Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Usterki

Usterki

Kupiłeś używane auto? Co drugie psuje się w ciągu roku. Te naprawy są najdroższe
Aktualności

Kupiłeś używane auto? Co drugie psuje się w ciągu roku. Te naprawy są najdroższe

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Przez to polskie samochody nie przechodzą przeglądu technicznego. Mamy listę
Aktualności

Przez to polskie samochody nie przechodzą przeglądu technicznego. Mamy listę

Znasz się na autach? Jeśli tak, to po tych objawach poznasz, co się zepsuło. Quiz nie tylko dla mechaników
Porady

Znasz się na autach? Jeśli tak, to po tych objawach poznasz, co się zepsuło. Quiz nie tylko dla mechaników

Nawet niezawodnym autom zdarzają się czasem awarie i usterki, a wiedza o tym, co się popsuło i umiejętność samodzielnej diagnostyki może nas uratować przed niepotrzebnymi wydatkami. Oto lista typowych symptomów towarzyszących awariom auta, a Twoim zadaniem jest dopasowanie ich do konkretnych usterek. Przy wyniku gorszym niż 5/10 lepiej zainwestuj w dobre assistance i gwarancję.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Zapytaliśmy mechanika, który pracował w ASO Kii, czy silniki w koreańskich autach są trwałe
Wszystko o silniku

Zapytaliśmy mechanika, który pracował w ASO Kii, czy silniki w koreańskich autach są trwałe

Mój rozmówca przez wiele lat pracował w ASO Kii, dlatego o silnikach montowanych w autach grupy Hyundai wie wszystko. Czy są trwałe? Ile kosztuje ich serwisowanie? Na które silniki najlepiej się zdecydować, a których absolutnie nie wybierać? Na te i wiele innych pytań znajdziecie odpowiedzi w tym artykule.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Dziesięć aut, które nie dały rady. Wypadły najgorzej w naszych testach na dystansie 100 tys. km
Używane

Dziesięć aut, które nie dały rady. Wypadły najgorzej w naszych testach na dystansie 100 tys. km

Na tej liście jest kilka naprawdę dużych zaskoczeń. Największym wcale nie jest obecność jednego samochodu elektrycznego. W niektórych przypadkach dziwi fakt, że auto, które ma nieco ponad dwa lata i przejechane 100 tys. km potrafi być w takim stanie, jak ten, który zastaliśmy. Chcąc kupić jedno z tych aut na rynku wtórnym, zastanów się dwa razy. Oto dziesięć samochodów, które wypadły najgorzej w naszych testach długodystansowych.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Też tak robisz? Osiem głupich nawyków, którymi psujesz sobie samochód
Porady

Też tak robisz? Osiem głupich nawyków, którymi psujesz sobie samochód

Dobra wiadomość jest taka, że nowe auta są coraz bardziej odporne na brak wiedzy (czytaj "głupotę") użytkowników. Ale nie wszyscy jeździmy nowymi autami, a w dodatku wciąż jest sporo rzeczy, które nadal da się zrobić źle, psując przy okazji samochód – może nie od razu, ale z czasem te złe nawyki mogą się na nas zemścić.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dlaczego auto źle hamuje? Podpowiadamy jak naprawić hamulce
Eksploatacja

Dlaczego auto źle hamuje? Podpowiadamy jak naprawić hamulce

Czujesz, że samochód kiepsko hamuje? Lepiej od razu interweniuj! Konsekwencje niesprawnego układu hamulcowego mogą być bolesne. Podpowiadamy co w hamulcach "piszczy" i jakie są jego podstawowe usterki

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Co trzeba sprawdzić w klimatyzacji przed sezonem?
Eksploatacja

Co trzeba sprawdzić w klimatyzacji przed sezonem?

To już ostatni dzwonek na przegląd klimatyzacji. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę i jak nie dać się nabić w balona nieuczciwemu serwisowi. Wyjaśniamy także, które elementy najczęściej się psują i jakie mogą być objawy usterek. Dzięki temu pierwsze dni z wysoką temperaturą będą przyjemne za kierownicą.

Brak oleju unieruchamia auta elektryczne. A naprawy są kosztowne
Wiadomości

Brak oleju unieruchamia auta elektryczne. A naprawy są kosztowne

W Polsce jak na razie to może być stosunkowo niewielki problem, bo i samochodów jest niedużo. Ale w Niemczech już teraz coraz więcej aut elektrycznych trafia do warsztatów. Okazuje się, o czym informuje serwis karslruhe-insider.de, że nawet pozornie niewielka usterka może skutecznie uruchomić pojazd.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
To zdecydowanie najlepsze silniki ostatnich lat. Z mechanikiem zrobiliśmy listę pewniaków
Wszystko o silniku

To zdecydowanie najlepsze silniki ostatnich lat. Z mechanikiem zrobiliśmy listę pewniaków

Awarie, usterki, wielkie koszty... nie tym razem. Postanowiliśmy zrobić wielką listę najlepszych silników ostatnich lat. O ile nie były przez swojego kierowcę zaniedbane, to można je uznać za pewniaki. Razem z mechanikami zrobiliśmy listę najlepszych jednostek napędowych. Staraliśmy się wybrać te w miarę nowe. To nieprawda, że trwałe były tylko te z zamierzchłych lat.

Grzejesz silnik na postoju? Im większy mróz, tym bardziej mu szkodzisz
Porady

Grzejesz silnik na postoju? Im większy mróz, tym bardziej mu szkodzisz

Rozgrzane auto działa lepiej. Do ciepłego samochodu przyjemniej się wsiada. A jednak długotrwałe rozgrzewanie silnika na postoju przed jazdą ma prawie zawsze poważne konsekwencje. Silnik nie zepsuje się od razu, ale prędzej czy później za to zapłacisz.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Zgubne skutki oszczędzania paliwa. Tak kierowcy psują silniki swoich samochodów
Eksploatacja

Zgubne skutki oszczędzania paliwa. Tak kierowcy psują silniki swoich samochodów

Stosując rygorystycznie zasady ekojazdy, każdy kierowca może zbliżyć się do deklarowanego przez producenta samochodu poziomu zużycia paliwa, a nawet zejść poniżej tych wartości. Pytanie tylko, jakim kosztem, bo nadmierne i długotrwałe oszczędzanie niemal na pewno odbije się na "zdrowiu" samochodu. I w ostatecznym rozrachunku oszczędzanie paliwa może okazać się bardzo drogie.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Kia Sportage - nowa akcja serwisowa. Problem z pompą podciśnieniową
Aktualności

Kia Sportage - nowa akcja serwisowa. Problem z pompą podciśnieniową

To nie pierwsza akcja serwisowa dotycząca Kii Sportage w ostatnim czasie. W listopadzie do serwisów wezwano ponad 18 tysięcy SUV-ów z lat 2010-2014 r. Najnowsza akcja nie jest tak szeroko zakrojona i dotyczy znacznie nowszej generacji Kii Sportage.

Pan Dariusz chciał zaoszczędzić na zakupie używanego auta. Na naprawy wydał ponad 20 tys. zł
Eksploatacja

Pan Dariusz chciał zaoszczędzić na zakupie używanego auta. Na naprawy wydał ponad 20 tys. zł

Pan Dariusz kupił auto z pozoru w niezłym stanie, choć z dolnych widełek cenowych za Volkswagena Borę z tego roku i z tym przebiegiem. Kosztowała go 4 tys. zł. Przez dwa lata w naprawy musiał już zainwestować 26 tys. zł i jeszcze nie zrobił wszystkiego.

Filtr DPF w osobówkach: jak jeździć, by nie mieć kłopotów i czy to w ogóle możliwe?
Eksploatacja

Filtr DPF w osobówkach: jak jeździć, by nie mieć kłopotów i czy to w ogóle możliwe?

Jeśli dziś mniej się słyszy o problemach związanych z filtrami DPFw dieslach, to nie dlatego, że ta technologia uległa jakimś diametralnym usprawnieniom – po prostu więcej kierowców, którzy mogliby paść jej ofiarą, wybiera porównywalnie oszczędne i mniej problemowe hybrydy Plug-in. Ryzyko kosztownych usterek związanych z filtrem można też zminimalizować, ale nierzadko wymaga to zmiany przyzwyczajeń.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Czy tankowanie pod korek jest szkodliwe? Mechanicy wyjaśniają
Eksploatacja

Czy tankowanie pod korek jest szkodliwe? Mechanicy wyjaśniają

Częsta jazda na rezerwie jest szkodliwa dla układu paliwowego samochodu. Co jednak z odwrotną sytuacją, czyli tankowaniem pod sam korek, po pierwszym czy drugim odbiciu? Czy takie "wydłużanie" zasięgu również może skończyć się kosztowną awarią? Wyjaśnili to mechanicy sieci ProfiAuto.

Serwis samochodu - ile kosztuje naprawdę? Mechanicy zrobili nam listę
Eksploatacja

Serwis samochodu - ile kosztuje naprawdę? Mechanicy zrobili nam listę

Podczas przygotowywania tego materiału skontaktowaliśmy się z kilkunastoma zaprzyjaźnionymi mechanikami, aby dowiedzieć się, jak wyceniają swoje usługi. Odpowiedzi były zaskakująco spójne: 'Korzystamy z programów do szacowania czasu napraw, a wynik korygujemy ewentualnie o własne doświadczenie'. Jakie są więc stawki popularnych napraw i zabiegów serwisowych?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
10 najgorszych samochodów używanych. Te wersje to pułapki
Co warto kupić

10 najgorszych samochodów używanych. Te wersje to pułapki

Bardzo często się zdarza, że nawet najbardziej chwalony samochód ma wersję, którą lepiej omijać szerokim. W każdej rodzinie może się w końcu trafić czarna owca. Dlatego wybraliśmy 10 najgorszych wersji popularnych na rynku silników. Nie zawsze musi się to wiązać z wysokim spalaniem, często trzeba też zwrócić uwagę na awaryjność. W przypadku aut z naszej listy, właściwie od tego powinno się zacząć.

Tej ciężarówce nie pomogły nawet trytytki. Inspektorzy ITD wycofali ją z ruchu
Aktualności

Tej ciężarówce nie pomogły nawet trytytki. Inspektorzy ITD wycofali ją z ruchu

Inspektorzy ITD z Wrocławia wykorzystali podczas służby na autostradzie A4 mobilną stację diagnostyczną. Kontener, który w kilka minut zamienia się w profesjonalną stację do badań pojazdów, pozwolił im złowić prawdziwą "złotą rybkę". Ciężarówki w tak złym stanie nie widzieli już dawno.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
BMW z dwulitrowym silnikiem N20 to ryzykowny wybór
Wszystko o silniku

BMW z dwulitrowym silnikiem N20 to ryzykowny wybór

Pierwsze koty za płoty – silnik BMW N20 miał udanie zastąpić m.in. wolnossące "szóstki". I zastąpił je, ale początkowo średnio udanie. Dopiero jego następca (B48) to jeden z lepszych silników BMW ostatnich lat.

Przejechaliśmy 100 tys. km Fordem Fiestą 1.0 EcoBoost z automatem. Silnik poległ
Testy długodystansowe

Przejechaliśmy 100 tys. km Fordem Fiestą 1.0 EcoBoost z automatem. Silnik poległ

Już w trakcie testu czerwona Fiesta 1.0 EcoBoost z automatyczną skrzynią biegów pokazywała swoje humory, ale to, co stało się na ostatniej prostej, spowodowało, że nasz mały Ford został bohaterem iście tragicznym. Późniejsze śledztwo Forda wykazało, że mieliśmy pecha - problemy, które nas spotkały, mogą dotyczyć nieco ponad 1,3 tys. aut z rynku niemieckiego i tylko 15 sztuk sprzedanych w polskich salonach. Tylko tyle zostało wyposażone w taką konfigurację silnika i skrzyni biegów, jak w naszym testowym egzemplarzu. Właśnie dlatego radzimy jej unikać.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Stellantis wydłuża gwarancję na silnik 1.2 PureTech do 10 lat. Oficjalne stanowisko producenta
Aktualności

Stellantis wydłuża gwarancję na silnik 1.2 PureTech do 10 lat. Oficjalne stanowisko producenta

Silnik 1.2 PureTech to jedna z podstawowych jednostek napędowych aut koncernu Stellantis, stosowana w dziesiątkach modeli takich marek jak: Peugeot, Citroën, Jeep, Fiat, DS, Opel, Vauxhall. Ma wiele zalet, ale jego opinię mocno nadszarpnęły poważne problemy techniczne, dotyczące m.in. rozrządu. Na groźby pozwów zbiorowych, roszczeń klientów i brak zaufania nabywców do tego silnika producent reaguje, wydłużając gwarancję do 10 lat i 175 tys. km

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.