Wybraliśmy benzyny i diesle. Wielka lista

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Po 100 tys. km Volkswagen Tiguan zasłużył na szóstkę, ale przejechaliśmy dodatkowe 25 tys. km
Testy długodystansowe

Po 100 tys. km Volkswagen Tiguan zasłużył na szóstkę, ale przejechaliśmy dodatkowe 25 tys. km

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Oto Volkswagen Tayron. Już nim jeździłem i wiem, że to najpoważniejszy rywal Skody Kodiaq
Testy nowych samochodów

Oto Volkswagen Tayron. Już nim jeździłem i wiem, że to najpoważniejszy rywal Skody Kodiaq

Volkswagen za pomocą modelu Tayron wypełnia lukę w gamie swoich SUV-ów. Niemiecka nowość to propozycja dla osób, dla których Tiguan jest za mały, a Touareg zbyt drogi. Samochód został opracowany na płycie podłogowej MQB evo, tej samej, na której bazuje m.in. Passat, ale wykorzystuje rozwiązania, które w przypadku SUV-ów Volkswagena dotychczas oferowane były wyłącznie w Touaregu.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Volkswagen Polo V to świetne auto, ale jego paleta silników to pole minowe
Co warto kupić

Volkswagen Polo V to świetne auto, ale jego paleta silników to pole minowe

Volkswagen Polo V generacji to auto-kontrast. Jest dopracowane, ergonomiczne, przestronne, mądrze zaprojektowane i na dodatek bardzo przyjemne w prowadzeniu, ale jego paleta silników to istne pole minowe, które kładzie się cieniem na renomie modelu. Trzeba wiedzieć, których silników unikać, by nie wpakować się w wręcz pewne i spore wydatki.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Skoda Scala 1.5 TSI Monte Carlo: charakter rodzinny, wcale nie sportowy
Testy nowych samochodów

Skoda Scala 1.5 TSI Monte Carlo: charakter rodzinny, wcale nie sportowy

Monte Carlo to najwyższa (najdroższa) wersja Scali – kompaktowego hatchbacka spod znaku Skody, który wypełnia lukę pomiędzy mniejszą Fabią i nieco większą Octavią. Co może być nieco zaskakujące, samochód ten, zwracający na siebie uwagę nazwą oraz sportowymi gadżetami, w codziennym użyciu okazuje się niezwykle wręcz praktyczny, za to umiarkowanie sportowy.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Silniki Grupy Volkswagena – nie każdy 1.8/2.0 TSI/TFSI jest zły, ale... trzeba wiedzieć który
Wszystko o silniku

Silniki Grupy Volkswagena – nie każdy 1.8/2.0 TSI/TFSI jest zły, ale... trzeba wiedzieć który

Na temat poboru oleju przez silniki T(F)SI Grupy Volkswagena z rodziny EA888 krążą legendy, tak samo jak na temat tego, czy i kiedy pojawiły się poprawione wersje, stroniące od "popijania oliwy". Oto kompendium wiedzy na temat EA888: które typy omijać, ile kosztuje remont, a które odmiany można brać w ciemno.

Silniki 1.8/2.0 T(F)SI, które biorą olej, a które można kupować w ciemno?
Wszystko o silniku

Silniki 1.8/2.0 T(F)SI, które biorą olej, a które można kupować w ciemno?

Na temat poboru oleju przez silniki TSI-TFSI Grupy Volkswagena z rodziny EA888 krążą legendy. Podpowiadamy, które wersje silników TSI-TFSI omijać, ile kosztuje remont, a które wersje silników TSI-TFSI można brać w ciemno.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używane Audi A6 – którą generację warto kupić?
Używane

Używane Audi A6 – którą generację warto kupić?

Od lat Audi A6 jest marzeniem wielu polskich kierowców. Ten model kusi na wiele sposobów. W przypadku aut z drugiej ręki walczy z konkurencją cenę, prestiżem oraz bogatym wyposażeniem seryjnym.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Sprawdzamy silniki Volkswagena – które warto kupić, a które omijać szerokim łukiem?
Wszystko o silniku

Sprawdzamy silniki Volkswagena – które warto kupić, a które omijać szerokim łukiem?

W palecie silników VW spotkacie zarówno trwałe, jak i awaryjne motory. Co więcej, oznaczenie jednych i drugich może być takie samo, co dodatkowo komplikuje sytuację. Dlatego do zakupu radzimy podchodzić ostrożnie i wcześniej zagłębić się w temat!

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Silnik 1.5 TSI - czy można na nim polegać?
Wszystko o silniku

Silnik 1.5 TSI - czy można na nim polegać?

Mały silnik z turbo i kilkoma skomplikowanymi rozwiązaniami może budzić obawy. Zwłaszcza gdy ma oznaczenie "TSI". Uspokajamy: silnik Volkswagena 1.5 TSI to całkiem udana konstrukcja.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
1.2 i 1.4 TSI - małe silniki, duże problemy?
Eksploatacja

1.2 i 1.4 TSI - małe silniki, duże problemy?

Volkswagen jako jeden z pierwszych wszedł na drogę downsizingu i już w 2005 r. pokazał silnik 1.4 TSI – mała pojemność, doładowanie oraz (w teorii) niskie spalanie. Niestety, jak to często z nowościami bywa, przez pierwsze lata poważnych problemów nie brakowało – oto wszystko, co musisz wiedzieć o 1.2/1.4 TSI z rodzin EA111 i EA211.

Wyżej siedzisz, mniej płacisz? Zaraz sami to sprawdzicie: Hyundai Bayon kontra Volkswagen T-Cross
Porównania samochodów

Wyżej siedzisz, mniej płacisz? Zaraz sami to sprawdzicie: Hyundai Bayon kontra Volkswagen T-Cross

Z jednej strony takie SUV-y są droższe od hatchbacków, na których technice bazują. Ale z drugiej – oferują przestronność i wygodę jazdy na miarę większych, droższych aut. Czy to równanie ma sens? Sprawdzamy, mierzymy, raportujemy!

Znasz taką markę premium? Genesis G70 kontra VW Arteon, czyli pojedynek w klasie biznes
Porównania samochodów

Znasz taką markę premium? Genesis G70 kontra VW Arteon, czyli pojedynek w klasie biznes

Jedne marki rezygnują z limuzyn i kombi klasy średniej, a inne zapowiadają ofensywę – dlatego warto wiedzieć, co nowego pojawiło się na rynku europejskim. W porównaniu egzotyczny Genesis G70 i Volkswagen Arteon.

Ford Focus kontra Mazda 3, Hyundai i30 i Volkswagen Golf - który będzie lepszym wyborem?
Porównania samochodów

Ford Focus kontra Mazda 3, Hyundai i30 i Volkswagen Golf - który będzie lepszym wyborem?

Tym razem zajmiemy się oszczędzaniem paliwa – oto cztery kompakty z silnikami benzynowymi i układami mikrohybrydowymi. Który z nich spali najmniej, a który wykosi osiągami rywali ze szczytu podium?

Ważne jest to, co mają z tyłu: Ford Focus, Renault Megane i Skoda Octavia jako rodzinne kombi
Porównania samochodów

Ważne jest to, co mają z tyłu: Ford Focus, Renault Megane i Skoda Octavia jako rodzinne kombi

Potrzebujesz dużej ilości miejsca na bagaże? Jeżeli tak, to te benzynowe kombi są w sam raz dla Ciebie. Zaraz zobaczymy, co jeszcze potrafią!

Czy klasa premium będzie górą?
Porównania samochodów

Czy klasa premium będzie górą?

Zastanawiacie się czasem, czy samochody klasy premium rzeczywiście są lepsze od swoich popularnych odpowiedników? W naszym porównaniu sprawdziliśmy Volkswagena Golfa, Audi A3, BMW serii 1 i Mercedesa klasy A - jak myślicie, czy Golfowi znowu się udało?

Nowy Golf VIII kontra rywale: nadeszła godzina prawdy...
Porównania samochodów

Nowy Golf VIII kontra rywale: nadeszła godzina prawdy...

Nowy Volkswagen Golf: na zewnątrz ewolucja, w kabinie – rewolucja. Czy nowy kompakt z Wolfsburga okaże się groźnym dla rywali drapieżnikiem? Zaraz się o tym przekonamy!

Skoda Octavia z nowym silnikiem 1.5 TSI
Aktualności

Skoda Octavia z nowym silnikiem 1.5 TSI

Skoda Octavia, tak jak Volkswagen Golf, zyskała silnik 1.5 TSI o mocy 150 KM. Auto w tej wersji kosztuje od 84 500 zł.

Seat Ibiza 1.0 EcoTSI DSG - podsumowanie testu długodystansowego
TV

Seat Ibiza 1.0 EcoTSI DSG - podsumowanie testu długodystansowego

Podczas półrocznego testu przejechaliśmy Ibizą po Polsce i Europie 30 tys. km.

Skoda Octavia 1.0 TSI - trzy cylindry w Octavii
Testy

Skoda Octavia 1.0 TSI - trzy cylindry w Octavii

Skoda zdecydowała się na montowanie litrowego benzyniaka w kombi klasy średniej. W tej wersji samochód nie jest wzorcem dynamiki, ale do spokojnej jazdy wystarczy.

Skoda Octavia 1.0 TSI – znamy polskie ceny
Aktualności

Skoda Octavia 1.0 TSI – znamy polskie ceny

Downsizing silników jest coraz powszechniejszym zjawiskiem. Skoda wprowadziła właśnie do oferty Octavii jednostkę napędową o pojemności zaledwie jednego litra.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Silniki TSI biorą olej - Problemy naszych czytelników
Multimedia

Silniki TSI biorą olej - Problemy naszych czytelników

Po artykule o kłopotach z silnikami koncernu Volkswagen, które zużywają nawet 2 litry oleju na 1000 km, Czytelnicy potwierdzają, że problem jest duży i wcale nie jednostkowy. Oto listy użytkowników aut z jednostkami TSI/TFSI

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.