Auto Świat Wiadomości Premiery W tej Toyocie można spać i wcale nie jest to kamper

W tej Toyocie można spać i wcale nie jest to kamper

Możliwość spania w samochodzie najczęściej kojarzy się z kamperami. Ale największy samochód w ofercie japońskiego producenta kamperem wcale nie jest. Mimo to oferuje ilość miejsca, jakiej jeszcze nie było. Oraz możliwość spania w aucie. A wszystko to dzięki polskiej firmie.

Toyota Proace Max
Toyota
Toyota Proace Max
  • Toyota Proace Max, największy model dostawczy Toyoty, można zamówić z kabiną sypialną
  • Rozwiązanie topsleeper zaprojektowała polska firma Carpol
  • Dzięki konstrukcji kabiny, samochód umożliwia przewóz do dziewięciu europalet

Toyota Proace Max, największy model w gamie dostawczych Toyot, jest teraz dostępny z kabiną sypialną zaprojektowaną przez polską firmę Carpol. Jak deklaruje japońska firma, rozwiązanie to powstało z myślą o zapewnieniu wygody podczas długich tras oraz maksymalnym wykorzystaniu przestrzeni ładunkowej.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Proace Max to flagowy model w rodzinie Toyota Professional. Auto wyróżnia się dużą ładownością i przestronną przestrzenią towarową. Klienci mogą wybierać spośród wielu wersji nadwozi i zabudów, a konwersje przygotowane przez autoryzowanych partnerów Toyoty, jak deklaruje japońska firma, pozwalają dostosować pojazd do indywidualnych potrzeb przedsiębiorstwa.

Przeczytaj także: Pan Jacek nie może zaparkować przed własnym domem. "Przy własnej posiadłości mam kłopoty z prawem"

Toyota Proace Max — komfort kierowcy w transporcie międzynarodowym

Z myślą o firmach realizujących przewozy na długich dystansach, w tym także na trasach międzynarodowych, Toyota przygotowała specjalną górną kabinę sypialną Max. To właśnie w niej kierowca może odpocząć w komfortowych warunkach. Kabina, określana jako topsleeper, została opracowana przez polska firmę Carpol i wykonana jest według deklaracji producenta z wysokiej jakości, przyjemnych w dotyku materiałów. Wnętrze wyposażono w liniowe oświetlenie LED, lampkę do czytania, porty USB oraz gniazdko 230V, umożliwiające podłączenie urządzeń elektronicznych. Konstrukcja zapewnia dodatkowe schowki i kieszenie, a boczne okienka z funkcją uchylenia gwarantują dostęp światła. W kabinie zamontowano także panel sterowania Webasto. Wejście do kabiny znajduje się nad fotelem pasażera. O prywatność "dbają" zasłony w oknach, montowane na suwakach. Podobne rozwiązanie można znaleźć w niektórych kamperach.

Toyota Proace Max
Toyota Proace MaxToyota

Użytkownikom, którzy wolą inne rozwiązania, Toyota oferuje kabinę sypialną w wersji backsleeper. W tym wariancie przestrzeń do odpoczynku umieszczona jest za fotelem kierowcy i stanowi integralną część kabiny pasażerskiej.

Toyota Proace Max — możliwości transportowe

Na bazie podwozia Proace Max w wersji L4, z rozstawem osi wynoszącym 4035 mm, firma Carpol przygotowała skrzynię z plandeką o długości 4800 mm, szerokości 2200 mm i wysokości 2300 mm. Dzięki temu, że górna kabina sypialna nie zajmuje cennej przestrzeni, auto umożliwia przewóz do dziewięciu europalet.

Toyota Proace Max — trzy lata gwarancji i wsparcie w razie awarii

Toyota Proace Max objęta jest 3-letnią Gwarancją PRO lub do przebiegu 1 000 000 km, która obowiązuje także po wykonaniu konwersji. Ponadto, do końca roku wszystkie nowe pojazdy z rodziny Proace są objęte Gwarancją Mobilności na 36 miesięcy od daty zakupu, bez limitu kilometrów. W przypadku awarii, użytkownicy mogą liczyć na samochód zastępczy o podobnej wielkości i konfiguracji, bez dodatkowych kosztów, nawet do 14 dni w roku. Toyota deklaruje, że taka ochrona pozwala uniknąć nieplanowanych przestojów w pracy i zapewnia ciągłość działalności firm transportowych.

Największy samochód dostawczy Toyota Professional dostępny jest z szeroką gamą wersji nadwoziowych oraz zabudów specjalistycznych — nie tytko z zabudowami sypalnymi topsleeper oraz backsleeper, lecz także np. jako wywrotka: