Ale to nie jest też tak, że do raportu trafia każda interwencja. Aby dane auto mogło zostać wzięte pod uwagę, musiały być spełnione następujące warunki: wiek od 3 do 10 lat (pierwsza rejestracja w latach 2011-18), do tego w danym roku konkretny model musiał zostać zarejestrowany co najmniej w liczbie 10 tys. sztuk. Twórcy raportu, co zrozumiałe, nie brali pod uwagę awarii (wezwań) powstałych ewidentnie z winy użytkownika samochodu (np. brak paliwa) oraz z przyczyn losowych (np. uszkodzona opona).
Przeczytaj też:
Ciekawie przedstawia się też statystyka usterek/problemów, do których pomoc ADAC była wzywana najczęściej otóż niemal połowę wezwań stanowił rozładowany akumulator (z wyraźnym „pikiem” w kwietniu 2020 r. – wówczas w Niemczech skończył się pierwszy "twardy" lockdown i nagle okazało się, że wiele aut po dłuższym postoju nie chce odpalić). Na dalszych miejscach znalazły się: silnik i osprzęt (np. układy zapłonowy/wtryskowy), problemy z układem elektrycznym (elektroniką) oraz usterki układów chłodzenia i wydechowego.
W poniższych tabelach uwzględniliśmy wybrane modele – uszeregowano je alfabetycznie, podziałem na te, które wypadły dobrze i na te, które zawiodły. Wartość oznacza liczbę usterek na 1000 aut. Uwaga: przynależność do segmentów to decyzja ADAC i nie zawsze się z nią w pełni zgadzamy (np. Škoda Rapid jako kompakt). Pełny ranking znajdziesz na stronach ADAC-u.
Segment A (małe)
Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.
Rok pierwszej rejestracji | 2011 | 2012 | 2013 | 2104 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 |
NA PLUS | ||||||||
Toyota Aygo | 7,9 | 4,4 | 5,7 | 7,1 | 4,7 | 4,4 | 2,8 | 1,4 |
NA MINUS | ||||||||
Smart Forfour | 32,8 | 25,1 | 16,6 | 11,3 | ||||
Smart Fortwo | 19,4 | 21,3 | 14,9 | 18,7 | 32,7 | 29,9 | 13,4 | 10,8 |
Segment B (miejskie)
Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.
Rok pierwszej rejestracji | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 |
NA PLUS | ||||||||
Audi A1 | 11,7 | 9,1 | 6,7 | 8,1 | 5,7 | 3,5 | 3,7 | 2,3 |
Citroën C3 | 2,8 | 2,1 | ||||||
Fiat Punto | 8,9 | 8,8 | 7,8 | |||||
Honda Jazz | 13,3 | 12,5 | 11,3 | |||||
Mazda CX-3 | 3,5 | 2,8 | 1,7 | |||||
Mini | 10,9 | 9,7 | 6,2 | 5,8 | 4,5 | 3,6 | 1,3 | 0,7 |
Mitsubishi Space Star | 5,3 | 6,8 | 3,4 | 1,8 | 1,6 | |||
Peugeot 2008 | 9,3 | 9,2 | 7,4 | 4,9 | 2,0 | |||
Renault Captur | 5,1 | 6,0 | 3,2 | 1,6 | 1,1 | |||
Škoda Fabia | 22,2 | 18,3 | 14,9 | 15,0 | 8,9 | 5,2 | 3,0 | 2,5 |
NA MINUS | ||||||||
Hyundai i20 | 42,2 | 43,0 | 37,3 | 34,7 | 13,4 | 6,2 | 4,4 | 3,2 |
Opel Meriva | 21,3 | 25,4 | 24,4 | 27,0 | 24,3 | 18,5 | 18,5 |
Segment C (kompakt/SUV/van)
Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.
Rok pierwszej rejestracji | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 |
NA PLUS | ||||||||
Audi A3 | 15,9 | 13,2 | 5,2 | 3,2 | 1,8 | 0,9 | 1,3 | 1,0 |
Audi Q3 | 10,8 | 9,8 | 6,1 | 5,0 | 3,7 | 2,6 | 3,8 | |
BMW serii 1 | 15,8 | 11,2 | 7,7 | 5,6 | 4,1 | 3,5 | 1,3 | 1,0 |
BMW serii 2 (w tym Grand- oraz Active Tourer) | 6,8 | 4,5 | 3,3 | 1,5 | 1,3 | |||
Hyundai Tucson | 9,0 | 4,4 | 2,7 | 1,7 | ||||
Mazda CX-5 | 13,4 | 11,0 | 5,3 | 4,5 | 2,3 | 1,3 | ||
Mercedes klasy A | 9,1 | 12,5 | 9,1 | 6,1 | 5,2 | 5,4 | 2,3 | 1,5 |
Mercedes CLA | 8,6 | 9,6 | 3,3 | 1,7 | ||||
Mercedes GLA | 8,4 | 5,2 | 7,3 | 2,3 | 1,7 | |||
Mitsubishi ASX | 16,0 | 10,6 | 7,5 | 5,1 | 2,7 | 0,8 | ||
Seat Leon | 21,6 | 15,9 | 13,5 | 13,0 | 8,6 | 6,0 | 3,7 | 3,0 |
Škoda Rapid | 15,8 | 11,0 | 6,8 | 4,6 | 3,3 | 1,6 | ||
VW Beetle | 13,1 | 12,5 | 9,7 | 6,3 | 3,8 | 3,5 | ||
NA MINUS | ||||||||
Kia Ceed | 52,7 | 44,9 | 33,3 | 30,2 | 19,1 | 12,4 | 5,7 | 3,6 |
Kia Sportage | 38,6 | 25,7 | 21,7 | 18,7 | 14,6 | 4,2 | 2,1 | 1,0 |
Nissan Qashqai | 21,9 | 21,7 | 20,1 | 15,6 | 11,6 | 19,7 | 25,4 | 15,4 |
Opel Astra | 26,6 | 24,1 | 22,3 | 17,9 | 14,6 | 9,1 | 9,1 | 10,8 |
Renault Kangoo/Rapid | 21,1 | 20,4 | 19,6 | 22,6 | 24,4 | 26,2 | 31,0 | 18,6 |
Renault Scénic | 29,7 | 24,8 | 20,9 | 22,7 | 28,7 | 10,8 | 5,8 |
Segment D (kl. średnia/SUV/van)
Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.
Rok pierwszej rejestracji | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 |
NA PLUS | ||||||||
Audi A4 | 11,8 | 8,4 | 4,8 | 4,6 | 5,2 | 3,0 | 1,9 | 1,6 |
Audi A5 | 14,9 | 9,8 | 7,8 | 5,8 | 5,2 | 3,3 | 2,3 | 1,0 |
Audi Q5 | 16,5 | 13,9 | 8,1 | 7,1 | 5,8 | 4,3 | 1,8 | 1,1 |
BMW serii 3 | 14,1 | 10,7 | 8,5 | 7,0 | 4,2 | 3,3 | 2,2 | 1,1 |
BMW serii 4 | 4,7 | 3,3 | 3,2 | 1,6 | 0,9 | |||
BMW X3 | 7,6 | 5,3 | 4,9 | 3,7 | 3,5 | 2,1 | 1,4 | 0,4 |
Mercedes klasy C | 17,4 | 11,8 | 9,3 | 10,0 | 8,2 | 3,9 | 2,6 | 1,6 |
Mercedes GLC | 2,7 | 1,7 | 0,9 | |||||
Mercedes GLK | 20,0 | 10,3 | 7,2 | 8,4 | 8,6 | |||
Volvo XC60 | 15,1 | 7,8 | 5,0 | 2,0 | 1,3 | |||
NA MINUS | ||||||||
Ford S-Max | 19,3 | 19,1 | 17,9 | 12,9 | 30,7 | 14,2 | 7,1 | |
Opel Insignia | 32,1 | 28,1 | 26,1 | 24,1 | 27,0 | 30,1 | 12,4 | 5,1 |
Seat Alhambra | 35,5 | 35,0 | 27,2 | 20,0 | 9,5 | 8,4 | ||
VW Sharan | 35,1 | 32,8 | 32,5 | 38,3 | 24,9 | 15,3 | 9,7 | 8,1 |
Segment E (kl. wyższa średnia)
Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.
Rok pierwszej rejestracji | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 |
NA PLUS | ||||||||
Audi A6 | 17,6 | 13,6 | 8,2 | 7,6 | 6,8 | 6,1 | 4,1 | 2,0 |
BMW serii 5 | 18,2 | 15,3 | 10,4 | 7,0 | 5,7 | 3,7 | 1,5 | 0,9 |
NA MINUS | ||||||||
Mercedes klasy E | 46,4 | 31,8 | 17,8 | 15,1 | 13,2 | 9,1 | 1,8 | 0,9 |