- Sprawdź, czy Twój samochód powinien odwiedzić serwis – prezentujemy wszystkie akcje naprawcze ogłoszone w 2021 r.!
- Od zmiany instrukcji obsługi do wymiany… silników, zasięg akcji ma bardzo różny charakter
- W 2021 r. dominowały problemy z systemem wzywania pomocy eCall oraz wyciekami paliwa
- Więcej takich historii znajdziesz na stronie głównej Onetu
Producenci, którzy mają najwięcej wezwań do serwisów, tłumaczą się, że to wcale nie jest tak, że ich samochody są złe. Mają to być działania prewencyjne, z troski o dobro klientów. Oczywiście, może być w tym sporo prawdy, że wolą dmuchać na zimne. Ale – z drugiej strony – gdyby nie wykryto wad, nie byłoby potrzeby wzywania posiadaczy aut do serwisów… A ciężar problemów jest naprawdę szeroki. Mnóstwo wezwań dotyczy problemów z prawidłowym działaniem awaryjnego (automatycznego lub ręcznego) wzywania pomocy po wypadku. Oczywiście, przez lata radziliśmy sobie bez tego systemu, poza tym nie doprowadzi on do wypadku, a jedynie może opóźnić dotarcie służb ratowniczych.
Jako znacznie groźniejsze oceniamy usterki, które bezpośrednio mogą przyczynić się do wypadku. W tym roku pojawiły się problemy z… pękającym lub odkształcającym się pedałem hamulca. Musi to być mało przyjemne – w podbramkowej sytuacji wciskamy hamulec, a tu pedał odpada… Bardzo często pojawiają się też kłopoty z przewodami paliwowymi, które np. o coś ocierają. Efektem może być wyciek, a nawet pożar. Do groźnych zdarzeń zaliczymy też uszkodzenia zawieszenia. Porsche idzie na całość i wymienia… silniki (co prawda tylko w 7 egzemplarzach, ale zawsze).
Tradycyjnie bardzo dużo wezwań notuje Mercedes. Naprawdę trudno wskazać model, który nie miałby – choćby potencjalnych – kłopotów. Ilość wezwanych aut to ponad 50 tys.! Po spokojnych latach sporo wezwań mają Koreańczycy – Hyundai i Kia. Ale nie brak też firm, które nie wezwały żadnego auta. To np. Honda, Mini czy Smart. W wielu przypadkach chodzi o pojedyncze auta – jedna czy dwie akcje, szczególnie jeśli dotyczą znikomej liczby aut, można uznać za "wypadek przy pracy".
Zebraliśmy wszystkie akcje ogłoszone przez producentów aut, kierowane do kierowców samochodów osobowych oraz dostawczych. Pominęliśmy motocykle, skutery i inne pojazdy jednośladowe oraz ciężarówki. To problemy zgłaszane do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, na liście nie będzie więc usterek naprawianych przez producentów bezpłatnie, ale tylko np. przy okazji przeglądu. Najpierw podajemy datę ogłoszenia akcji, następnie opisujemy, jakich aut dotyczy (RM to rok modelowy, podane daty odnoszą się do daty produkcji), potem przeczytacie, na czym polega problem (zachowujemy oryginalny opis przekazany przez producenta). Kolejna informacja to liczba aut poddanych naprawie na naszym rynku oraz sposób naprawy problemu. Niektórzy producenci podają dokładnie datę produkcji aut czy wersje, inni informują tylko o tym, jakiego modelu dotyczy usterka. Jeśli macie podejrzenia, że wasze auto może wymagać naprawy, zachęcamy do zgłoszenia się do ASO danej marki w celu uzyskania dodatkowych informacji.
30.12.2021; Giulia 2.0 T4 MAir /2.9 V6 (w tym GTA/GTAm) oraz Stelvio 2.0 T4 Mair/2.9 V6 (09.2020-05.2021) – może wystąpić wyciek paliwa z czujnika ciśnienia i temperatury paliwa; 588 aut; sprawdzenie i wymiana przedniego przewodu doprowadzającego paliwo wraz z czujnikiem.
15.03.2021; Q5 (FY) z Meksyku (06-07.2020) – w razie uderzenia w tył pojazdu jednostka ustawiania oparcia siedzenia może złamać się; 63 auta; sprawdzenie i, w razie potrzeby, wymiana ramy oparcia.
15.03.2021; A4, A5, Q3 (F3, B8) z Niemiec (07.2020) – mogło zostać wykonane nieprawidłowo połączenie śrubowe ramy siedzenia z prowadnicą; 16 aut; sprawdzenie mechanizmu przestawiania przednich siedzeń, a w razie stwierdzenia nieprawidłowości – wymiana ramy siedzenia.
16.03.2021; A4, A5, A6, A7, Q5 (B8, FY, F2) z silnikiem 2.0 TDI z napędem półhybrydowym, z Niemiec (05.2017-03.2020) – może przedostawać się wilgoć do prądnico-rozrusznika, prowadząc do zwarcia i pożaru; 1828 aut; wymiana prądnico-rozrusznika.
16.03.2021; A4, A6, A8, TT, Cabriolet (4B, D2, B5, 8N, 8G) z Niemiec (1997-1999) – poduszka bezpieczeństwa kierowcy może działać nieprawidłowo; 1041 aut; sprawdzenie i ewentualna wymiana poduszki bezpieczeństwa kierowcy.
12.05.2021; Q2 (GA) z Niemiec (28-35 tydzień 2020) oraz Q3 (F3) z Niemiec (29-35 tydzień 2020) – połączenie spawane między dźwignią pedału hamulca a platformą pedału hamulca może być niewłaściwie wykonane. Podczas naciskania pedału ze zwiększoną siłą (np. podczas hamowania awaryjnego), platforma pedału może odkształcić się lub złamać; 216 aut; sprawdzenie i ewentualna wymiana pedału hamulca.
16.11.2021; A6, A7, A8 i Q7 (F2, F8, 4L) z Niemiec (07-09.2020) – mogły zostać zamontowane w obu przednich drzwiach nieprawidłowe czujniki zderzenia poduszek i napinaczy pasów bezpieczeństwa. Podczas użytkowania samochodu lub w razie wypadku, złącze wtykowe czujnika może się poluzować, co może prowadzić do opóźnionej reakcji bocznej poduszki bezpieczeństwa, poduszki bezpieczeństwa głowy lub napinacza pasa; 11 aut; sprawdzenie i, w razie potrzeby, wymiana czujników zderzenia bocznych poduszek z przodu.
16.11.2021; A4, A5, A6, A7, A8, Q5, Q7, Q8 i E-TRON (B8, F2, 4L, GE, F8, FY) z Niemiec (07.11.2019-16.04.2021) – do przykręcenia lewego i prawego wahacza poprzecznego do tylnej osi wielowahaczowej zastosowano nakrętki wykonane z nieprawidłowego materiału. Na skutek obciążenia i oddziaływania środowiska powodującego korozję, nakrętka może utracić swoje właściwości z powodu korozji naprężeniowej, co może prowadzić do nierównego ustawienia kierownicy podczas jazdy na wprost oraz do „ściągania” samochodu podczas hamowania/ przyspieszania. Może również dojść do nagłego, niemożliwego do opanowania „wychylenia” kół tylnej osi podczas jazdy z większą prędkością; 3209 aut; wymiana nakrętek na prawym i lewym wahaczu poprzecznym na dole na tylnej osi wielowahaczowej.
17.11.2021; Q3, Q3 SB i Q3 RS (F3) z Niemiec (02-03.2021) – mechanizm zwijający pas bezpieczeństwa przedniego prawego siedzenia może być wadliwy. Podczas gwałtownego hamowania lub bocznego przechylenia samochodu, automatyczna blokada pasa może nie zadziałać; 364 auta; sprawdzenie i, w razie potrzeby, wymiana przedniego prawego trójpunktowego pasa bezpieczeństwa z napinaczem.
17.11.2021; A4, A5, A6 i A7 (F2, B8) z Niemiec (01-12.2018) – mógł zostać zamontowany zaczep holowniczy z niesprawnym mechanizmem blokującym element zaczepu (blokada mechanizmu odchylania działa nieprawidłowo). Zaczep holowniczy podczas odchylania może nie zostać prawidłowo zablokowany lub zaczep wyglądający na prawidłowo zblokowany może opaść podczas jazdy; 201 aut; sprawdzenie odchylanego elementu zaczepu holowniczego i ewentualna wymiana odchylanego elementu z mechanizmem blokującym.
26.03.2021; 4 Kabriolet z Niemiec – stwierdzono nieodpowiedni czas aktywacji poduszki powietrznej, w przypadku uderzenia bocznego; 26 aut; zaktualizowanie oprogramowania sterownika odpowiedzialnego za wyzwolenie elementów układu bezpieczeństwa biernego.
26.03.2021; X5 (G05), X6 (G06), X7 (G07), 7 (G11), 7 Long (G12), 8 (G15), 8 Gran Coupe G16) i M8 Gran Coupe (F93) z Niemiec – może dojść do awarii elektrycznego wspomagania siły hamowania, prowadząc do wydłużenia drogi hamowania; 51 aut; wymiana jednostki hydraulicznej układu hamulcowego.
26.03.2021; X4 (G02), X5 (G05), X6 (G06) i X7 (G07) z Niemiec – mogło dojść do nieprawidłowego wykonania złącza śrubowego przewodu plusowego/minusowego dynamostartera, co może prowadzić do zwiększonej oporności na połączeniu, powodując przegrzanie w komorze silnika i pożar; 51 aut; sprawdzenie złącza śrubowego i w razie wykrycia nieprawidłowości, jego dokręcenie.
26.03.2021; X5 (G05), 7 (G11), 7 Long (G12), 8 Kabriolet (G14), 8 (G15), 8 Gran Coupe (G16), 3 (G20), 3 Kombi (G21), 4 (G22), 4 Kabriolet (G23), Z4 (G29), 5 (G30), 5 Kombi (G31) i 6 GT (G32) z Niemiec – przy produkcji tarcz hamulcowych mogły być użyte za krótkie nity. Może to skutkować skróceniem okresu eksploatacji. Ponadto tarcza hamulcowa może pęknąć; 51 aut; sprawdzenie tarcz hamulcowych i w razie potrzeby ich wymiana.
06.04.2021; 3 sedan, kombi, coupe i kabriolet z Niemiec – może dojść do uszkodzenia połączenia wtykowego od wiązki kablowej do regulatora dmuchawy. Wystąpienie takiej wady prowadzi do przegrzania, a następnie do zwarcia lub topienia się styku, co skutkuje pożarem; 12 250 aut; sprawdzenie i wymiana połączenia wtykowego.
19.04.2021; X5 (G05) i X7 (G07) z Niemiec – w przypadku zderzenia czołowego przy załadowanym bagażniku może dojść do oderwania się zagłówków zewnętrznych w drugim rzędzie siedzeń; 29 aut; kontrola i ewentualna wymiana zagłówków.
23.04.2021; i3 z Niemiec – z powodu niewystarczającej wytrzymałości materiału mogą pęknąć pierścienie sterujące oparciami foteli tylnych, a ich fragmenty mogą uniemożliwić blokowanie fotela w wybranej pozycji. Może to zwiększyć ryzyko obrażeń u osób siedzących z tyłu w razie wypadku; 7 aut; wymiana ram oparć tylnych foteli.
23.04.2021; X3 z Niemiec – może brakować wkładki do adaptera akumulatora, co niedostatecznie zabezpiecza akumulator w razie wypadku. Może to skutkować poluzowaniem się bieguna ujemnego akumulatora i w konsekwencji brakiem funkcji powypadkowych, takich jak otwieranie centralnego zamka i aktywacja świateł awaryjnych; 12 aut; doposażenie samochodu we wkładkę do adaptera akumulatora.
09.06.2021; 3 (G20) z Niemiec – złącze śrubowe dolnego pasa (zamek pasa bezpieczeństwa) nie zostało prawidłowo zamontowane w przednich fotelach. W razie wypadku urządzenie przytrzymujące może nie zadziałać prawidłowo; 12 aut; kontrola i ewentualna poprawa złącza śrubowego dolnego pasa przednich foteli.
09.06.2021; iX3 (G08) z Niemiec – w razie wypadku, podczas którego doszło do uszkodzenia sieci pokładowej wysokiego napięcia, mogą ulec awarii 12V układ elektryczny pojazdu i jego elementy, powodując brak działania, np. funkcji inteligentnego połączenia alarmowego lub świateł awaryjnych; 105 aut; przeprogramowanie sterowników (BMU).
09.06.2021; 3 (E46) z Niemiec – może powstać zbyt wysokie ciśnienie wewnętrzne w generatorze gazu podczas wyzwolenia poduszki powietrznej w trakcie wypadku, co może prowadzić do wyrzucenia części metalowych generatora; 71 aut.
09.11.2021; iX (I20) z Niemiec – siła utrzymująca klapę tylną w stanie otwartym może być za niska, aby utrzymać ją u góry. Może to skutkować nieoczekiwanym zamknięciem klapy tylnej; 5 aut.
09.03.2021; Town&Country (2008-10, RT) z USA – emblemat na obudowie poduszki powietrznej kierowcy może ulec poluzowaniu lub oderwaniu. W razie kolizji, w której dojdzie do wystrzału poduszki powietrznej, emblemat może zostać wyrzucony z dużą siłą; 878 aut; zdemontowanie uszkodzonego emblematu.
09.02.2021; C5 Aircross – wadliwy zaczep holowniczy może pęknąć, doprowadzając do odczepienia się przyczepy; 24 auta; wymiana zaczepu holowniczego.
15.03.2021; C5 Aircross – wadliwy zaczep holowniczy może pęknąć, doprowadzając do odczepienia się przyczepy; 48 aut; kontrola haka holowniczego i ewentualna wymiana jego poprzeczki. Właściciele pojazdów są proszeni, aby nie używać haka do czasu jego kontroli.
03.08.2021; C4 i C3 Picasso – zużycie paska rozrządu może spowodować uszkodzenie elementów układu wspomagania hamowania i w konsekwencji doprowadzić do wystąpienia ryzyka ograniczenia lub utraty tego wspomagania; 1223 auta; kontrola układu wspomagania hamowania i ewentualna wymiana wadliwych elementów tego układu.
03.11.2021; C4 – oprogramowanie pojazdu jest niezgodne z obowiązującymi przepisami; 400 aut; wgranie nowego oprogramowania.
09.11.2021; C4 – oprogramowanie modułu sterującego pojazdu jest nieaktualne, co może spowodować nieprawidłowe działanie wycieraczek przedniej szyby; 77 aut; wgranie nowego oprogramowania modułu sterującego.
09.11.2021; Berlingo, C3 Aircross, C5 Aircross i C3 - należy zaktualizować oprogramowanie silnika, aby uniknąć ewentualnego zwiększenia poziomu emisji tlenków azotu; 8 aut; zainstalowanie nowego oprogramowania silnika.
08.12.2021; C3 – występuje ryzyko utraty napędu w wyniku pęknięcia półosi napędowej; 23 auta; sprawdzenie i ewentualna wymiana prawej półosi napędowej.
08.12.2021; Berlingo – występuje ryzyko wycieku paliwa, co w przypadku kontaktu z zewnętrznym źródłem ciepła może spowodować jego zapalenie; 69 aut; modyfikacja układu zasilania dodatkowego ogrzewania i zaktualizowanie oprogramowania modułu sterującego.
08.01.2021; Logan II MCVI z Tangeru (Maroko) (29.05-25.06.2020) – mogły zostać zamontowane niezgodne dla typu pojazdu tarcze kotwiczne hamulców kół tylnych. W sytuacji wymuszającej zadziałanie systemu ESP istnieje ryzyko nieprawidłowej korekty toru jazdy lub utraty kontroli nad torem jazdy pojazdu; 21 aut; kontrola oznaczeń tarcz kotwicznych hamulców kół tylnych. W przypadku stwierdzenia niezgodności zostaną one wymienione.
09.06.2021; Sandero III z Pitesti (Rumunia) (02.09.2020-13.01.2021) oraz z Tangeru (Maroko) (08.10.2020-15.01.2021), a także Logan III z Pitesti (Rumunia) (05.11-23.12.2020) – może dojść do pęknięcia zaczepu zamka pokrywy komory silnika i jej otwarcia podczas jazdy; 57 aut; kontrola i ewentualna wymiana pokrywy komory silnika.
03.11.2021; Logan III z Pitesti (Rumunia) (11.03-11.05.2021) – może wystąpić brak możliwości automatycznego wezwania pomocy przez system Ecall, w momencie wypadku lub przy zamierzonym wciśnięciu przycisku SOS przez kierowcę lub pasażera; 49 aut; przeprogramowanie modułu systemu Ecall.
03.11.2021; Sandero III z Somaca (Maroko) (11.11.2020-09.08.2021), z Tangeru (Maroko) (13.02.2020-08.08.2021) oraz z Pitesti (Rumunia) (11.03.2020- 25.09.2021) - może dojść do wycieku paliwa z przewodu zasilania paliwem układu wysokiego ciśnienia. Może to doprowadzić do pojawienia się zapachu paliwa, zapalenia się kontrolki układu wtryskowego na zestawie wskaźników, nieprawidłowej pracy silnika i stwarza ryzyko pożaru; 126 aut; wymiana przewodu zasilania paliwem układu wysokiego ciśnienia.
09.03.2021; 500 BEW z Polski – z powodu nieprawidłowego oprogramowania centralki poduszki powietrznej, może wystąpić nieprawidłowe wskazanie stanu aktywacji/dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera ustawionego przez kierowcę. Niezgodne wskazanie może zwiększyć ryzyko obrażeń pasażera podczas kolizji lub wypadku; 20 aut; przeprogramowanie centralki sterującej poduszkami powietrznymi.
26.03.2021; Tipo z Turcji – w przypadku bardzo szybkiego wyłączenia/włączenia silnika może wystąpić brak aktywacji układu poduszek powietrznych bez zasygnalizowania tego na zestawie wskaźników. 61 aut; przeprogramowanie centralki sterującej poduszkami.
23.08.2021; 500 z Polski – z powodu nieprawidłowości materiału może nastąpić pęknięcie półosi, co może skutkować niekontrolowanym zachowaniem samochodu podczas jazdy; 153 auta; sprawdzenie/wymiana półosi kół przednich.
13.10.2021; Ducato z Włoch – z powodu nieprawidłowości płyt obrotowych siedzeń przednich mogą nastąpić nieprawidłowości w działaniu pasów bezpieczeństwa; 24 auta; wymiana płyt obrotowych siedzeń.
26.03.2021; Mustang z Flatrock Assembly Plant (USA) (04.03.2019-13.08.2020) z kierownicą z lewej strony i przekładnią automatyczną – może dochodzić do pęknięcia wspornika pedału hamulca podczas bardzo silnego hamowania awaryjnego; 339 auta.
06.04.2021; Galaxy i S-Max z Valencii (20.01.2015-18.02.2020) – fabryczne śruby mocujące dolny łącznik tylnego zawieszenia są podatne na korozję, co powoduje ich uszkodzenie; 3983 auta.
28.06.2021; Fiesta i Ecosport (05.02-09.03.2021) – może dojść do usterki zwijacza pasa bezpieczeństwa; 181 aut.
09.07.2021; Explorer, Puma, Focus, S-Max, Galaxy i Kuga (15.07.2019-12.02.2021) – mogą występować problemy z poprawnym działaniem systemu eCall, co może zwiększać skutki wypadku; 7 aut.
06.09.2021; rozszerzenie kampanii z 2018 r.: Fordy 1,6L EcoBoost z Genk: S-Max i Galaxy (04.08.2010-07.03.2014) oraz Mondeo (04.08.2010-30.06.2014) – może dojść do przegrzania głowicy silnika, co może doprowadzić do jej pęknięcia, a w konsekwencji do wycieku oleju na gorącą powierzchnię, stwarzając ryzyko pożaru w komorze silnika; 1943 auta; usprawnienie układu chłodzenia poprzez zamontowanie czujnika poziomu płynu chłodzącego oraz aktualizacji oprogramowanie w pojeździe, co umożliwi generowanie akustycznych i wizualnych ostrzeżeń, jeżeli ilość płynu chłodzącego spadnie poniżej wymaganego.
16.03.2021; ix35 z Czech (09.09.2008-03.11.2012) – zastosowano niedostateczne zabezpieczenie prądowe kompresora do pompowania kół pojazdu, co grozi pożarem; 631 aut; montaż dodatkowego zabezpieczenia prądowego kompresora.
06.04.2021; Tucson (TLe, TLe PE) z Czech (do 30.11.2020) – może dojść do zwarcia w obwodzie modulatora HECU (hydrauliczno-elektroniczny modulator sterowania), co może skutkować pożarem w przedziale silnika; 35 332 auta; modyfikacja przewodów bezpieczników układu ABS, a w pojazdach z hamulcem EPB/z silnikiem elektrycznym zamontowanym w zacisku hamulcowym (MOCI) również aktualizacja oprogramowania modulatora HECU.
02.07.2021; Tucson (NX4e,NX4e HEV) z Czech (14.10.2020-15.04.2021) – w wyniku nieprawidłowości podczas montażu mogło dojść do skręcenia kurtynowej poduszki powietrznej (CAB) zamontowanej po stronie lewej i/lub prawej, co zwiększa ryzyko obrażeń użytkowników pojazdu w momencie uruchomienia; 26 aut; sprawdzenie poduszek CAB i, w przypadku stwierdzenia skręcenia, ponownego ich zamontowania zgodnie z procedurami.
28.07.2021; Genesis (DH) (19.06.2013-9.03.2020) – może dojść do zwarcia w obwodzie modulatora HECU, co stwarza ryzyko powstania pożaru w przedziale silnika; 23 auta; wymiana bezpiecznika w obwodzie HECU i naklejenie etykiet.
06.08.2021; Kona EV (OS EV) z Korei Płd (11.05.2018-13.03.2020) – może wystąpić zwarcie w celi zestawu akumulatorów wysokiego napięcia; 138 aut; aktualizacja oprogramowania układu zarządzania akumulatorami (BMS) lub wymiana zestawu akumulatorów wysokiego napięcia (BSA).
06.08.2021; i30 P z Czech (9.06.2020-23.06.2021) – niezbędne jest przeprowadzenie aktualizacji oprogramowania modułu sterowania układem ESC. Aktualizacja ma na celu zoptymalizowanie funkcji ostrzegania o zbyt niskim ciśnieniu w oponach (układ TPMS) poprzez udoskonalenie skryptu sterowania układem ESC; 7 aut; aktualizacja oprogramowania.
17.12.2021; Tucson Nx4e (GTW), NX4e HEV/PHEV (JTW) z Czech (21.10-10.11.2021) – może być zamontowany zacisk hamulcowy tylny z wadą materiałową, która może powodować słabszą skuteczność hamowania; 90 aut; sprawdzenie i/lub ewentualna wymiana zacisku hamulcowego koła tylnego prawego.
15.06.2021; Q30 I QX30 (H15) z Wielkiej Brytanii (20.12.2016-15.02.2017) – dolny przegub kolumny kierowniczej może być nadmiernie rozwiercony. W takiej sytuacji łożysko igiełkowe dolnego przegubu może obluzować się w obudowie i uszkodzić, co może prowadzić do odłączenia łożyska, skutkując pogorszeniem kierowalności i hałasem, a tym samym doprowadzić do wypadku; 46 aut; wymiana dolnego drążka kierowniczego.
06.04.2021; D-Max z Tajlandii – stwierdzono przypadki niewłaściwego zabezpieczenia złącz napinaczy pasów bezpieczeństwa pasażerów obu skrajnych tylnych siedzeń. Taki stan powoduje ryzyko rozłączenia się obwodu elektrycznego napinaczy tych pasów i ich niezadziałania w razie kolizji; 386 aut.
26.03.2021; Discovery (RM 2019-21) z Wielkiej Brytanii – z uwagi na niewystarczający kontakt punktu uziemienia akumulatora rozruchowego z nadwoziem, może dochodzić do różnego rodzaju usterek elektrycznych, a w konsekwencji do całkowitej utraty zasilania lub wyłączenia się silnika podczas jazdy; 169 aut; wymiana punktu uziemienia akumulatora.
15.06.2021; E-Pace oraz Range Rover Evoque RM 2021 z Wielkiej Brytanii – napinacz pasa bezpieczeństwa prawego przedniego fotela może działać nieprawidłowo. W przypadku nagłego hamowania lub w przypadku, gdy pojazd będzie pochylony pod niekorzystnym kątem, pas przedniego fotela nie spełni swojej funkcji, zwiększa ryzyko obrażeń pasażera; 38 aut; wymiana zespołu pasa bezpieczeństwa prawego przedniego fotela.
05.08.2021; Discovery i Defender z dieslem Ingenium I6 3.0L (RM 2021) z Wielkiej Brytanii – mocowania łączące rurę układu wydechowego z katalizatorem mogą nie być prawidłowo dokręcone, co może prowadzić do poluzowania, skutkując nieszczelnością układu i wyciekiem spalin do komory silnika. Może to spowodować miejscowe uszkodzenie cieplne i doprowadzić do pojawienia się dymu i ognia pod maską; 13 aut; kontrola mocowania układu wydechowego z katalizatorem i dokręcenia istniejącego mocowania lub montaż nowego.
23.08.2021; Discovery i Defender (RM 2021) z Wielkiej Brytanii – może dojść do przeciążenia elektrycznego 48-woltowego układu, które w konsekwencji może spowodować zwarcie elektryczne w przetwornicy prądu stałego, gdzie może nastąpić zwarcie 12-woltowego układu elektrycznego z masą pojazdu. W skrajnych przypadkach pasażerowie pojazdu mogą poczuć zapach spalenizny lub dym wewnątrz samochodu. W sytuacji, w której drzwi, okna i/lub okno dachowe będą otwarte, może dojść do pożaru pojazdu; 24 auta.
27.09.2021; Discovery Sport, Range Rover Evoque i Range Rover Velar (RM 2021-22) z Wielkiej Brytanii – przewód powrotnego wtryskiwacza mógł być nieprawidłowo wyprodukowany, w konsekwencji czego może dojść do nieszczelności i wycieku paliwa w komorze silnika. W takim przypadku kierowca może poczuć silny zapach oleju napędowego lub zaobserwować plamy paliwa w miejscu zaparkowania; 149 aut; sprawdzenie kodu produkcji przewodu paliwa i w razie konieczności jego wymiana.
27.09.2021; E-Pace, F-Pace, XE i XF RM 2021 z Wielkiej Brytanii – przewód powrotnego wtryskiwacza mógł być nieprawidłowo wyprodukowany, w konsekwencji czego może dojść do nieszczelności przewodu i wycieku paliwa w komorze silnika. W takim przypadku kierowca może poczuć silny zapach oleju napędowego lub zaobserwować plamy paliwa w miejscu zaparkowania pojazdu; 56 aut; sprawdzenie kodu produkcji przewodu paliwa i w razie konieczności jego wymiana.
26.01.2021; Grand Cherokee (2011-2013, WK) z USA – może dojść do awarii przekaźnika pompy paliwa, skutkującej brakiem możliwości uruchomienia lub zgaśnięciem silnika, gdy samochód jest w ruchu. Zgaśnięcie silnika pojazdu podczas jazdy może doprowadzić do kolizji lub wypadku; 1065 aut; wymiana przekaźnika pompy paliwa i złącza wiązki przewodów.
25.03.2021; Wrangler (JL, 2021) z USA – oprogramowanie centralki układu hamulcowego może zawierać błąd powodujący brak dostatecznego wspomagania hamulców w przypadku hamowania awaryjnego. Brak skutecznego wspomagania hamulców może doprowadzić do kolizji lub wypadku; 24 auta; przeprogramowanie centralki układu hamulcowego.
13.10.2021; Wrangler z USA – złącze przewodu doprowadzania paliwa może pęknąć, skutkując wyciekiem benzyny w komorze silnika i pożarem pojazdu; 101 aut; sprawdzenie i ewentualna wymiana przewodu paliwowego.
26.01.2021; Stinger (CK, RM 2018 i 2019) z Korei Płd (25.01.2018-28.06.2019) – możliwe jest wystąpienie zwarcia w wiązce elektrycznej jednostki sterująco-wykonawczej układu ABS/ESP, co może skutkować pożarem; 387 aut; modyfikacja pozycji terminali przewodów elektrycznych w skrzynce bezpieczników.
09.02.2021; Soul EV (SK3 EV, RM 2019-21) z Korei Płd (20.04.2018- 25.11.2020) – możliwe jest nieprawidłowe działanie systemów bezpieczeństwa ABS/ESP, co zwiększa ryzyko wypadku; 99 aut; aktualizacja oprogramowania sterującego.
08.06.2021; Sportage (QLE, RM 2015-20) ze Słowacji (25.10.2015-15.10.2020) – w obwodzie hydrauliczno-elektronicznej jednostki sterującej (Hydraulic Electronic Control Unit – HECU) może wystąpić zwarcie, stwarzając ryzyko pożaru w komorze silnika; 22 718 aut; wymiana bezpiecznika w skrzynce znajdującej się wewnątrz hydrauliczno-elektronicznej jednostki sterującej (HECU).
17.06.2021; Aventador SVJ z Włoch – może dojść do otwarcia i oderwania się maski silnika podczas jazdy; 11 aut; wymiana śrub zawiasów maski silnika.
26.03.2021; CX-30 o napędzie elektrycznym z Japonii – światła stopu mogą świecić się podczas jazdy do tyłu. Ponadto w momencie naciśnięcia hamulca przy zmianie stanu nawierzchni, np. z mokrej na suchą, pojazd może nagle ruszyć po jego zwolnieniu. W takich warunkach funkcja Motor Hill Assist (MHA) może błędnie ocenić, że pojazd zatrzymał się na pochyłej drodze i zastosować większy moment obrotowy silnika, aby zapobiec stoczeniu się pojazdu, zwiększając ryzyko kolizji; 241 aut; przeprogramowanie sterownika.
12.05.2021; CX-30 o napędzie spalinowym z Japonii – gdy pojazd jest zaparkowany przodem do wzniesienia, na pochyłości, w wysokiej temperaturze otoczenia, elektrycznie podnoszona pokrywa bagażnika może się nieoczekiwanie częściowo opuścić z pozycji całkowicie otwartej. Osoba korzystająca z bagażnika może uderzyć w pokrywę i odnieść obrażenia; 3333 auta.
24.05.2021; CX-30 o napędzie elektrycznym z Japonii – przednia poduszka powietrzna po stronie pasażera podczas aktywacji w czasie zderzenia, może zadziałać nieprawidłowo, powodując pogorszenie skuteczności ochrony i zwiększając ryzyko obrażeń; 238 auta; wymiana poduszki.
03.08.2021; 3 BK z Japonii (18.02.2003-22.06.2006) – podczas wypadku plastikowe logo na pokrywie zespołu poduszki powietrznej kierownicy może pęknąć, a jego fragmenty mogą wlecieć do wnętrza pojazdu w czasie wyzwolenia poduszki powietrznej. Plastikowe fragmenty strzaskanego logo mogą uderzyć pasażerów, zwiększając ryzyko poważnych obrażeń; 179 aut.
25.11.2021; RX-8 SE z Japonii (08.04.2008-01.07.2010) oraz Mazda 6 GG/GY z Japonii (28.07.2005-30.07.2007) – paliwo może wyciekać z pierścieni pompy paliwa, co zwiększa ryzyko pożaru w przypadku obecności źródła zapłonu w pobliżu pojazdu; 90 aut.
09.03.2021; S (BR 223) – połączenie wewnętrznych drążków kierowniczych może nie wytrzymać obciążeń podczas jazdy, co może skutkować ich wyłamaniem lub wyrwaniem, powodując pogorszenie sterowności pojazdu; 100 aut; sprawdzenie i w razie potrzeby wymiana wewnętrznych drążków kierowniczych.
09.03.2021; klasa C (BR 205), GLC (BR 253) i EQC (BR 293) – z uwagi na zastosowanie nieodpowiedniej wiązki przewodów modułu sterującego układu kierowniczego, może dojść do utraty elektrycznego wspomagania układu kierowniczego, co zwiększa ryzyko wypadku. W przypadku uszkodzenia wiązki może dojść do zwarcia i pożaru; 677 aut; wymiana wadliwego elementu.
09.03.2021; Spritner (907/910) z Niemiec – może dojść do nieszczelności przewodu hamulcowego oraz wycieku płynu, negatywnie wpływając na skuteczność hamowania i precyzyjność utrzymania pojazdu na pasie ruchu; 283 auta.
16.03.2021; AMG GT coupe 4d (290) – może dojść do odpadnięcia kołpaków w trakcie jazdy, co stwarza zagrożenie odniesienia obrażeń przez innych uczestników ruchu; 135 aut; wymiana kołpaków.
06.04.2021; GLC (253) z silnikiem benzynowym AMG i 4MATIC – połączenie śrubowe przewodu dodatniego rozrusznika może być niezgodne ze specyfikacją. W przypadku wadliwego połączenia przewód dodatni może stykać się z rozrusznikiem, na skutek czego może zostać uszkodzony przez ruch względny. Uszkodzony przewód dodatni może stykać się z obudową rozrusznika, co może z kolei doprowadzić do zwarcia. W zależności od rodzaju zwarcia nie można całkowicie wykluczyć awarii na drodze lub potencjalnego zagrożenia pożarowego; 214 aut; sprawdzenie i w razie potrzeby korekta połączenia śrubowego przewodu rozrusznika.
23.04.2021; Vito (447), 4x4 z Hiszpanii – w instrukcji obsługi podano nieprawidłową maksymalną głębokość brodzenia w trakcie jazdy terenowej. Kierowca może błędnie założyć, że pojazd przejedzie przez wodę o głębokości 60 cm, zamiast 35 cm. W rezultacie woda może dostać się do pojazdu, powodując uszkodzenie elementów, takich jak silnik, elektryka i skrzynia biegów. Może to spowodować awarię napędu lub zwarcie grożące pożarem; 73 auta.
26.04.2021; GLA (247; 19.02-12.08.2020) – może dojść do niezamierzonego uruchomienia poduszki powietrznej pasażera, również w sytuacji gdy została ona prawidłowo deaktywowana, a na fotelu pasażera zamontowany jest fotelik; 16 aut; sprawdzenie i w razie potrzeby skorygowanie uziemienia poduszki.
26.04.2021; CLA i klasa A (118 i 177; 30.07-12.09.2020) – może brakować elementu (prawego jarzma) prawego tylnego fotela do mocowania fotelika dziecięcego w uchwycie isofix, skutkując niedostatecznym zamocowaniem fotelika do uchwytu. W przypadku zderzenia może nie zadziałać funkcja przytrzymywania systemu blokowania ISOFIX na dole; 60 aut; sprawdzenie i ewentualna wymiana uchwytu ISOFIX na prawidłowy.
24.05.2021; Citan (415) z Francji – przewód paliwowy może ocierać się o przewód czynnika chłodniczego, co może skutkować wyciekiem na przewodzie paliwowym w komorze silnika i pożarem; 111 aut.
24.05.2021; GLB (247; 23.04.2019-13.11.2020) – okładziny nadkola przednich błotników mogą oderwać się podczas jazdy, zwiększając ryzyko wypadku; 48 aut; sprawdzenie i ewentualny poprawny montaż mocowania okładzin nadkola z przodu.
24.05.2021; klasy A i B (177 i 247; 26.08-10.10.2019) – odpływ wody kondensacyjnej w układzie klimatyzacji może być niedrożny. Woda może przedostać się do przestrzeni na nogi po stronie kierowcy i pasażera oraz do tunelu środkowego. Na skutek tego na zainstalowanych tam komponentach elektrycznych może dojść do korozji i/lub zwarć i/lub wystąpienia prądów pełzających. Może to mieć różne konsekwencje, na przykład uszkodzenie modułu sterującego SRS, brak możliwości uruchomienia pojazdu, uruchomienie trybu awaryjnego silnika podczas jazdy oraz zakłócenie działania innych komponentów (np. pompy paliwowej, automatycznego/manualnego wezwania pomocy), zwiększając ryzyko wypadku; 6 aut; sprawdzenie odprowadzania wody kondensacyjnej i w razie potrzeby wymiana obudowy rozdzielacza powietrza w układzie klimatyzacji.
24.05.2021; Sprinter (5-tonowe samochody kempingowe z nadwoziem/modyfikacją kampera, typ 906) z Niemiec – może wystąpić usterka elektryczna, mogąca spowodować przejście jednostki sterującej ESP w tryb awaryjny. W takim trybie funkcje oparte na jednostce sterującej ESP, jak sama funkcja ESP i ABS, nie byłyby już dostępne, zwiększając ryzyko wypadku; 7 aut
15.06.2021; klasa C, GLC (205, 253; 05.02.2016-03.11.2020) – połączenie przewodów gazowych układu inertyzacyjnego mogło zostać wykonane niezgodnie ze specyfikacją. W razie wypadku układ skieruje argonowy gaz osłonowy do chłodzenia na gorące elementy silnika, gdzie nastąpi kontakt z czynnikiem chłodniczym R1234yf, zwiększając ryzyko pożaru; 8544 auta; sprawdzenie połączenia przewodów, a w razie potrzeby, ich naprawa.
17.06.2021; Sprinter (907) z Niemiec – zmiana wartości znamionowej bezpiecznika (z 60A na 40A) w celu ochrony układu elektrycznego amortyzatora pneumatycznego – uwzględniona podczas produkcji pojazdu – nie została bezpośrednio naniesiona w literaturze dla klienta i literaturze serwisowej. W związku z tym podczas naprawy mógł zostać przypadkowo założony bezpiecznik o niewłaściwej wartości znamionowej. Jeśli oprócz zastosowania bezpiecznika elektrycznego o zbyt wysokiej wartości (bezpiecznik 60A zamiast 40A) wystąpi dodatkowy błąd elektryczny (np. uszkodzenie przewodu etc.), może to doprowadzić do trwałego zwiększenia przepływu prądu i stopienia się pojedynczych przewodów układu amortyzacji, co zwiększa ryzyko pożaru; 90 aut.
17.06.2021; Citan (415) z kamerą cofania, z Francji – klapa tylna może odblokować się samoczynnie podczas jazdy, a przedmioty będące w bagażniku mogą wypaść z pojazdu przy pokonywaniu np. nierówności drogi; 22 auta.
17.06.2021; GLE, CLS (167; 28.08.2018-18.07.2020) – może być nieprawidłowo zamontowany elastyczny przewód spustowy układu klimatyzacji. W takim przypadku do wnętrza pojazdu może dostawać się woda kondensacyjna z układu klimatyzacji. Woda może dostawać się do wnęki na nogi z lewej/prawej strony i powodować korozję zamontowanych tam części elektrycznych i/lub zwarcie lub prąd pełzający. Wzrasta przez to ryzyko powstania pożaru w wyniku zwarcia. Ponadto może m.in. nie działać automatyczne połączenie alarmowe (eCall), może nie być możliwe odblokowanie pojazdu i/lub jego uruchomienie, jak też może nastąpić aktywacja trybu awaryjnego pracy silnika, zwiększając ryzyko wypadku; 300 aut; sprawdzenie elastycznych przewodów spustowych, a w razie potrzeby ich poprawne zamontowanie.
17.06.2021; klasa E (BR 213) i AMG GT 4-drzwiowe Coupé (BR 290) z silnikiem benzynowym AMG i 4MATIC (15.02.2017-27.11.2020) – przewód dodatni może dotykać do rozrusznika, na skutek czego może zostać on uszkodzony, doprowadzając do zwarcia i w konsekwencji awarii na drodze lub pożaru; 31 aut.
02.07.2021; klasa C Kabriolet (BR 205) i klasy E Kabriolet (BR 238) (29.01-22.03.2021) – z uwagi na nieprawidłowe mocowanie, właściwe ustawienie tylnych zagłówków może być niemożliwe lub mogą one odłączyć się od foteli, co zwiększa ryzyko obrażeń; 7 aut; kontrola i ewentualna wymiana tulei prowadnic zagłówków na tylnych fotelach.
02.07.2021; Sprinter (907) z Niemiec – w złączu wspornika przyczepy mogą powstać pęknięcia, prowadzące do zerwania sprzęgu przyczepy, zwiększając ryzyko wypadku; 166 aut.
02.07.2021; Vito/klasa V (447) z Hiszpanii – wspornik środkowy relingu dachowego może się odczepić. W przypadku poluzowania połączenia śrubowego do montażu wspornika środkowego na relingu dachowym bezpieczne mocowanie ewentualnego obciążenia dachu nie byłoby już zapewnione na stałe. Obciążenie dachu może się poluzować podczas jazdy lub w razie wypadku; 33 auta.
02.07.2021; Vito/klasa V/eVito/EQV (447) z Hiszpanii – mogły być wyposażone we wspornik zacisku hamulca przedniej osi, który nie został wyprodukowany zgodnie ze specyfikacjami. Jeżeli po jednej stronie zainstalowano tego typu wspornik, obciążenia eksploatacyjne powstające podczas hamowania mogą spowodować uszkodzenie części składowej i odpowiedniego obwodu hamulcowego. Ponieważ pojazd zaprojektowano z dwuobwodowym układem hamulcowym, droga hamowania zwiększyłaby się w przypadku awarii obwodu hamulcowego, w szczególności w przypadku zastosowania sterowania ABS/ESP. W skrajnie mało prawdopodobnym przypadku, gdyby pojazd był wyposażony we wspornik zacisku hamulcowego osi przedniej, który nie został wyprodukowany zgodnie ze specyfikacją po obu stronach osi przedniej, a wsporniki miały ulec jednoczesnemu uszkodzeniu, awaria miałaby wpływ na oba obwody hamulcowe. W takim stanie kierujący pojazdem nie mógłby użyć hamulca zasadniczego do zgodnego z przeznaczeniem spowolnienia pojazdu, ale mógłby to zrobić tylko za pomocą hamulca postojowego; 28 aut.
02.07.2021; CLA (BR117), CLA (BR118), GLA (BR156), klasa M/GLE/GL/GLS (BR166), GLE/GLS (BR167), SLK/SLC (BR172), klasa A (BR176 i BR177), AMG GT (BR 190), klasa C (BR205), klasa E Coupé/Cabrio (BR207 i BR238), klasa E (BR213), klasa S Coupé/Cabrio (BR217), CLS (BR218), klasa S (BR222), SL (BR231), klasa B (BR242 i BR246), klasa B/GLA/GLB (BR247), GLC (BR253), CLS (BR257), AMG GT 4-drzwiowe Coupé (BR290), GLE Coupé (BR292), EQC (BR293) i klasa G (BR463) – chwilowy spadek zasilania sieci elektrycznej pojazdu może spowodować, że w momencie wzywania pomocy przesyłana pozycja pojazdu nie będzie odpowiadała aktualnej. W związku z tym przyjazd pojazdów ratunkowych może się opóźnić, co z kolei może zwiększyć skutki wypadku. Sytuacja ta nie ma jednak wpływu na pozostałe funkcje automatycznego i/lub ręcznego wzywania pomocy; 24 970 aut; przewidziana jest zdalna aktualizacja oprogramowania w pojeździe klienta. Możliwa jest poprzez połączenie danych modułu komunikacyjnego, bez konieczności wizyty w warsztacie.
09.07.2021; GLA, klasa M/GLE/GL/GLS, SLK/SLC, klasa A, AMG GT, klasa C, klasa E Coupé/Cabrio, klasa E, klasa S Coupé/Cabrio, CLS, klasa S, SL, klasa B/GLA/GLB, GLC, AMG GT 4 Coupé, GLE Coupé, klasa G (Typ 117, 118, 156, 166, 167, 172, 177, 190, 205, 213, 222, 231, 238, 247, 253, 257, 290, 292 i 463; 30.08.2016-24.07.2020) – automatyczne i ręczne połączenie alarmowe może nie zadziałać poza zasięgiem sieci niektórych operatorów, z powodu błędu w oprogramowaniu. W razie wypadku, system eCall może nie wykonać połączenia alarmowego, a służby ratunkowe nie otrzymają zgłoszenia o zdarzeniu i danych lokalizacyjnych na czas, co może zwiększyć skutki wypadku; 6 aut; aktualizacja oprogramowania.
09.07.2021; CLA, GLA, klasa A, klasa B (Typ 117, 156, 176, 242, 246; 30.11.2016-14.07.2017) – może występować luz pomiędzy łożyskiem wciśniętym w otwór przegubu uniwersalnego wału kierowniczego a przegubem uniwersalnym. Z biegiem czasu wada może pogłębiać się i powodować hałas oraz wpływać na pracę układu kierowniczego i prowadzić do poluzowania łożyska z przegubu uniwersalnego. Spowoduje to ograniczenie sterowności pojazdu i zwiększy ryzyko wypadku; 667 aut; sprawdzenie, a w razie potrzeby wymiana wału kierowniczego.
05.08.2021; Sprinter (906) z Niemiec – przewody hydrauliczne mogą odłączyć się od hydraulicznego wspomagania kierownicy. Może to prowadzić do utraty płynu i wspomagania. W takiej sytuacji pojazdem można nadal kierować mechanicznie, jednak wysiłek wzrasta, zwłaszcza przy niskich prędkościach. Może to zwiększyć ryzyko wypadku; 1823 auta.
05.08.2021; EQC (293; 22.02-28.11.2019) – obudowa akumulatora wysokiego napięcia może ulec korozji i w rezultacie wilgoć może przedostawać się do wnętrza. Może to spowodować usterkę izolacji, uniemożliwiającą ponowne uruchomienie pojazdu, istnieje też ryzyko pożaru; 7 aut; naprawa uszczelnienia obudowy akumulatora wysokiego napięcia.
11.08.2021; Vito/eVito/klasa V/EQV (447) z Hiszpanii – system przywoławczy eCall może nie działać poprawnie. Chwilowy spadek napięcia w pokładowej instalacji elektrycznej w wyniku wypadku może oznaczać, że położenie pojazdu przekazane w wezwaniu alarmowym może nie odpowiadać rzeczywistemu. W rezultacie przyjazd pojazdów ratowniczych może być opóźniony, co może zwiększyć konsekwencje wypadku; 9774 auta. 26.07.2021 uruchomiona została zdalna aktualizacja oprogramowania jednostki sterującej HERMES. Zdalne aktualizacje są automatycznie pobierane i bezpłatnie instalowane w pojeździe klienta bez dodatkowej wizyty w warsztacie za pośrednictwem łącza danych modułu komunikacyjnego. Jeżeli warunki użytkowania pojazdu nie pozwalają na zdalną aktualizację, klienci zostaną zawiadomieni listownie o konieczności wizyty w ASO w celu aktualizacji.
13.09.2021; Vito (447) z Hiszpanii, z przednim napędem, dieslem i manualną skrzynią – funkcja czujnika rozpoznawania biegów może być tymczasowo zablokowana po włączeniu biegu wstecznego do następnej zmiany zapłonu lub uruchomienia silnika. W rezultacie oświetlenie za pojazdem może być niewystarczające dla kierowcy podczas cofania bez światła cofania. Dla innych użytkowników drogi może nie być oczywiste, że pojazd cofa; 358 aut.
13.09.2021; Sprinter (907/910) z Niemiec – przewód hamulcowy przedniej osi może stykać się i ocierać o wewnętrzne wykończenie nadkola. Może to powodować przetarcia, a tym samym wyciekanie płynu hamulcowego podczas eksploatacji; 544 auta.
13.10.2021; klasa E (BR 213), klasa S (BR 222), GLC (BR 253), CLS (BR 257), AMG GT 4-drzwiowe (BR 290), EQC (BR 293) i klasa G (BR 463), (31.07-11.11.2020) – może dojść do poluzowania złącza czujnika zderzenia bocznego. Może to spowodować opóźnienie uruchomienia systemów zabezpieczających przed skutkami wypadków przy zderzeniu bocznym, potencjalnie zmniejszając skuteczność zabezpieczenia; 28 aut; sprawdzenie i, w razie potrzeby, wymiana czujników zderzenia bocznego w drzwiach.
25.11.2021; klasa X (470) z Hiszpanii, z silnikiem OM642 – przewód powrotny chłodnicy oleju może ocierać o belkę poprzeczną osi przedniej. W takim przypadku może dojść do uszkodzenia go i utraty oleju w przedniej części pojazdu. W przypadku rozlania się oleju na jezdnię zachodzi ryzyko wypadku drogowego i obrażeń u innych użytkowników drogi; 413 aut.
08.12.2021; klasa E (BR 213), klasa S (BR 223) i CLS (BR 257) (13-26.10.2021), z układem hamulca postojowego – połączenie śrubowe zacisków hamulcowych na osi przedniej może być niezgodne ze specyfikacją. W związku z tym istnieje możliwość poluzowania się zacisku hamulcowego podczas hamowania. W takim przypadku siła hamowania może być mniejsza, a ponadto mogą poluzować się niektóre komponenty; 58 aut; wymiana śrub przednich zacisków hamulcowych.
08.12.2021; Sprinter (907) z Niemiec – odległość pomiędzy przewodami hamulcowymi a wiązką przewodów elektrycznych może być niewystarczająca i z czasem może dojść do przetarcia. W przypadku przetarcia izolacji przewodu elektrycznego nie można wykluczyć zwarcia i stopienia się przewodu hamulcowego, a tym samym wycieku płynu hamulcowego. W rezultacie w zestawie wskaźników zaświeci się lampka ostrzegawcza poziomu płynu. Z biegiem czasu i w przypadku zignorowania lampki ostrzegawczej poziomu płynu do momentu, gdy zabraknie płynu, droga hamowania może się wydłużyć, co może doprowadzić do zwiększonego ryzyka wypadku. W najgorszym przypadku nie można wykluczyć ryzyka pożaru; 547 aut.
21.12.2021; EQC (293; 22.02.2019-17.12.2020) – wiązka przewodów elektrycznego układu kierowniczego może ulec uszkodzeniu podczas montażu. W takim przypadku wskutek uszkodzonej izolacji do wiązki przewodów, a z czasem także do modułu sterującego układu kierowniczego, może się przedostać woda. Wskutek tego wspomaganie przekładni kierowniczej może ulec awarii podczas jazdy, zwiększając ryzyko wypadku. W takiej sytuacji wyświetlany jest w zestawie wskaźników czerwony komunikat ostrzegawczy; 233 auta; sprawdzenie wiązki przewodów oraz przeprowadzenie ewentualnej naprawy.
06.04.2021; ASX (GA0W, RM 2015) i Outlander (GF0W, RM 2016) – może dojść do korozji elementów zacisków hamulcowych tylnych, co może skutkować nieprawidłowym działaniem tylnych hamulców; 1349 aut; wymiana wadliwych elementów zacisków hamulcowych.
17.06.2021; ASX (GA0W), Eclipse Cross (GK0W), Eclipse Cross PHEV (GL3W), Outlander (GF0W), Outlander PHEV (GG0W) RM 2017-21 – obrazy z kamery mogą być błędnie przetwarzane, a potencjalna kolizja może zostać błędnie wykryta, powodując uruchomienie hamowania wstępnego i wyświetlenie komunikatu ostrzegawczego; 5772 auta; przeprogramowanie sterowników FCM (Forward Collision Mitigation).
17.06.2021; Lancer Station Wagon (CB0W, CD0W, RM 1997-2000), Lancer (CK0A, RM 1996-2000), Colt (CJ0A, RM 1996-2000), Pajero Pinin (H66W, RM 1998), Space Runner (N60W, N73W, RM 1999-2000), L400/Space Gear (PA0V, PA0W, PB0V, PC0W, PD0V, PD0W, RM 1998-99) i Pajero (V20C, V20W, V40W, V55W, RM 1998-2000) – podczas kolizji może dojść do nieprawidłowego napełnienia poduszki powietrznej kierowcy, co zwiększa ryzyko obrażeń; 482 auta; wymiana generatorów gazu poduszek powietrznych kierowcy.
29.09.2021; Eclipse Cross (GK1W, GK9W, RM 2018-20) – może dojść do wypięcia się zatrzasków listwy nadkola w trakcie jazdy z dużą prędkością. Może to skutkować odpadnięciem listwy; 3371 aut; montaż dodatkowego wspornika listwy nadkola przedniego prawego.
16.03.2021; Juke (F15; 04.04-30.05.2019) z Wielkiej Brytanii oraz e-NV200 (ME0; 23.04- 19.11.2019) z Hiszpanii – poduszka powietrzna może rozerwać się podczas napełniania, co zwiększa ryzyko obrażeń; 430 aut; wymiana uszkodzonych modułów poduszek powietrznych.
13.10.2021; Juke (F16; 18.09.2019-28.08.2020) z Wielkiej Brytanii – oparcie tylnego siedzenia może nie być bezpiecznie zablokowane po powrocie do pozycji pionowej po złożeniu. W przypadku kolizji osoba na tylnym siedzeniu i wszelkie przedmioty przechowywane w bagażniku mogą nie zostać prawidłowo unieruchomione; 2150 aut; wymiana elementów blokujących oparcie tylnego siedzenia.
08.01.2021; Corsa F RM 2020-21 z Hiszpanii – z powodu niewystarczającego uziemienia elektrycznego może dojść do niespodziewanej aktywacji bocznych poduszek powietrznych; 512 aut; poprawienie połączenia przewodów masowych.
09.03.2021; Corsa F RM 2020 z Hiszpanii – w świadectwie zgodności mogła zostać podana nieprawidłowa wartość współczynnika odsadzenia obręczy koła tj. ET32 zamiast ET38. Montaż felg z nieprawidłową wartością odsadzenia może doprowadzić do zetknięcia opony z nadwoziem, skutkując utratą sterowności pojazdu i zwiększając ryzyko wypadku; 313 aut; wymiana świadectwa zgodności (jeśli właściciel nadal je posiada). Jeśli właściciel zakupił już felgi z nieprawidłową wartością odsadzenia, oferowany jest mu zwrot poniesionych kosztów lub zastąpienie felg nowymi o odpowiednim rozmiarze.
06.04.2021; Grandland X RM 2018-21, z Francji i z Niemiec – mogły zostać wyposażone w niewłaściwy hak holowniczy, którego użycie zwiększa ryzyko wypadku; 46 aut; sprawdzenie i w razie potrzeby wymiana haka holowniczego przyczepy.
24.05.2021; Movano B, RM 2020 z Francji – może dojść do wycieku paliwa z pompy wysokiego ciśnienia, w następstwie czego będzie wyczuwalny zapach oleju napędowego i zwiększa się zagrożenie wystąpienia pożaru; 17 aut; wymiana pompy wysokiego ciśnienia paliwa i sztywnego przewodu paliwowego.
24.05.2021; Combo E, RM 2021, z Hiszpanii – hamulec postojowy może nie działać prawidłowo, co zwiększa ryzyko wypadku; 33 auta; sprawdzenie i w razie potrzeby wymiana mechanizmu blokującego dźwignię hamulca postojowego.
24.05.2021; Insignia B, RM 2021, z Niemiec – istnieje ryzyko odłączenia się pedału hamulca od pedaliery w trakcie jazdy i w następstwie utrata skuteczności hamowania pojazdu; 337 aut; ASO Opla zostały zobowiązane do niezwłocznego, telefonicznego skontaktowania się ze wszystkimi użytkownikami i wezwania do niekorzystania z samochodów do chwili weryfikacji występowania usterki lub jej naprawy.
17.06.2021; Movano B, RM 2018-19, z Francji – elastyczny przewód doprowadzający paliwo może ocierać się o pokrywę wałków rozrządu, co może skutkować jego przetarciem i wyciekiem paliwa, co zwiększa ryzyko pożaru; 3074 aut; sprawdzenie i skorygowanie ułożenia przewodu paliwowego, a w razie potrzeby jego wymiana.
09.07.2021; Movano B, RM 2021, z Francji – zainstalowany prawy tylny zacisk hamulca może być niezgodny ze specyfikacją, co może prowadzić do nieprawidłowego działania hamulca postojowego, zwiększając ryzyko wypadku; 483 auta; sprawdzenie daty produkcji zacisku i w razie potrzeby jego wymiana.
03.08.2021; Vivaro C, Zafira Life, RM 2021 z Francji – centralizatory sprężyn tylnego zawieszenia mogą być nieprawidłowo przyspawane. Może to doprowadzić do utraty sprężyn tylnego zawieszenia; 5 aut; wykonanie trzech dodatkowych punktów spawania centralizatorów sprężyn.
03.11.2021; Mokka (P2QO), RM 2020-21, z Francji – ze względu na błąd w oprogramowaniu wbudowanego interfejsu systemu, nie można wyłączyć blokady postojowej dźwigni skrzyni biegów, gdy silnik jest wyłączony; 242 auta; zaprogramowanie interfejsu BSI przy użyciu zaktualizowanego oprogramowania.
17.12.2021; Combo E RM 2019-21, z Hiszpanii – może dojść do awarii pomocniczego układu nagrzewania, w wyniku której istnieje ryzyko wycieku paliwa, co w przypadku kontaktu z zewnętrznym źródłem ciepła może spowodować jego zapalenie; 7 aut; modyfikacja pomocniczego układu zasilania ogrzewania i aktualizacja oprogramowania modułu sterującego nadwozia.
17.12.2021; Mokka (P2QO), RM 2021, z Francji – wycieraczka szyby przedniej może blokować się w niskich temperaturach otoczenia, co może być przyczyną pogorszenia i/lub utraty widoczności i w konsekwencji przyczynić się do spowodowania przez kierującego kolizji; 436 aut; aktualizacja oprogramowania.
09.02.2021; 3008 – wadliwy zaczep holowniczy może pęknąć, doprowadzając do odczepienia się przyczepy; 32 auta; wymiana zaczepu holowniczego.
09.03.2021; 3008 – rama siedziska przedniego prawego fotela jest wadliwa, co może stwarzać ryzyko odniesienia obrażeń w razie wypadku; 6 aut; wymiana ramy siedziska przedniego prawego fotela.
16.03.2021; 3008 – wadliwy zaczep holowniczy może pęknąć, doprowadzając do odczepienia się przyczepy; 34 auta; kontrola haka holowniczego i ewentualna wymiana jego poprzeczki. Właściciele pojazdów są proszeni, aby nie używać haka do czasu jego kontroli.
26.04.2021; Rifter i Partner – hamulec ręczny może nie zapewniać skutecznego unieruchomienia pojazdu, co zwiększa ryzyko wypadku; 49 aut; sprawdzenie i ewentualna wymiany hamulca ręcznego.
05.08.2021; 508 – belki dachowe, zakupione jako wyposażenie akcesoryjne, mogą mieć niewystarczającą odporność na wiatr w przypadku przewożenia na nich ładunków innych niż bagażnik dachowy. Może to doprowadzić do odłączenia się belek od pojazdu; 1378 aut; przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją, aby używali belek dachowych wyłącznie do przewożenia bagażnika dachowego (nie należy używać belek do przewożenia np. rowerów).
03.11.2021; Boxer – płyty obrotowe przednich siedzeń mogą być wadliwe, co w przypadku zderzenia może doprowadzić do uszkodzenia elementów mocujących i powstania ryzyka odniesienia obrażeń; 16 aut; kontrola płyt obrotowych przednich siedzeń i, w razie potrzeby, ich wymiana.
09.11.2021; 308, 3008, 2008 i 208 – należy zaktualizować oprogramowanie silnika, aby uniknąć ewentualnego zwiększenia poziomu emisji tlenków azotu; 16 aut; zainstalowanie nowego oprogramowania silnika.
08.12.2021; Rifter i Partner – występuje ryzyko wycieku paliwa, co w przypadku kontaktu z zewnętrznym źródłem ciepła może spowodować jego zapalenie; 79 aut; modyfikacja układu zasilania dodatkowego ogrzewania i zaktualizowanie oprogramowania modułu sterującego.
08.06.2021; Taycan (Y1A, Y1B), 911 (992) i 718 (982) z Niemiec – połączenia śrubowe różnych elementów podwozia mogą być wadliwe. W rezultacie stabilność jazdy może pogorszyć się; 5 aut.
28.06.2021; Taycan (Y1A, Y1B) z Niemiec – istnieje możliwość pęknięcia dolnego wahacza wzdłużnego. Może to prowadzić do problemów lub nawet utraty kontroli nad pojazdem; 24 auta; wymiana dolnego wahacza wzdłużnego z prawej strony przedniej osi.
02.07.2021; 718 Spyder (982), 718 Boxster GTS 4.0 (982), 718 Cayman GT4 (982) i 718 Cayman GTS 4.0 (982) z Niemiec – może dojść do poluzowania śrub korbowodów. W takim przypadku podczas prowadzenia pojazdu może dobiegać hałas z wału korbowego, a na zestawie wskaźników może zostać wyświetlone ostrzeżenie dotyczące ciśnienia oleju. W przypadku kontynuowania pracy silnika może dojść do wycieku oleju i uszkodzenia silnika; 7 aut; wymiana silnika.
03.08.2021; Cayenne (9YA/9YB) z Niemiec – przy wahaczach tylnej osi mogły zostać zamontowane nakrętki mocujące, które nie zostały wyprodukowane zgodnie z parametrami określonymi w specyfikacji; 17 aut; wymiana nakrętek mocujących przy wahaczach wleczonych tylnej osi.
24.05.2021; Espace V z Douai we Francji (01.01.2015-15.10.2018)– istnieje możliwość odklejenia się poszycia tylnego spojlera i w konsekwencji jego całkowitego oderwania się w czasie jazdy; 296 aut; kontrola i poprawa mocowania lub wymiana tylnego spojlera.
24.05.2021; Master III z Batilly we Francji (02.01.2018-24.04.2019) – istnieje możliwość uszkodzenia przewodu zasilającego paliwa w komorze silnika, w wyniku jego ocierania się o pokrywę głowicy silnika, co może skutkować pożarem; 12 841 aut; kontrola i montaż ochraniacza przewodu zasilającego paliwa, w przypadku stwierdzenia uszkodzenia przewodu zostanie on wymieniony.
06.08.2021; Master III z Batilly we Francji (10-23.02.2021 oraz 25-26.02.2021) - istnieje ryzyko utraty skuteczności hamulca parkingowego z powodu anomalii fabrycznej w tylnym prawym zacisku hamulcowym; 340 aut; kontrola i, gdy okaże się to konieczne, wymiana tylnego prawego zacisku.
12.05.2021; Tarraco (KN*) i Ateca (KH*) z Hiszpanii (29.06-18.09.2020) – połączenie spawane między dźwignią pedału hamulca a platformą pedału hamulca może być niewłaściwie wykonane. Podczas naciskania pedału ze zwiększoną siłą (np. podczas hamowania awaryjnego), platforma pedału może odkształcić się lub złamać, zwiększając ryzyko wypadku; 89 aut; sprawdzenie i ewentualna wymiana pedału hamulca.
12.05.2021; Karoq i Kodiaq (NU, N5) z Czech, (29.06-31.08.2020) – połączenie spawane między dźwignią pedału hamulca a platformą pedału hamulca może być niewłaściwie wykonane. Podczas naciskania pedału ze zwiększoną siłą (np. podczas hamowania awaryjnego), platforma pedału może odkształcić się lub złamać; 502 auta; sprawdzenie i ewentualna wymiana pedału hamulca.
17.11.2021; Scala i Kamiq (NW) z Czech, (08-09.2019) – może nie działać prawidłowo funkcja wzywania pomocy (e-call), połączenia z informacją (info-call) i zawiadomienia o awarii (service-call); 190 aut; wymiana sterownika OCU (Online Connectivity Unit).
16.06.2021; Impreza/XV 2017-19 – może dojść do poluzowania śrub mocujących tylny stabilizator, co zwiększa ryzyko wypadku; 990 aut; kontrola mocowania stabilizatora tylnego.
25.11.2021; Outback RM 21 – istnieje możliwość uruchomienia funkcji hamowania awaryjnego układu Eyesight w wyniku nieprawidłowego rozpoznania obiektów. Może to doprowadzić do kolizji, jeśli pojazd z tyłu nie zachowywał odpowiedniego dystansu; 53 auta; uaktualnienie oprogramowania modułu Eyesight.
24.05.2021; Ignis z Japonii – połączenie króćca przewodu odpowietrzającego z gniazdem montażowym w zbiorniku paliwa może ulec rozszczelnieniu, prowadząc do wycieku paliwa, co może skutkować pożarem; 89 aut; sprawdzenie i ewentualna wymiana wadliwie połączonych elementów.
08.06.2021; Jimny z Japonii – do elementów elektrycznych układu „eCall” może dostać się wilgoć, powodując zwarcie i zapalenie się kontrolki „SOS” oraz brak transmisji głosowej podczas zdarzenia drogowego uruchamiającego system „eCall”, co może uniemożliwić wezwanie pomocy; 281 aut.
02.07.2021; Jimny z Japonii – może dojść do uszkodzenia przewodów elektrycznych wchodzących w skład wiązek drzwiowych. Może to skutkować brakiem zadziałania poduszek powietrznych lub kurtyn bocznych podczas kolizji; 594 auta; wymiana wiązek drzwiowych.
09.07.2021; Jimny z Japonii – może dojść do zatrzymania pracy pompy paliwa i w konsekwencji niekontrolowanego zgaśnięcia silnika; 237 aut; wymiana pompy paliwa.
09.03.2021; ProAce z Francji (07.10.2016-27.04.2019) – może dojść do przedwczesnego zużycia paska rozrządu. Może to skutkować uszkodzeniem silnika. Jeśli taka sytuacja będzie miała miejsce podczas jazdy, silnik może zgasnąć; 748 aut; uszczelnienie pokrywy układu rozrządu oraz wymiana paska rozrządu, kół zębatych wału korbowego i wałka rozrządu oraz pompy paliwa wysokiego ciśnienia.
06.04.2021; Avensis, Auris, Corolla i RAV4 z Wielkiej Brytanii, Turcji i Japonii (02.03.2015-04.05.2018) – może dojść do wewnętrznego wycieku płynu chłodzącego w chłodnicy układu recyrkulacji spalin (EGR). Może to spowodować mieszanie się płynu chłodzącego z sadzą, co w połączeniu z wysoką temperaturą, jaka panuje w module EGR, może doprowadzić do wytworzenia się tlących nagarów w chłodnicy EGR oraz kolektorze dolotowym, skutkując uszkodzeniami termicznymi w układzie dolotowym. Wystąpienie takiej sytuacji powoduje spadek mocy silnika i zapalenie się lampki kontrolnej sygnalizującej awarię, ale także stopienie kolektora dolotowego lub powstania pożaru; 7045 aut; wymiana chłodnicy układu EGR, sprawdzony zostanie również stan kolektora dolotowego (konieczna może okazać się jego wymiana).
28.05.2021; Auris, C-HR i Corolla oraz NX300 i RX300 z Wielkiej Brytanii, Turcji i Japonii, w zależności od modelu wyposażone w silniki NR lub AR (06.11.2017-27.04.2021) – z powodu niedostatecznej odporności elementów pompy paliwa wysokiego ciśnienia, może dojść do pęknięcia spoiny i wycieku paliwa, co stwarza ryzyko pożaru; 10 601 aut; sprawdzenie oraz ewentualna wymiany pompy paliwa wysokiego ciśnienia.
08.06.2021; Yaris HV z Francji (23.07.2020-28.04.2021) – ze względu na nieprawidłowe oprogramowanie sterownik układu stabilizacji toru jazdy (moduł ECU) może nie dokończyć procesu przetwarzania zadań. W takiej sytuacji na tablicy rozdzielczej zaświecone zostaną różne lampki ostrzegawcze, a układy takie jak np. elektryczny hamulec postojowy będą niedostępne; 3937 aut; zmiana oprogramowania sterownika układu stabilizacji toru jazdy.
02.07.2021; Proace z Francji (16.04-30.04.2021) – połączenie spawane uchwytu sprężyny tylnego zawieszenia z podwoziem pojazdu nie jest zgodne ze specyfikacją. W rezultacie istnieje ryzyko odłączenia uchwytu. Jeśli dojdzie do takiej sytuacji sprężyna tylnego zawieszenia, może wypaść z zaprojektowanej pozycji i spaść na drogę; 78 aut; wykonanie dodatkowego połączenia spawanego w mocowaniu uchwytu.
27.08.2021; Supra z Niemiec (31.07.2018-15.06.2021) – oprogramowanie zarządzające pracą silnika może spowodować uszkodzenie pompy oleju/próżniowej, która dostarcza podciśnienie do urządzenia wspomagającego hamowanie, powodując utratę wspomagania hamowania. W pełni mechaniczne hamowanie (bez wspomagania) nie jest zakłócone i pozostaje dostępne. Może to skutkować wydłużeniem drogi hamowania; 62 auta; zmiana oprogramowania jednostki sterującej silnikiem (ECU).
13.09.2021; Corolla, Highlander, Mirai, RAV4 i Yaris oraz UX z Japonii, Wielkiej Brytanii, Francji, Turcji i USA (08.06.2020-14.07.2021) – ze względu na błąd aktualizacji oprogramowania moduł wymiany danych DCM (Data Communication Module) nie będzie w stanie nawiązać połączenia alarmowego. Jeżeli dojdzie do spełnienia tych warunków, użytkownik pojazdu nie jest ostrzegany o braku możliwości nawiązania połączenia z numerem alarmowym, z wyłączeniem sytuacji, gdy podejmuje on próbę ręcznego nawiązania połączenia (np. połączenie alarmowe lub połączenie w ramach usług „connected services”); 20 054 auta; zmiana oprogramowania modułu wymiany danych (DCM). W przypadku stwierdzenia uszkodzenia modułu zostanie on wymieniony.
16.11.2021; CT 200h z Japonii (09.06-31.07.2020) – w zbiorniku paliwa wykonanym z tworzywa sztucznego połączenie rury wlewu mogło zostać wykonane spawem o niewystarczających parametrach. W takich warunkach może dojść do rozłączenia się powierzchni spawanych, co w konsekwencji może doprowadzić do wycieku paliwa, gdy zbiornik jest pełny lub podczas jego tankowania; 75 aut; wymiana zbiornika paliwa.
25.11.2021; Proace City z Hiszpanii (14.12.2019-24.08.2021) – ze względu na nieprawidłowe oprogramowanie sterownika nadwozia (body ECU) oraz nieprawidłowe doprowadzenie zasilania ogrzewania postojowego istnieje ryzyko, że z tego elementu będzie wyciekać paliwo. W takim przypadku z komory silnika może wydobywać się biały dym, a paliwo może wyciekać na nawierzchnię drogi; 14 aut; aktualizacja oprogramowania sterownika nadwozia, a w razie potrzeby modyfikacja sposobu doprowadzenia zasilania ogrzewania postojowego.
19.01.2021; Amarok (2H) z Niemiec (19.12.2015-22.11.2018), z Argentyny (11.12.2015- 24.10.2018) i Ekwadoru (01.22.2017-01.03.2019) – cięgno podnośnika koła zapasowego może się zerwać, skutkując wypadnięciem na podłoże koła zapasowego zamocowanego pod samochodem; 758 aut; doposażenie w dodatkowe zabezpieczenie koła zapasowego.
23.04.2021; Tiguan T-Line (5N) z Niemiec (6. tydzień 2016 a 11. tydzień 2019) – może dojść do poluzowania się lub odpadnięcia spojlera krawędzi dachu; 236 aut; zamocowanie spojlera krawędzi dachu dwoma dodatkowymi śrubami do pokrywy tylnej.
12.05.2021; Tiguan, Golf, Touran i T-Roc (5N, CD, AU, 1T, AUV, A1) z Niemiec (29.06-31.08.2020) – połączenie spawane między dźwignią pedału hamulca a platformą pedału hamulca może być niewłaściwie wykonane. Podczas naciskania pedału ze zwiększoną siłą (np. podczas hamowania awaryjnego), platforma pedału może odkształcić się lub złamać; 703 auta; sprawdzenie i ewentualna wymiana pedału hamulca.
16.11.2021; Touareg (CR) z Niemiec (16.09-23.11.2020) – do przykręcenia lewego i prawego wahacza poprzecznego do tylnej osi wielowahaczowej zastosowano nakrętki wykonane z nieprawidłowego materiału. Na skutek obciążenia i oddziaływania środowiska powodującego korozję, nakrętka może utracić swoje właściwości z powodu korozji naprężeniowej, co może prowadzić do nierównego ustawienia kierownicy podczas jazdy na wprost oraz do „ściągania” samochodu podczas hamowania/przyspieszania. Może również dojść do nagłego, niemożliwego do opanowania „wychylenia” kół tylnej osi podczas jazdy z większą prędkością; 13 aut; wymiana nakrętek na prawym i lewym wahaczu.
16.11.2021; Golf 8 (CD) z Niemiec (01.09-02.10.2020) – mogły zostać zamontowane w obu przednich drzwiach nieprawidłowe czujniki zderzenia poduszek i napinaczy pasów bezpieczeństwa. Podczas użytkowania samochodu lub w razie wypadku, złącze wtykowe czujnika może się poluzować, co może prowadzić do opóźnionej reakcji bocznej poduszki bezpieczeństwa, poduszki bezpieczeństwa głowy lub napinacza pasa bezpieczeństwa; 33 auta; sprawdzenie i, w razie potrzeby, wymiana czujników zderzenia bocznych poduszek bezpieczeństwa z przodu.
16.11.2021; Tiguan eHybrid (5N) z Niemiec (13.01-11.03.2021) – mogło zostać zamontowane nieprawidłowe cięgno elastyczne zdalnego odblokowania 2/3 oparcia siedzenia w asymetrycznie dzielonej tylnej kanapie; 10 aut; sprawdzenie i ewentualna wymiana cięgna zdalnego odblokowania oparcia.
16.11.2021; T-Roc (A1) z Niemiec (24.02-10.03.2021) – mechanizm zwijający pas bezpieczeństwa przedniego prawego siedzenia może być wadliwy. Podczas gwałtownego hamowania lub bocznego przechylenia samochodu automatyczna blokada pasa bezpieczeństwa może nie zadziałać; 14 aut; sprawdzenie i, w razie potrzeby, wymiana przedniego prawego trójpunktowego pasa bezpieczeństwa z napinaczem.
16.11.2021; Tiguan (5N) z Niemiec (02.2016- 03.2019) – mógł zostać zamontowany zaczep holowniczy z niesprawnym mechanizmem blokującym element zaczepu (blokada mechanizmu odchylania działa nieprawidłowo). Zaczep holowniczy podczas odchylania może nie zostać prawidłowo zablokowany lub zaczep wyglądający na prawidłowo zblokowany może opaść podczas jazdy; 285 aut; sprawdzenie odchylanego elementu zaczepu holowniczego i ewentualna wymiana odchylanego elementu z mechanizmem blokującym.
17.11.2021; ID.3 (E1) z Niemiec (13.10-06.11.2020) – przewód PE (przewód uziemiony) mógł zostać nieprawidłowo przykręcony do urządzenia do ładowania akumulatora wysokowoltowego; 15 aut; sprawdzenie i, w razie potrzeby, poddanie obróbce połączenia śrubowego.
17.11.2021; Arteon eHybrid i Passat GTE (3C, 3H) z Niemiec (03.2020-03.2021) – mogło dojść do zamiany dodatniego przewodu akumulatora oraz przewodu prowadzącego do sterownika układu kontroli akumulatora w skrzynce bezpieczników głównych w bagażniku, co zwiększa ryzyko pożaru; 6 aut; sprawdzenie obu przewodów podłączonych do skrzynki bezpieczników głównych i, w razie potrzeby, ich zamiana miejscami.
09.03.2021; V60, V60CC, V90, V90CC, XC60 oraz XC90, RM 2021 – jednostka sterująca systemu SRS (Supplementary Restraint System) może nie być prawidłowo przymocowana do nadwozia, co oznacza, że system nie zadziała podczas zderzenia; 161 aut; sprawdzenie mocowania jednostki sterującej systemu SRS oraz, jeśli to konieczne, dokręcenie śrub.
26.03.2021; XC40, RM 2021 – dwie nakrętki układu wspomagania hamulców nie są dokręcone odpowiednim momentem obrotowym, co może prowadzić do hałasu i z czasem zmniejszonej skuteczności hamowania; 18 aut; wymiana nakrętek.
16.06.2021; XC90 i S90L Excellence (RM 2016-20) – jeśli płyn lub jego krople są obecne na wyświetlaczu sterowania tylnego siedzenia podczas włączania ekranu sterowania przedniego siedzenia pasażera, może to spowodować, że wybrana operacja dla przedniego siedzenia będzie włączona do pozycji końcowej, co z kolei może prowadzić do obrażeń; 37 aut; aktualizacja oprogramowania.
12.07.2021; S60, V60, V60CC, S90, V90, V90CC, S90L, XC60 i XC90 (RM 2019-20) – może dojść do przepalenia bezpiecznika 15A w niskociśnieniowej pompie paliwowej, co może doprowadzić do zatrzymania i braku możliwości uruchomienia silnika spalinowego. W przypadku pojazdów hybrydowych lub elektrycznych typu plug-in (PHEV) możliwe jest bezpieczne zatrzymanie się lub kontynuowanie jazdy do momentu wyczerpania akumulatora. Usterka zostanie zasygnalizowana poprzez komunikat modułu informacyjnego kierowcy (DIM); 3404 aut; wymiana bezpiecznika.
13.09.2021; S60, V60, S90, S90L i V90 (RM 2022) – gdy moduł informacyjny kierowcy (DIM) wskazuje 150-250 km do wyczerpania paliwa, może dojść do zatrzymania pracy silnika; 16 aut; pobranie nowego oprogramowania.
03.11.2021; XC60 i XC90 (RM 2020) wyposażone w silnik wysokoprężny – istnieje ryzyko awarii turbosprężarki. Jeśli taka wystąpi, istnieje ryzyko uszkodzenia silnika, które może prowadzić do jego zatrzymania; 437 aut; wymiana turbosprężarki.
30.12.2021; XC40 (RM 2019) – może dojść do awarii rozrusznika. Może to skutkować brakiem możliwości rozruchu silnika. W najgorszym przypadku może to nastąpić w sytuacji zatrzymania pojazdu podczas działania funkcji start/stop; 171 aut; pobranie nowego, zmodyfikowanego, oprogramowania.