Jak informuje Carscoops, dziennikarze serwisu "Autocar India" dotarli do listu od wewnętrznego zespołu projektowego Jaguara. Jego treść skierowana była do dyrektora kreatywnego marki.
- Przeczytaj także: Nie ma lepszych SUV-ów niż te. Każdym zrobiliśmy po 100 tys. km. Nr 1 to kompletne zaskoczenie
Designerzy skarżą się w nim na projekt rebrandingu. Z treści ma wynikać, że nie są zadowoleni ani z decyzji o powierzeniu całego procesu zewnętrznej agencji kreatywnej i pominięciu ich w procesie kreacji nowej identyfikacji wizualnej marki, dla której pracują, ani też z efektów jej pracy.
Projektanci Jaguara w liście podpisanym przez 30 członków zespołu projektowego, przekazanym na ręce Gerry'ego McGoverna, szefa designu firmy, na dwa lata przed publiczną prezentacją nowego logo napisali — "Uznaliśmy, że logo odbiega od narracji i identyfikacji wizualnej produktów Panthera".
Dowiedz się więcej:
- Ta marka rezygnuje z produkcji aut? A mimo to zmienia swoje logo
- Jaguar zadziwił cały świat. Nowy model może być szokiem
"Na produkcie logo jest zbyt zaokrąglone i zbyt zabawne" — czytamy dalej w liście. Designerzy zauważają w nim także, że logo ma zbyt wiele wspólnego z identyfikacją wielu innych marek, wbrew hasłu reklamowemu, zaprezentowanemu wraz z nowym logo — "Copy nothing".
Za kreację marki odpowiadała firma Accenture Interactive.
- Przeczytaj także: Oto obowiązkowe wyposażenie samochodu w 2025 r. Dwa elementy są kluczowe