• Podczas odkręcania kół kluczem udarowym nie trzeba luzować śrub przed podniesieniem auta na podnośniku
  • Za pomocą klucza udarowego nie powinno się docelowo dokręcać śrub – można je tylko wstępnie wkręcić
  • Używając klucza udarowego do odkręcania felg aluminiowych, warto zaopatrzyć się w specjalne nasadki bezpieczne dla lakieru

Klucz udarowy przyspiesza wymianę kół w aucie nie tylko dlatego, że szybko kręci nasadką i że potrafi „zerwać” oporną śrubę, z którą za pomocą ręcznego klucza trzeba strasznie się męczyć. Mając „udar”, możemy znacząco uprościć procedurę demontażu koła.

Klucz udarowy: odkręcamy koło!

Mając zwykły klucz do kół, czy to krzyżakowy, czy to „fajkę”, jeszcze przed podniesieniem auta na podnośniku, trzeba poluzować śruby. Chodzi o to, że auto stojące na podnośniku po pierwsze, nie zawsze stoi stabilnie i szarpiąc, można by je z tego podnośnika „ściągnąć”, a po drugie, nie da się takim kluczem odkręcić śruby koła, które się obraca w powietrzu.