Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Usterki

Usterki

Przegląd aut testowanych na dystansie 100 tys. km
Testy długodystansowe

Przegląd aut testowanych na dystansie 100 tys. km

Sejm przyjął ustawę o systemie wymiany informacji o pojazdach z usterkami
Aktualności

Sejm przyjął ustawę o systemie wymiany informacji o pojazdach z usterkami

Dziesięć najczęściej serwisowanych aut w 2020 r.
Aktualności

Dziesięć najczęściej serwisowanych aut w 2020 r.

Oto kolejny raport od jednego z największych światowych specjalistów danych na temat współczesnych samochodów. Autodata wskazała nie tylko najczęściej serwisowane samochody w poprzednim roku, ale także podzespoły, które wymagały interwencji mechaników.

Audi, Skody i Volkswageny do serwisu - nowe akcje naprawcze
Aktualności

Audi, Skody i Volkswageny do serwisu - nowe akcje naprawcze

Problemy z działaniem automatycznego wzywania pomocy eCall, wycieki oleju, kłopoty z układami hamulcowymi, wypadające szyby czy utrudnione otwieranie drzwi - to niektóre problemy, z jakimi muszą zmierzyć się mechanicy w autoryzowanych stacjach serwisowych marek Audi, Skoda i Volkswagen. Koncern ogłasza kilka nowych akcji serwisowych.

Problemy z elektryką – które auta wypadają najlepiej, a które lepiej omijać?
Eksploatacja

Problemy z elektryką – które auta wypadają najlepiej, a które lepiej omijać?

Polscy mechanicy stworzyli ranking samochodów uwzględniający liczbę usterek „elektryki”. Wyniki potwierdzają złą renomę aut francuskich, szczególnie jednej marki. Z kolei najlepiej wypadają modele marek japońskich. W rankingu uwzględniono auta w najpopularniejszym przedziale cenowym – od 10 do 30 tys. zł.

Lamborghini Urus wraca do serwisów – auto może się zapalić
Aktualności

Lamborghini Urus wraca do serwisów – auto może się zapalić

Mimo że już rok temu wykryto wadę, która może doprowadzić do zapalenia się SUV-a Lamborghini, to dopiero teraz producent zdecydował ogłosić się akcje serwisową Urusa.

Nowy raport jakości TÜV - które auta są najmniej, a które najbardziej awaryjne?
Aktualności

Nowy raport jakości TÜV - które auta są najmniej, a które najbardziej awaryjne?

Niemiecka organizacja TÜV po raz kolejny sprawdziła jakość samochodów używanych. Okazuje się, że w tym roku mamy kilka zmian na pozycji liderów w poszczególnych kategoriach wiekowych, ale nadal jest jedna marka, w autach której usterki występują najczęściej.

Ford Mondeo IV - sprawdzamy, czy warto kupić używanego Forda
Co warto kupić

Ford Mondeo IV - sprawdzamy, czy warto kupić używanego Forda

Atrakcyjne kształty, mocne silniki, dobre wyposażenie – Ford Mondeo kusi na wiele sposobów. Jednak czy warto interesować się nim na rynku wtórnym? I tak, i nie – wiele zależy od wersji, przebiegu i pochodzenia. Ale po kolei.

Skoda Octavia II – silniki najlepsze, najgorsze i te kontrowersyjne
Co warto kupić

Skoda Octavia II – silniki najlepsze, najgorsze i te kontrowersyjne

Zastanawiając się nad wyborem silnika do Skody Octavii II, przechodzimy automatycznie do oceny niezawodności. Nie brak jednostek trwałych, dynamicznych i oszczędnych, ale… trudno pogodzić te cechy w jednym silniku.

Używany diesel: już z AdBlue, czy lepiej jednak bez?
Eksploatacja

Używany diesel: już z AdBlue, czy lepiej jednak bez?

Na rynku wtórnym dominują jeszcze diesle bez selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), ale tych wyposażonych w układ redukcji tlenków azotu za pomocą wodnego roztworu mocznika całkiem szybko przybywa. Sprawdzamy, jak działa układ SCR i czy nie lepiej jednak wybrać auto bez tego udogodnienia...

Coraz więcej nowych aut z usterkami. Te liczby dają do myślenia
Aktualności

Coraz więcej nowych aut z usterkami. Te liczby dają do myślenia

Czy w miarę nowe auto zapewni ci bezawaryjną jazdę? Wątpliwe. Jak obliczył Samar, tylko w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2020 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ogłosił 133 akcje przywoławcze, przez które do serwisu trafi ponad 200 tys. aut z polskiego rynku. Większość z nich dotyczy stosunkowo młodych pojazdów.

Robert Kubica dał wycisk BMW M4 na Nürburgringu - auto wymagało kosztownych napraw
Aktualności

Robert Kubica dał wycisk BMW M4 na Nürburgringu - auto wymagało kosztownych napraw

Pewnie pamiętacie spektakularny przejazd Roberta Kubicy po Nürburgringu za kierownicą wypożyczonego BMW M4? Mimo sporego rachunku – ponad 7 tys. euro – jaki zapłacił firmie Apex Nürburg polski kierowca F1, wypożyczalnia musiała dołożyć do tego biznesu. Okazało się, że po przejażdżce Kubicy samochód wymaga kosztownych napraw.

Materiał promocyjny
Uszkodzenia zawieszenia i układu kierowniczego – sam możesz ich nie zauważyć!
Porady dla kierowców

Uszkodzenia zawieszenia i układu kierowniczego – sam możesz ich nie zauważyć!

Nic nie puka, nic nie stuka – czyli z zawieszeniem wszystko musi być w porządku? Niekoniecznie! Bardzo często nawet poważne i skrajnie niebezpieczne uszkodzenia zawieszenia i układu kierowniczego są dla kierowcy niemal niezauważalne. Podpowiadamy, dlaczego niektóre usterki można zdiagnozować tylko w warsztacie lub na stacji diagnostycznej.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Toyota Prius II i III - solidna jak… hybryda?
Używane

Toyota Prius II i III - solidna jak… hybryda?

Toyota Prius to coraz częstszy bywalec rynku wtórnego, to też auto chętnie używane w roli taksówek. Czy oznacza to niskie koszty eksploatacji i wysoką trwałość? Sprawdzamy II i III generację modelu. W poprzednim materiale opisaliśmy budowę i możliwe usterki hybrydowej części Priusów II i III generacji. Czas dokładniej przyjrzeć się pozostałym podzespołom mechanicznym oraz nadwoziom Priusów

Najlepsze fabryki - gdzie produkują najmniej usterkowe auta?
Aktualności

Najlepsze fabryki - gdzie produkują najmniej usterkowe auta?

Amerykanie oceniają nie tylko jakość samochodów. J.D Power przyznał także nagrody najlepszym zakładom na całym świecie. Uhonorowano tych producentów, których samochody okazały się najmniej problematyczne i usterkowe.

Tylko co trzeci nowy Volkswagen Golf zjeżdża sprawny z taśmy? Niemieckie media alarmują!
Aktualności

Tylko co trzeci nowy Volkswagen Golf zjeżdża sprawny z taśmy? Niemieckie media alarmują!

Golf 8 to najważniejszy model Volkswagena w gamie, ale też sprawiający ostatnio najwięcej problemów. Nie chodzi tu tylko a zakłócenia produkcji spowodowane pandemią koronawirusa. Nowy model ma wyjątkowo trudny start.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Nasi tu byli, czyli najbardziej absurdalne naprawy samochodów
Aktualności

Nasi tu byli, czyli najbardziej absurdalne naprawy samochodów

Oszczędność ocierająca się o skąpstwo oraz źle pojęta pomysłowość domorosłych mechaników zwykle kończą się niebezpiecznymi dla auta i pasażerów patentami. Mechanicy zebrali kilka najbardziej absurdalnych napraw kierowców, z jakimi się spotkali.

Używane auto z dieslem — jak poznać, czy jest dobre?
Porady dla kierowców

Używane auto z dieslem — jak poznać, czy jest dobre?

Czy warto kupić używany samochód z silnikiem Diesla? Czemu nie, lecz pod warunkiem, że jest w pełni sprawne, a silnik nie wymaga w najbliższym czasie remontu ani kosztownych napraw. Wbrew pozorom większość usterek daje objawy widoczne niemal gołym okiem albo słyszalne podczas wstępnych oględzin i jazdy próbnej.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Akcje serwisowe - sprawdź, czy musisz pojechać na naprawę
Eksploatacja

Akcje serwisowe - sprawdź, czy musisz pojechać na naprawę

Odpadające elementy zawieszenia (!), ryzyko uszkodzeń silników, ciąg dalszy wymiany poduszek powietrznych, usterki elektroniki oraz hamulców – w 2019 r. producenci mieli naprawdę dużo problemów z autami!

Materiał promocyjny
Zawieszenie stuka — ostatnie ostrzeżenie przed katastrofą?
Porady dla kierowców

Zawieszenie stuka — ostatnie ostrzeżenie przed katastrofą?

Wielu kierowców traktuje hałasy z okolic zawieszenia jako drobną uciążliwość, do której można się przyzwyczaić. To błąd – stuki czy skrzypienie to często jeden z ostatnich sygnałów ostrzegawczych przed śmiertelnie niebezpieczną awarią

Materiał promocyjny
Usterka sprzęgła – jakie są pierwsze objawy?
Porady dla kierowców

Usterka sprzęgła – jakie są pierwsze objawy?

Sprzęgło łączy silnik ze skrzynią biegów. Jeśli nie działa właściwie, to z reguły albo pojawiają się problemy z połączeniem, albo z rozłączeniem tym podzespołów – albo więc napęd nie jest przekazywany, lub też nie da się go rozłączyć, żeby zmienić bieg. Oczywiście, zanim dojdzie do takiego stanu, zwykle pojawiają się pierwsze symptomy, które powinny nas skłonić do wizyty w serwisie. Ich zignorowanie kończy się zwykle tym, że koszty naprawy rosną

Kolejne problemy w BMW: 148 tys. diesli do serwisu!
Eksploatacja

Kolejne problemy w BMW: 148 tys. diesli do serwisu!

Jeśli myśleliście, że po wpadce z chłodniczkami EGR, BMW już nas niczym nie zaskoczy, to... byliście w błędzie. Otóż w Niemczech firma ogłosiła właśnie, że z powodu ryzyka wyłączenia silnika podczas jazdy do serwisów musi trafić 148 tys. samochodów z motorami Diesla, wyprodukowanych od 2009 do 2011 roku.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.