Logo
WiadomościPremieryChiński Defender? Jetour wjeżdża do Polski i ma model, który może namieszać

Chiński Defender? Jetour wjeżdża do Polski i ma model, który może namieszać

Nowa chińska marka Jetour wchodzi na polski rynek. Należąca do koncernu Chery marka wystartuje ze sprzedażą w listopadzie w 15 salonach w Polsce. Na początek zaoferuje trzy modele: T2, Dashing i X70 Plus. Szczególnie ciekawie zapowiada się ten pierwszy, który może być początkiem nowego segmentu samochodów w Polsce i Europie.

Jetour wchodzi na polski rynek. Ma model, który może przekonać wiele osób
Auto Świat
Jetour wchodzi na polski rynek. Ma model, który może przekonać wiele osób
  • Jetour, chińska marka SUV-ów należąca do koncernu Chery, debiutuje na polskim rynku
  • Marka planuje konkurować cenowo i na początku oferować trzy modele: Dashing, T2 i X70 Plus
  • Oficjalna sprzedaż samochodów rozpocznie się w listopadzie
  • W 2026 r. Jetour planuje rozszerzyć sieć dealerów w Polsce do 30 punktów oraz wprowadzić nowe modele, w tym flagowy T3

Chińska motoryzacja coraz śmielej podbija polski rynek, a kolejnym dowodem na to jest debiut marki Jetour. Producent ma ambicję mocno namieszać w segmencie SUV-ów i już niedługo bić się o pierwsze miejsca w sprzedaży wśród chińskiej konkurencji na polskiej arenie.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Skąd pochodzi Jetour?

Jetour jest marką, która należy do chińskiego koncernu Chery, choć w oficjalnych komunikatach podkreśla, że jest bardzo uniezależniona, posiadając swoje własne centra badawczo-rozwojowe, a nawet własne silniki.

Chońska marka pojawiła się w Polsce dzięki współpracy z prywatnym importerem Asian Automotive Distribution Center (AADC). To właśnie ten importer, odpowiedzialny za wprowadzenie na polski rynek już ośmiu chińskich marek, zajmie się dystrybucją Jetoura. Warto dodać, że AADC współpracuje z ponad 100 dealerami w całym kraju, a liczba ta ma wzrosnąć w związku z ekspansją nowej marki.

Ile kosztuje Jetour w Polsce?

Jetour wchodzi na rynek, który już teraz jest mocno nasycony chińskimi markami. Co ma wyróżniać tę markę na tle konkurencji? Przede wszystkim konkurencyjne ceny. Choć dokładne kwoty nie zostały jeszcze ujawnione, przedstawiciele AADC zapowiadają, że modele Jetoura będą przynajmniej tak samo dobrze pozycjonowane, jak Omoda i Jaecoo.

Globalne wyniki sprzedaży Jetoura również robią wrażenie. W 2024 r. marka sprzedała 568 tys. samochodów, co oznacza wzrost o 80 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Marka ta jest już obecna na 91 rynkach i odnosi spore sukcesy na bliskim wschodzie. Polska ma być z kolei kluczowym rynkiem w ramach ekspansji Jetoura w Europie.

Co zaoferuje marka Jetour?

Podczas spotkania z przedstawicielami marki w Polsce poznaliśmy trzy modele: Dashing, T2 i X70 Plus. Każdy z nich ma swoje unikalne cechy, które mogą przyciągnąć różne grupy klientów. Wydają się bardzo ciekawą alternatywą dla innych marek, szczególnie chińskich, choć bez wątpienia najciekawszym modelem jest T2. W przyszłym roku na rynek mają trafić kolejne modele producenta.

Jetour T2. Samochód stworzony w teren

T2 stylistycznie nawiązuje do takich modeli jak Land Rover Defender czy Toyota Land Cruiser. SUV o długości 4,78 m, szerokości 2 m oraz wysokości 1,88 m ma rozstaw osi wynoszący 2,8 m. Jetour T2 będzie dostępny z napędem na przednią oś lub na cztery koła oraz silnikami benzynowymi 1.5 o mocy 183 KM (290 Nm) i 2.0 o mocy 245 KM (390 Nm). Wnętrze oferuje niezłą jakość materiałów i rozbudowane funkcje do jazdy terenowej z sześcioma trybami jazdy, w tym tryb pełzania. Auto ma też prześwit wynoszący aż 22 cm i system kamer 540 stopni, żeby umożliwić łatwiejszą jazdę w terenie. Takie możliwości czynią z T2 ciekawą alternatywę dla popularnych SUV-ów, a nawet terenówek.

Jetour Dashing. Największa nadzieja producenta

Kolejnym z modeli jest Dashing, który ma być najbardziej wolumenowym modelem marki w Polsce. To kompaktowy SUV o długości 4,6 m, szerokości 1,9 m, wysokości 1,7 m i rozstawie osi 2,72 m. Wyróżnia się bogatym wyposażeniem, w tym dużym ekranem multimedialnym (15,6 cala), ale także małymi ekranami na boczkach, pokazującymi temperaturę zewnętrzną oraz poziom zanieczyszczenia powietrza pyłami zawieszonymi (PM 2.5 / PM 10). W aucie znajdziemy także nagłośnienie Sony (osiem głośników), bezkluczykowy dostęp, indukcyjną ładowarkę do telefonu oraz zestaw kamer 540 stopni. Bagażnik oferuje 486 litrów pojemności, a po złożeniu oparć przestrzeń wzrasta do 977 litrów.

Pod maską modelu Dashing znajdziemy dwa silniki. Pierwszy z nich to 1.5 Turbo o mocy 156 KM i momencie obrotowym na poziomie 230 Nm. Napęd przenoszony jest przez dwusprzęgłową 7-biegową skrzynię biegów. Drugim motorem jest jednostka 1.6 TGDI, mająca 197 KM mocy i 290 Nm momentu obrotowego. Tutaj także znajdziemy dwusprzęgłowy 7-biegowy "automat".

Jetour X70 Plus. Dla dużej rodziny i dalekie wypady

Ostatni z modeli, które debiutują w Polsce to X70 Plus. Jest to SUV z opcją układu dla siedmiu osób. X70 Plus to największy model w ofercie chińskiego producenta - mierzy 4,72 m długości, 1,9 m szerokości oraz 1,72 m wysokości. W tym samochodzie rozstaw osi to 2,72 m.

Design wnętrza mocno nawiązuje do SUV-ów Mercedesa, co dla wielu klientów może być atutem. Można się tutaj poczuć jak w samochodzie premium. Zgodnie z dzisiejszymi trendami są tutaj duże ekrany oraz niewielka liczba przycisków i pokręteł, które nawiązują do samochodów brytyjskiego Land Rovera. Warto zaznaczyć, że w X70 Plus jest bardzo duży panoramiczny szklany dach o powierzchni 1,1 m3.

Jeżeli chodzi o trzeci rząd foteli, to jest on schowany w bagażniku i miejsca będzie wystarczająco dla dzieci. Inne miejsca są już jak najbardziej komfortowe nawet dla dorosłych i nie powinno im zabraknąć przestrzeni.

Pod maską znajdziemy takie same silniki, co w modelu Dashing. Klienci będą mieli więc wybór pomiędzy silnikiem 1.5 Turbo (156 KM i 230 Nm) ze skrzynią dwusprzęgłową 7-biegową lub 1.6 TGDI (197 KM i 290 Nm) ze skrzynią dwusprzęgłową 7-biegową.

Kiedy Jetour w Polsce?

Oficjalne rozpoczęcie działalności marki zaplanowane jest na listopad 2025 r. W momencie startu sprzedaży w całej Polsce będzie przynajmniej 15 dealerów, którzy aktualnie przygotowują się do rozpoczęcia sprzedaży. AADC planuje, by w grudniu było już 20 dealerów, a w czerwcu 2026 r. - 30 punktów sprzedaży Jetoura. Marka planuje obecność w każdym województwie, a w dużych miastach chce być reprezentowana na poziomie typowym dla dużych marek popularnych. W 2026 r. gamę modelową mają uzupełnić mniejsze SUV-y oraz flagowy T3.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji