- Jaguar wycofa aż pięć modeli z rynku i to w tempie ekspresowym
- Co zaskakujące, model I-Pace, jedyny elektryk marki, będzie jednym z wycofanych pojazdów
- To modele Land Rovera stanowią dziś główne motory sprzedaży i dochodu grupy JLR
- Zachęcamy do oddawania głosów w specjalnej ankiecie, która znajduje się pod artykułem
Firma Jaguar od dłuższego czasu zmaga się z problemami finansowymi. Jak wyjaśnił Mardell podczas spotkania z inwestorami, żaden z wycofywanych modeli nie przynosił zysków.
Eliminujemy pięć produktów, wszystkie o niskiej wartości. Na żadnym z tych pojazdów nie zarobiliśmy jakichkolwiek pieniędzy, więc zastępujemy je nowymi pojazdami, powstałymi na nowej architekturze
- czytamy w oficjalnym komunikacie.
Jaguar usuwa z oferty swoje auta, a jego niemiecki konkurent - Audi - właśnie pokazał nową generację modelu A5. Dalsza część artykułu, w której wymieniamy wszystkie usuwane z gamy modele Jaguara, znajduje się pod materiałem wideo
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoJaguar zmniejsza gamę o pięć modeli
Obecnie głównymi motorami sprzedaży grupy JLR (Jaguar-Land Rover) są modele Land Rovera: flagowy Range Rover, Range Rover Sport oraz Defender. W drugim kwartale 2024 r. sprzedano ich ponad 111 tys. sztuk, co stanowi 59 proc. sprzedaży JLR i 85 proc. zysków firmy. Które modele Jaguara znikną z oferty?
Nie wiadomo, kiedy dokładnie z salonów Jaguara znikną wycofywane modele, ale wiadomo, że wszystkie znikną z rynku najpóźniej do końca tego roku (w salonach pozostaną tylko te, które już w nich stoją i czekają na klientów). Do końca roku znikną:
- Jaguar XE,
- Jaguar XF,
- Jaguar E-Pace,
- Jaguar I-Pace,
- Jaguar F-Type.
Największym zaskoczeniem zdaje się wycofanie modelu I-Pace, jedynego elektryka marki. W kontekście zaostrzania norm emisji CO2 wydawać by się mogło, że to właśnie on powinien pozostać w ofercie. Najwyraźniej jednak jego produkcja jest również wyjątkowo nieopłacalna.