Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Jaguar XF

Jaguar XF

Ikona samochodu

Jaguar XF to usportowiony samochód klasy średniej-wyższej. Auto weszło na rynek w 2008 roku zastępując model S-Type.

XF co prawda konstrukcyjnie bazuje na swoim poprzedniku, ale wiele elementów, w tym szkielet, zostało wzmocnionych. Stylistyka nadwozie jest raczej stonowana, bez fantazyjnych kształtów, lecz z wieloma, ostrzejszymi liniami. Z przodu natomiast dominuje sporych rozmiarów atrapa chłodnicy.

W 2011 roku auto przeszło facelifting, który objął modernizacje reflektorów i tylnych świateł. Początkowo auto było dostępne wyłącznie jako 4-drzwiowy sedan, lecz w 2012 roku dodano także odmianę kombi o nazwie XF Sportbreak. I tak spory, 500-litrowy bagażnik limuzyny został powiększony o kolejne 50 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy można było otrzymać aż 1675 litrów przestrzeni bagażowej. Oprócz tego pasażerowie w II rzędzie siedzeń mieli do dyspozycji więcej miejsca nad głowami, lecz w obu przypadkach nie mieli powodów do narzekania na brak wygody.

Szefowie marki przewidzieli dosyć szeroką gamę jednostek napędowych. I tak wśród benzyniaków, najmniejsza była 3-litrowa V6-ka o mocy 340 KM. Topowa odmiana XF-R wyposażona była w widlastą „ósemkę” o pojemności 5 litrów i mocy 510, a XFR-S – 550 KM (również dostępna w wersji Sportbreak, jednak ta, nie była oferowana w Polsce). Wśród diesli dostępne były jednostki o pojemności 2, 2.2 i 3 litrów. Ich moc wahała się między 163 a 275 KM. Moment obrotowy mógł być przekazywany na tylną lub obie osie za pośrednictwem skrzyni automatycznej o 6 lub 8 przełożeniach.

W 2015 roku Jaguar wprowadził II generację XF-a, i tym razem auto zostało zbudowane od zera. Nadwozie zostało wykonane w 75 % z aluminium i co ciekawe, udało się osiągnąć niemal idealne rozłożenie masy – po 50 % na każdą oś. Stylistyka pozostała raczej taka sama jak w poprzedniku, jednak tył pojazdu zmienił się na lepsze. Pod maską zagościły tym razem także jednostki 4-cylindrowe. Benzyniak ma 2 litry pojemności i rozwija 240 KM. Dostępny jest także większy, 3-litrowy silnik V6 o mocy 340 lub 380 KM. Wśród diesli mamy do wyboru 2-litrowy motor o mocy 163 lub 180 KM, a większy silnik V6 o pojemności 3 litrów legitymuje się mocą 300 KM. Standardowo napędzane są tylne koła, lecz niektóre jednostki napędowe można połączyć z napędem na obie osie. Za przeniesienie momentu obrotowego odpowiada 6-stopniowy manual lub 8-biegowy automat. Jaguar nie przewidział w II generacji nadwozia kombi.

Głównymi rywalami Jaguara XF są Audi A6, BMW serii 5, Lexus GS oraz Mercedes-Benz klasy E.

Jaguar XF - generacje

Ikona samochodu

Jaguar XF (2007 - )

Jaguar XF - powiązane artykuły

Ranking kombi klasy wyższej z dieslem - 10 najciekawszych propozycji

Ranking kombi klasy wyższej z dieslem - 10 najciekawszych propozycji

Oto praktyczne wersje aut klasy wyższej, które sprawdzą się w różnych sytuacjach – i w roli rodzinnych transportowców, i pojazdów do małego biznesu. Tym razem wybraliśmy 10 aut z dieslem w różnej cenie.

Za 50-70 tys. zł można dziś kupić 10-letnią prestiżową limuzynę. Oto najlepsze propozycje!

Za 50-70 tys. zł można dziś kupić 10-letnią prestiżową limuzynę. Oto najlepsze propozycje!

Od Audi A6 i BMW serii 5 po konkurencyjne modele Lexusa, Mercedesa i Volvo – dziś za 50-70 tys. zł nietrudno kupić prestiżową limuzynę. Podpowiadamy, którą i z jakim silnikiem wybrać, by nie żałować. Oto 10 naszych rekomendacji!

Kolejna licytacja aut premium w Urzędzie Skarbowym

Kolejna licytacja aut premium w Urzędzie Skarbowym

Tym razem Urząd Skarbowy w Bielsku-Białej wystawia na sprzedaż dwa samochody przejęte od zadłużonej firmy z tego miasta. Pod młotek pójdą niebawem Audi A3 oraz Jaguar XF. Brakuje im jednak kluczyków

Top 10 - tanie i kuszące limuzyny

Top 10 - tanie i kuszące limuzyny

30 tys. zł to z pewnością niemało jak na auto używane, ale jeśli przyjrzymy się samochodom, które można za to kupić, spojrzymy na tę kwotę inaczej. Pokusa zakupu limuzyny jest duża, ale istnieje spore ryzyko.

Jaguar XF po liftingu – ładniejszy i z nowymi silnikami

Jaguar XF po liftingu – ładniejszy i z nowymi silnikami

Jaguar zaprezentował poliftingowy model XF. Wprowadzone zmiany dotyczą zarówno sedana, jak i kombi. Auta po zmianach mają poprawioną stylistykę nadwozia oraz całkowicie przeprojektowane wnętrze. Nie zabrakło też nowości w technice brytyjskiego samochodu.

Luksusowe kombi z benzynowym silnikiem - które będzie lepszym wyborem?

Luksusowe kombi z benzynowym silnikiem - które będzie lepszym wyborem?

Kombi, nawet te duże i luksusowe, przeważnie są zamawiane z silnikami Diesla. Tym razem jednak postanowiliśmy sprawdzić, ile palą, jak jeżdżą i co potrafią BMW serii 5, Jaguar XF i Volvo V90 z 4-cylindrowymi jednostkami benzynowymi

Jaguar XF Sportbrake – najpiękniejszy w klasie | TEST

Jaguar XF Sportbrake – najpiękniejszy w klasie | TEST

W zasadzie o mężczyznach powinno się mówić „przystojny”, choć z drugiej strony w dzisiejszych czasach określenie „najpiękniejszy” pewnie też pasuje. Tak, Jaguar XF Sportbrake, czyli kombi, jest jednym z najładniejszych przedstawicieli swojego gatunku. A to nie jedyna zaleta tego modelu.

Porównanie łatwości obsługi samochodów - proste funkcje, zbędne komplikacje, nasze frustracje

Porównanie łatwości obsługi samochodów - proste funkcje, zbędne komplikacje, nasze frustracje

Kontrola poziomu oleju, ustawienie zegarka czy zmiana stacji radiowej – trywialne czynności, które w nowoczesnych autach nierzadko wymagają wprawy lub fachowej wiedzy. Sprawdziliśmy, gdzie proste rzeczy są najtrudniejsze

Jaguar XF Sportbrake - ładny, zwinny i rodzinny

Jaguar XF Sportbrake - ładny, zwinny i rodzinny

Rodzinny Jaguar – to już grali, ale jeszcze nigdy tak pięknie, jak teraz! Jaguar XF Sportbrake uwodzi urodą, rozpieszcza przestrzenią i angażuje sportowym prowadzeniem. Choć są też „ale”

Jaguar XF Sportbrake - wielki brytyjczyk

Jaguar XF Sportbrake - wielki brytyjczyk

Jaguar XF Sportbrake to nie tylko ładne auto. To przede wszystkim kombi, które w luksusowych warunkach umożliwi dalekie podróże całej rodzinie. Dodatkowymi atutami są mocny silnik Diesla oraz napęd na obie osie.

Jaguar XF Sportbrake – powrót kombi

Jaguar XF Sportbrake – powrót kombi

Druga generacja Jaguara XF również doczekała się wariantu kombi. Praktyczniejsza wersja modelu niebawem dołączy do oferty.

Jaguar XF 3.0 TDV6 R-Sport – Gentleman z pazurem| TEST

Jaguar XF 3.0 TDV6 R-Sport – Gentleman z pazurem| TEST

Ma 300-konny silnik, gigantyczny moment obrotowy, jest zwinny niczym mały kociak, a do tego niewiele pali. Brzmi jak przepis na auto doskonałe? Jaguar XF 3.0 TDV6 ma wiele zalet, ale idealny nie jest.

Jaguar XF 3.0 TDV6 R-Sport - Drapieżny też z dieslem

Jaguar XF 3.0 TDV6 R-Sport - Drapieżny też z dieslem

Odpycha się siłą 700 Nm z tylnych łap, posłusznie słucha poleceń i zwinnie pomyka, a jego zmysłowa sylwetka nigdy się nie zestarzeje. Mimo to Jaguar XF 3.0 TDV6 ideałem nie jest.

A może pan dyrektor wolałby jednak Jaguara?

A może pan dyrektor wolałby jednak Jaguara?

Fajnie mieć służbowe Audi A6 albo BMW serii 5. Tyle że nawet takie auta mogą się menedżerom znudzić... Jaguar bardzo na to liczy. Czy warto jednak wybrać XF-a zamiast „klasyki gatunku”?

Jaguar XF 25t - prowadzenie ponad komfort

Jaguar XF 25t - prowadzenie ponad komfort

Z dobrymi wrażeniami z wstępnych jazd w pamięci przystąpiliśmy pełni nadziei do pierwszego testu Jaguara XF-a w polskich warunkach. Niestety, ze względu na stan naszych dróg musieliśmy nieco zweryfikować swoje zdanie

Jaguar XF - prowadzenie ponad komfort

Jaguar XF - prowadzenie ponad komfort

Z dobrymi wrażeniami z wstępnych jazd w pamięci przystąpiliśmy pełni nadziei do pierwszego testu Jaguara XF-a w polskich warunkach. Niestety, ze względu na stan naszych dróg musieliśmy nieco zweryfikować swoje zdanie.

Niemiecki styl "anglika" - pierwsza jazda Jaguarem XF

Niemiecki styl "anglika" - pierwsza jazda Jaguarem XF

Jaguar najpierw podkupił specjalistów z BMW, a teraz nowymi modelami próbuje zabrać klientów niemieckim markom. Po mniejszym XE przyszła pora na XF-a, czyli rywala serii 5

Jaguar XF - niemiecki styl Anglika

Jaguar XF - niemiecki styl Anglika

Jaguar najpierw podkupił specjalistów z BMW, a teraz nowymi modelami próbuje zabrać klientów niemieckim markom. Po mniejszym XE przyszła pora na XF-a, czyli rywala serii 5.

Redakcja poleca
Nowy Jaguar XF - oficjalna prezentacja

Nowy Jaguar XF - oficjalna prezentacja

Jaguar w pełnej okazałości zaprezentował najnowszy model XF. Samochód odbędzie swój publiczny debiut podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku.

Nietypowa premiera Jaguara XF

Nietypowa premiera Jaguara XF

Tydzień przed swoją oficjalną nowy Jaguar XF pokona, w dość niezwykły sposób, krótką trasę w Londynie.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech