Logo
WiadomościAktualnościTesla wycofuje najtańszą wersję swojego "hitu". Mało kto dał się na to nabrać

Tesla wycofuje najtańszą wersję swojego "hitu". Mało kto dał się na to nabrać

Cybertruck Tesli zapowiadany był jako model, który będzie produkowany w liczbie co najmniej 250 tys. sztuk rocznie, a kto wie – może nawet pół miliona. Tymczasem aktualna sprzedaż to mniej niż 2000 sztuk miesięcznie z tendencją spadkową. Sytuację miało poprawić wprowadzenie do sprzedaży tańszej wersji tego pickupa, co nastąpiło kilka miesięcy temu. Właśnie jednak ta wersja zniknęła z oferty, gdyż niewielu klientów zdecydowało się na wciąż drogi i niepraktyczny, a jednocześnie pozbawiony wielu istotnych elementów pojazd.

Tesle Cybertruck w transporcie (marzec 2024 r.; Phoenix w stanie Arizona; USA)
Around the World Photos / Shutterstock
Tesle Cybertruck w transporcie (marzec 2024 r.; Phoenix w stanie Arizona; USA)
  • Tesla wycofała z oferty po zaledwie kilku miesiącach obecności na rynku model Cybertruck RWD – z napędem na tylne koła
  • To była najtańsza wersja Cybertrucka wprowadzona po to, by obniżyć próg wejścia dla klientów chętnych na zakup elektrycznego futurystycznego pickupa, ale bardziej wrażliwych na cenę
  • Zaproponowany model był jednak niewiele tańszy od wersji z napędem na cztery koła, a pozbawiony istotnych funkcji

Pewnie każdy marzy o tym samochodzie, ale ludzim brakuje trochę pieniędzy – pomyśleli planiści w Tesli i obniżyli cenę Cybertrucka o 10 tys. dolarów. I dużo, i mało... a nawet bardzo mało, biorąc pod uwagę, że cena spadła z 80 tys. dolarów do minimum 70 tys. dolarów. To wciąż dużo pieniędzy jak na realia amerykańskiego rynku. Gorzej, że to nie była zwykła obniżka ceny, jakich ostatnio wiele. Po prostu do sprzedaży wprowadzono wersję z napędem na tylne koła uzupełniającą dotychczasową ofertę futurystycznych pickupów z napędem 4x4.

Dalsza część tekstu pod filmem:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

W tańszej wersji nie było drugiego silnika zapewniającego napęd przedniej osi, nie było elektrycznie podnoszonej klapy bagażnika, znikło nawet aktywne zawieszenie pneumatyczne. Trochę taniej, za to dużo gorzej – można powiedzieć.

Jak sprzedaje się Tesla Cybertruck? Spada, a za chwilę nadejdzie katastrofa

Sprzedaż tego auta, które jest niewątpliwie ciekawe, ale średnio praktyczne i cieszy się złą opinią ze względu na liczne wady jakościowe spada z kwartału na kwartał. Jest źle, a za chwilę – dosłownie za kilkanaście dni – będzie gorzej: oto wraz z końcem września 2025 r. wygasa w USA bonus podatkowy związany z kupnem samochodu elektrycznego. Zapowiedź końca tego wsparcia dla kupujących samochody na prąd, które jest porównywalne z naszymi dopłatami do samochodów elektrycznych, spowodowała szturm klientów na salony: kto zamierzał kupić w przewidywalnej przyszłości taki samochód, woli kupić teraz i zainkasować ulgę podatkową w dużej wysokości.

No więc pomimo to sprzedaż Cybartrucka kuleje, a za chwilę spadnie do rekordowo niskiego poziomu.

Nie czekając na ten moment, Tesla właśnie wycofała z oferty model Cybertruck RWD – z napędem na tylne koła – po ok. pięciu miesiącach od wprowadzenie tej opcji do oferty. Skoro i tak się nie sprzedawał...

Ciekawostka: Cybertruck nie może być sprzedawany w Europie m.in. z powodów związanych z bezpieczeństwem – ma zbyt kanciaste nadwozie.

Jaki wpływ na Teslę ma Donald Trump? Ulga podatkowa dużo zmienia

Sprzedaż samochodów na prąd osiągnęła rekordowy poziom w sierpniu 2025 r. – sprzedano ponad 146 tys. aut na prąd. Oznacza to, że udział elektryków w całkowitej sprzedaży nowych samochodów w tym kraju osiągnął 9,9 proc. i był najwyższy w historii. Według analityków trzeci kwartał 2025 r. będzie pod tym względem najlepszym w historii tego kraju (dotychczasowy rekord to blisko 374 tys. pojazdów elektrycznych sprzedanych w czwartym kwartale 2024 r.

Obecnie średnia cena transakcyjna nowego samochodu elektrycznego w USA to – według serwisu Electrec.co – 57 tys. 245 dolarów

Ile samochodów sprzedaje Tesla? Są najnowsze dane

Średnia cena transakcyjna nowych samochodów Tesli w USA wyniosła w sierpniu 2025 r. 54 tys. 468 dolarów – ponad 5 proc. mniej niż rok wcześniej, a mimo to sprzedaż tych samochodów spadła o blisko 7 proc. Udział tej marki w amerykańskim rynku samochodów elektrycznych spadł do najniższego poziomu w historii – 38 proc.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji