Logo

1.2 i 1.4 TSI - małe silniki, duże problemy?

Piotr Wróbel
Piotr Wróbel
  • 1.2/1.4 TSI EA111 to silniki popularne, ale co najmniej pod kilkoma względami niedopracowane
  • Główne problemy dotyczą napędu rozrządu, wariatorów i pękających tłoków
  • Silniki 1.2/1.4 TSI EA211 – wprowadzone w 2012 r. – są w dużej mierze pozbawione wad poprzedników
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Tym razem też zaczniemy od anegdoty. Będzie to krótka historia pana Jurka, który po kilkunastu latach jeżdżenia Hondą CR-V 2.2 i-CTDi z 2005 r. postanowił w końcu przejść na napęd benzynowy. Te diesle takie już niefajne: albo oszukane, albo kopcą i się psują, albo... wszystko naraz. Pan Jurek często jeździ za granicę, chciał więc też uniknąć sytuacji, gdy np. w Niemczech lub Francji, zamiast dojechać do celu zostanie zawrócony na rogatkach miasta.

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu