Auto Świat > Porady > Eksploatacja > 1.2 i 1.4 TSI - małe silniki, duże problemy?

1.2 i 1.4 TSI - małe silniki, duże problemy?

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel

Volkswagen jako jeden z pierwszych wszedł na drogę downsizingu i już w 2005 r. pokazał silnik 1.4 TSI – mała pojemność, doładowanie oraz (w teorii) niskie spalanie. Niestety, jak to często z nowościami bywa, przez pierwsze lata poważnych problemów nie brakowało – oto wszystko, co musisz wiedzieć o 1.2/1.4 TSI z rodzin EA111 i EA211.

Problemy silników 1.2/1.4 TSI
Problemy silników 1.2/1.4 TSIŹródło: Auto Świat / Piotr Czypionka
  • 1.2/1.4 TSI EA111 to silniki popularne, ale co najmniej pod kilkoma względami niedopracowane
  • Główne problemy dotyczą napędu rozrządu, wariatorów i pękających tłoków
  • Silniki 1.2/1.4 TSI EA211 – wprowadzone w 2012 r. – są w dużej mierze pozbawione wad poprzedników

Tym razem też zaczniemy od anegdoty. Będzie to krótka historia pana Jurka, który po kilkunastu latach jeżdżenia Hondą CR-V 2.2 i-CTDi z 2005 r. postanowił w końcu przejść na napęd benzynowy. Te diesle takie już niefajne: albo oszukane, albo kopcą i się psują, albo... wszystko naraz. Pan Jurek często jeździ za granicę, chciał więc też uniknąć sytuacji, gdy np. w Niemczech lub Francji, zamiast dojechać do celu zostanie zawrócony na rogatkach miasta.

Piotr Wróbel