09.03.2021; S (BR 223) – połączenie wewnętrznych drążków kierowniczych może nie wytrzymać obciążeń podczas jazdy, co może skutkować ich wyłamaniem lub wyrwaniem, powodując pogorszenie sterowności pojazdu; 100 aut; sprawdzenie i w razie potrzeby wymiana wewnętrznych drążków kierowniczych.
09.03.2021; klasa C (BR 205), GLC (BR 253) i EQC (BR 293) – z uwagi na zastosowanie nieodpowiedniej wiązki przewodów modułu sterującego układu kierowniczego, może dojść do utraty elektrycznego wspomagania układu kierowniczego, co zwiększa ryzyko wypadku. W przypadku uszkodzenia wiązki może dojść do zwarcia i pożaru; 677 aut; wymiana wadliwego elementu.
09.03.2021; Spritner (907/910) z Niemiec – może dojść do nieszczelności przewodu hamulcowego oraz wycieku płynu, negatywnie wpływając na skuteczność hamowania i precyzyjność utrzymania pojazdu na pasie ruchu; 283 auta.
16.03.2021; AMG GT coupe 4d (290) – może dojść do odpadnięcia kołpaków w trakcie jazdy, co stwarza zagrożenie odniesienia obrażeń przez innych uczestników ruchu; 135 aut; wymiana kołpaków.
06.04.2021; GLC (253) z silnikiem benzynowym AMG i 4MATIC – połączenie śrubowe przewodu dodatniego rozrusznika może być niezgodne ze specyfikacją. W przypadku wadliwego połączenia przewód dodatni może stykać się z rozrusznikiem, na skutek czego może zostać uszkodzony przez ruch względny. Uszkodzony przewód dodatni może stykać się z obudową rozrusznika, co może z kolei doprowadzić do zwarcia. W zależności od rodzaju zwarcia nie można całkowicie wykluczyć awarii na drodze lub potencjalnego zagrożenia pożarowego; 214 aut; sprawdzenie i w razie potrzeby korekta połączenia śrubowego przewodu rozrusznika.
23.04.2021; Vito (447), 4x4 z Hiszpanii – w instrukcji obsługi podano nieprawidłową maksymalną głębokość brodzenia w trakcie jazdy terenowej. Kierowca może błędnie założyć, że pojazd przejedzie przez wodę o głębokości 60 cm, zamiast 35 cm. W rezultacie woda może dostać się do pojazdu, powodując uszkodzenie elementów, takich jak silnik, elektryka i skrzynia biegów. Może to spowodować awarię napędu lub zwarcie grożące pożarem; 73 auta.
26.04.2021; GLA (247; 19.02-12.08.2020) – może dojść do niezamierzonego uruchomienia poduszki powietrznej pasażera, również w sytuacji gdy została ona prawidłowo deaktywowana, a na fotelu pasażera zamontowany jest fotelik; 16 aut; sprawdzenie i w razie potrzeby skorygowanie uziemienia poduszki.
26.04.2021; CLA i klasa A (118 i 177; 30.07-12.09.2020) – może brakować elementu (prawego jarzma) prawego tylnego fotela do mocowania fotelika dziecięcego w uchwycie isofix, skutkując niedostatecznym zamocowaniem fotelika do uchwytu. W przypadku zderzenia może nie zadziałać funkcja przytrzymywania systemu blokowania ISOFIX na dole; 60 aut; sprawdzenie i ewentualna wymiana uchwytu ISOFIX na prawidłowy.
24.05.2021; Citan (415) z Francji – przewód paliwowy może ocierać się o przewód czynnika chłodniczego, co może skutkować wyciekiem na przewodzie paliwowym w komorze silnika i pożarem; 111 aut.
24.05.2021; GLB (247; 23.04.2019-13.11.2020) – okładziny nadkola przednich błotników mogą oderwać się podczas jazdy, zwiększając ryzyko wypadku; 48 aut; sprawdzenie i ewentualny poprawny montaż mocowania okładzin nadkola z przodu.
24.05.2021; klasy A i B (177 i 247; 26.08-10.10.2019) – odpływ wody kondensacyjnej w układzie klimatyzacji może być niedrożny. Woda może przedostać się do przestrzeni na nogi po stronie kierowcy i pasażera oraz do tunelu środkowego. Na skutek tego na zainstalowanych tam komponentach elektrycznych może dojść do korozji i/lub zwarć i/lub wystąpienia prądów pełzających. Może to mieć różne konsekwencje, na przykład uszkodzenie modułu sterującego SRS, brak możliwości uruchomienia pojazdu, uruchomienie trybu awaryjnego silnika podczas jazdy oraz zakłócenie działania innych komponentów (np. pompy paliwowej, automatycznego/manualnego wezwania pomocy), zwiększając ryzyko wypadku; 6 aut; sprawdzenie odprowadzania wody kondensacyjnej i w razie potrzeby wymiana obudowy rozdzielacza powietrza w układzie klimatyzacji.
24.05.2021; Sprinter (5-tonowe samochody kempingowe z nadwoziem/modyfikacją kampera, typ 906) z Niemiec – może wystąpić usterka elektryczna, mogąca spowodować przejście jednostki sterującej ESP w tryb awaryjny. W takim trybie funkcje oparte na jednostce sterującej ESP, jak sama funkcja ESP i ABS, nie byłyby już dostępne, zwiększając ryzyko wypadku; 7 aut
15.06.2021; klasa C, GLC (205, 253; 05.02.2016-03.11.2020) – połączenie przewodów gazowych układu inertyzacyjnego mogło zostać wykonane niezgodnie ze specyfikacją. W razie wypadku układ skieruje argonowy gaz osłonowy do chłodzenia na gorące elementy silnika, gdzie nastąpi kontakt z czynnikiem chłodniczym R1234yf, zwiększając ryzyko pożaru; 8544 auta; sprawdzenie połączenia przewodów, a w razie potrzeby, ich naprawa.
17.06.2021; Sprinter (907) z Niemiec – zmiana wartości znamionowej bezpiecznika (z 60A na 40A) w celu ochrony układu elektrycznego amortyzatora pneumatycznego – uwzględniona podczas produkcji pojazdu – nie została bezpośrednio naniesiona w literaturze dla klienta i literaturze serwisowej. W związku z tym podczas naprawy mógł zostać przypadkowo założony bezpiecznik o niewłaściwej wartości znamionowej. Jeśli oprócz zastosowania bezpiecznika elektrycznego o zbyt wysokiej wartości (bezpiecznik 60A zamiast 40A) wystąpi dodatkowy błąd elektryczny (np. uszkodzenie przewodu etc.), może to doprowadzić do trwałego zwiększenia przepływu prądu i stopienia się pojedynczych przewodów układu amortyzacji, co zwiększa ryzyko pożaru; 90 aut.
17.06.2021; Citan (415) z kamerą cofania, z Francji – klapa tylna może odblokować się samoczynnie podczas jazdy, a przedmioty będące w bagażniku mogą wypaść z pojazdu przy pokonywaniu np. nierówności drogi; 22 auta.
17.06.2021; GLE, CLS (167; 28.08.2018-18.07.2020) – może być nieprawidłowo zamontowany elastyczny przewód spustowy układu klimatyzacji. W takim przypadku do wnętrza pojazdu może dostawać się woda kondensacyjna z układu klimatyzacji. Woda może dostawać się do wnęki na nogi z lewej/prawej strony i powodować korozję zamontowanych tam części elektrycznych i/lub zwarcie lub prąd pełzający. Wzrasta przez to ryzyko powstania pożaru w wyniku zwarcia. Ponadto może m.in. nie działać automatyczne połączenie alarmowe (eCall), może nie być możliwe odblokowanie pojazdu i/lub jego uruchomienie, jak też może nastąpić aktywacja trybu awaryjnego pracy silnika, zwiększając ryzyko wypadku; 300 aut; sprawdzenie elastycznych przewodów spustowych, a w razie potrzeby ich poprawne zamontowanie.
17.06.2021; klasa E (BR 213) i AMG GT 4-drzwiowe Coupé (BR 290) z silnikiem benzynowym AMG i 4MATIC (15.02.2017-27.11.2020) – przewód dodatni może dotykać do rozrusznika, na skutek czego może zostać on uszkodzony, doprowadzając do zwarcia i w konsekwencji awarii na drodze lub pożaru; 31 aut.
02.07.2021; klasa C Kabriolet (BR 205) i klasy E Kabriolet (BR 238) (29.01-22.03.2021) – z uwagi na nieprawidłowe mocowanie, właściwe ustawienie tylnych zagłówków może być niemożliwe lub mogą one odłączyć się od foteli, co zwiększa ryzyko obrażeń; 7 aut; kontrola i ewentualna wymiana tulei prowadnic zagłówków na tylnych fotelach.
02.07.2021; Sprinter (907) z Niemiec – w złączu wspornika przyczepy mogą powstać pęknięcia, prowadzące do zerwania sprzęgu przyczepy, zwiększając ryzyko wypadku; 166 aut.
02.07.2021; Vito/klasa V (447) z Hiszpanii – wspornik środkowy relingu dachowego może się odczepić. W przypadku poluzowania połączenia śrubowego do montażu wspornika środkowego na relingu dachowym bezpieczne mocowanie ewentualnego obciążenia dachu nie byłoby już zapewnione na stałe. Obciążenie dachu może się poluzować podczas jazdy lub w razie wypadku; 33 auta.
02.07.2021; Vito/klasa V/eVito/EQV (447) z Hiszpanii – mogły być wyposażone we wspornik zacisku hamulca przedniej osi, który nie został wyprodukowany zgodnie ze specyfikacjami. Jeżeli po jednej stronie zainstalowano tego typu wspornik, obciążenia eksploatacyjne powstające podczas hamowania mogą spowodować uszkodzenie części składowej i odpowiedniego obwodu hamulcowego. Ponieważ pojazd zaprojektowano z dwuobwodowym układem hamulcowym, droga hamowania zwiększyłaby się w przypadku awarii obwodu hamulcowego, w szczególności w przypadku zastosowania sterowania ABS/ESP. W skrajnie mało prawdopodobnym przypadku, gdyby pojazd był wyposażony we wspornik zacisku hamulcowego osi przedniej, który nie został wyprodukowany zgodnie ze specyfikacją po obu stronach osi przedniej, a wsporniki miały ulec jednoczesnemu uszkodzeniu, awaria miałaby wpływ na oba obwody hamulcowe. W takim stanie kierujący pojazdem nie mógłby użyć hamulca zasadniczego do zgodnego z przeznaczeniem spowolnienia pojazdu, ale mógłby to zrobić tylko za pomocą hamulca postojowego; 28 aut.
02.07.2021; CLA (BR117), CLA (BR118), GLA (BR156), klasa M/GLE/GL/GLS (BR166), GLE/GLS (BR167), SLK/SLC (BR172), klasa A (BR176 i BR177), AMG GT (BR 190), klasa C (BR205), klasa E Coupé/Cabrio (BR207 i BR238), klasa E (BR213), klasa S Coupé/Cabrio (BR217), CLS (BR218), klasa S (BR222), SL (BR231), klasa B (BR242 i BR246), klasa B/GLA/GLB (BR247), GLC (BR253), CLS (BR257), AMG GT 4-drzwiowe Coupé (BR290), GLE Coupé (BR292), EQC (BR293) i klasa G (BR463) – chwilowy spadek zasilania sieci elektrycznej pojazdu może spowodować, że w momencie wzywania pomocy przesyłana pozycja pojazdu nie będzie odpowiadała aktualnej. W związku z tym przyjazd pojazdów ratunkowych może się opóźnić, co z kolei może zwiększyć skutki wypadku. Sytuacja ta nie ma jednak wpływu na pozostałe funkcje automatycznego i/lub ręcznego wzywania pomocy; 24 970 aut; przewidziana jest zdalna aktualizacja oprogramowania w pojeździe klienta. Możliwa jest poprzez połączenie danych modułu komunikacyjnego, bez konieczności wizyty w warsztacie.
09.07.2021; GLA, klasa M/GLE/GL/GLS, SLK/SLC, klasa A, AMG GT, klasa C, klasa E Coupé/Cabrio, klasa E, klasa S Coupé/Cabrio, CLS, klasa S, SL, klasa B/GLA/GLB, GLC, AMG GT 4 Coupé, GLE Coupé, klasa G (Typ 117, 118, 156, 166, 167, 172, 177, 190, 205, 213, 222, 231, 238, 247, 253, 257, 290, 292 i 463; 30.08.2016-24.07.2020) – automatyczne i ręczne połączenie alarmowe może nie zadziałać poza zasięgiem sieci niektórych operatorów, z powodu błędu w oprogramowaniu. W razie wypadku, system eCall może nie wykonać połączenia alarmowego, a służby ratunkowe nie otrzymają zgłoszenia o zdarzeniu i danych lokalizacyjnych na czas, co może zwiększyć skutki wypadku; 6 aut; aktualizacja oprogramowania.
09.07.2021; CLA, GLA, klasa A, klasa B (Typ 117, 156, 176, 242, 246; 30.11.2016-14.07.2017) – może występować luz pomiędzy łożyskiem wciśniętym w otwór przegubu uniwersalnego wału kierowniczego a przegubem uniwersalnym. Z biegiem czasu wada może pogłębiać się i powodować hałas oraz wpływać na pracę układu kierowniczego i prowadzić do poluzowania łożyska z przegubu uniwersalnego. Spowoduje to ograniczenie sterowności pojazdu i zwiększy ryzyko wypadku; 667 aut; sprawdzenie, a w razie potrzeby wymiana wału kierowniczego.
05.08.2021; Sprinter (906) z Niemiec – przewody hydrauliczne mogą odłączyć się od hydraulicznego wspomagania kierownicy. Może to prowadzić do utraty płynu i wspomagania. W takiej sytuacji pojazdem można nadal kierować mechanicznie, jednak wysiłek wzrasta, zwłaszcza przy niskich prędkościach. Może to zwiększyć ryzyko wypadku; 1823 auta.
05.08.2021; EQC (293; 22.02-28.11.2019) – obudowa akumulatora wysokiego napięcia może ulec korozji i w rezultacie wilgoć może przedostawać się do wnętrza. Może to spowodować usterkę izolacji, uniemożliwiającą ponowne uruchomienie pojazdu, istnieje też ryzyko pożaru; 7 aut; naprawa uszczelnienia obudowy akumulatora wysokiego napięcia.
11.08.2021; Vito/eVito/klasa V/EQV (447) z Hiszpanii – system przywoławczy eCall może nie działać poprawnie. Chwilowy spadek napięcia w pokładowej instalacji elektrycznej w wyniku wypadku może oznaczać, że położenie pojazdu przekazane w wezwaniu alarmowym może nie odpowiadać rzeczywistemu. W rezultacie przyjazd pojazdów ratowniczych może być opóźniony, co może zwiększyć konsekwencje wypadku; 9774 auta. 26.07.2021 uruchomiona została zdalna aktualizacja oprogramowania jednostki sterującej HERMES. Zdalne aktualizacje są automatycznie pobierane i bezpłatnie instalowane w pojeździe klienta bez dodatkowej wizyty w warsztacie za pośrednictwem łącza danych modułu komunikacyjnego. Jeżeli warunki użytkowania pojazdu nie pozwalają na zdalną aktualizację, klienci zostaną zawiadomieni listownie o konieczności wizyty w ASO w celu aktualizacji.
13.09.2021; Vito (447) z Hiszpanii, z przednim napędem, dieslem i manualną skrzynią – funkcja czujnika rozpoznawania biegów może być tymczasowo zablokowana po włączeniu biegu wstecznego do następnej zmiany zapłonu lub uruchomienia silnika. W rezultacie oświetlenie za pojazdem może być niewystarczające dla kierowcy podczas cofania bez światła cofania. Dla innych użytkowników drogi może nie być oczywiste, że pojazd cofa; 358 aut.
13.09.2021; Sprinter (907/910) z Niemiec – przewód hamulcowy przedniej osi może stykać się i ocierać o wewnętrzne wykończenie nadkola. Może to powodować przetarcia, a tym samym wyciekanie płynu hamulcowego podczas eksploatacji; 544 auta.
13.10.2021; klasa E (BR 213), klasa S (BR 222), GLC (BR 253), CLS (BR 257), AMG GT 4-drzwiowe (BR 290), EQC (BR 293) i klasa G (BR 463), (31.07-11.11.2020) – może dojść do poluzowania złącza czujnika zderzenia bocznego. Może to spowodować opóźnienie uruchomienia systemów zabezpieczających przed skutkami wypadków przy zderzeniu bocznym, potencjalnie zmniejszając skuteczność zabezpieczenia; 28 aut; sprawdzenie i, w razie potrzeby, wymiana czujników zderzenia bocznego w drzwiach.
25.11.2021; klasa X (470) z Hiszpanii, z silnikiem OM642 – przewód powrotny chłodnicy oleju może ocierać o belkę poprzeczną osi przedniej. W takim przypadku może dojść do uszkodzenia go i utraty oleju w przedniej części pojazdu. W przypadku rozlania się oleju na jezdnię zachodzi ryzyko wypadku drogowego i obrażeń u innych użytkowników drogi; 413 aut.
08.12.2021; klasa E (BR 213), klasa S (BR 223) i CLS (BR 257) (13-26.10.2021), z układem hamulca postojowego – połączenie śrubowe zacisków hamulcowych na osi przedniej może być niezgodne ze specyfikacją. W związku z tym istnieje możliwość poluzowania się zacisku hamulcowego podczas hamowania. W takim przypadku siła hamowania może być mniejsza, a ponadto mogą poluzować się niektóre komponenty; 58 aut; wymiana śrub przednich zacisków hamulcowych.
08.12.2021; Sprinter (907) z Niemiec – odległość pomiędzy przewodami hamulcowymi a wiązką przewodów elektrycznych może być niewystarczająca i z czasem może dojść do przetarcia. W przypadku przetarcia izolacji przewodu elektrycznego nie można wykluczyć zwarcia i stopienia się przewodu hamulcowego, a tym samym wycieku płynu hamulcowego. W rezultacie w zestawie wskaźników zaświeci się lampka ostrzegawcza poziomu płynu. Z biegiem czasu i w przypadku zignorowania lampki ostrzegawczej poziomu płynu do momentu, gdy zabraknie płynu, droga hamowania może się wydłużyć, co może doprowadzić do zwiększonego ryzyka wypadku. W najgorszym przypadku nie można wykluczyć ryzyka pożaru; 547 aut.
21.12.2021; EQC (293; 22.02.2019-17.12.2020) – wiązka przewodów elektrycznego układu kierowniczego może ulec uszkodzeniu podczas montażu. W takim przypadku wskutek uszkodzonej izolacji do wiązki przewodów, a z czasem także do modułu sterującego układu kierowniczego, może się przedostać woda. Wskutek tego wspomaganie przekładni kierowniczej może ulec awarii podczas jazdy, zwiększając ryzyko wypadku. W takiej sytuacji wyświetlany jest w zestawie wskaźników czerwony komunikat ostrzegawczy; 233 auta; sprawdzenie wiązki przewodów oraz przeprowadzenie ewentualnej naprawy.