- Najstarsze z aut objętych akcją serwisową wyprodukowano w 2010 r. - to Audi A8 i S8
- Aktualizacja oprogramowania wymagana jest w przypadku najnowszych Golfów i Octavii, w których układ automatycznego wzywania pomocy pozostaje nieaktywny nawet w trakcie wypadku czy kolizji
Pora na nieplanowaną wizytę w stacji ASO. Akcje serwisowe dotyczą nabywców Audi A8 i S8 oraz Skody Octavii. Do naprawy skierowano także sporo modeli Volkswagena. Na liście znalazły się m.in.: Arteon, Golf, Passat, Tiguan, Touareg oraz modele dostawcze Crafter i Transporter.
Skoda Octavia i Volkswagen Golf wymagają aktualizacji oprogramowania układu automatycznego wzywania pomocy eCall. Obie firmy ostrzegają, że w razie wypadku układ nie połączy się z centrum pomocy ze względu na brak transmisji danych. Akcja dotyczy 553 Octavii (produkcja w Czechach od 21.11.2019 r. do 11.05.2020 r.) i 410 Golfów (produkcja w Niemczech od 18.11.2019 r. do 11.05.2020 r.).
Volkswagen Tiguan wyprodukowany w Niemczech od października 2016 r. do czerwca 2019 r. wymaga kontroli i dodatkowego mocowania spojlera. Istnieje bowiem ryzyko, że spojler krawędzi dachu może się poluzować lub nawet oderwać od nadwozia. Akcja dotyczy 773 sztuk w Polsce.
77 egzemplarzy Volkswagenów Touaregów wymaga naprawy ze względu na ryzyko uszkodzenia skrzyni biegów. Wszystko na skutek problemów z wyciekami oleju przekładniowego. Akcja dotyczy aut produkowanych na Słowacji od 19 września do 29 listopada 2019 r.
Arteon i Passat cierpią zaś na problemy z układem hamulcowym. W egzemplarzach wyprodukowanych w Niemczech od 14.02.2018 r. do 04.07.2019 r. stwierdzono nieprawidłowe mocowanie trzpienia dociskowego. Producent tłumaczy, że może to spowodować „zmniejszenie przenoszenia siły przez pedał hamulca, przez co dla uzyskania takiej samej drogi hamowania konieczne jest naciskanie pedału hamulca z większą siłą”.
Woda, cięgna i samoczynne otwieranie drzwi
W dostawczych Volkswagenach stwierdzono zaś problemy z przedostawaniem się wody do kabiny. W przypadku modelu Crafter (produkcja w Polsce od 01.2017 r. do 09.2019 r. – łącznie 305 sztuk) istnieje ryzyko poluzowania szyb (boczne i tylne) oraz ich wypadnięcia. W modelu T6 (produkcja od 01.07.2019 r do 25.02.2020 r.) woda może zaś zamarzać we wnętrzu samochodu i blokować pracę cięgien drzwi. Na dodatek Volkswagen ostrzega, że drzwi kierowcy i pasażera mogą się samoczynnie otworzyć w trakcie jazdy.
W Audi A8, S8 i S8 Plus konieczne jest dodatkowe metalowe zabezpieczenie uszczelki podszybia. Istnieje bowiem ryzyko odkształcenia i poluzowania uszczelki, które może dotykać gorących elementów w komorze silnika. Audi ostrzega o uszkodzeniu termicznym uszczelki i innych elementów w pobliżu. Akcja dotyczy 222 aut w Polsce wyprodukowanych w Niemczech od czerwca 2010 r. do lipca 2018 r.