Auto Świat Wiadomości Aktualności Logo Jaguara nie podoba się nawet w Jaguarze. Wyciekł list

Logo Jaguara nie podoba się nawet w Jaguarze. Wyciekł list

Rebranding Jaguara wywołał niemałe poruszenie nie tylko w branży motoryzacyjnej. Rozgłos zyskał — choć nie do końca pozytywny — także w mainstreamowych mediach. Jak się okazuje, nowa identyfikacja wizualna marki wzbudziła podobne, a może nawet nieco większe kontrowersje również wewnątrz samej firmy.

Jaguar Type 00 Concept
Jaguar Type 00 ConceptJaguar

Jak informuje Carscoops, dziennikarze serwisu "Autocar India" dotarli do listu od wewnętrznego zespołu projektowego Jaguara. Jego treść skierowana była do dyrektora kreatywnego marki.

Designerzy skarżą się w nim na projekt rebrandingu. Z treści ma wynikać, że nie są zadowoleni ani z decyzji o powierzeniu całego procesu zewnętrznej agencji kreatywnej i pominięciu ich w procesie kreacji nowej identyfikacji wizualnej marki, dla której pracują, ani też z efektów jej pracy.

Projektanci Jaguara w liście podpisanym przez 30 członków zespołu projektowego, przekazanym na ręce Gerry'ego McGoverna, szefa designu firmy, na dwa lata przed publiczną prezentacją nowego logo napisali — "Uznaliśmy, że logo odbiega od narracji i identyfikacji wizualnej produktów Panthera".

Dowiedz się więcej:

"Na produkcie logo jest zbyt zaokrąglone i zbyt zabawne" — czytamy dalej w liście. Designerzy zauważają w nim także, że logo ma zbyt wiele wspólnego z identyfikacją wielu innych marek, wbrew hasłu reklamowemu, zaprezentowanemu wraz z nowym logo — "Copy nothing".

Za kreację marki odpowiadała firma Accenture Interactive.

Powiązane tematy:Jaguarlogorebranding
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków