• Najdłuższy kompakt ma najmniejszy bagażnik i najciaśniej jest w nim z tyłu. Wiesz już, który?
  • Czy dwulitrowy silnik czterocylindrowy może palić tyle, co litrowe, trzycylindrowe turbo? To się zaraz okaże!
  • Jak na swoje osiągi, wszystkie te auta zużywają bardzo rozsądne ilości paliwa
  • Więcej takich testów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Dlaczego nie wpadliśmy na to wcześniej? Wystarczy zamontować w aucie rozrusznik-generator odzyskujący energię, która by się marnowała podczas hamowania, oraz niewielki dodatkowy akumulator do jej magazynowania. W fazie przyspieszania z kolei zdobyta energia pozwala delikatnie wspierać silnik spalinowy.

To poprawia zachowanie napędu podczas ruszania, obniża zużycie paliwa i nazywa się miękką hybrydą, czyli wsparcie elektryczne odbywa się bez konieczności ładowania akumulatora z gniazdka. Oczywiście, moc, którą potrafi oddać alternator, gdy pełni funkcję silnika elektrycznego, jest bardzo niewielka i liczy się głównie podczas spokojnej jazdy z niewielką prędkością. Właśnie takie rozwiązanie mają na pokładzie wszystkie testowane dziś modele.