• Twoje konto
  • Ustawienia subskrypcji
  • Półka wydań PDF
  • Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Jaguar

Jaguar

Jaguar

Jaguar - brytyjska marka luksusowych samochodów osobowych, która powstała w 1922 roku założona przez Sir Wiliama Lyons'a, jednak pierwotnie nazywała się ona Swallow Sidecar Company i sprzedawała wózki boczne do motocykli. Pierwszy samochód Lyons'a – dwudrzwiowa limuzyna SS1, wszedł na rynek w 1932 roku. Po wojnie zdecydowano o zmianie nazwy na Jaguar, ponieważ skrót SS źle się kojarzył.

W latach 50. marka zaczęła startować w wyścigach samochodowych, m.in w 24-godzinnym Le Mans. Rok po zaprezentowaniu typowo sportowego modelu – XK120C, Jaguar odniósł pierwsze zwycięstwo w Le Mans, a współpraca z Dunlop'em zaowocowała stworzeniem hamulców tarczowych, które okazały się doskonały przepisem na kolejne wygrane. Oprócz tego marka triumfowała we Francji jeszcze 5 razy.

W 1960 r. Jaguar przejął inną brytyjską, luksusową markę - Daimler'a, która słynęła z dostarczania samochodów dla rodziny królewskiej. Rok po przejęciu Daimler'a, na rynek wszedł jeden z najbardziej rozpoznawalnych i uwielbianych modeli marki – E-Type.

Od 2008 roku, Jaguar należy do indyjskiego koncernu Tata Motors

Jaguar - modele

Ikona samochodu

Jaguar E-Pace

Ikona samochodu

Jaguar E-Type

Ikona samochodu

Jaguar F-Pace

Ikona samochodu

Jaguar F-Type

Ikona samochodu

Jaguar I-Pace

Ikona samochodu

Jaguar S-Type

Ikona samochodu

Jaguar X-Type

Ikona samochodu

Jaguar XE

Ikona samochodu

Jaguar XF

Ikona samochodu

Jaguar XJ

Ikona samochodu

Jaguar XJS

Ikona samochodu

Jaguar XK

Ikona samochodu

Jaguar XK8

Jaguar - powiązane artykuły

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Kradli na zachodzie Europy, wpadli w Polsce. Policja odzyskała aż 20 aut [Galeria]

Policjanci z Wrocławia po ponad dwóch latach prac operacyjnych rozpracowali szajkę, która zajmowała się kradzieżami samochodów na terenie Europy Zachodniej, głównie Niemiec i Francji. Wśród odzyskanych aut nie brakuje BMW, Jaguara, Infiniti oraz Audi.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Najszybsze SUV-y, jakie można teraz kupić

Są funkcjonalne, uniwersalne i świetnie sprawdzają się w roli aut rodzinnych. W prezentowanych wersjach potrafią jeszcze pokazać prawdziwie sportowy charakter. Oto ranking 20 mocnych SUV-ów, aktualnie dostępnych w sprzedaży, które łączy jedna cecha – wszystkie na sprint do "setki" potrzebują mniej niż 4,5 s. Rekordzista robi to w czasie 2,6 s!

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego Premium

Najszybsze limuzyny świata – BMW Alpina i Jaguar Arden na mocnym dopingu

Odrobina doładowania jeszcze nikomu nie zaszkodziła – tak w latach 90. myślały tuningowe stajnie Arden i Alpina. Jedna zbudowała lepszego Jaguara, druga – najszybszą limuzyną świata.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Jaguar E-type Roadster serii 1 z 1965 r. na Platynowym Jubileuszu Królowej

Podczas obchodów 70-lecia panowania Królowej Elżbiety II Jaguar Classic pochwalił się kilkoma swoimi produkcjami, w tym unikalnym Roadsterem serii 1 przygotowanym na specjalne zamówienie klienta. Ten pokaz możliwości działu klasyków marki robi wrażenie.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Ranking 20 najgorszych aut ostatniego 25-lecia

Jak wybrać najgorsze samochody ostatniego 25-lecia? To trudne zadanie, a ostateczna decyzja zawsze będzie dla kogoś kontrowersyjna. Mimo to przygotowaliśmy ranking modeli, które naszym zdaniem mogłyby nie istnieć i niczego by to nie zmieniło. To auta, które można uznać nie tylko za nieudane, ale wręcz nieistotne.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Oglądaliśmy wyjątkowego Jaguara w kościele. Maczała w nim palce firma modowa

Połączył je wspólny projekt, którego zwieńczeniem była impreza z DJ-em w kościele San Paolo Converso w Mediolanie. Dwie kultowe brytyjskie marki – Jaguar i Baracuta – stworzyły "Przewodnik po nowych klasykach" pełen inspiracji dla następnych pokoleń. W ramach współpracy powstały też samochód i kurtka wyeksponowane na wieczornym wydarzeniu.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Benzyna i olej aż kapią ze ścian. Wśród okazów dostrzegam limuzynę Wałęsy

Skąd czerpać wiedzę na temat motoryzacji? I dlaczego wcale nie zza kierownicy? Przedstawiamy muzea, które każdy, w kogo żyłach płynie benzyna, powinien zobaczyć.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego Premium

Czy De Tomaso Deauville to kopia Jaguara XJ-a? I co z tym wspólnego ma Daimler?

Powszechnie uważa się, że Jaguar XJ był wzorem dla czterodrzwiowego włoskiego De Tomaso Deauville. Ile tak naprawdę mają ze sobą wspólnego te dwa sedany? Postanowiliśmy to sprawdzić i zestawiliśmy oba auta, a przy okazji wyjaśniamy, dlaczego niektóre Jaguary nazywają się Daimler.

Materiał powstał we współpracy z Jaguar
Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Jaguar I-PACE - luksus, elegancja i sportowe osiągi

Komfortowa kabina, nienaganne prowadzenie, wzorowa stabilność jazdy, ekskluzywny charakter i wszystko to zamknięte w dynamicznej sylwetce sportowego SUVA. Taki właśnie jest elektryczny Jaguar I-PACE

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Jaguar leżał na dachu w lesie. Policja pokazała zdjęcie ku przestrodze

Zdjęcie samochodu, które opublikowała lubelska policja, może posłużyć jako doskonały przykład tego, jak się kończy jazda "na podwójnym gazie". Auto marki Jaguar wypadło z drogi i dachowało. Jak się szybko okazało, 30-letni kierowca miał aż prawie cztery promile alkoholu. Teraz może mu grozić m.in. do dwóch lat pozbawienia wolności.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Ogromny spadek sprzedaży nowych samochodów w Rosji. Brakuje aut, mocno rosną ceny

Dawno nie było tak źle na rosyjskim rynku samochodowym. Sprzedaż nowych aut w pierwszym kwartale 2022 r. spadła aż o 62,9 proc.! Okazuje się, przy tym, że nie wszystkie marki ucierpiały. W górę pną się marki chińskie oraz niektóre firmy z Azji i z zachodu.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

10 najbardziej zawodnych aut

Perfidia tej kategorii polega na tym, że w zasadzie mogłyby to być auta marzeń, gdyby tylko inżynierów zbyt wcześnie nie oderwano od desek kreślarskich. Niestety, tak się nie stało i powstały prawdziwe samochodowe koszmary.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego Premium

Za 50-70 tys. zł można dziś kupić 10-letnią prestiżową limuzynę. Oto najlepsze propozycje!

Od Audi A6 i BMW serii 5 po konkurencyjne modele Lexusa, Mercedesa i Volvo – dziś za 50-70 tys. zł nietrudno kupić prestiżową limuzynę. Podpowiadamy, którą i z jakim silnikiem wybrać, by nie żałować. Oto 10 naszych rekomendacji!

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Od A jak Alfa Romeo do V jak Volvo – tak wyglądały auta znanych marek 60 lat temu

Jakimi samochodami jeździli Europejczycy w latach 60. XX w.? My, Polacy, wiadomo, Syrenkami, Warszawami, potem pierwszymi "dużymi Fiatami". Z zagranicy, tej po wschodniej stronie żelaznej kurtyny, docierały do nas Trabanty, Wartburgi, Skody, Wołgi i Moskwicze. Ale Europa Zachodnia żyła całkiem inną motoryzacją.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Rzeczywiste spalanie 100 klasyków. Czy któryś pali więcej niż 20 l/100 km?

Jakie zużycie paliwa mają klasyczne samochody? Czy jest to znacząco więcej w porównaniu z nowoczesnymi modelami, a może wręcz przeciwnie – zadowalają się mniejszą ilością paliwa niż dzisiejsze cięższe i naszpikowane elektroniką pojazdy. Test zabytkowych modeli pokazuje, jakie jest ich rzeczywiste zapotrzebowanie na paliwo.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Supersportowe legendy lat 80. Od Ferrari F40 do Lamborghini Countacha

Lata 80. były lśniące, wielkie i pełne przesady. Nic dziwnego, że tamta dekada przyniosła pierwszą falę supersamochodów, na czele z Ferrari F40, Porsche 959 i topowym Lamborghini Countach.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego Premium

Jaguar XK8 kontra Mercedes SL 320 – za każdego z nich można było kupić 10 wypasionych kompaktów lub limuzyn klasy średniej. Z archiwum "Auto Świata"

To było porównanie dwóch "kosmicznych" samochodów – kosmicznych, bo pięknych stylistycznie, bardzo rzadkich w latach 90. na polskich drogach, a poza tym bardzo, bardzo drogich. Podstawowa cena Jaguara XK8 cabrio wynosiła 380 tys. zł, a Mercedesa SL 320 – 330 tys. zł.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego Premium

W latach 50. XX w. zdobyły status prawdziwych ikon motoryzacji. Poznajcie 20 najpiękniejszych aut tamtego okresu

Lata 50. XX w. to najciekawszy i najpiękniejszy okres w dziejach motoryzacji. Powstawały wtedy modele do dziś uznawane za stylistyczne perełki, cenione przez kolekcjonerów, będące ozdobą każdej aukcji, zlotu czy konkursu elegancji.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Raport jakości samochodów J.D. Power. Kia i Hyundai znów lepsze od marek niemieckich i japońskich

Samochody koreańskich marek znów górą. Kia, Hyundai i Genesis triumfują w najnowszym rankingu jakości kilkuletnich używanych samochodów instytutu badawczego J.D. Power, wyprzedzając nawet renomowane marki z segmentu premium z Japonii, Niemiec i USA.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego Premium

Akcje naprawcze 2021 – sprawdź, czy jest tu też twój samochód!

Mechanizm jest prosty: gdy producent samochodów zorientuje się, że popełnił błąd, który zagraża bezpieczeństwu użytkowników lub też może mieć negatywny wpływ na środowisko, powinien ogłosić akcję naprawczą. Wzywa posiadaczy do serwisów, gdzie bezpłatnie dokonuje naprawy.
Pokaż więcej

Materiały Premium

  • Volkswagen Multivan T7 1.4 eHybrid – nie za mała ta hybryda?

    Turbobenzynowe 1.4 plus 116-konny elektryk i bateria 10 kWh w dużym vanie – to dobra kombinacja? Sprawdzamy, czy Volkswagen Multivan T7 ma dość mocy, jaki ma zasięg na prądzie, ile pali, gdy ten się skończy, i czy nadal jest tak praktyczny, jak jego poprzednicy

  • Volkswagen ID.Aero – elektryczny Passat

    Model studyjny Volkswagena ID.Aero zapowiada elektryczny wariant Passata. Jego zalety to: aerodynamika, przestronność i zasięg. Ważne: będzie także kombi!

  • Ile paliwa kosztuje dodatkowy bagaż?

    To, że auto objuczone dodatkowymi bagażami pali znacznie więcej niż „na pusto”, nikogo chyba nie dziwi. Warto jednak wiedzieć, że im szybciej jedziemy, tym robi się drożej. Sprawdziliśmy, o ile.

  • Renault Arkana 1.3 TCe 160 R.S. Line – intrygujący design i mikrowsparcie prądu

    Renault Arkana ze 158-konnym silnikiem 1.3 TCe w zgrabny sposób łączy nie tylko modny styl i funkcjonalność SUV-a, lecz także satysfakcjonujące osiągi z umiarkowanym zużyciem paliwa. Sprawdziliśmy je w krótkim teście

  • Mercedes EQB 350 4Matic – czy to elektryk na długie trasy?

    Mercedes EQB 350 4Matic to topowa wersja tego elektrycznego modelu. W szczegółowym teście sprawdziliśmy jego osiągi i realne zużycie prądu oraz zasięg. Czy są one tak optymistyczne, jak obiecuje producent? Czy niemiecki SUV nadaje się na rodzinne, wakacyjne podróże?

  • Boisz się inflacji? Wydaj wszystko na stare auta!

    Robert i Piotr rozmawiają tym razem z Robertem Brykałą, który na kupowaniu klasyków zna się, jak nikt inny. Robert Brykała jest nie tylko uznanym fotografem motoryzacyjnym, który zaczynał swoją przygodę w Auto Świecie, ale też właścicielem imponującej i cennej kolekcji aut, głównie z lat 90 i czasów PRL-u. Wiele z nich kupił za grosze, zanim stały się ponownie modne, inne uratował przed złomowaniem – teraz uchyla rąbka tajemnicy, jakie auta warto kupić dziś, zanim ich ceny pójdą w górę. Z rozmowy dowiecie się też o tym, co stało się z Muzeum Skarb Narodu i Wystawą Klasyki w FSO, której był współtwórcą i "wymarzycielem". Kiedy znów będzie można zwiedzać wystawę, która przez wielu uznana była za najciekawsze muzeum motoryzacyjne w Polsce?

  • 10 nowoczesnych diesli, na które musisz uważać

    O wadach i problemach 2.0 TDI PD napisano już tomy, tak samo zresztą jak i o kłopotach z 1.9 dCi czy 2.0 D-4D. Tym razem sięgamy więc po 10 jednostek głównie z ostatnich lat – też mogą narazić was na wysokie koszty, poza tym w większości są to już bardzo zaawansowane i skomplikowane konstrukcje.

  • Piętnaście sposobów na upał w samochodzie bez klimatyzacji

    Kiedy temperatura przekracza 30 stopni, w nasłonecznione dni, w rozgrzanym aucie może być nawet 50 stopni ciepła. Jak przetrwać taki upał w samochodzie bez klimatyzacji?

  • Tych modeli nie kupuj! Najgorsze wersje popularnych samochodów

    Nawet najbardziej renomowane marki samochodowe mają wersje, które polecić można tylko... najgorszym wrogom. To samochody niedopracowane, które po prostu muszą się zepsuć. Jakich zatem modeli unikać?

  • Subaru Forester II (2002-07) – weryfikując stan techniczny, bardzo dokładnie wszystko sprawdźcie!

    Korozja, korozja i... jeszcze raz korozja! To dziś największy wróg Forestera 2. generacji. Koroduje podwozie, nadwozie, różne elementy w komorze silnika – weryfikując stan techniczny, bardzo dokładnie wszystko sprawdźcie!

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech