Logo

Logo Jaguara nie podoba się nawet w Jaguarze. Wyciekł list

Jak informuje Carscoops, dziennikarze serwisu "Autocar India" dotarli do listu od wewnętrznego zespołu projektowego Jaguara. Jego treść skierowana była do dyrektora kreatywnego marki.

Designerzy skarżą się w nim na projekt rebrandingu. Z treści ma wynikać, że nie są zadowoleni ani z decyzji o powierzeniu całego procesu zewnętrznej agencji kreatywnej i pominięciu ich w procesie kreacji nowej identyfikacji wizualnej marki, dla której pracują, ani też z efektów jej pracy.

Projektanci Jaguara w liście podpisanym przez 30 członków zespołu projektowego, przekazanym na ręce Gerry'ego McGoverna, szefa designu firmy, na dwa lata przed publiczną prezentacją nowego logo napisali — "Uznaliśmy, że logo odbiega od narracji i identyfikacji wizualnej produktów Panthera".

Dowiedz się więcej:

"Na produkcie logo jest zbyt zaokrąglone i zbyt zabawne" — czytamy dalej w liście. Designerzy zauważają w nim także, że logo ma zbyt wiele wspólnego z identyfikacją wielu innych marek, wbrew hasłu reklamowemu, zaprezentowanemu wraz z nowym logo — "Copy nothing".

Za kreację marki odpowiadała firma Accenture Interactive.

Poznaj kontekst z AI

Dlaczego rebranding Jaguara wywołał kontrowersje?
Kto odpowiadał za nową identyfikację wizualną Jaguara?
Co projektanci Jaguara sądzą o nowym logo?
Jakie zarzuty mają designerzy Jaguara wobec agencji kreatywnej?
Udostępnij:
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium