Logo
WiadomościPremieryWidziałem nowego Volkswagena T-Roca. Jest większy, hybrydowy i wciąż bardzo tajemniczy

Widziałem nowego Volkswagena T-Roca. Jest większy, hybrydowy i wciąż bardzo tajemniczy

Najważniejsza premiera tego roku? Na pewno jedna z takich, które polskich kierowców zainteresują najbardziej. Volkswagen pokazał zupełnie nowego T-Roca, a więc kompaktowego, mniejszego o rozmiar od Tiguana, SUV-a, który zdobył Europę szturmem. Nową, bardzo hybrydową generację widziałem z bliska, ale... wciąż wszystkiego wam nie mogę powiedzieć. I to nie przez embargo, a zdanie "tego jeszcze nie mogę powiedzieć", jakie padało z ust niemieckich inżynierów, kiedy próbowaliśmy dopytać o szczegóły.

Volkswagen T-Roc 2025, druga generacja
Zobacz galerię (21)
Auto Świat / Filip Trusz
Volkswagen T-Roc 2025, druga generacja
  • To nie lifting czy aktualizacja. Volkswagen T-Roc doczekał się zupełnie nowej generacji opartej o zmodyfikowaną platformę MQB Evo. Z tej samej korzystają większe SUV-y Tiguan oraz Tayron
  • Nowy T-Roc znacząco urósł. Mierzy teraz 4373 mm długości, 2631 mm rozstawu osi, a bagażnik pomieści 465 l
  • Podstawą oferty będą miękkie oraz... pełne hybrydy. Tak, na pokładzie T-Roca zadebiutuje zupełnie nowy napęd hybrydowy, który VW opracował na bazie silnika 1.5 TSI. Niestety Niemcy jeszcze nie zdradzają zbyt dużo, jeśli chodzi o jego szczegóły techniczne. Zapowiada się bardzo ciekawie
  • Po pierwszej prezentacji wiem jeszcze jedno. Nowy T-Roc jest znacznie lepiej wykonany i wyposażony niż poprzednik, a dodatkowe cm rzeczywiście czuć
  • Wyjazd na prezentację był w pełni opłacony przez producenta, ale nie miał on wglądu w publikowany tekst
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Niedziwne, że Volkswagen tak dawkuje informacje o nowym T-Rocu, bo to jeden z najważniejszych modeli w całej gamie. Kompaktowy SUV debiutował w 2017 r. i okazał się strzałem w dziesiątkę. Aktualnie to drugi najlepiej sprzedający się samochód marki. Lepsze liczby wykręca tylko inny SUV, większy Tiguan. W zeszłym roku VW sprzedał aż 292 tys. T-Roców. I co ważne to model, który cieszy się dużą popularnością wśród klientów indywidualnych, bo nie odstrasza wysoką ceną.

Poznaj kontekst z AI

Jakie są wymiary nowego Volkswagena T-Roca?
Jakie silniki będą dostępne w nowym T-Rocu?
Co zmieniło się w wnętrzu nowego T-Roca?
Kiedy rozpoczyna się przedsprzedaż nowego T-Roca?

Przeczytaj także: Nowy Volkswagen Tiguan - Test, pierwsza jazda. Ten SUV pozytywnie zaskakuje wieloma rzeczami, ale są też wady

Volkswagen T-Roc zbliża się do Tiguana. Nowa generacja jest większa

W rodzinie SUV-ów Volkswagena T-Roc wpisuje się pomiędzy typowo miejskiego T-Crossa i Tiguana. Nową generację, podobnie jak większy z wymienionych modeli, oparto o zmodyfikowaną platformę MQB Evo. To oznacza, że do T-Roca trafi bardzo dużo rozwiązań, z których teraz korzystają kierowcy nowych Tiguanów i Tayronów.

Na pewno widzicie to już po zdjęciach i nie jest to tylko wrażenie. Druga generacja T-Roca znacznie urosła. Nowy Volkswagen T-Roc mierzy:

  • 4373 mm długości, a więc o 122 mm więcej niż aktualny T-Roc,
  • jest szerszy o dziewięć mm - 1828 mm,
  • jest wyższy również o dziewięć mm i mierzy 1562 mm wysokości,
  • zwiększono także rozstaw osi do 2631 mm, to o 28 mm więcej.

To naprawdę kawał sporego kompaktowego SUV-a. Dla większego T-Roca zrobiło się miejsce w gamie, ponieważ ostatnio urósł też Tiguan, który przekroczył 4,5 m długości. Najnowsza generacja największego bestsellera marki mierzy teraz 4539 mm.

Volkswagen T-Roc 2025, druga generacja
Volkswagen T-Roc 2025, druga generacjaŻródło: Auto Świat / Filip Trusz

Za większymi wymiarami poszła też większa przestronność, którą rzeczywiście czuć. Bagażnik ma już 465 l pojemności, a więc o 20 l więcej. Więcej miejsca jest także na tylnej kanapie głównie za sprawą powiększonego rozstawu osi. VW obiecuje, że za osobą o wzroście 185 cm może usiąść ktoś identycznie wysoki. Jestem w stanie w to uwierzyć. Sam mam 180 cm i miałem za samym sobą naprawdę sporo miejsca. Na każdym kroku czuć, że T-Roc urósł.

Volkswagen T-Roc 2025, druga generacja
Volkswagen T-Roc 2025, druga generacjaŻródło: Auto Świat / Filip Trusz
Volkswagen T-Roc 2025, druga generacja
Volkswagen T-Roc 2025, druga generacjaŻródło: Auto Świat / Filip Trusz

Tak prezentuje się bagażnik w różnych konfiguracjach:

Najciekawiej będzie "pod maską". Jakie silniki ma nowy Volkswagen T-Roc?

Nowy Volkswagen T-Roc wjeżdża na rynek cały na hybrydowo. W znakomitej większości wersji pod maską nie znajdziemy już klasycznych spalinowych silników benzynowych i wysokoprężnych. Jednostek TDI nie będzie w ogóle. Jeśli u Volkswagena szukacie SUV-a z dieslem, to znajdziecie go dopiero od Tiguana.

Benzynowe silniki TSI będą, ale w wersjach eTSI, bo każdy T-Roc będzie teraz mniej lub bardziej hybrydowy. Podstawą oferty są miękkie, 48-woltowe hybrydy, których sercem jest silnik 1.5 TSI. To też oznacza, że z oferty znika ręczna skrzynia biegów. Podstawowy T-Roc będzie dostępny w wersji o mocy 116 lub 150 KM. W obu moment obrotowy ma wynosić 250 Nm.

Gwoździem programu będzie jednak zupełnie nowa pełna hybryda na bazie 1.5 TSI evo2. Ten napęd zadebiutuje właśnie w T-Rocu. Niestety, to tutaj inżynierowie byli tak tajemniczy, jak tylko się da. Wiemy, że będą dwa warianty mocy (136 lub 170 KM, w obu 306 Nm), a hybrydowy T-Roc będzie przednionapędowy. Wykorzystana skrzynia, pojemność akumulatora, osiągi czy spalanie nie są jeszcze podawane. Zadowolić musiał nas taki schemat:

Volkswagen T-Roc 2025, druga generacja
Volkswagen T-Roc 2025, druga generacjaŻródło: Auto Świat / Filip Trusz

Samotna na placu boju zostanie tylko jedna klasyczna benzyna. Na początku swojego życia druga generacja Volkswagena T-Roca, zapewne w topowym wydaniu, będzie dostępna z silnikiem 2.0 TSI i napędem 4MOTION. Moc? "Tego nie mogę powiedzieć". Z czasem dwulitrowy silnik także ma doczekać się przemiany w miękką hybrydę.

Pytani o wersję sportową inżynierowie też odpowiadali "tego nie mogę jeszcze powiedzieć". No nic. Pozostaje tylko czekać.

Volkswagen T-Roc 2025, druga generacja
Volkswagen T-Roc 2025, druga generacjaŻródło: Auto Świat / Filip Trusz

Co słychać we wnętrzu? Znajomo, ale jest... nowa klamka

W momencie debiutu T-Rocowi mocno oberwało się za wykorzystane materiały. Było bezlitośnie twardo, co naprawiono już w momencie liftingu. Nowa generacja to kolejny krok w dobrą stronę. Miałem na prezentacji okazję posiedzieć w kilku egzemplarzach i każdy robił pozytywne wrażenie. Volkswagen powoli odrabia lekcje i wraca do formy.

W kabinie bez większych zaskoczeń, bo nowy T-Roc dużo rzeczy podpatrzył od innych modeli producenta. Są dwa duże ekrany, nowy system multimedialny, indukcyjna ładowarka telefonu w wygodnym miejscu, a nad nią dwa porty USB-C. Pod ręką kierowcy umieszczono wielofunkcyjne pokrętło, a po zmroku wnętrze będzie rozświetlone oświetleniem ambientowym, które pozwala naprawdę mocno się pobawić kolorami i nastrojem w kabinie.

Volkswagen T-Roc 2025, druga generacja
Volkswagen T-Roc 2025, druga generacjaŻródło: Auto Świat / Filip Trusz
Volkswagen T-Roc 2025, druga generacja
Volkswagen T-Roc 2025, druga generacjaŻródło: Auto Świat / Filip Trusz
Volkswagen T-Roc 2025, druga generacja
Volkswagen T-Roc 2025, druga generacjaŻródło: Auto Świat / Filip Trusz

W T-Rocu ukryto też kilka małych detali, tzw. easter eggów. Kiedyś zasłynął z tego Jeep, ale takie mrugnięcia okiem w swoich autach umieszczają też inni. W Volkswagenie najlepszym przykładem jest ID. Buzz. Ergonomia obsługi została poprawiona m.in. poprzez przeprojektowany mechanizm otwierania drzwi, zintegrowany z podłokietnikami. W nowym T-Rocu zastosowano także rozwiązania znane z większych modeli, takie jak najnowsza wersja systemu kontroli wrażeń z jazdy czy opcjonalny wyświetlacz head-up na przedniej szybie. Nowy Digital Cockpit Pro oferuje możliwość wyświetlania wybranych informacji, dostosowanych do potrzeb użytkownika. Z ciekawszych elementów wyposażenia można wymienić choćby nagłośnienie Harmann-Kardon i elektrycznie regulowany w 14 kierunkach fotel ergoActive z funkcją masażu.

Volkswagen T-Roc 2025, druga generacja
Volkswagen T-Roc 2025, druga generacjaŻródło: Auto Świat / Filip Trusz
Volkswagen T-Roc 2025, druga generacja
Volkswagen T-Roc 2025, druga generacjaŻródło: Auto Świat / Filip Trusz

Samochód wyposażono w nową wersję Travel Assist, która wspiera automatyczną zmianę pasa ruchu i reaguje na ograniczenia prędkości. Po raz pierwszy dostępny jest także system Park Assist Pro, umożliwiający automatyczne parkowanie na dystansie do 50 m oraz sterowanie procesem parkowania za pomocą smartfona. Dodatkowo, system ostrzegania o wysiadaniu informuje pasażerów o zbliżających się pojazdach lub rowerach podczas otwierania drzwi.

Volkswagen T-Roc 2025, druga generacja
Volkswagen T-Roc 2025, druga generacjaŻródło: Auto Świat / Filip Trusz

Wiemy na razie tyle. Czekamy na więcej

Volkswagen uprościł konfigurator nowego T-Roca i będzie oferować cztery wersje wyposażenia: podstawową "T-Roc", lepiej wyposażoną "Life", a także dwie topowe — "Style" i "R-Line". Od wersji "Life" dostępny jest dwukolorowy lakier, będący znakiem rozpoznawczym modelu. I tyle wiemy na razie. Ceny i dokładna polska oferta pozostają jeszcze tajemnicą. Tych nowy Volkswagen T-Roc ma jeszcze sporo. Najbardziej ciekawi mnie ta pełna hybryda. Z czasem będzie trafiać na pokład kolejnych modeli grupy. Takiej wersji silnikowej niemiecki koncern jeszcze nie miał.

Na razie pozostaje uzbroić się w cierpliwość. Volkswagen będzie nam dawkował informacje. Dzisiaj jest oficjalna światowa premiera. Jutro rusza przedsprzedaż. Czekamy na więcej konkretów.

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Zastępca Redaktora Naczelnego AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium