Elegancki XF Sportbake powalczy głównie z dużymi kombi premium z Niemiec: Audi A6 Avant, BMW serii 5 Touring i Mercedesem Klasy E Kombi. Nie można też zapominać o nowym Volvo V90, które niedawno przystąpiło do zaciętej rywalizacji w tym wymagającym segmencie. Jaguar będzie stanowił dla wspomnianych aut interesującą alternatywę.

Kombi brytyjskiej marki ma 4955 mm długości, więc jest delikatnie krótsze od poprzednika (o 6 mm). Więcej miejsca w kabinie osiągnięto poprzez znaczne powiększenie (o 51 mm) rozstawu osi pojazdu – do 2960 mm. Standardowa pojemność bagażnika wynosi 565 litrów. Po złożeniu oparć tylnych siedzeń przestrzeń ładunkowa wzrasta do 1700 litrów. Tylne zawieszenie jest pneumatyczne z funkcją samopoziomowania, która przyda się przy cięższym załadunku.

Gama jednostek napędowych będzie składać się z cztero- i sześciocylindrowych silników benzynowych i wysokoprężnych o mocy od 163 do 380 KM. Podstawowa wersja otrzyma napęd na koła tylne, wyższe będą napędzane na obie osie. Najmocniejszy XF Sportbrake S, wyposażony w motor 3.0 V6 wspomagany kompresorem, przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 5,5 sekundy. Topowy diesel imponuje z kolei generowanym momentem obrotowym o wartości 700 Nm.

W zależności od wybranego silnika, auto może ciągnąć przyczepę o masie własnej wynoszącej 1900-2000 kg. Hak jest wysuwany elektrycznie spod zderzaka. Manewrowanie z przyczepą ułatwia seryjny asystent.

Zamówienia na Jaguara XF Sportbrake można już składać w Wielkiej Brytanii. Cennik otwiera kwota niespełna 35 tys. funtów. Sprzedaż w kontynentalnej Europie rozpocznie się nieco później. W Polsce auto pojawi się w październiku.