- Jaguar XF po liftingu napędzany jest nowym dieslem o mocy 204 KM, który jest miękką hybrydą, lub jednym z dwóch benzyniaków generujących 250 KM bądź 300 KM
- W dieslu moment obrotowy dostarczany jest do tylnych lub do wszystkich kół, w słabszym benzyniaku tylko do tylnych, a w topowym seryjny jest napęd 4x4
- Samochód już można zamawiać w Polsce, a pierwsze egzemplarze dotrą do klientów wiosną 2021 roku
Jaguar XF, który obecnie jest w sprzedaży, to druga generacja luksusowego modelu rodem z Wielkiej Brytanii. Samochód oferowany od 2015 roku występuje jako sedan oraz kombi Sportbrake z bagażnikiem o pojemności 565-1700 l. Teraz obie wersje nadwoziowe zostały poddane liftingowi.
Zmiany wizualne wprowadzone na zewnątrz samochodu nie są znaczące, ale zauważalne. Z przodu przeprojektowano zderzak z większymi i mniejszymi wlotami powietrza, zastosowanymi dla zwiększenia wizualnej szerokości. Taki efekt uzyskano również dzięki nowej osłonie chłodnicy z detalem w postaci siatki inspirowanej legendarnym logo Jaguara. W bocznych otworach wentylacyjnych błotnika znajduje się teraz ikoniczne logo marki.
Przeczytaj też:
- Volkswagen Tiguan – czas na lifting
- Volvo S60 T8 Polestar Engineered – zimny Szwed
- BMW X6 M Competition – torowe monstrum czy autostradowy ścigant?
Z przodu dostrzeżemy też ledowe lampy, które montowane są w standardzie każdej odmiany, natomiast w przypadku specyfikacji SE oraz HSE dostępna jest funkcja asystenta automatycznych świateł drogowych (AHBA). Wykorzystuje ona kamerę skierowaną do przodu i automatycznie przełącza światła drogowych i mijania w taki sposób żeby prowadzącemu zapewnić jak najlepszą widoczność, a jednocześnie zapobiega oślepianiu innych kierowców.
Z tyłu optyczne obniżenie pojazdu uzyskano dzięki zastosowaniu szerszego zderzaka oraz dyfuzora w kolorze nadwozia. W sedanie dodatkowo zastosowano ciemne obramowanie świateł. Niezależnie od wybranej wersji wyposażeniowej Jaguar XF dostępny jest opcjonalnie z pakietem Black, który nadaje autu bardziej dynamiczny wygląd.
Jaguar XF po liftingu – wnętrze o luksusowym charakterze
Jaguar XF ma zupełnie nowe wnętrze o luksusowym charakterze. To zasługa wysokiej jakości materiałów wykończeniowych, w tym drewnianych oklein. Stylistyka kokpitu stała się odważniejsza i bardziej zorientowana na kierowcę. Konsola środkowa płynnie przechodzi w deskę rozdzielczą, wyposażoną w opcjonalną, bezprzewodową ładowarkę.
W centrum kokpitu znalazł się zakrzywiony, szklany ekran dotykowy HD o przekątnej 11,4 cala, opakowany w elegancką obudową ze stopu magnezu. Za pomocą wyświetlacza obsługuje się większość urządzeń pokładowych samochodu.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoWażnym elementem zmodernizowanego pojazdu są nowe fotele, które zapewniają wygodę podczas jazdy za sprawą lepszej amortyzacji. Wyższy komfort uzyskano dodatkowo dzięki lepszemu pokryciu stref podgrzewanych oraz klimatyzowanych.
Jaguar XF – nowy diesel to miękka hybryda
Pod maską samochodu może pracować 2-litrowy diesel nowej generacji o mocy 204 KM (napęd na tył lub 4x4), bądź jeden z dwóch doładowanych benzyniaków – o mocy 250 KM lub 300 KM. Słabsza wersja występuje z napędem na tył, a mocniejsza na obie osie. Niezależnie od wybranej wersji silnikowej moment obrotowy dostarczany jest do kół za pomocą 8-stopniowej, automatycznej skrzyni.
Wersja wysokoprężna, która zastąpiła w ofercie jednostkę o mocy 180 KM, to miękka hybryda z 48-woltowym akumulatorem umieszczonym pod podłogą bagażnika. W tej postaci sedan z tylnym napędem przyspiesza do setki w 7,6 s, a średnie spalanie wynosi 4,9 l/100 km, natomiast kombi z napędem na wszystkie koła 100 km/h uzyskuje po 8 s, pry średnim zapotrzebowaniu na olej napędowy na poziomie 5,2 l/100 km.
Benzyniak o mocy 250 KM osiąga setkę po 6,9 s, a jego średnie spalanie kształtuje się na poziomie 8 l/100 km. Z kolei topowa jednostka napędowa popisuje się sprintem do 100 km/h już po 6,1 s.
Jaguar XF po modernizacji już jest w sprzedaży w Polsce i można go zamawiać. Pierwsze egzemplarze mają dotrzeć do klientów wiosną 2021 roku. Ceny samochodu w wersji sedan i z silnikiem wysokoprężnym zaczynają się od 232 900 zł, a jako kombi kosztuje 247 300 zł. Słabszy benzyniak to wydatek minimum 242 700 zł za wersję 4-drzwiową i 256 900 zł za kombi. Topowy benzyniak jako sedan kosztuje od 269 900 zł, a jako kombi od 284 300 zł.
Galeria zdjęć
Z tyłu optyczne obniżenie pojazdu uzyskano dzięki zastosowaniu szerszego zderzaka oraz dyfuzora w kolorze nadwozia. W sedanie dodatkowo zastosowano ciemne obramowanie świateł
W zależności od wybranej wersji silnikowej samochód ma napęd na koła tylne lub 4x4
W topowej, 300-konnej wersji auto ma standardowo napęd na wszystkie koła
Centralnym punktem kokpitu jest dotykowy ekran o przekątnej 11,4 cala
We wnętrzu wygospodarowano dużo miejsca w obu rzędach siedzeń
Jak przystało na samochód klasy premium wnętrze wykończono materiałami wysokiej jakości
Niezależnie od wybranej wersji silnikowej moment obrotowy przekazywany jest na koła za pomocą 8-stopniowej, automatycznej przekładni
Z przodu przeprojektowano zderzak z większymi i mniejszymi wlotami powietrza zastosowanymi dla zwiększenia wizualnej szerokości
Do wyboru są trzy silniki – dwa benzynowe o mocy 250 KM lub 300 KM oraz wysokoprężna, miękka hybryda generująca 204 KM
W przypadku kombi bagażnik ma pojemność 565-1700 l
W wybranych wersjach wnętrze wykończono drewnianymi aplikacjami
Samochód już można zamawiać w Polsce, a pierwsze egzemplarze dotrą do klientów wiosną 2021 roku
Niezależnie od wybranej wersji wyposażeniowej Jaguar XF dostępny jest opcjonalnie z pakietem Black, który nadaje autu bardziej dynamiczny wygląd